Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserNoen små historier.. Begynner å bli litt redd..

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Sadhana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 10 Mar 2008 10:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mellom bakkar og berg

Noen små historier.. Begynner å bli litt redd..

Innlegg av Sadhana »

Heisann folkens! :)

Jeg er en ung kar som den siste tiden synes jeg har fått min del av rare merkelige opplevelser, eller jeg er i ferd med å bli smågal.. Vil gjerne legge ut litt om min historie og ønsker inspill på hva det kan være..


For noen år siden ble jeg plutselig syk og var inlagt på diverse sykehus,legevakt osv. I desperasjon over at ingen leger fant noe galt kom jeg i kontakt med alternative behandlere, og lang historie kort. Jeg ble frisk, med beskjed om at jeg var healer. Jeg har flere ganger gjennom oppveksten sett ting, men har vel ikke helt trodd på det/har fortrengt det i frykt for at jeg er gal.

Etter at jeg ble frisk ble jeg mer og mer interessert i det alternative, og jeg begynte etterhvert både å høre og se ting. Jeg merket også andres plager på meg selv, noe som ofte har blitt bekreftet av andre. Folk med problemer begynte også å tiltrekkes meg (iallefall føles det slik) og folk jeg aldri har truffet kommer bort til meg og forteller hele livshistorien sin, uten at jeg nevner noesomhelst alternativt. Lyspærer gikk mer eller mindre daglig i den mest "hektiske" perioden og jeg ble veldig redd og fortrengte allt..

Etter et par år, på en liten utflukt med venner, på en øy (uten andre mennesker) ble min kjæreste kontaktet av et par personer i skogen som med stikkende øyne ba oss om å dra derfra, og sa at de skulle prate med meg. Hun var livredd og vi dro derfra raskt. Jeg gikk ikke inn i skogen.
Jeg har selv sett en mannsperson der noen år tidligere..


For noen måneder siden ble en venn nær av meg syk, med mye av de samme symptomene som meg.
Han har vært inlagt på de samme klinikkene og gjort flere av de samme undersøkelsene. Ingen vet hvorfor han er syk. men nå har selvsagt han begynt å se og høre ting, og en healer han pratet med sa til ham at det er en person/sjelevenn som står ham nær som går igjennom akkurat det samme som ham. Dette er ganske sprøtt fordi jeg og denne kameraten opplever _alltid_ alle de samme tingene. Med noen måneders melllomrom.Dette har pågått helt siden vi var små.

I går satt jeg og kjæresten min i sofaen og pratet og hun sier at hun flere ganger har tenkt at jeg og kameraten min er som tvillinger.. I det hun sa det kjente jeg det prikket i hele kroppen og jeg fikk tårer i øynene. Vet ikke hvorfor.. Til informasjon så er min kamerat født noen uker før meg. Omtrent samtidig som min egen tvillingbror døde i min mors mage..)


Nå, når han har blitt syk har ting selvsagt begynt å skje igjen. Lyspærer og elektriske apparater ryker, og når jeg prater med ham på telefonen får jeg vondt alle stedene han har vondt, og blir svimmel og må legge meg ned.

På lørdag dro jeg på besøk til denne vennen som var langt nede, men han kjente plutselig at han ble i god form idet jeg kjører opp veien mot huset hans (før han visste at jeg kom). Når vi stod og pratet kjente jeg at det "flommet" energi gjennom kroppen min, mot ham. Jeg sa ingenting før han nevnte at det føltes ut som det kom et eller annet fra meg mot ham.. Han sa også at hans jobb var å få meg til å ta det rette valget, men visste ikke hvorfor han følte han måtte si det.



På lørdag begynte røykvarsleren å pipe når jeg gikk under den. Jeg gikk et par meter unna og den sluttet.

I går kveld når jeg kom hjem og skulle fikse en kobling til vaskemaskinen begynte krana å renne hver eneste gang jeg holdt hånden under. Når jeg tok bort hånden sluttet det å renne. Jeg prøvde det flere ganger og det skjedde hver gang, helt til jeg skrudde krana skikkelig til, og gikk inn på badet, hvor lyspæra umiddelbart røyk.

Jeg satt og pratet med kjæresten min senere i går kveld og hun blir plutselig redd og må gå, fordi hun føler at noen dytter til henne. Vi setter oss så i stua og plutselig blir hun helt rar og veldig rolig. Øynene ser også annerledes ut og hun sier at hun er her sammen med min mor og kamerat for å hjelpe meg å ta det rette valget (jeg fortalte henne ikke hva kameraten min sa dagen før..). Jeg blir helt satt ut og forlater rommet. Når jeg kommer tilbake spør jeg henne om hun husker hva hun sa og hva hun mente. Hun sa hun husket det, men ikke viste hvorfor.


Nå tror jeg _seriøst_ at jeg enten begynner å bli veldig veldig gal, eller at det er noe mer mellom himmel og jord.. Det hele høres nesten ut som manuset til en dårlig hollywoodfilm, og jeg skulle til tider nesten ønske det bare var det også.
Antall ord: 879

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Creapy :mozilla_surprised:

jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.
men
På lørdag begynte røykvarsleren å pipe når jeg gikk under den. Jeg gikk et par meter unna og den sluttet.
Med mindre du var i fyr og flamme (bokstavelig talt) da du gikk under så kan jeg ikke se en grunn til at den skulle varsle, den reagerer nemlig kun på røyk (ganske åpenbart)
Antall ord: 72
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sadhana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 10 Mar 2008 10:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mellom bakkar og berg

Innlegg av Sadhana »

Ashtar skrev:Creapy :mozilla_surprised:

jeg vet ikke helt om jeg skal le eller gråte.
men
På lørdag begynte røykvarsleren å pipe når jeg gikk under den. Jeg gikk et par meter unna og den sluttet.
Med mindre du var i fyr og flamme (bokstavelig talt) da du gikk under så kan jeg ikke se en grunn til at den skulle varsle, den reagerer nemlig kun på røyk (ganske åpenbart)

Var nok ikke i fyr og flamme, og det røykes heller ikke der, så det er dessverre utelukket :)


Liten oppdatering for i dag..

I går kveld når jeg pratet med kameraten min fikk jeg det plutselig for at noe hadde skjedd (en veldig konkret, privat hendelse relatert til familien hans). Nå fikk jeg nettopp en melding om at akkurat dette hadde skjedd..

For noen minutter siden satt jeg og pratet med en kollega. Rett før jeg skulle til å si en setning sa han nettopp denne setningen.
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Hmm, det er vel bare å innse at det er noe overnaturlig med deg, kanskje du er en Alien, som ble lagt igjen her som liten baby, og at du ble byttet med den virkelige ungen til foreldrene dine :mozilla_undecided: :mozilla_wink: :D
Antall ord: 40
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Ashtar skrev:Hmm, det er vel bare å innse at det er noe overnaturlig med deg, kanskje du er en Alien, som ble lagt igjen her som liten baby, og at du ble byttet med den virkelige ungen til foreldrene dine :mozilla_undecided: :mozilla_wink: :D
Eller kanskje ikke..
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sadhana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 10 Mar 2008 10:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mellom bakkar og berg

Innlegg av Sadhana »

Ashtar skrev:Hmm, det er vel bare å innse at det er noe overnaturlig med deg, kanskje du er en Alien, som ble lagt igjen her som liten baby, og at du ble byttet med den virkelige ungen til foreldrene dine :mozilla_undecided: :mozilla_wink: :D
Hehe, tja. Skal vel aldri utelukke noe men det er sjelden jeg blir tatt for å være en alien ;).

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om allt dette. Må innse at det ikke _bare_ er jeg som opplever rare ting rundt meg lengre. Har kanskje noen formeninger, men er ikke sikker.
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Sol@ngelica skrev:
Ashtar skrev:Hmm, det er vel bare å innse at det er noe overnaturlig med deg, kanskje du er en Alien, som ble lagt igjen her som liten baby, og at du ble byttet med den virkelige ungen til foreldrene dine :mozilla_undecided: :mozilla_wink: :D
Eller kanskje ikke..
????
Antall ord: 48
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sadhana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 10 Mar 2008 10:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mellom bakkar og berg

Innlegg av Sadhana »

Dagens lille oppdatering for de interesserte...

I dag ringte kjæresten min meg i 11 tiden og lurte på om og hvorfor jeg hadde låst henne inne på soverommet..

Da hun våknet og skulle dra på jobb kom hun seg ikke ut. Heldigvis fikk hun dirket ut nøkkelen og kom seg ut. Soverommet var låst fra utsiden. Jeg har aldri noensinne låst soverommet fra utsiden. Har en nøkkel som står på innsiden, og jeg er overbevist om at jeg ikke flyttet nøkkelen fra innsiden til utsiden av døren og låste den før jeg dro på jobb i dag tidlig.. Hvis ikke er jeg ikke bare distre, men spik spenna gal.

Funderte endel over det når jeg kom hjem, og da jeg skulle til å sette meg på plass i godstolen min røyk lyspæra i taket.



Forrige helg var jeg på hyttetur, hvor det ikke er innlagt 220v strøm. All belysning går på 12volt fra batterier.
Soverommet mitt på hytta har 2 lys, et over hodeenden oppunder taket, og et ved enden av sengen mot inngangsdøra. Jeg sleit som en gal for å få lyset over hodeenden av senga til å fungere, slo det av og på og dunket og herjet, men det nektet å slå seg på, så jeg la meg "feil vei" i senga for å få lese under lyset ved døra. Lampa ved hodeenden var fortsatt slått på, men det var intet lys. Dagen etterpå slo jeg igjen på lyset og det var bare lyset ved døra som fungerte. Ruslet ut av rommet en tur, og når jeg kom tilbake lyste begge lampene.

Da jeg var hjemme hos min far lørdag for 14 dager siden sluttet vistnok varmekablene på badet hans å fungere. Har ikke kuttet helt ut, men det er flere kalde soner.

Tørketrommelen hans har begynt å hangle også, liksom oppvaskmaskinen min. Vaskemaskinen min ble byttet for et par måneder siden da elektronikken streiket etter halvannet år og ikke gikk ann å reparere. Det samme har skjedd med strømforsyningen på 2 av datamaskinene mine. I den forrige leiligheten min røyk det lyspærer nesten ukentlig. etter en heller heftig meditasjonsøkt så jeg at 5 lyspærer hadde ryket. 4 i lysekrona på kjøkkenet og en på badet.

På vei hjem fra jobb for et par uker siden (faktisk den dagen jeg skrev det første inlegget her) ble det mørkt når jeg kjørte gjennom en tunnel på vei hjem. Lyset forsvant i det jeg kjørte inn men kom på i det jeg var på vei ut i andre enden.

Tror jeg skal satse på å bli sponset av osram snart..
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frkmarte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 04 Apr 2006 20:05
18
Kjønn (valgfri): Pike
Lokalisering: Oslo

Innlegg av frkmarte »

Er det ingen som kan ha noen mening eller tanker om hva som skjer med ham? Jeg har ikke noe særlig erfaring selv, men jeg ble veldig nysgjerrig på hva i alle dager dette kan være..

Håper noen kan gi deg noe hjelp!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Enig med frkMarte.. dette virker meget spesielt..
Sadhana: Gå hit:

http://www.ppvorg.no/phpbb/

Fortell på forumet der om hva som skjer, og be om hjelp. Jeg vil tro at Asbjørn, moderator på paranormal.no og endel andre kan hjelpe deg videre på veien. Jeg har ikke slike parapsykologiske evner, men jeg VET at å sette seg ned, i ro og fred, puste godt ut og inn, forsøke å slappe helt av,tenke på noe koselig og fint, og meditere vil hjelpe deg mye.

Håper at ting nå vil ordne seg for deg. Jeg tror du er kommet til riktig sted på nettet nå iallefall :mozilla_wink:
Antall ord: 109
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sadhana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 10 Mar 2008 10:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mellom bakkar og berg

Innlegg av Sadhana »

Hvis jeg setter meg ned og puster rolig og slapper av får jeg også litt vel merkelige ubehagelige/rare følelser av at det "strømmer" energi i kroppen. Spesielt fra håndflatene og bena. Dette har jeg nesten hele tiden uansett, men sterkest når jeg slapper av.

Ser også silhuetter/"energier" døgnet rundt. De siste årene har jeg ikke kunnet sove på ryggen. Det er å be om en UKO lignende opplevelser. En periode kunne jeg heller ikke sove på siden, da hendte det flere ganger at jeg "våknet" av at jeg lå "halvveis" ute av meg selv og kjempet for å komme tilbake i rett posisjon.

Kjenner at jeg holder på å dette ut av kroppen min stort sett hver eneste gang jeg mediterer nå (det skjedde ytterst sjelden før, og startet lenge før jeg noengang hadde hørt om UKO)

Er faktisk på utkikk etter en god psykolog med peiling på personlighetsforstyrrelser/hallusinasjoner o.l bare for å være på den sikre siden. (hvis noen har noen tips så mottas det med takk).


Samtidig er det ekstremt mye merkelig som har skjedd, så jeg klarer ikke helt å befri meg fra tanken på at jeg kanskje ikke er så gal.. Er vel kanskje en grunn til at jeg poster inleggene her, og ikke under et eller annet psykologiforum. Men det er kanskje bare ønsketenkning ;).
Regner med at tiden (og da ikke så altfor langt frem) vil gi flere svar. Forhåpentligvis med topplokket i behold ;)
Antall ord: 250

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Deep Space »

Sadhana.. dette var merkelige greier du.. Håper du finner ut av det, og ja, snakk med en psykolog. Det er fantastiske mennesker, som har mye klokt på lur og som helt sikkert kan hjelpe deg.
Bare et spørsmål.. Er det sånn at hvis du feks går forbi en TV, eller en pc skjerm, eller en radio så kan du risikere å ødelegge komponentene? Altså.. bare ved å være i nærheten?
Antall ord: 75
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sadhana
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 10 Mar 2008 10:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Mellom bakkar og berg

Innlegg av Sadhana »

Håper (og tror ikke) jeg ødelegger så mye datautstyr, da jeg jobber med data. Har dog ryki litt vel mange strømforsyninger på jobb også, men ikke så mange at jeg har tenkt noe særlig over det :).

Mange, hvis ikke de fleste av disse hendelsene kan forklares naturlig med feil spenning i det elektriske anlegget/overspenning og rett og slett uflaks. Det har bare vært litt vel mye rart som har skjedd, litt mange steder.

I tilegg til dette kommer disse hallusinasjonene, og jeg skal ta meg en tur til en god psykolog så fort jeg finner, og får tid hos en. Forhåpentligvis blir jeg ikke innlagt med en gang ;)


Igår fikk også jeg nok en "artig" opplysning. Den rare søndagen jeg snakket om i den første posten min var vi 3stk i stua opprinnelig, jeg, min kjæreste og min kamerat som jeg også deler leilighet med. Jeg fortalte om de siste rare hendelsene, men han er veldig skeptisk da han ikke har opplevd noe han vil kalle paranormalt selv, men kvelden før kjæresten min begynte å snakke rart til meg, ble han rett før det skjedde kvalm, fikk hodepine og ble skikkelig dårlig veldig fort.

Han sa han ikke kunne huske å ha hadde blitt så dårlig så raskt før. I det han gikk ut av stua og inn på rommet sitt ble han med en gang helt frisk. Og rett etterpå startet moroa for meg og kjæresten..

Han har heller ingen problemer med lyspærene på rommet eller badet sitt, og hadde heller ikke det i den forrige leiligheten vi delte sammen. Det er alltid mine rom, eller rommene jeg oppholder meg i som har problemer med lyspærer.
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Corerith

Innlegg av Corerith »

En gal person kan vel strengt talt ikke forårsake lyspærer til å gå av seg selv, så tror så absolutt ikke du er gal! Etter det du forteller, er det heller ikke bare deg disse fenomenene hender med, ettersom det virkser som om både kjæresten din og kameraten din blir involvert :)

Du sa tidligere at du hadde fått beskjed om at du er healer? Jeg kan ikke så mye om dette her, men må si jeg kjenner igjen noen av "symptomene", slik som en sitring i kroppen, og det at du ikke kan sove på ryggen. Jeg har hatt problemer med å sove på ryggen hele livet, fordi jeg da ofte får en følelse av å bli dratt ut av min egen kropp!
Jeg tror at det vil hjelpe deg mye om du slipper fri den energien du tydeligvis har i deg. Jeg tror det er meningen at du skal bruke evnene dine, få kontroll over de!
Kanskje du kan prøve deg på healing, håndspåleggelse? Skulle være masse stoff på disse sidene om dette temaet :mozilla_wink:
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wild-Wicca
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 17 Mar 2008 21:42
16
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: oppe i fjellet, sammen med tusser og troll.^^

Innlegg av Wild-Wicca »

jeg mener du er healer. det er en mulighet for at du e medium og. selv er jeg sjaman, og litt medium.. den energien du beskriver, kan være aura tydning. hvis du ser deg i speilet den dag du er dårlig, og ser "lys" (aura) rundt kroppen din, og den kanskje "buler" ut på den ene siden, kan du enkelt rette den ut, det er bare å trykke/stryke nedover kroppen. Uansett, du mevner at du føler litt at du går "ut" av kroppen? tar du beroligende tabeletter? isåfall kan jeg forklare grunnen: tabelettene gjør sånn at sinnet eller auraen din blir løftet lengre opp på føttene, sånn at en del av føttene dine ikke har noe utstråling/aura. da er på en måte du over bakken, men ikke fysisk.du har uten tvil kosmiske krefter. det med lyspærene er fordi du har så mye ubrukt energi, som du ikke bruker på å hjelpe andre. men healingen utfører du ikke selv, fordi det er alltid vesner med deg. (sinn fra andre mennesker.), som hjelper deg og fører energi gjennom deg. du er på en måte "kanalen" fra en annen dimensjon, til denne. håper det var til hjelp. hvis du lurer på mer, ta kontakt.
Antall ord: 220
I'm nobodys fool..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links