Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Sahrian skrev:Jeg er vegen, sannheten og livet.
Jeg er vegen fordi det er jeg som vandrer på min vei.
Jeg er sannheten fordi det jeg lærer på min vei er mine sannheter.
Jeg er livet fordi jeg lever livet slik jeg ønsker.

Vil alle gå min vei. Håper ikke det. :mozilla_wink: Vi er alle forskjellige og alle velger forskjellige veier å gå. Veien blir til mens man går og jeg overbeviser ikke andre om mine sannheter, da jeg vet at mine sannheter ikke er andre sine sannheter.

Men jeg tror på en Gud, men ikke på Gud som er fremstilt i Bibelen.
Utfordringer er respekt og aksept for hverandres meninger.
Fred i hjertet kommer først, når vi er ferdig med å "mobbe" hverandre for hverandres meninger og synspunkter. Inntil videre får vi takke hverandre, for at vi bidrar til å få ut all "gøra" vi har i oss. :mozilla_laughing:

Vi er alle vegen, sannheten og livet! :mozilla_laughing:
Amen!

det er ein smal vei til himmelen, men ein brei vei til fortapelsen.

det er nok av guder, desverre. men kun ein sann og levande Gud. :) det finst også ein satan som etterligner Gud, men han er skapt av Gud.

visst f.eks. Per får ein 1000 lapp av ein han kjenner, er det ikkje "mangel på respekt" å gi 1000 lappen i gave til nokon han kjenner som f.eks. har bursdag.

den sanne fred kommer når ein tar imot Jesus som sin personlige Herre og Frelsar. for Gud gir dei som ber Han ein fred som ikkje verden kan gi. ein guddommelig fred, ikkje ein falsk verdslig fred. ser ingen poeng med å preika tomhet - løgn - med sin neste, men sannhet derimot. for er det fleire sannheter er det noko som skurrer...men når det berre er ein sannhet slepper ein å bli forvirra når ein holder seg til den! ;)
Antall ord: 320

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av runehera »

misty-gutt skrev:
runehera skrev:Til slutt vil eg dela noko YouTube-linkar som til sammen er ein dokumentar på ca. 45 min. Dette er ein sterk dokumentar, som viser kor sterk djevelen er men også, viktigast av alt, kor svak han er i forhold til Gud! Ein ser onde ånder (falne engler) manifistera seg i/gjennom mennesker, når Den Hellige Ånd mektig er tilstede. Ein ser med andre ord det usynlige manifistera seg i det synlige veldig godt! Det er åndsutdrivelser det er snakk om, eller djevelutdrivelser.

del 1: http://www.youtube.com/watch?v=8oG8sO45nME 9:02
del 2: http://www.youtube.com/watch?v=Flmw2qIQCEg 9:02
del 3: http://www.youtube.com/watch?v=8KiznQjBqa0 9:02
del 4: http://www.youtube.com/watch?v=VOlpNdSwQEA 9:02
del 5: http://www.youtube.com/watch?v=1mhQWCWXBj4 9:01
Har nå sett disse demonutdrivelses videoene.

Det som er trist er at disse amerikanske tv personlighetene så ofte er grådig opptatt av verdslig rikdom. Derfor tok jeg en nærmere titt også på Bob Larson. Det ser ut til at han ikke er et unntak fra den regelen, for å si det sånn. Vel, her er hva jeg fant: http://www.youtube.com/watch?v=8KWEmTKw ... re=related

Om det stemmer?

Gud vet, men jeg ble iallefall minnet om disse ord fra Den Hellige Skrift:
Mange skal si til meg på den dag: Herre! Herre! har vi ikke talt profetisk ved ditt navn, og utdrevet onde ånder ved ditt navn, og gjort mange kraftige gjerninger ved ditt navn?

Og da skal jeg vidne for dem: Jeg har aldri kjent dere; vik bort fra meg, dere som gjorde urett!

veit ikkje om du er frelst eller ikkje, men isåfall skulle det vera slik at me skal vera lys og salt i verden - i kraft av Den Hellige Ånd. :) og dermed vera likesinnede i verden, så ikkje verden skal bli forvirra.

er mange som er opptatt av slike ting, ja, men vår oppgåve er å ha blikket festa på Jesus og ikkje omstendighetane - så overser ein slike bagateller. ein kjenner innvendig, i Sin Ånd, og i lys av det som står i bibelen kva som kjem frå Gud og kva som kjem frå satan. Jesus sa til dei religiøse at dei farer vill fordi dei ikkje kjenner Skriftene OG KRAFTEN. :) det som er viktig er å ikkje dømma etter det som auga ser, men etter det som står i bibelen som er åpenbart av Den Hellige Ånd.

tviler på at det stemmer, for dei religiøse sa til Jesus at han hadde ei ei ond ånd som dreiv ut onde ånder. og då sa Jesus rett ut til dei ang. å spotta Den Hellige Ånd - så slike uttalelser skal ein vera veldig forsiktig med!! Jesus oppfordra derimot dei troande å driva ut onde ånder, men kor mykje av det ser vi i dag rundt omkring...ein blir meir påvirka enn ein trur avhengig av kven ein er med og slikt og om det menneskelige blir viktigare enn det guddommelige! Men Han advarte mot dei falske profetane, så er viktig å ikkje sluka alle profetier rundt omkring, men prøva dei på Ordet. Og ikkje minst kjenna profetane om dei er sendt av Gud eller ikkje - på fruktene.

Er sanne bibelvers du kommer med, men er redd for at satan bruker desse Guds Ord som ein "kvilehest" til å la vera å tru på åndsutdrivelse...Og i og med at vantroen auker i landet, er det ikkje til meir hjelp for folket å ta vekk det som ikkje passar ein utifrå den fulle skrift.

Eg personlig trur at dette kan vera av dei som ikkje trudde at Guds nåde var god nok for dei...Derfor blir dei dømt etter loven ("...urett"). Det kan også vera frafalne - som har gått vekk ifrå Jesus. Er åpen for andre svar også - så lenge det har med Guds Ord å gjera og Ånden - som skal læra oss alt - er med på det. :)
Antall ord: 673

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

runehera skrev:
Sol@ngelica skrev:Vei og vei, riksvei2 lissom.
den breie vei som fører til fortapelsen, og den smale vei som fører til himmelen ;)
Det du driver med her, er å fordømme alle som ikke tror akkurat det du tror på.
Hva er godhet i det ?

Fortapelsen, som du kaller det, er bare et konstruert ord.

Det som er reelt, er at helvete er her på jord, og himmelen/ lyset / andre siden / osv, er i det jeg kaller Lyset, det gode, det snille, det elskende, der kjærligheten bor.

Ja, det er to sider av saka, det lyse og det "mørke". Vi lever i en blanding til hverdags, og får da masse valg.
Reinkarnasjonen medfører at vi skal lære hvordan vi selv er , på godt og vondt. Derfor lever vi mange ganger, slik at vi skal kjenne flere sider av samme sak.
Eksempel ; ett liv er vi konge, neste slave, neste bonde, neste kjøpmann, osv.
Etterhvert vet vi litt om de forskjellige sider, ( på sjelelig nivå ).
Men - I lyset finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse !

Kristendommen er fordømmelse, og dobbeltmoral ! merk navnet ; KristenDOMMEN !
Så mye djevelskap har forekommet under religiøse "ordninger", hva trur du vi mennesker er ? Gud ?
VI har ikke rett til å fordømme andre mennesker, - bedrive heksejakt, eller "kaste folk ut i mørket" - om det skal gjøres er det GUD's jobb, ikke vår.

Se på religionshistorien !
Uten religioner, hadde det ikke vært så mye krig og djevelskap, som vi faktisk har i verden.
Terror, som vi ser daglig i våre dager, bygger på religionskonflikter.

Men ; det som lite folk tenker på , er at GUD er EN , det er EN gud, som er den samme GUD, uansett religion !
Det er menneskene som skal putte alt i båser...

Om vise menn som Jesus, Mohammed, Buddha, osv, forteller saker og ting, så er de mennesker med en overbevisning.

De er "gudfryktige" i den forstand at de vet mer enn folk flest.
Deretter kommer andre, og endrer på alt dette de har sagt, for å tilpasse det til eget makt-behov.

Å være kristen, muhammedaner, muslim, eller hva man nå velger, så er det den samme Gudommelighet som står bak alt.

Og tviler du på at helvetet er her på jorden ? vel, ta en kikk på verden slik den er idag, - krig, hungersnød, sykdommer, og andre plager.

Det er slik det er, himmel og helvete - lyset og Jorden...
I himmelen er vi sammen med Gud, og vi har kunnskap om alt og viten om alt. Det eneste vi mangler er erfaring.
Erfaringen får vi på jorden, og her opplever vi alle aspekter av livet, på godt og vondt.
De som ikke er i himmelen, vil oppleve helvete på jord, , ikke en eller to ganger, men tusenvis til millioner av ganger.
Det kreves for å erfare alle ting.
Og så tilbake til Lyset ( eller himmelen om du vil ).

Og der- Hos Lyset , eller Gud, eller hva vi skal kalle vår gudommelighet, der finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse, fordi vår oppgave på jorden er å erfare. Også dårlige ting !
Og om jeg ber deg gå ut å skyte kua, fordi den er dødssyk, så kjefter jeg ikke på deg etterpå - fordi du gjorde det du fikk beskjed om, gjør jeg vel ?

Kutt ut å fordømme folk fordi de gjør det de skal her på jorden !

Asbjørn
Antall ord: 578

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Asbjørn skrev:
runehera skrev:
Sol@ngelica skrev:Vei og vei, riksvei2 lissom.
den breie vei som fører til fortapelsen, og den smale vei som fører til himmelen ;)
Det du driver med her, er å fordømme alle som ikke tror akkurat det du tror på.
Hva er godhet i det ?

Fortapelsen, som du kaller det, er bare et konstruert ord.

Det som er reelt, er at helvete er her på jord, og himmelen/ lyset / andre siden / osv, er i det jeg kaller Lyset, det gode, det snille, det elskende, der kjærligheten bor.

Ja, det er to sider av saka, det lyse og det "mørke". Vi lever i en blanding til hverdags, og får da masse valg.
Reinkarnasjonen medfører at vi skal lære hvordan vi selv er , på godt og vondt. Derfor lever vi mange ganger, slik at vi skal kjenne flere sider av samme sak.
Eksempel ; ett liv er vi konge, neste slave, neste bonde, neste kjøpmann, osv.
Etterhvert vet vi litt om de forskjellige sider, ( på sjelelig nivå ).
Men - I lyset finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse !

Kristendommen er fordømmelse, og dobbeltmoral ! merk navnet ; KristenDOMMEN !
Så mye djevelskap har forekommet under religiøse "ordninger", hva trur du vi mennesker er ? Gud ?
VI har ikke rett til å fordømme andre mennesker, - bedrive heksejakt, eller "kaste folk ut i mørket" - om det skal gjøres er det GUD's jobb, ikke vår.

Se på religionshistorien !
Uten religioner, hadde det ikke vært så mye krig og djevelskap, som vi faktisk har i verden.
Terror, som vi ser daglig i våre dager, bygger på religionskonflikter.

Men ; det som lite folk tenker på , er at GUD er EN , det er EN gud, som er den samme GUD, uansett religion !
Det er menneskene som skal putte alt i båser...

Om vise menn som Jesus, Mohammed, Buddha, osv, forteller saker og ting, så er de mennesker med en overbevisning.

De er "gudfryktige" i den forstand at de vet mer enn folk flest.
Deretter kommer andre, og endrer på alt dette de har sagt, for å tilpasse det til eget makt-behov.

Å være kristen, muhammedaner, muslim, eller hva man nå velger, så er det den samme Gudommelighet som står bak alt.

Og tviler du på at helvetet er her på jorden ? vel, ta en kikk på verden slik den er idag, - krig, hungersnød, sykdommer, og andre plager.

Det er slik det er, himmel og helvete - lyset og Jorden...
I himmelen er vi sammen med Gud, og vi har kunnskap om alt og viten om alt. Det eneste vi mangler er erfaring.
Erfaringen får vi på jorden, og her opplever vi alle aspekter av livet, på godt og vondt.
De som ikke er i himmelen, vil oppleve helvete på jord, , ikke en eller to ganger, men tusenvis til millioner av ganger.
Det kreves for å erfare alle ting.
Og så tilbake til Lyset ( eller himmelen om du vil ).

Og der- Hos Lyset , eller Gud, eller hva vi skal kalle vår gudommelighet, der finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse, fordi vår oppgave på jorden er å erfare. Også dårlige ting !
Og om jeg ber deg gå ut å skyte kua, fordi den er dødssyk, så kjefter jeg ikke på deg etterpå - fordi du gjorde det du fikk beskjed om, gjør jeg vel ?

Kutt ut å fordømme folk fordi de gjør det de skal her på jorden !

Asbjørn

nope, eg taler berre som Guds Ord :) er Guds Ord som skal dømma...

fortapelse,ildsjø,helvete,dødsriket - kall det kva du vil, men det er iallefall ikkje ein behagelig plass å tilbringa evigheten! er det som er poenget...

det som bibelen forteller er at satan er denne verdens gud og dermed kan det virke som om helvetet er på denne jord visst ein tillater satan å ha herredømme over sitt liv. men visst ein står djevelen imot, vil han flykta. Guds rike er på jorda men himmelen er i himmelen. det er to forskjellige ting. menneskekroppen (kjødet, den syndige menneskenaturen) er eit hinder for å vera i himmelen før ein forlater denne jord. det er 4 dimensjoner: * lengde, * bredde, * høgde og * åndeverden. åndeverden består i satan og hans demoner (falne engler) og Gud og hans engler.

religion handler om å klatra opp til Gud, søka Gud, rettferdiggjera seg sjøl for Gud. men "halvsannheten" religion i sammenheng med sann kristen tru handler om det stikk motsatte: Gud har klatra ned til oss, Han har søkt oss, Han er vår rettferdighet for Gud (så sant ein tar imot).
når det gjelder kjærlighet, er det to typer: * den menneskelige, * den guddommelige. den guddommelige er det berre Herren sjøl som kan gi...

heilt sant, liker ikkje kristendom eg heller ;) for det er religion! (dette eg skriver no kan misforståest, men det er så...) mennesker er mennesker, Gud er Gud. men Gud har gjort Sin hemmelighet kjent for dei troande: Gud kan bli ett med dei som vil, likesom øyra er i ett med ansiktet og motsatt. så bokstavelig talt!!
Gud skal dømma, så sant så sant. men dei troande si oppgåve, som Ånden driver dei til, er å advara folket mot evig helvete men samtidig fortella om dei gode nyhetene om at Jesus lever...

heilt enig med deg i forhold til religion...seier ikkje imot! :)

er sant at det berre er ein sann Gud, og det er Faderen. men dei falne englane (onde åndene, demonene) kan lura folk til å tru at dei er den sanne Gud.

Jesus er sann menneske, men også sann Gud. Faderen var i Han og Han var født på overnaturlig måte (jomfru fødselen).

heilt sant i forhold til at folk legger til og trekker frå det som passer...men i og med at bibelen er guddommelig inspirert - skreve av Den Hellige Ånd gjennom mennesker, er det berre den som er til å stola på, spesielt etter kvart så tida går når ein lever nær Gud. ein ser støtt og stadig og veit at det er sant. :)

er ikkje samme guddommelighet bak ein kristen og ein muslim nei. enten bøyer ein seg for Gud - bevisst, eller så bøyer ein seg for satan - ubevisst eller bevisst.

det onde som skjer i verden i dag er eit resultat av menneskelige valg...men er samtidig sterkt prega av satan og hans hær. eksempel: under Holocaust skar nokon opp magen til ein kvinnelig jøde og reiv ut fosteret...er det menneskelig eller djevelsk?! det er ikkje tvil om at det finst ein satan slik verden ser ut per i dag. men det er heller ikkje tvil om at det finst ein Gud som har skapt alle ting, sjølve skaperverket vitner om Hans gjerninger. det vitner om at det er ein byggmester bak. men visst folket velger satan framfor Gud, er det ikkje då realistisk at dei skal eta frukten av sine valg?!

er mykje halvsannheter, men sannhet + halvsannhet = løgn. sitat slangen i Edens hage: "Har Gud virkelig sagt...?". denne løgntanken er ikkje vanskelig å kjenna igjen i dagens samfunn.

så sant, så sant det med kua! ;)

er ikkje eg som dømmer, men Guds Ord :) Guds Ord går aldri tomt tilbake. :)
Antall ord: 1223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Asbjørn skrev:
runehera skrev:
Sol@ngelica skrev:Vei og vei, riksvei2 lissom.
den breie vei som fører til fortapelsen, og den smale vei som fører til himmelen ;)
Det du driver med her, er å fordømme alle som ikke tror akkurat det du tror på.
Hva er godhet i det ?

Fortapelsen, som du kaller det, er bare et konstruert ord.

Det som er reelt, er at helvete er her på jord, og himmelen/ lyset / andre siden / osv, er i det jeg kaller Lyset, det gode, det snille, det elskende, der kjærligheten bor.

Ja, det er to sider av saka, det lyse og det "mørke". Vi lever i en blanding til hverdags, og får da masse valg.
Reinkarnasjonen medfører at vi skal lære hvordan vi selv er , på godt og vondt. Derfor lever vi mange ganger, slik at vi skal kjenne flere sider av samme sak.
Eksempel ; ett liv er vi konge, neste slave, neste bonde, neste kjøpmann, osv.
Etterhvert vet vi litt om de forskjellige sider, ( på sjelelig nivå ).
Men - I lyset finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse !

Kristendommen er fordømmelse, og dobbeltmoral ! merk navnet ; KristenDOMMEN !
Så mye djevelskap har forekommet under religiøse "ordninger", hva trur du vi mennesker er ? Gud ?
VI har ikke rett til å fordømme andre mennesker, - bedrive heksejakt, eller "kaste folk ut i mørket" - om det skal gjøres er det GUD's jobb, ikke vår.

Se på religionshistorien !
Uten religioner, hadde det ikke vært så mye krig og djevelskap, som vi faktisk har i verden.
Terror, som vi ser daglig i våre dager, bygger på religionskonflikter.

Men ; det som lite folk tenker på , er at GUD er EN , det er EN gud, som er den samme GUD, uansett religion !
Det er menneskene som skal putte alt i båser...

Om vise menn som Jesus, Mohammed, Buddha, osv, forteller saker og ting, så er de mennesker med en overbevisning.

De er "gudfryktige" i den forstand at de vet mer enn folk flest.
Deretter kommer andre, og endrer på alt dette de har sagt, for å tilpasse det til eget makt-behov.

Å være kristen, muhammedaner, muslim, eller hva man nå velger, så er det den samme Gudommelighet som står bak alt.

Og tviler du på at helvetet er her på jorden ? vel, ta en kikk på verden slik den er idag, - krig, hungersnød, sykdommer, og andre plager.

Det er slik det er, himmel og helvete - lyset og Jorden...
I himmelen er vi sammen med Gud, og vi har kunnskap om alt og viten om alt. Det eneste vi mangler er erfaring.
Erfaringen får vi på jorden, og her opplever vi alle aspekter av livet, på godt og vondt.
De som ikke er i himmelen, vil oppleve helvete på jord, , ikke en eller to ganger, men tusenvis til millioner av ganger.
Det kreves for å erfare alle ting.
Og så tilbake til Lyset ( eller himmelen om du vil ).

Og der- Hos Lyset , eller Gud, eller hva vi skal kalle vår gudommelighet, der finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse, fordi vår oppgave på jorden er å erfare. Også dårlige ting !
Og om jeg ber deg gå ut å skyte kua, fordi den er dødssyk, så kjefter jeg ikke på deg etterpå - fordi du gjorde det du fikk beskjed om, gjør jeg vel ?

Kutt ut å fordømme folk fordi de gjør det de skal her på jorden !

Asbjørn
Vet ikke hvor du har fått teorien fra om at jorda er helvete og lyset er himmelen osv..men høres interessant og mulig ut i mine ører...tolkningen din eller hvem det er fra er ganske lik sikhismen som er kjæresten mins religion :)
Eneste som jeg ikke liker med det du sier Asbjørn er tanken på at jeg kanskje må bli en barnesoldat i afrika eller amerikas neste president i mitt neste liv og det er ikke så gøy å tenke på...skrekk og gru...Så du mener det er etter en har levd utrolig mange liv at en kan komme til lyset?Vil bare prøve å forstå hva du mener :mozilla_wink:

I sikhismen er det litt mer håp, for hva jeg skjønner så hvis en er et godt mennesket og kommer nært lyset...altså mediterer mye og er god mot sine medmennesker,så går en inni lyset-gud-kjærligheten når en dør...Synes det er en veldig fin religion :mozilla_smile:

Høres veldig klokt ut det du sier,Asbjørn.Gøy og interessant å lese slike innlegg :mozilla_smile:
Antall ord: 774
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Maina skrev:Vet ikke hvor du har fått teorien fra om at jorda er helvete og lyset er himmelen osv..men høres interessant og mulig ut i mine ører...tolkningen din eller hvem det er fra er ganske lik sikhismen som er kjæresten mins religion :)
Eneste som jeg ikke liker med det du sier Asbjørn er tanken på at jeg kanskje må bli en barnesoldat i afrika eller amerikas neste president i mitt neste liv og det er ikke så gøy å tenke på...skrekk og gru...Så du mener det er etter en har levd utrolig mange liv at en kan komme til lyset?Vil bare prøve å forstå hva du mener :mozilla_wink:

I sikhismen er det litt mer håp, for hva jeg skjønner så hvis en er et godt mennesket og kommer nært lyset...altså mediterer mye og er god mot sine medmennesker,så går en inni lyset-gud-kjærligheten når en dør...Synes det er en veldig fin religion :mozilla_smile:

Høres veldig klokt ut det du sier,Asbjørn.Gøy og interessant å lese slike innlegg :mozilla_smile:
Hva du skal bli i ditt neste liv, er noe du selv bestemmer mens du er i Lyset...

jeg tror nemlig det er lsik at :
Man er I Lyset ( himmel / nirvana - enmller hva man vi kalle "stedet" ) som ånd / sjel.
Man sammenfatter hvilke erfaringer man har sålangt, og velger så om man vil inkarnere til en eller annen situasjon, for å få den eller den erfaringen. ( Frihet gjelder også her )
Man kan og velge å være med som en hjelper eller Guide for en annen sjel i denne omgang, - dvs man er i lyset, og har alle lysets egenskaper, men kan gripe inn i sin sjelevenns liv om det er nørvendig.
Man kan og velge å leve livet - for å være tilstedet på rett sted til rett tid i en annens liv... for å få til en sak å skje, eller hindre noe i å skje... altså "kun ett enkelt oppdrag" . . .

Når man så kommer til verden som barn, er visse ting i livet allerede bvestemt, - hva man skal oppleve i livet.

Som om man går fra sør til nord i en by, man har masser av valg, men visse ting vil "krysse stien" man tar. som en elv som krysser byen i øst / vest, slik at man MÅ passere disse elvene før man kommer videre ( skjebnepunkter ).

Her kan vi møte på andre sjelevenner, som har valgt å leve samtidig med oss...

Når vi er ferdig med livet, vil livet passere revy, men istedenfor en "dømmende gud", vil det være oss selv som vurderer oss selv, og hvordan vi har reagert på livets situasjoner - altså hvilke erfaringer vi har fått.
( og hva vi gjør, kontra hva vi tror vi vil gjøre, er to forskjellige ting ;-) )

Så skal vi igjen gå inn i lyset, og det er her enkelte ikke vil gå inn i lyset, fordi man fremdeles er i "menneskemodus" - og fremdeles vil forsøke å gjøre ting her.
DA blir man et spøkelse, - en som ikke kommer videre...
( her er det et medium og andre kan hjelpe vedkommende over til lyset ).

Og da er sirkelen sluttet, man er igjen i Lyset, og kan begynne planleggningen av neste liv.

Konsklusjon : man er på en måte i et rollespill, for å oppleve ting / erfare ting.
Helvete er her på jord, fordi det er en del av det noen skal erfare.
man skal erfare hvordan man oppfører seg / hva man bestemmer seg for, i alle situasjoner man kan komme opp i.

Visse ting er planlagt, resten er tilfeldigheter...

Derfor ; det å dømme andre, vil man selv få tilbake i form av karma - fordi man skal erfare alle sider av seg selv, også det man har gjordt i tidligere liv. Dermed og hva man har påført andre...

Det er hva jeg tror ;-)

mvh Asbjørn
Antall ord: 668

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Stakkars, tar æren fra arbeiderne på den veien, det er ikke helt bra vel, ikke han som har sliti med å feks. asfaltert der og jobbet mange hundre timer overtid på den.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

himmel og helvete er en sinnstilstand, du skaper selv din egen skjebne, går du inn for å få et bra liv psykisk og fysisk, vil du få et lykkelig liv, hvis du er villig til å skifte på verdier og se de små tingene som store...
selv om det er lidelse og mye smerte i denne verden er vi alle med på å forme den gjennom våre egne verdier og hvordan vi stiller oss til hverandre...
denne jorden er ikke helvete, den er akkurat sånn som vi har lagd den, og nå får vi se konsekvensene av vår egen arroganse og vår grådighet, noe som kan forandres med et skifte av verdier, slik at det kan bli en bedre verden...
alt som finnes i den spirituelle verden er her, og det som finnes her er i den spirituelle verden...
vi har alltid et valg
Antall ord: 148
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

doaivu skrev:himmel og helvete er en sinnstilstand, du skaper selv din egen skjebne, går du inn for å få et bra liv psykisk og fysisk, vil du få et lykkelig liv, hvis du er villig til å skifte på verdier og se de små tingene som store...
selv om det er lidelse og mye smerte i denne verden er vi alle med på å forme den gjennom våre egne verdier og hvordan vi stiller oss til hverandre...
denne jorden er ikke helvete, den er akkurat sånn som vi har lagd den, og nå får vi se konsekvensene av vår egen arroganse og vår grådighet, noe som kan forandres med et skifte av verdier, slik at det kan bli en bedre verden...
alt som finnes i den spirituelle verden er her, og det som finnes her er i den spirituelle verden...
vi har alltid et valg

himmel og helvete er to virkelige plasser. læren om skjebnen er rett ifrå helvete. skjebnen lærer at det som skjer, skjer, og at ein liksom kan bruka det som ein kvilehest for å drita i den virkelige sannhet. det er ein halvsannhet som er det samme som ei løgn. når ein er ufrelst blir ein lurt trill rundt av satan på alle mulige måter i og med at satan har studert oss sidan me var små...men når ein blir frelst er Gud med i bildet, og Han er større enn satan og avslører han gjennom oss. men ein kan leva godt, i luksus, til tross for at satan er eins far. men alt i alt er ein så vant med å ha eit tomt liv, at ein ikkje veit kva eit sant velsigna liv er. og på toppen av det heile fører det til evig pine i ildsjøen. (livet på jorda er ein dråpe i havet i forhold til evigheten). så då er det bedre å vera som gjester eller utlendinger på jorda, lida med Kristus i denne onde verden som går sin undergang i møte, enn å leva "godt" eller "i luksus" men ha satan til far.
det er sant, mennesket står bak ondskapen. men visst ein går djupare i det: kven påvirker mennesket ondskapen - i form av tanker?! er derfor det er så fint å vera frelst fordi då ser ein at djevelen er avvæpna sjøl om ein må gi han beskjed om det når han kjem med stygge tanker. "slik som man tenker, slik er man.".
denne jorda er ikkje helvete nei, men påvirka av satan, som igjen påvirker mennesket. uansett kor mykje mennesket i seg sjøl, uten Guds hjelp, prøver "å ta seg i sammen" for å bli bedre, faller det gong på gong støtt og stadig. Gud tillater at satan gjer slik at stolte mennesker (dei som seier i sitt hjerta at dei ikkje trenger Gud...) virkelig får kjenna kor avhengige dei er av Gud gjennom at det går nedover og hjem med dei...
det som skjer i åndeverden er eit resultat av satans verk og Guds verk. den som blir lurt blir lurt og må eta frukten av sitt sjølbedrag, den som stoler på Gud blir hjelpen..."Gud står den stolte imot, men den ydmyke gir Han nåde.". :)
Antall ord: 557

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

runehera skrev:
doaivu skrev:himmel og helvete er en sinnstilstand, du skaper selv din egen skjebne, går du inn for å få et bra liv psykisk og fysisk, vil du få et lykkelig liv, hvis du er villig til å skifte på verdier og se de små tingene som store...
selv om det er lidelse og mye smerte i denne verden er vi alle med på å forme den gjennom våre egne verdier og hvordan vi stiller oss til hverandre...
denne jorden er ikke helvete, den er akkurat sånn som vi har lagd den, og nå får vi se konsekvensene av vår egen arroganse og vår grådighet, noe som kan forandres med et skifte av verdier, slik at det kan bli en bedre verden...
alt som finnes i den spirituelle verden er her, og det som finnes her er i den spirituelle verden...
vi har alltid et valg

himmel og helvete er to virkelige plasser. læren om skjebnen er rett ifrå helvete. skjebnen lærer at det som skjer, skjer, og at ein liksom kan bruka det som ein kvilehest for å drita i den virkelige sannhet. det er ein halvsannhet som er det samme som ei løgn. når ein er ufrelst blir ein lurt trill rundt av satan på alle mulige måter i og med at satan har studert oss sidan me var små...men når ein blir frelst er Gud med i bildet, og Han er større enn satan og avslører han gjennom oss. men ein kan leva godt, i luksus, til tross for at satan er eins far. men alt i alt er ein så vant med å ha eit tomt liv, at ein ikkje veit kva eit sant velsigna liv er. og på toppen av det heile fører det til evig pine i ildsjøen. (livet på jorda er ein dråpe i havet i forhold til evigheten). så då er det bedre å vera som gjester eller utlendinger på jorda, lida med Kristus i denne onde verden som går sin undergang i møte, enn å leva "godt" eller "i luksus" men ha satan til far.
det er sant, mennesket står bak ondskapen. men visst ein går djupare i det: kven påvirker mennesket ondskapen - i form av tanker?! er derfor det er så fint å vera frelst fordi då ser ein at djevelen er avvæpna sjøl om ein må gi han beskjed om det når han kjem med stygge tanker. "slik som man tenker, slik er man.".
denne jorda er ikkje helvete nei, men påvirka av satan, som igjen påvirker mennesket. uansett kor mykje mennesket i seg sjøl, uten Guds hjelp, prøver "å ta seg i sammen" for å bli bedre, faller det gong på gong støtt og stadig. Gud tillater at satan gjer slik at stolte mennesker (dei som seier i sitt hjerta at dei ikkje trenger Gud...) virkelig får kjenna kor avhengige dei er av Gud gjennom at det går nedover og hjem med dei...
det som skjer i åndeverden er eit resultat av satans verk og Guds verk. den som blir lurt blir lurt og må eta frukten av sitt sjølbedrag, den som stoler på Gud blir hjelpen..."Gud står den stolte imot, men den ydmyke gir Han nåde.". :)
hvordan kan du si at himmel og helvete er to virkelige plasser? har du vært der? himmel og helvete er et resultat av karma, det du gir er det du får, og det er det vi opplever her og nå...
læren om skjebnen er rett fra helvete? så det å ha fri vilje til å bestemme sin egen livsvei er satans verk? er ikke det litt selvmotsigende? og jeg har ikke sagt noe om at man skal overlate alt til skjebnen og bare sitte og se på at alt går i grøfta, skjebnen er noe vi kan påvirke og noe vi burde påvirke...
hva er vel livet uten skjebne? skjebnen sier at vi har noe å strebe etter, at vi har et personlig/spirituelt mål med våre liv, istedetfor å gi opp og la alt gå sin egen gang...jeg tror du har misforstått ideen om skjebne...
og jeg skal si deg en ting om det å leve uten din gud....samene levde i pakt med naturen og sine guder, og levde lykkelige liv leeeeeeenge før kristendommen kom og bannlyste samenes religion og drev heksejakt på dem, så ikke kom og si at man ikke kan leve et lykkelig og fullendt liv uten din gud..
jeg trenger ingen gud, kun egen styrke....

edit: en ting til, så du mener folk ikke klarer å få et bra liv om dem ikke overgir seg til din gud? er det ikke uavhengighet og selvstendig styrke din gud skal lære? avhengighet er ikke bra uansett hvilken form den har
Antall ord: 820
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

runehera skrev:
Sol@ngelica skrev:Ehh hva var det Jesus egentlig gjorde da?
Lagde vann om til vin(det er syndig å drikke)
Og pulte på prosituerte? Er vel en smule syndig det også, på en eller annen måte.
Du skal ikke *** din første er vel et av budene :D

Jesus ga Sitt liv for deg, da var da Han gjorde! :) Han elsker deg nemlig så høgt!!
Det er ikkje syndig å drikke nei, for det er ikkje det som man putter inn som gjer oss ureine men det som kjem ut av munnen. Men er ein sjanse for at det kjem meir kloakk ut av munnen når ein er full, for det hjerta er fullt av, det taler munnen. Men det er ikkje noko å anbefala, og da er 1000 gongar kjekkare å drikka seg full på Den Hellige Ånd! ;) Men takk og lov for at Jesus frelste alle i verden, som nemlig er syndarar. Og at Gud kun krever ein respons av folket.
Seier du dette av deg sjøl, eller er det fordi andre har sagt det til deg - når det gjelder prositiuert spørsmålet ditt?
Det er herligere å være under nåden, synst jeg, enn under loven! ;)
DEt er GODT det du skriver.
Bare fortsett og skrive, dette er mat for ånden!!

Bilde
Antall ord: 218
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Asbjørn skrev:
runehera skrev:
Sol@ngelica skrev:Vei og vei, riksvei2 lissom.
den breie vei som fører til fortapelsen, og den smale vei som fører til himmelen ;)
Det du driver med her, er å fordømme alle som ikke tror akkurat det du tror på.
Hva er godhet i det ?

Fortapelsen, som du kaller det, er bare et konstruert ord.

Det som er reelt, er at helvete er her på jord, og himmelen/ lyset / andre siden / osv, er i det jeg kaller Lyset, det gode, det snille, det elskende, der kjærligheten bor.

Ja, det er to sider av saka, det lyse og det "mørke". Vi lever i en blanding til hverdags, og får da masse valg.
Reinkarnasjonen medfører at vi skal lære hvordan vi selv er , på godt og vondt. Derfor lever vi mange ganger, slik at vi skal kjenne flere sider av samme sak.
Eksempel ; ett liv er vi konge, neste slave, neste bonde, neste kjøpmann, osv.
Etterhvert vet vi litt om de forskjellige sider, ( på sjelelig nivå ).
Men - I lyset finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse !

Kristendommen er fordømmelse, og dobbeltmoral ! merk navnet ; KristenDOMMEN !
Så mye djevelskap har forekommet under religiøse "ordninger", hva trur du vi mennesker er ? Gud ?
VI har ikke rett til å fordømme andre mennesker, - bedrive heksejakt, eller "kaste folk ut i mørket" - om det skal gjøres er det GUD's jobb, ikke vår.

Se på religionshistorien !
Uten religioner, hadde det ikke vært så mye krig og djevelskap, som vi faktisk har i verden.
Terror, som vi ser daglig i våre dager, bygger på religionskonflikter.

Men ; det som lite folk tenker på , er at GUD er EN , det er EN gud, som er den samme GUD, uansett religion !
Det er menneskene som skal putte alt i båser...

Om vise menn som Jesus, Mohammed, Buddha, osv, forteller saker og ting, så er de mennesker med en overbevisning.

De er "gudfryktige" i den forstand at de vet mer enn folk flest.
Deretter kommer andre, og endrer på alt dette de har sagt, for å tilpasse det til eget makt-behov.

Å være kristen, muhammedaner, muslim, eller hva man nå velger, så er det den samme Gudommelighet som står bak alt.

Og tviler du på at helvetet er her på jorden ? vel, ta en kikk på verden slik den er idag, - krig, hungersnød, sykdommer, og andre plager.

Det er slik det er, himmel og helvete - lyset og Jorden...
I himmelen er vi sammen med Gud, og vi har kunnskap om alt og viten om alt. Det eneste vi mangler er erfaring.
Erfaringen får vi på jorden, og her opplever vi alle aspekter av livet, på godt og vondt.
De som ikke er i himmelen, vil oppleve helvete på jord, , ikke en eller to ganger, men tusenvis til millioner av ganger.
Det kreves for å erfare alle ting.
Og så tilbake til Lyset ( eller himmelen om du vil ).

Og der- Hos Lyset , eller Gud, eller hva vi skal kalle vår gudommelighet, der finnes kun kjærlighet, ingen fordømmelse, fordi vår oppgave på jorden er å erfare. Også dårlige ting !
Og om jeg ber deg gå ut å skyte kua, fordi den er dødssyk, så kjefter jeg ikke på deg etterpå - fordi du gjorde det du fikk beskjed om, gjør jeg vel ?

Kutt ut å fordømme folk fordi de gjør det de skal her på jorden !

Asbjørn
Hvor er fordømmelsen i dette som her er skrevet?

Ser ingen dom! jeg ser en som forklarer.

Har hun sagt noe stygt til noen. Ikke som jeg kan lese.

Er vel snar med og påstå domsforkynnelse. Din tro er din tro!
Antall ord: 624
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Fordømmelsen ligger i at h*n sier at alle som ikke tror det samme som han/henne vil havne i Helvete.

Dette er ikke bare fordømmende, men det er jævlig frekt. For det er typisk de religiøse (særlig nyfrelste eller folk som er med i sektliknende organisasjoner) å ikke ta høyde for annet enn at det de preker om er en absolutt sannhet. Og det er det rett og slett ikke. Ingenting av det de påstår er bevist, og kan dermed ikke prates om som noen sannhet. Religiøse skrifter kan forstås på så uendelig mange måter.
Antall ord: 106
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

[quote="runehera"]hehe, den ære du tilegner gud er ikke noe skikkelig ære da? hahaha:D:D:D

sto det ikke noe i bibelen om at gud og jesus ikke ville ha noe ære? skulle ikke mennesket ære seg selv? nei, jesus ville ikke hylles, var det...hyll dere selv sa han...
aner jeg et lite hint av dobbeltmoralisme her kanskje??
kanskje på tide å slutte å se opp mot himmelen og ordne opp her nede selv?
Antall ord: 75
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Kimbara skrev:Fordømmelsen ligger i at h*n sier at alle som ikke tror det samme som han/henne vil havne i Helvete.

Dette er ikke bare fordømmende, men det er jævlig frekt. For det er typisk de religiøse (særlig nyfrelste eller folk som er med i sektliknende organisasjoner) å ikke ta høyde for annet enn at det de preker om er en absolutt sannhet. Og det er det rett og slett ikke. Ingenting av det de påstår er bevist, og kan dermed ikke prates om som noen sannhet. Religiøse skrifter kan forstås på så uendelig mange måter.
Når det gjelder frekkhet er du ikke bedre selv!!

Det jeg leser er forklaring og ingen ting galt i det.

Det hun skriver er for meg sannhet.

Hvordan du forstår er din sak hva du tror er også din sak.

Spiller det noen rolle på Himmel/helvete, for den som ikke tror?
Da er det jo bare eventyr alt som er.
Antall ord: 171
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links