Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
runehera skrev:gjerne at du har ei nådegave i forhold til det :) kor gammel er du og kor lenge har du vore frelst?
Vel...*kremt* begynner å bli en gammel mann. ;) er i slutten av 40 årene. Ble frelst natten til den første september1983, så jeg har vært frelst i snart 25 år.

Nådegaver..vel, har bedt for syke, alvorlig syke, syke hvor alt håp tilsynelatende har vært ute, leger har utstedt "dødsdom" men ved Guds inngripen og svar på bønn, så har det blitt noen mirakuløse helbredelser. All ære til Gud, ved Jesus Kristus.

Siden vi har vært inne på utdrivelse av onde ånder av besatte, der har jeg ikke så stor erfaring personlig. Men som du vet så tror jeg også på det, helt klart.

Har en liten historie her i kort versjon. Det hendte i Oslo, hvor jeg gikk inn i en menighet på et kveldsmøte. Hadde ikke vært der før og kjente ingen der bortsett fra en som jeg gjenkjente og som jeg hadde snakket med noen ganger før jeg ble frelst. Vi vekslet noen ord, ikke noe mere enn det.
Vel jeg fant en plass og satte meg, langt bak i salen. ;) Inn kommer det en mann, og jeg så med en gang at han var under demonisk påvirkning, men ikke helt besatt.

Herren sier til meg ved Ånden; nå skal du legge merke til denne mannen, og det som kommer til å skje. Så jeg forberedte meg til det.

Møtet begynte, fin musikk med flotte sanger innledet det hele. Allsang, og jeg sang med for full hals. Men menighetsfolket virket nervøse på en måte, de sang ikke for full hals. Ja, jeg sang med kraft slik at jeg vekket oppmerksomhet, folk forran snudde seg og ble stående å se på meg. De virket bundet, men så løste det seg opp litt etter litt, og flere begynte å synge med innlevelse.

Predikanten begynte å tale. Og i talen sa han blant annet: - Vi skal være glade her i forsamlingen, vi er i Herrens hus, og her er vi fri for angst og bekymringer. for ute på gatene går det mange mennesker med angst og negative åndsmakter....

Men er du blind, tenkte jeg, ser du ikke at mange her plages av angst, og ser du ikke den mannen som sitter rett foran deg, og plages av demoner?

Vel, møtet og talen fortsatte, og det ble mere sang og musikk. Så kom vi over til sluttfasen av møtet, og det var på tide og be for de som trengte det.

Den demonpåvirkede mannen var en av de som gikk frem til forbønn. Og jeg, etter Herrens befaling, oppfordring, fulgte nøye med. De la hendene på ham, ba for ham i et par minutter, og det var det. Mannen gikk tilbake og satte seg, men åndsmaktene hadde ikke sluppet taket på ham.

Mannen som hadde lagt sine hender på og bedt for den demon påvirkede, kom etterhvert tassende nedover salen i rettnig av meg. han strakte frem sine hender, la de på hodet mitt og begynte å be for meg. Vel, jeg vred meg unna og sa takk, men det er ikke jeg som trenger forbønn, men den mannen *pekte* som du nyss la dine hender på og ba for. Han er fortsatt ikke satt fri, og trenger en utdrivelse av de ånder han er plaget av.

Han forklarte at de hadde bedt for ham mange ganger før, men at det ikke nyttet å sette ham fri fra sine plager.
Jeg kjente at jeg ble vred. Tok afære, gikk bort til mannen og fikk han med meg frem på podiet, og begynte å kaste ut djevler, selv om jeg ikke hadde gjort dette før.

Det ble et stort oppstyr av det hele, for nå kom predikanten og flere til og begynte å gå i rette med meg.

- Hvem tror du at du er!! Kommer her på vårt møte, i vår forsamling og tar deg til rette...!!! Møtet er slutt! og jeg har bedre ting å bruke tiden på enn dette!

Jeg imøtegikk alt predikanten sa, og sa blant annet at; intet er vel viktigere enn at en broder blir satt i frihet, og det er også det Herren vil.

Men jeg ble jagd ut av forsamlingen. Men :) det siste jeg så før jeg forsvant ut døren, det var at en annen kar da hadde tatt taket og stod der å ba, befalte åndsmaktene som hadde befestet seg i broderens sinn.

Dette viser vel litt hvordan det står til i dagens "menigheter"

Tror min nådegave er å si sannheten og å være upoppulær i mange kretser, heh...

ok:) slik som eg ser det er det forskjell på å vera fri og ta imot friheten...det er to forskjellige ting som kan blandast i samme suppa og dermed misforståast...men hørtes ut som ein veldig kjødelig menighet når pastoren kan sei noko slikt...ei slags "kontroll"-ånd med han trur eg...
Antall ord: 857

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

daninge skrev:men om du er kristen, sier ikke bibelen sterkt imot det paranormale?
jo, men bibelen seier også at det er ikkje dei friske som trenger lege men dei sjuke :)
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

minime skrev:Jeg blir så sliten av å lese dette, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder. Men atter en gang: Hvorfor må alle prakke på hverandre sin tro? INGEN kan med 100 % sikkerthet si at deres tro er den rette. Det finner vi ut etter døden. Hadde det vært så sikkert, så hadde det vel ikke het tro, men vitenskap?

Guds Ord er skarpare enn eit tveegga sverd og virkekraftig, det dømmer hjertas tanker og planer, og kløyver gjennom marg, bein, sjel, ånd og nyrer. Ordet er levande.
eg for min del prakker kun på satan...
trua i seg sjøl vitner om at den er den rette, for den sanne trua er full visshet om ting ein ikkje ser...
når Gud åpenbarer ting ved Sin Ånd allerede i jordlivet trengst det ikkje ventast til det er for seint...
vanskelig det når denne verdens gud er djevelen...
:)
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:[quote="misty-gutt]

Det ble et stort oppstyr av det hele, for nå kom predikanten og flere til og begynte å gå i rette med meg.

- Hvem tror du at du er!! Kommer her på vårt møte, i vår forsamling og tar deg til rette...!!! Møtet er slutt! og jeg har bedre ting å bruke tiden på enn dette!

Dette viser vel litt hvordan det står til i dagens "menigheter"


Dette er jo ikke særlig oppløftende syns jeg........[/quote]


så sant, så sant! ikkje for verdslige folk iallefall! :)
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
Brenda skrev:Dette er jo ikke særlig oppløftende syns jeg........
Slikt skjer. Men det var ikke slik jeg hadde tenkt meg det selv på forhånd, da jeg bestemte meg for å gå møtet, da jeg var på min vei forbi, og fikk se plakaten som ønsket "Velkommen" til møtet.

Etter at jeg ble kastet ut av forsamlingen, gikk jeg på en Kafé, tok frem min Bibel og leste disse ord som jeg ble minnet om:
De skal utstøte dere av synagogene (menighetene, forsamlingene); ja, det kommer en tid da hver den som slår dere ihjel, skal tro at han viser Gud en dyrkelse.

Og dette skal de gjøre fordi de ikke kjenner Faderen og heller ikke meg.

Men dette har jeg talt til dere, forat dere, når timen kommer, da skal minnes at jeg sa dere det; men dette sa jeg dere ikke fra begynnelsen av, fordi jeg da var hos dere.
Jesus var altså ikke fysisk tilstede der på møtet med sitt herligjorte legeme.Men han var der ved Talsmannen, Den Hellige Ånd. Den roen jeg beholdt gjenom opplevelsen, takker jeg Gud for. For ellers så var det alle mot en. folk fnyste av meg, målte meg opp og ned med øyne og kroppsspråk. Men herrens kraft er suveren, og det er i sannhet godt å kjenne Sannheten. :)

personlige spm. til deg:

men synst du ikkje det er bedre å snakka om korleis sanne frelste på negativ måte er, blant kun troande folk og ikkje blant troande og verdslige folk? berre lurer...for dei verdslige sin del...
er det bra, når dei du snakker om altså er frelst? står det ikkje noko i bibelen om slike ting?!
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:
misty-gutt skrev:
Brenda skrev:Dette er jo ikke særlig oppløftende syns jeg........
Slikt skjer. Men det var ikke slik jeg hadde tenkt meg det selv på forhånd, da jeg bestemte meg for å gå møtet, da jeg var på min vei forbi, og fikk se plakaten som ønsket "Velkommen" til møtet.

Etter at jeg ble kastet ut av forsamlingen, gikk jeg på en Kafé, tok frem min Bibel og leste disse ord som jeg ble minnet om:
De skal utstøte dere av synagogene (menighetene, forsamlingene); ja, det kommer en tid da hver den som slår dere ihjel, skal tro at han viser Gud en dyrkelse.

Og dette skal de gjøre fordi de ikke kjenner Faderen og heller ikke meg.

Men dette har jeg talt til dere, forat dere, når timen kommer, da skal minnes at jeg sa dere det; men dette sa jeg dere ikke fra begynnelsen av, fordi jeg da var hos dere.
Jesus var altså ikke fysisk tilstede der på møtet med sitt herligjorte legeme.Men han var der ved Talsmannen, Den helige Ånd. Den roen jeg beholdt gjenom opplevelsen, takker jeg Gud for. For ellers så var det alle mot en. folk fnyste av meg, målte meg opp og ned med øyne og kroppsspråk. Men herrens kraft er suveren, og det er i sannhet godt å kjenne Sannheten. :)
Når sant skal sies så er det rimelig lett å bli forvirra av hva som står i den bibelen. Det er mange som slår ihjel i Guds ord, muslimer som sprenger seg ifølge Allahs ord, prester som driver med incest etter Guds ord.

Jeg holder meg til å slå ihjel en mygg og veps i ny og ne - håper jeg blir tilgitt :)

er derfor ein er avhengig av forfatteren sjøl, Den Hellige Ånd, for å tolka bibelen på rett måte... det finst eit sant Guds Ord, også falsk(e) Guds Ord...

alle mennesker er tilgitt, så sant dei tar imot Guds Frelse...Jesus...i sitt hjerta...
Antall ord: 344

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:personlige spm. til deg:

men synst du ikkje det er bedre å snakka om korleis sanne frelste på negativ måte er, blant kun troande folk og ikkje blant troande og verdslige folk? berre lurer...for dei verdslige sin del...
er det bra, når dei du snakker om altså er frelst? står det ikkje noko i bibelen om slike ting?!
Bibelen er en åpen bok både for frelste og ufrelste. Var den ikke det, hvordan skulle noen da kunne bli frelst? Det er mange søkende mennesker som trenger til å vite at slike ting skjer, det er jeg helt trygg på.

Nå må du ikke blande tingene sammen. Jeg har ikke dratt denne saken, denne opplevlsen, en av mange, fram for det norske rettsvesen. Har kun vitnet om det, og det er jeg i min fulle rett til, en rett jeg har fått av Gud.

Kan jeg spørre hvor gammel du er?
Antall ord: 158
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av Brenda »

[quote="runehera] er det bra, når dei du snakker om altså er frelst? står det ikkje noko i bibelen om slike ting?![/quote]


Tror du runehera at disse Guds folk som misty-gutt snakker om - tror du at de var frelst eller ikke frelst?
Antall ord: 46
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

runehera skrev: Gud skapte mennesket med ein psyke...er Han det begynner med nemlig...;) satan påvirker psyken...
Nei, dette betyr at det ikke finnes fri vilje, og er dermed selvmotsigende hvis Gud skapte oss med fri vilje. Mennesker som er undertrykket (som man er om man følger Gud) er frarøvet sin frie vilje.
1. må er ein ting, ville er ein anna ting...Guds auger farer over heile kloden for kraftig å støtta den som er heil i sitt hjerta med Han...
Hvis du tenker etter så er du underlagt et ultimatum; tro eller havne i Helvete. Du føler at du må, derfor vil du.
2. for å ta knekken på røttene her: Gud utviste dem fordi dei sa nei til Gud og ja til satan...som skulle vera ein advarsel til menneskeheten...
Og på hvilken måte viser dette at Gud IKKE er en narsissist?
3. Gud har også veldig mykje å visa til gjennom dei frelste til dei som ikkje har "døve ører" og "forherda hjerter". sannheten er åpen for alle!
Nei, det finnes ikke annet å vise til for dere troende enn fagre ord, og fagre ord beviser absolutt ingenting. Horrible feil derimot, det viser dere ganske ofte.
4. fordi den starter med Gud og Gud har åpenbart den ved Sin Ånd...
Dette gjelder kun hvis man har den troen du har. Forklar deg ordentlig istedet for å stadig vise til "Guds ord". Det står i en bok at Gud åpenbarte seg. Det finnes ingen rasjonell grunn til å anta at dette er sant.

Vis at du kan tenke selv, og forklar hvorfor din moral er den riktige kontra andre religioner og moralsett.
5. det hjerta er fullt av, det taler munnen. visst hjerta mitt er proppfullt av Guds Ord, er det då løye det kommer Guds Ord ut av munnen likesom det kjem kloakk ut av munnen til ein som er full av dritt?! :)
Igjen antyder du at du ikke har fri vilje. Alt det andre sier er altså "kloakk"? Siden jeg ikke "taler Guds ord", er jeg altså full av "dritt"? Hva sier dette om deg som menneske?
6. visst du hadde vunnet i Lotto kvar veke i eit heilt år, er det då "heilt tilfeldig" eller "berre flaks" i dine auger?
Det er ikke mulig å vinne i lotto hver uke et helt år, så det er ubrukelig som argument. Her var det snakk om folk som er berget fra ulykker, og anser det som et mirakel. Det er helt andre omstendigheter rundt redningsaksjoner enn lotto. Men; overlever man en flystyrt har man flaks, og vinner man i lotto har man flaks. Det er ingen som hverken har vunnet i lotto hver uke, eller overlevd flystyrter hver uke.
7. ja visst eg vil, for Gud gjer ikkje forskjell på folk...men ein anna ting er at eg har ikkje lyst til da... ;) kvifor gjera noko Gud alikavel på forhånd veit at eg ikkje har lyst til?! Han visste frå begynnelsen av kem som trudde og kem som ville forråda Ham. Gud ser etter hjerta, ikkje gjerningane...
spørst ka måte frifunnet det.
Jo, Gud gjør forskjell på folk, bare ikke de som velger å tro på ham. Anser du ikke-troende som ikke-folk?

Hvis Gud på forhånd vet hva folk vil, hva er da vitsen med å velge å tro på ham? Hvor er valgfriheten?

Det er igrunn en forkastelig religion du binder deg til. Å ta livet av uskyldige er helt ok etter din Guds mening, men å forkaste hans omnipotente ego...det tolereres ikke. Skjønner du dette selv?
8. eg kan ikkje med mitt hjerta fornekta noko som eg allerede trur på ;) ellers vil det jo bli ein falsk fornektelse ;) eksempel: fornekter du at du har foreldre?! "den einaste tillitten" du då vil få er at andre ser at du lyger...
Joda, du har selvfølgelig et poeng der.
fordi Han skapte dem i Guds bilde...
nope, Jesus elska faktisk Judas Iskariot til det siste...

verken eg eller Gud er narrisistiske...Gud hadde aldri gadda å ofra Sin Einaste Sønn, Jesus, i døden for våre synder visst Han hadde vore sjølopptatt...men Han kan ikkje tvinga frelsa på folk heller heilt uten vidare...(og eg hadde aldri gadda å brukt tid innpå her visst eg hadde vore det...) :)
nope, er ikkje under regler. hadde eg vore under regler hadde eg vore under loven og det er eg ikkje. eg er under nåden. Gud har faktisk frelst ALLE mennesker i heile verden av berre nåde, men VED TRU. tru og regler er to forskjellige ting...nåde er det samme som gratis og ufortjent, tru er det samme som respons ("ja takk!"). nope, det blir som om folk gir deg ein pose sukker heilt uten vidare når du har sukkersyke...
Du er ikke i stand til å forstå dette du? Det er veldig enkelt, og du har selv forklart det - Gud straffer alle som ikke vil tro på ham, ved å dømme dem til Helvete. Drap, voldtekt og verre ting er helt greit. Det kommer tydelig fram at det som gir Gud ereksjon er at folk hyller ham. Ergo; narsissist. At han ofrer sin egen sønn for å oppnå mer hyllest tegner ikke akkurat et penere bilde av ham, gjør det vel?

På den måten du har forklart det, så faller alt kristendommen taler for av gode ting i bakgrunnen for Guds enorme ego.
9. når du ikkje skjønner meg når eg snakker om det jordiske, korleis kan du då skjønna meg når eg snakker om det himmelske?! ein må først og fremst læra seg og skilla mellom eksempel og fakta.
for dei som er forherda i sitt hjerta har eg nok berre det, ja, men for dei som er søkande etter Gud har eg MASSE... ;)
Du har ikke snakket om noe jordisk, kun preket om Gud og hans ord og trusler om Helvete.

Hva er forskjell på eksempel og fakta da? Hva er fakta om Helvete?
10. i ein anna dimensjon.
fordi den ikkje er åpenbart av Gud...
Jeg regner med du har gode grunner i form av dokumentasjon på at Helvete eksisterer? Noen teorier i det minste? Dokumentasjon på at det eksisterer andre dimensjoner?

Hvis jeg fortalte deg at en usynlig mann står og peker på deg med en pistol som befinner seg i en annen dimensjon, hadde du blitt redd da?
11. les heile første kommentar på side 1, der har eg skreve det nøyaktig... (Gud jobber i det usynlige men åpenbarer seg i det synlige...)

handler ikkje om kva eg eller du eller Per meiner, men om kva som er fakta...det handler om kva den sanne Gud meiner...
har kun til hensikt å tråkka på satan, for når ein står djevelen imot med Guds Ord vil han flykta... tru som er bygd på fjellgrunn er større enn tru som er bygd på sand...
:)
Vennen min, du har ikke noe fakta å vise til. Enten er du rett og slett ikke helt smart, eller så har du misforstått begrepet fakta.

Du sitter der og babler i vei om Gud, Satan, Helvete og Hellige Ånder, og påstår at det er fakta. Predikerer at det er sannheten. Hvordan kan du så trassig fornekte alt vi vet om verden, alt vi vet om psykologi, og alle de andre elementene som usannsynliggjør alt du snakker om? Og i tillegg ikke se at på toppen av det hele tror du på en narsissistisk gud som fungerer som en diktator?

Kom med fakta da. Kom med bevis. Siden du er Guds slave så kan du sikkert få ham til å vise noen kunster. Be ham om å hjelpe deg å omvende de stakkars synderne. Be ham om å gi seg til kjenne på en utvetydig måte.

Hvilke bevis har du for at ikke Jesus var en rablende gal mann? Vi har nok av personer som vil ha det til at de er Messias vet du. Er disse også Guds sønn?

Hvilke bevis har du for at alt som står i Bibelen er sant, og skrevet av Den Hellige Ånd?

Hvilke bevis har du som gjør at evolusjonsteorien bør forkastes?
Antall ord: 1382
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

runehera skrev:
glømte å skriva til denne kommentaren:

eg har ikkje sagt noko annet enn at eg er ein dårlig person - i Guds auger. i menneskelige auger er eg både ein dårlig person og god person - avhengig av auga som ser. ein vil aldri tilfredstilla mennesker slik som ein vil, kun Gud.
Gud gir meg ikkje slike valg ;) Gud er ikkje slik! :D "slike hører Guds rike til." seier Jesus. altså; alle barna hører Gud til... hadde eg drete i mennesker hadde eg aldri fortalt sannheten til folk...
Du svarte faktisk ikke på spørsmålet mitt.
Antall ord: 101
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
G80
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Mar 2008 15:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-trøndelag

Innlegg av G80 »

doaivu skrev:
G80 skrev:Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det.... :lol:

Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.

Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?

Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.

Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.

Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning :D

AMEN :mozilla_smile:
hehe, du virka jo vettug :D:D:D:D
Hehe....takker for den :D
Antall ord: 420

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:
misty-gutt skrev:
Dette viser vel litt hvordan det står til i dagens "menigheter"

Tror min nådegave er å si sannheten og å være upoppulær i mange kretser, heh...

... hørtes ut som ein veldig kjødelig menighet når pastoren kan sei noko slikt...ei slags "kontroll"-ånd med han trur eg...
Dette var/er en karismatisk menighet som har ord på seg for å være en levende menighet.
Ble minnet om mye fra Bibelen, som er en åpen bok både for frelste og ufrelste, like etter denne erfaringen som jeg opplevde, rett nok for mange år siden nå, men...

Les det her:
Og skriv til engelen for menigheten i Sardes: Dette sier han som har de syv Guds ånder og de syv stjerner: Jeg vet om dine gjerninger, at du har navn av at du lever, og du er død.

Bli våken, og styrk det annet, som var på vei til å dø! for jeg har ikke funnet dine gjerninger fullkomne for min Gud.

Kom derfor i hu hvorledes du har lært og hørt, og ta vare på det og omvend deg! Dersom du da ikke våker, skal jeg komme som en tyv, og du skal ikke vite hva stund jeg kommer over deg.

Dog har du noen få navn i Sardes som ikke har smittet sine klær, og de skal gå med meg i hvite klær; for de er det verd.

Den som seirer, han skal således bli kledd i hvite klær, og jeg vil ikke utslette hans navn av livsens bok, og jeg vil kjennes ved hans navn for min Fader og for hans engler.

Den som har øre, han høre hva Ånden sier til menighetene!
Her ser vi hvor viktig det er for frelste mennesker å våkne opp på alvor, mens det ennå er tid for det. Som du ser så formaner Gud selv sovende kristne til å våkne opp!
Antall ord: 329
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
runehera skrev:personlige spm. til deg:

men synst du ikkje det er bedre å snakka om korleis sanne frelste på negativ måte er, blant kun troande folk og ikkje blant troande og verdslige folk? berre lurer...for dei verdslige sin del...
er det bra, når dei du snakker om altså er frelst? står det ikkje noko i bibelen om slike ting?!
Bibelen er en åpen bok både for frelste og ufrelste. Var den ikke det, hvordan skulle noen da kunne bli frelst? Det er mange søkende mennesker som trenger til å vite at slike ting skjer, det er jeg helt trygg på.

Nå må du ikke blande tingene sammen. Jeg har ikke dratt denne saken, denne opplevlsen, en av mange, fram for det norske rettsvesen. Har kun vitnet om det, og det er jeg i min fulle rett til, en rett jeg har fått av Gud.

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

men det står at ein skal gå fram i visdom og ha blikket festa på Jesus...
det er eg også heilt enig med, men blir dei mykje kun fortalt det av enkelttroande vil dei jo berre henga seg opp i det og ta avstand meir enn før...

det står i bibelen at me er Kristi brev, lest og kjent av alle mennesker...så er ganske viktig å tenka over det! er ikkje snakk om kva du har lov til eller ei men kva som er bra og ikkje bra...

kan sei det slik at eg er uenig med deg i forhold til enkelte ting, men då er me iallefall enige om at me er uenige! ;) er ikkje noko å gjera med da desverre før du får lys over det eg har fått lys over og motsatt...du har heilt sikkert ting som ikkje eg har, altså ting du har fått lys over som ikkje eg har fått lys over...

blir 24 i år, har vore frelst i 3 år, så er ganske ny på veien...eg står på Guds Ord uansett samme kor mykje kjødelige tanker og kjødelige følelser prøver å bedra meg... ;)
Antall ord: 364

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:[quote="runehera] er det bra, når dei du snakker om altså er frelst? står det ikkje noko i bibelen om slike ting?!

Tror du runehera at disse Guds folk som misty-gutt snakker om - tror du at de var frelst eller ikke frelst?[/quote]


Gud kjenner hjertene, men eg personlig veit ikkje...men det kan godt være frelste som er preget av religiøsitet eller lignande...noko som ikkje er bra!
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

runehera skrev:
minime skrev:Jeg blir så sliten av å lese dette, så skjønner egentlig ikke hvorfor jeg gidder. Men atter en gang: Hvorfor må alle prakke på hverandre sin tro? INGEN kan med 100 % sikkerthet si at deres tro er den rette. Det finner vi ut etter døden. Hadde det vært så sikkert, så hadde det vel ikke het tro, men vitenskap?

Guds Ord er skarpare enn eit tveegga sverd og virkekraftig, det dømmer hjertas tanker og planer, og kløyver gjennom marg, bein, sjel, ånd og nyrer. Ordet er levande.
eg for min del prakker kun på satan...
trua i seg sjøl vitner om at den er den rette, for den sanne trua er full visshet om ting ein ikkje ser...
når Gud åpenbarer ting ved Sin Ånd allerede i jordlivet trengst det ikkje ventast til det er for seint...
vanskelig det når denne verdens gud er djevelen...
:)

Går det inte att använda ett bättre och mjukare ordval om man skall framföra
kärlek, vilket jag hoppas att avsikten är.
En god vän till mig mår dåligt av den här sortens framföranden. :mozilla_innocent:
Antall ord: 199
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !