Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

open_palm skrev:jesus er jeg med på,men ikke bibelen,ingen religion,ingen guder....
Jesus og Bibelen. Ja.

Religioner og avguder. Nei.
Antall ord: 23
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jesus, bibelen gud, religioner, avguder etc. Nei!

Så ergo...vi har ulike meninger.....vi skal ikke bare la det ligge da....i stedet for å motargumentere hverandre?
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Vermilion Oriol skrev:Så ergo...vi har ulike meninger.....vi skal ikke bare la det ligge da....i stedet for å motargumentere hverandre?
Det blir helt opp til den enkelte om en vil prate, ikke prate, diskutere, ikke diskutere, ordveksle eller ikke ordveksle, om også dette. Og det er nok best slik.
Antall ord: 51
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

open_palm skrev:jesus er jeg med på,men ikke bibelen,ingen religion,ingen guder....
Hvorfor er du ikke det?
Hvem er Jesus for deg?
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Jael skrev:
open_palm skrev:jesus er jeg med på,men ikke bibelen,ingen religion,ingen guder....
Hvorfor er du ikke det?
Hvem er Jesus for deg?
jesus for meg er en flink healer som gikk hos gode mestere og lærere=)
bruker ikke ordet gud fordi det som kalles gud kjenner jeg som en kraft,ikke som noe personifisert.Jeg kjenner at den har en bevissthet,men ikke at det vil betegne seg selv som min gud,da kraften og jeg er en og samme.bibelen bryr jeg meg ikke om fordi jeg aner ingenting om menneskene som har skrevet den,alt jeg vet er at det er ikke "gud" som har skrevet den,så for meg er det en sannhets basert science fiction historie som ikke egentlig er så kjempe gjennomført..men det finnes masse fine tips og triks der,for all del=)
ikke religion,holder meg unna ting som prøver å dele mennesker i grupper på den måten,eller som vil oppnå makt over forvirrede mennesker etc...=)
Antall ord: 172
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

open_palm skrev: jesus for meg er en flink healer som gikk hos gode mestere og lærere=)
Hvordan vet du at han var det?
bruker ikke ordet gud fordi det som kalles gud kjenner jeg som en kraft,ikke som noe personifisert.Jeg kjenner at den har en bevissthet,men ikke at det vil betegne seg selv som min gud,da kraften og jeg er en og samme.
Hvorfor gir du ikke da mat til de sultende i verden?
bibelen bryr jeg meg ikke om fordi jeg aner ingenting om menneskene som har skrevet den,alt jeg vet er at det er ikke "gud" som har skrevet den,
Hvordan vet du at det ikke er Gud som har skrevet den? Har du lest den?
så for meg er det en sannhets basert science fiction historie som ikek egentlig er så kjempe gjennomført..
Hva vil det si - at det er sci-fi som ikke er så gjennomført?
men det finnes masse fine tips og triks der,for all del=)
Hvilke da?
ikke religion,liker ingenting som prøver å dele mennesker i grupper på den måten,eller ta makt over forvirrede mennesker etc...=)
Hvorfor mener du at religion er å ta makt over forvirrede mennesker?
Hvorfor er det galt at mennesker identifiserer seg med eller i forhold til ulike grupper? Gjør ikke du det samme nå - da du tar avstand fra en bestemt gruppe?
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Jael skrev:
open_palm skrev: jesus for meg er en flink healer som gikk hos gode mestere og lærere=)
Hvordan vet du at han var det?
bruker ikke ordet gud fordi det som kalles gud kjenner jeg som en kraft,ikke som noe personifisert.Jeg kjenner at den har en bevissthet,men ikke at det vil betegne seg selv som min gud,da kraften og jeg er en og samme.
Hvorfor gir du ikke da mat til de sultende i verden?
bibelen bryr jeg meg ikke om fordi jeg aner ingenting om menneskene som har skrevet den,alt jeg vet er at det er ikke "gud" som har skrevet den,
Hvordan vet du at det ikke er Gud som har skrevet den? Har du lest den?
så for meg er det en sannhets basert science fiction historie som ikek egentlig er så kjempe gjennomført..
Hva vil det si - at det er sci-fi som ikke er så gjennomført?
men det finnes masse fine tips og triks der,for all del=)
Hvilke da?
ikke religion,liker ingenting som prøver å dele mennesker i grupper på den måten,eller ta makt over forvirrede mennesker etc...=)
Hvorfor mener du at religion er å ta makt over forvirrede mennesker?
Hvorfor er det galt at mennesker identifiserer seg med eller i forhold til ulike grupper? Gjør ikke du det samme nå - da du tar avstand fra en bestemt gruppe?
har ikke sagt at jeg vet det,sa bare hva han var for meg,sånn som du spurte om.(Men hvis man vil vite ting så kan man snakke med kraften og få svar)

Gir jeg ikke mat til de sultne i verden?neivel...

Ja jeg har lest det meste.mye bra der,men altfor mye som bærer preg av maktsyke sinn..

det vil si at det er en historie der det dukker opp alt fra mirakler til åpenbaringer og aliens,og det er ikke den mest vellskrevne historien man kan finne..

hvilke tips osv som finnes der burde du vel vite,som tydeligvis liker boka=)

jeg tar avstand fra gruppen,ikke fra individene i den,jeg velger heller ikke en annen gruppe fremfor denne,jeg forblir utenfor gruppene slik at jeg til en hver tid er fri til å kommunisere med enkelt personer fra hvilken gruppe det en måtte være,noe jeg personlig synes er viktig hvis jeg skal bli en god healer=)
er bare fint at folk identifiserer seg med noe,men jeg har til gode å oppleve en religion bortsett fra budhismen som ikke dømmer de som ikke identifiserer seg med det samme som de selv. Ofte så spiller religion på menneskers frykt,mange mennesker følger religionen sin i frykt for straff fra guden,jeg synes ikke noe om en institusjon som spiller på menneskers frykt slik...og når du skal diskutere så er det en fordel å ta opp ting som den du diskuterer med faktisk har snakket om og å ikke bli så irritert at man antar at man vet hva den andre personen gjør og ikke gjør i livet sitt,bare sånn for ordens skyld=)
Antall ord: 525
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

open_palm skrev: har ikke sagt at jeg vet det,sa bare hva han var for meg,sånn som du spurte om.(Men hvis man vil vite ting så kan man snakke med kraften og få svar)
Hvordan kan du få svar av en upersonlig kraft?
Hvorfor heller ikke se på det historiske vitnesbyrdet om hvem Jesus var?
Gir jeg ikke mat til de sultne i verden?neivel...
Du påstår at du er Gud - at kraften er en del av deg. Hvis det er sant - hvorfor har du ikke stanset verdens sultproblem?
Ja jeg har lest det meste.mye bra der,men altfor mye som bærer preg av maktsyke sinn..
Hva da, for eksempel?
det vil si at det er en historie der det dukker opp alt fra mirakler til åpenbaringer og aliens,og det er ikke den mest vellskrevne historien man kan finne..
Hvorfor mener du at den ikke er velskrevet? Hva er kriteriet for en velskrevet historie? Hvor finner du aliens i bibelen?
hvilke tips osv som finnes der burde du vel vite,som tydeligvis liker boka=)
Nå spør jeg deg. Kanskje du har sett noe jeg ikke har sett.
jeg tar avstand fra gruppen,ikke fra individene i den,jeg velger heller ikke en annen gruppe fremfor denne,jeg forblir utenfor gruppene slik at jeg til en hver tid er fri til å kommunisere med enkelt personer fra hvilken gruppe det en måtte være,noe jeg personlig synes er viktig hvis jeg skal bli en god healer=)
Tror du ikke det er mulig å kommunisere med enkeltpersoner fra en hvilken gruppe som helst hvis du tilhører en gruppe selv? Tilhører du ikke i realiteten en egen gruppe, den såkalt gruppeløse gruppen...?
er bare fint at folk identifiserer seg med noe,men jeg har til gode å oppleve en religion bortsett fra budhismen som ikke dømmer de som ikke identifiserer seg med det samme som de selv.


Det er diskutabelt om hvorvidt buddhisme er en religion, det er heller en filosofi. Og man trenger ikke se lengre enn til Sri Lanka for å finne vold og fordømmelse blant dem som ikke identifiserer seg med det samme som dem...
Ofte så spiller religion på menneskers frykt,mange mennesker følger religionen sin i frykt for straff fra guden,jeg synes ikke noe om en institusjon som spiller på menneskers frykt slik...
Jeg tror ikke i frykt for straff... Ingen jeg kjenner tror fordi de er redde for straff, når jeg tenker meg om. Vi tror fordi vi vet vi er elsket.
og når du skal diskutere så er det en fordel å ta opp ting som den du diskuterer med faktisk har snakket om og å ikke bli så irritert at man antar at man vet hva den andre personen gjør og ikke gjør i livet sitt,bare sånn for ordens skyld=)
Jeg har ikke et eneste sted påstått noe som helst, jeg har kun spurt spørsmål ut i fra det du skriver, slik at du kan belyse og fortelle mer. Jeg er heller ikke irritert på noen som helst måte. Det er forunderlig at du ut i fra noen enkle spørsmål fra min side kan komme til en slik konklusjon.
Antall ord: 551

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 670
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

Jael skrev:
open_palm skrev: har ikke sagt at jeg vet det,sa bare hva han var for meg,sånn som du spurte om.(Men hvis man vil vite ting så kan man snakke med kraften og få svar)
Hvordan kan du få svar av en upersonlig kraft?
Hvorfor heller ikke se på det historiske vitnesbyrdet om hvem Jesus var?
Gir jeg ikke mat til de sultne i verden?neivel...
Du påstår at du er Gud - at kraften er en del av deg. Hvis det er sant - hvorfor har du ikke stanset verdens sultproblem?
Ja jeg har lest det meste.mye bra der,men altfor mye som bærer preg av maktsyke sinn..
Hva da, for eksempel?
det vil si at det er en historie der det dukker opp alt fra mirakler til åpenbaringer og aliens,og det er ikke den mest vellskrevne historien man kan finne..
Hvorfor mener du at den ikke er velskrevet? Hva er kriteriet for en velskrevet historie? Hvor finner du aliens i bibelen?
hvilke tips osv som finnes der burde du vel vite,som tydeligvis liker boka=)
Nå spør jeg deg. Kanskje du har sett noe jeg ikke har sett.
jeg tar avstand fra gruppen,ikke fra individene i den,jeg velger heller ikke en annen gruppe fremfor denne,jeg forblir utenfor gruppene slik at jeg til en hver tid er fri til å kommunisere med enkelt personer fra hvilken gruppe det en måtte være,noe jeg personlig synes er viktig hvis jeg skal bli en god healer=)
Tror du ikke det er mulig å kommunisere med enkeltpersoner fra en hvilken gruppe som helst hvis du tilhører en gruppe selv? Tilhører du ikke i realiteten en egen gruppe, den såkalt gruppeløse gruppen...?
er bare fint at folk identifiserer seg med noe,men jeg har til gode å oppleve en religion bortsett fra budhismen som ikke dømmer de som ikke identifiserer seg med det samme som de selv.


Det er diskutabelt om hvorvidt buddhisme er en religion, det er heller en filosofi. Og man trenger ikke se lengre enn til Sri Lanka for å finne vold og fordømmelse blant dem som ikke identifiserer seg med det samme som dem...
Ofte så spiller religion på menneskers frykt,mange mennesker følger religionen sin i frykt for straff fra guden,jeg synes ikke noe om en institusjon som spiller på menneskers frykt slik...
Jeg tror ikke i frykt for straff... Ingen jeg kjenner tror fordi de er redde for straff, når jeg tenker meg om. Vi tror fordi vi vet vi er elsket.
og når du skal diskutere så er det en fordel å ta opp ting som den du diskuterer med faktisk har snakket om og å ikke bli så irritert at man antar at man vet hva den andre personen gjør og ikke gjør i livet sitt,bare sånn for ordens skyld=)
Jeg har ikke et eneste sted påstått noe som helst, jeg har kun spurt spørsmål ut i fra det du skriver, slik at du kan belyse og fortelle mer. Jeg er heller ikke irritert på noen som helst måte. Det er forunderlig at du ut i fra noen enkle spørsmål fra min side kan komme til en slik konklusjon.
hehe du er jo ikke ute etter å diskutere,men å gjøre sånn at jeg må forsvare meningene mine fordi de ikke stemmer overens med dine..vi får gi oss her

og foresten så kan man få mye ut av noen få linjer;)
Antall ord: 597
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jael
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 268
Startet: 10 Jan 2007 19:33
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Jael »

open_palm skrev: hehe du er jo ikke ute etter å diskutere,men å gjøre sånn at jeg må forsvare meningene mine fordi de ikke stemmer overens med dine..vi får gi oss her
Er det ikke nettopp det en diskusjon er ...? Å forsvare sine meninger og å argumentere for og i mot, å lære av hverandre og å kanskje innrømme at man må tenke over sine standpunkter en gang til?
og foresten så kan man få mye ut av noen få linjer;)
I dikt og poetiske vendinger, ja. Men ikke hvis man vil lære noe.

Det er nå helt greit for meg at du ikke vil svare.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ashtar
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 159
Startet: 23 Feb 2008 03:56
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: I en annen galakse, langt langt borte

Innlegg av Ashtar »

Queen Gorgo skrev:
open_palm skrev:jesus er jeg med på,men ikke bibelen,ingen religion,ingen guder....
signerer denne!!
beste som er sagt her i denne tråden
Det er vel egentlig det jeg har sagt, bare på en veldig avansert måte :D

Edit: nei, det var i "Hva tror du på" tråden det :mozilla_undecided:
Antall ord: 56
Meninga med livet, er å gi livet mening.
http://www.musikkdiskusjon.no - Diskusjonsforum for musikk,registrer deg nå! :D
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
G80
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Mar 2008 15:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-trøndelag

Innlegg av G80 »

open_palm skrev:
Jael skrev:
open_palm skrev:jesus er jeg med på,men ikke bibelen,ingen religion,ingen guder....
Hvorfor er du ikke det?
Hvem er Jesus for deg?
jesus for meg er en flink healer som gikk hos gode mestere og lærere=)
bruker ikke ordet gud fordi det som kalles gud kjenner jeg som en kraft,ikke som noe personifisert.Jeg kjenner at den har en bevissthet,men ikke at det vil betegne seg selv som min gud,da kraften og jeg er en og samme.bibelen bryr jeg meg ikke om fordi jeg aner ingenting om menneskene som har skrevet den,alt jeg vet er at det er ikke "gud" som har skrevet den,så for meg er det en sannhets basert science fiction historie som ikke egentlig er så kjempe gjennomført..men det finnes masse fine tips og triks der,for all del=)
ikke religion,holder meg unna ting som prøver å dele mennesker i grupper på den måten,eller som vil oppnå makt over forvirrede mennesker etc...=)
Å så enig jeg er.... :D
Antall ord: 179
En gang vil du tvile
En gang vil du tro
Det er sannheten som skiller...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links