Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Sol@ngelica skrev:Bla bla bla, og han hang på korset med det var vanlig på den tiden uansett, ikke noe merkelig, 2008 år ha gått, kanskje på tide å finne på noe annet, Jesus Utgår!
Du er den kreative her Sol, you make a story!
Antall ord: 47
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

He he, sauenen klarer ikke finne på noe eget vøtt, bare ser i døra når man skal inn et sted, alle følger etter hverandre igjennom samme dør, men ingen tenker tanken på å prøve en annen en som gjør at du slipper å stå der å vente, saueflokk kan man kalle noen, jeg vil si at jeg prøver den døra som står der litt alene å forlatt for å prøve å komme meg inn et sted litt raskere!
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Har du ikke vært på vei inn et sted der det har vært flere dører, men alle skal inn den ene spesielle døra der alle står i kø, i stedet for å ta den andre døra som også er åpen.
Saueflokk kaller jeg sånne og tar så den andre døra for å komme fortere inn i varmen.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Sol@ngelica skrev:Har du ikke vært på vei inn et sted der det har vært flere dører, men alle skal inn den ene spesielle døra der alle står i kø, i stedet for å ta den andre døra som også er åpen.
Saueflokk kaller jeg sånne og tar så den andre døra for å komme fortere inn i varmen.
Jojo...på Oslo S er det sånn, alle skal stampe inn samme dør på toget, selv om de andre 7 dørene på toget har fri entrè..
Ogi butikken stiller alle seg etter andre i kassa, selv om kassa bak er ledig...
Antall ord: 110
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Sol@ngelica skrev:Du skal ikke *** din første er vel et av budene :D
Men derimot at du skal elske din neste ? ;-)

A
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 873
Startet: 19 Sep 2005 15:25
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Asbjørn skrev:
Sol@ngelica skrev:Du skal ikke *** din første er vel et av budene :D
Men derimot at du skal elske din neste ? ;-)

A
Dissa buda fikk vi banka inn i skallen husker jeg for 20 år sida...men jaggu er de nesten glemt...
Antall ord: 46
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sahrian
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Nov 2007 17:31
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Sahrian »

Jeg er vegen, sannheten og livet.
Jeg er vegen fordi det er jeg som vandrer på min vei.
Jeg er sannheten fordi det jeg lærer på min vei er mine sannheter.
Jeg er livet fordi jeg lever livet slik jeg ønsker.

Vil alle gå min vei. Håper ikke det. :mozilla_wink: Vi er alle forskjellige og alle velger forskjellige veier å gå. Veien blir til mens man går og jeg overbeviser ikke andre om mine sannheter, da jeg vet at mine sannheter ikke er andre sine sannheter.

Men jeg tror på en Gud, men ikke på Gud som er fremstilt i Bibelen.
Utfordringer er respekt og aksept for hverandres meninger.
Fred i hjertet kommer først, når vi er ferdig med å "mobbe" hverandre for hverandres meninger og synspunkter. Inntil videre får vi takke hverandre, for at vi bidrar til å få ut all "gøra" vi har i oss. :mozilla_laughing:

Vi er alle vegen, sannheten og livet! :mozilla_laughing:
Amen!
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:Til slutt vil eg dela noko YouTube-linkar som til sammen er ein dokumentar på ca. 45 min. Dette er ein sterk dokumentar, som viser kor sterk djevelen er men også, viktigast av alt, kor svak han er i forhold til Gud! Ein ser onde ånder (falne engler) manifistera seg i/gjennom mennesker, når Den Hellige Ånd mektig er tilstede. Ein ser med andre ord det usynlige manifistera seg i det synlige veldig godt! Det er åndsutdrivelser det er snakk om, eller djevelutdrivelser.

del 1: http://www.youtube.com/watch?v=8oG8sO45nME 9:02
del 2: http://www.youtube.com/watch?v=Flmw2qIQCEg 9:02
del 3: http://www.youtube.com/watch?v=8KiznQjBqa0 9:02
del 4: http://www.youtube.com/watch?v=VOlpNdSwQEA 9:02
del 5: http://www.youtube.com/watch?v=1mhQWCWXBj4 9:01
Har nå sett disse demonutdrivelses videoene.

Det som er trist er at disse amerikanske tv personlighetene så ofte er grådig opptatt av verdslig rikdom. Derfor tok jeg en nærmere titt også på Bob Larson. Det ser ut til at han ikke er et unntak fra den regelen, for å si det sånn. Vel, her er hva jeg fant: http://www.youtube.com/watch?v=8KWEmTKw ... re=related

Om det stemmer?

Gud vet, men jeg ble iallefall minnet om disse ord fra Den Hellige Skrift:
Mange skal si til meg på den dag: Herre! Herre! har vi ikke talt profetisk ved ditt navn, og utdrevet onde ånder ved ditt navn, og gjort mange kraftige gjerninger ved ditt navn?

Og da skal jeg vidne for dem: Jeg har aldri kjent dere; vik bort fra meg, dere som gjorde urett!
Antall ord: 280
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Sahrian skrev:Jeg er vegen, sannheten og livet.
Jeg er vegen fordi det er jeg som vandrer på min vei.
Jeg er sannheten fordi det jeg lærer på min vei er mine sannheter.
Jeg er livet fordi jeg lever livet slik jeg ønsker.

Vil alle gå min vei. Håper ikke det. :mozilla_wink: Vi er alle forskjellige og alle velger forskjellige veier å gå. Veien blir til mens man går og jeg overbeviser ikke andre om mine sannheter, da jeg vet at mine sannheter ikke er andre sine sannheter.

Men jeg tror på en Gud, men ikke på Gud som er fremstilt i Bibelen.
Utfordringer er respekt og aksept for hverandres meninger.
Fred i hjertet kommer først, når vi er ferdig med å "mobbe" hverandre for hverandres meninger og synspunkter. Inntil videre får vi takke hverandre, for at vi bidrar til å få ut all "gøra" vi har i oss. :mozilla_laughing:


Vi er alle vegen, sannheten og livet! :mozilla_laughing:
Amen!
Ska eg trø på deg?, Hva betyr Amen i kirka?
Antall ord: 176
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Skal para bli utsatt for nok en sær bølge??

Jeg trodde mammaforumet var ille.....men dette her!!! :shock:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Hvem bærer Guds segl? Og hva betyr det?`og hva er Gud´s segl, har dere lyst og lete, dere finner det aldri!, uansett hva dere finner så er det relativt.
Antall ord: 32
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Sahrian skrev:Jeg er vegen, sannheten og livet.
Jeg er vegen fordi det er jeg som vandrer på min vei.
Jeg er sannheten fordi det jeg lærer på min vei er mine sannheter.
Jeg er livet fordi jeg lever livet slik jeg ønsker.

Vil alle gå min vei. Håper ikke det. :mozilla_wink: Vi er alle forskjellige og alle velger forskjellige veier å gå. Veien blir til mens man går og jeg overbeviser ikke andre om mine sannheter, da jeg vet at mine sannheter ikke er andre sine sannheter.

Men jeg tror på en Gud, men ikke på Gud som er fremstilt i Bibelen.
Utfordringer er respekt og aksept for hverandres meninger.
Fred i hjertet kommer først, når vi er ferdig med å "mobbe" hverandre for hverandres meninger og synspunkter. Inntil videre får vi takke hverandre, for at vi bidrar til å få ut all "gøra" vi har i oss. :mozilla_laughing:

Vi er alle vegen, sannheten og livet! :mozilla_laughing:
Amen!
Veldig bra skrevet,helt enig :D
Antall ord: 171
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

jaktis`s` skrev:Om det er Jesus som ha ansvaret for veiene her , er det rart de ikke er bedre! Drepes folk på de daglig men han er nok bedre en stoltenberg så hmmm. nei dette skjønner jeg ikke :mozilla_yell:

nei, men hadde du hatt eit åpent hjerta og sinn til Jesus kunne eg ha brukt tid på og forklart deg :)
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Sol@ngelica skrev:Ehh hva var det Jesus egentlig gjorde da?
Lagde vann om til vin(det er syndig å drikke)
Og pulte på prosituerte? Er vel en smule syndig det også, på en eller annen måte.
Du skal ikke *** din første er vel et av budene :D

Jesus ga Sitt liv for deg, da var da Han gjorde! :) Han elsker deg nemlig så høgt!!
Det er ikkje syndig å drikke nei, for det er ikkje det som man putter inn som gjer oss ureine men det som kjem ut av munnen. Men er ein sjanse for at det kjem meir kloakk ut av munnen når ein er full, for det hjerta er fullt av, det taler munnen. Men det er ikkje noko å anbefala, og da er 1000 gongar kjekkare å drikka seg full på Den Hellige Ånd! ;) Men takk og lov for at Jesus frelste alle i verden, som nemlig er syndarar. Og at Gud kun krever ein respons av folket.
Seier du dette av deg sjøl, eller er det fordi andre har sagt det til deg - når det gjelder prositiuert spørsmålet ditt?
Det er herligere å være under nåden, synst jeg, enn under loven! ;)
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Sol@ngelica skrev:He he, sauenen klarer ikke finne på noe eget vøtt, bare ser i døra når man skal inn et sted, alle følger etter hverandre igjennom samme dør, men ingen tenker tanken på å prøve en annen en som gjør at du slipper å stå der å vente, saueflokk kan man kalle noen, jeg vil si at jeg prøver den døra som står der litt alene å forlatt for å prøve å komme meg inn et sted litt raskere!

Er glad for at eg er som ein sau! ;) For skriftstedene om at "den som setter seg høgt, skal settast lågt." og "den som setter seg lavt, skal settast høgt." må gå i oppfyllelse! Gud har skapt oss og kjenner oss meir enn me kjenner oss sjøl, så eg vil heller stola på Han framfor meg sjøl! :) Dei som vil stola blindt på seg sjøl framfor Gud vil gjerne skifta dør. For det er nok av dører til fortapelsen, men kun ei dør til himmelen - Jesus. :)
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links