Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynJesus er vegen, sannheten og livet.

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev:
misty-gutt skrev:
runehera skrev: Ta iallefall ikke etter disse: http://www.youtube.com/watch?v=1SgByE0pX1M
er skeptiske til enkelte eg også! ;) men er lett å legga for mykje energi i det! :)
Ja det kan du si.
Antall ord: 39
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

til runehera:
hva gjør du her inne på para egentlig? jeg trodde det paranormale var satans verk ifølge bibelen? er du her for å redde oss ut av klørne på djevelen?

:D:D:D:D:D:D:D
Antall ord: 39
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:
runehera skrev:
Brenda skrev:
runehera skrev:
Brenda skrev:
Jeg lurer på en ting her. Du skriver at det er kun i dette livet et vi må velge hvor vi vil....Gud eller Satan.

Hva mener du, og står dette i bibelen?

eg meiner at som mennesker har ein fått ein fri vilje av Gud til å velga og ha samfunn med Han eller ikkje. velger ein å ha samfunn med Han kjem ein til himmelen visst ein holder seg nær til Gud (er Gud som virker ved vår vilje til å holda oss nær til Han), velger ein å ikkje ha samfunn med Han blir ein lurt av satan pga. satan er større enn mennesket og kjem til helvete (ildsjøen).

"19 Det var en rik mann som kledde seg i purpur og fineste lin og levde i fest og luksus dag etter dag. 20 Men utenfor porten hans lå det en fattig mann som het Lasarus, full av verkende sår. 21 Han ønsket bare å få mette seg med det som falt fra den rikes bord. Hundene kom til og med og slikket sårene hans.
22 Så døde den fattige, og englene bar ham til Abrahams fang. Den rike døde også og ble begravet. 23 Da han slo øynene opp i dødsriket, der han var i pine, så han Abraham langt borte og Lasarus tett inntil ham. 24 'Far Abraham,' ropte han, 'forbarm deg over meg og send Lasarus hit, så han kan dyppe fingertuppen i vann og svale tungen min. For jeg pines i denne flammen.' 25 Men Abraham svarte: 'Husk, mitt barn, at du fikk alt det gode mens du levde, og Lasarus fikk det vonde. Nå trøstes han her, mens du er i pine. 26 Dessuten er det lagt en dyp kløft mellom oss og dere, slik at de som vil komme herfra og over til dere, ikke skal kunne det, og ingen kan gå over fra dere til oss.' 27 Da sa den rike: 'Så ber jeg deg, far, at du sender ham 28 til mine fem brødre hjemme hos min far for å advare dem, så ikke de også skal komme til dette pinestedet.' 29 Men Abraham sa: 'De har Moses og profetene, de får høre på dem.' 30 Han svarte: 'Nei, far Abraham, men kommer det noen til dem fra de døde, vil de omvende seg.' 31 Abraham sa: 'Hører de ikke på Moses og profetene, lar de seg heller ikke overbevise om noen står opp fra de døde.'»" (Lukas kap. 16)
Hmm...du svarte ikke på det jeg spurte om. Jeg lurer på om Gud står i veien så du ikke har egen fri vilje til å svare meg? Det var ikke spott.........

Det er fortsatt noe jeg ikke skjønner. Så du tolker det dit hen at om man er rik og festesjuk i dette livet, skal man da pines i evigheten? Siden den rike hadde fått alt "godset" på jorden og den andre stakkaren var fattig og syk? Mener du at det skal utgjevnes når vi dør?

Og vær så snill, ikke skriv så langt svar :) Det holder med at du svarer på det jeg spør om...

nope :) har mange innlegg eg må svara på ;)

nope, men visst ein ikkje har Jesus i hjerta skal ein pinast. men det blir vanskelig for ein som er "rik i seg sjøl" som er plaga med masse "avguder som penger, alkohol, hor, osv.", altså ting som er viktigare enn Gud for personen, å bli frelst. fordi at då er ikkje Jesus så viktig liksom... :) når ein er frelst er ein fattig i seg sjøl men RIK I GUD. på samme måte er ein det i evigheten. enten fattig i seg sjøl i helvete eller rik i Gud i himmelen.

beklager, men om eg ikkje hadde tatt med bibelversene hadde du kanskje ikkje skjønt poenget ;) men skal prøva å skriva kortast mulig innlegg visst interessen ikkje er så stor...
Jeg trodde Gud hadde humor. Jeg må revurdere. Han har skapt ALT - ikke sant? Hvorfor skape så mange onde fristelser? Kan man ikke drikke seg full, vinne i Lotto og tro på Jesus samtidig da? Går helt fint det!!
Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Antall ord: 839

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

doaivu skrev:til runehera:
hva gjør du her inne på para egentlig? jeg trodde det paranormale var satans verk ifølge bibelen? er du her for å redde oss ut av klørne på djevelen?

:D:D:D:D:D:D:D
fortella om dei gode nyhetene... ;) Gud kan bruka satans fordeler til Sin egen fordel! :) kan sei det slik, ja! ;)
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Usch, vilka livliga diskussioner.
Se alla människor som en enhet där alla har rätt att utvecklas efter
sin egen förmåga.
Det är samma värde som gäller oavsett om du tror på buddha, jesus,
mohammed, bahai eller enbart den goda kraften. Det som är viktigt i
det långa perspektivet är att "inte väcka den björn som sover".
Vi har alla kraften inom oss och vi är alla en del av gud. Hur du själv
utvecklar samspelet med kraften är helt individuellt. En del börjar med
youga, meditiation, religiösa sammankomster etc.

Det viktiga är att kunna uppdatera gamla skrifter allt i takt med vårt
ökade kunskap. Alla livsformer utvecklas även växter och mikroorganismer.
Alla vill leva och bli starka med ökade livsegenskaper som hela tiden
anpassas till nutid. Detta gäller även livsformer som vi ännu inte känner till
men som alltid funnits vid vår sida.

Varför är vi människor så själviska och varför var det så viktigt att de flesta
folkslag ville ha sin egen gud att tro på. Varför anser vissa folkslag att de
är det utvalda folket.

Är inte den viktigaste faktorn vi har nu och i framtiden att utvecklas i
takt med Universum och med ett så gunnsamt sätt som möjligt göra
det bästa vi kan av mänsklig utveckling i hela vårt system (solsystemet).

2012....blir nästa stora cycle, överskottet av energi beräknas till c:a 30%.
Dessa energier kan användas till mycket.

Kommer tid kommer råd.

Insight
Antall ord: 272
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

runehera skrev:
Jeg trodde Gud hadde humor. Jeg må revurdere. Han har skapt ALT - ikke sant? Hvorfor skape så mange onde fristelser? Kan man ikke drikke seg full, vinne i Lotto og tro på Jesus samtidig da? Går helt fint det!

Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Men Gud har jo frelst oss, han sendte sin sønn, ikke sant? Så nå gjelder det ikke lenger om du tror eller ikke tror. Her må det frelses i tillegg!! Ut med kun det å tro, sex og penger, ellers brenner du i helvete i evig tid?

Jeg kan ikke helt se at jeg går rundt å blir lurt av satan bare jeg åpner kjeften eller bruker penger.

Så det holder ikke at man gjør gode gjerninger hver dag, mot seg selv og andre?
Det holder ikke at man tror på en høyere makt, noe større enn deg selv?
Det holder ikke at man er et godt menneske med sine feil og mangler?
Det holder ikke at man bevisst prøver på å gjøre verden til et bedre sted å være?

Det må frelses mener du?
Antall ord: 299
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
G80
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 29 Mar 2008 15:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør-trøndelag

Innlegg av G80 »

Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det.... :lol:

Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.

Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?

Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.

Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.

Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning :D

AMEN :mozilla_smile:
Antall ord: 404

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Jesus er vegen, sannheten og livet.

Innlegg av misty-gutt »

runehera skrev: det er to typer kristne, dei frelste og ufrelste.
Nei, det finnes ikke ufrelste kristne, bare frelste kristne. Men det finnes plenty av navne kristne eller wanna bee's, som det heter på engelsk. Men det betyr ikke at frelste er feilfri, langt derifra. Vi feiler og lærer mens vi går, men vi må være villig til å erkjenne våre feil (synd) og vende oss vekk fra den, når Ånden formaner oss.. Gud er en nådig Gud, men vi bør ikke "tøye strikken" for langt da. Skjønner?
Antall ord: 97
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Feb 2008 21:54
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Great Britain

Innlegg av Maina »

Nei, så søt og nusselig profil bildet du har G80!Måtte bare si det...he he.Synes det er interessant og fint å se folk som har sine egne ideer om hvordan ting er...det kan jo vi andre lære/få inspirasjon fra :mozilla_wink:
Antall ord: 47
A rich person is not the one who has the most, but the one who needs the least

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 122
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

G80 skrev:Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det.... :lol:

Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.

Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?

Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.

Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.

Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning :D

AMEN :mozilla_smile:
hehe, du virka jo vettug :D:D:D:D
Antall ord: 414
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

G80 skrev:Å rote seg inn i dette reiret føles vel ikke helt trygt, derfor kaster jeg meg like godt inn i det.... :lol:

Jeg tror på Gud. Men ikke den Gud som kirken preiker om.
Jeg tror Gud er ALT, og ALT er Gud. Henger dere med?
Altså ikke en håndfast person.

Gud er skapt perfekt. Det vil si at alle er skapt perfekte. Men når det kommer til menneskene så ødelegger de istede for å skape og leve i harmoni med hverandre og jorden.
Noen påstår vi menneskene er for forbaska intelligente, men er vi virkelig det??
Her får vi det ene etter andre, den ene teknologien etter den andre lagt opp i hendene våre- og det eneste vi gjør er å krangler og ødelegger, kriger og slåss.
Er vi smarte da?

Jeg tror heller ikke at helvete finnes. Hvorfor skal det finnes et helvete hvis alt og alle er skapt perfekte?
Helvete er noe som ble skapt av mennesker i frykt. Det er to ting som vi menneskene lever etter- og det er kjærlighet og frykt. Alt bunner ned til disse to faktorene etter en tid grubling.
Frykt selger mest og holder menneskene i ånde.
Det var prestene blant annet som skapte helvete da antallet på kirkebesøkene gikk dramatisk ned. Da måtte de finne på noe.
De skapte både skjærsilden, avlat og helvete.
Og vi menneskene følger etter som en saueflokk og våger ikke noe annet i FRYKT.

Jesus tror jeg også på. Jeg tror han hadde paranormale evner bare, slik som mange av oss andre har. Ikke mer enn det. På grunn av det, så havnet han i trøbbel. Kort fortalt.
Korsfesting på den tiden var dagligdags, men han skilte seg ut på grunn av de evnene han hadde- og fordi han våget å stå fram med dem. Det gjorde ikke de andre i FRYKT for å få den samme straffen.
Vi skal tuktes og straffes i lange baner. Den eneste som kan straffe oss, er oss selv.

Nei, jeg tror på Gud og Jesus- men jeg banner og drikker også.
Kall meg gjerne hedning- men i såfall så slipper jeg ihvertfall å leve i FRYKT for den dagen jeg står ved porten og skal få dommen.
Jeg gir av min kjærlighet og får mer enn forventet tilbake.
Jupp, jeg er en lykkelig hedning :D

AMEN :mozilla_smile:
Som æ skoilla sakt det sjøl.Bra innlegg. Jeg er ikke fanatisk kristen og er døpt i statskirken med imsdal kildevann :D ,men tror på gud, eller alt som er, som jeg heller vil kalle gud.
Antall ord: 442
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hexagram
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 15 Mar 2008 23:38
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norway

Innlegg av Hexagram »

Bilde
Antall ord: 0
[img]http://i299.photobucket.com/albums/mm304/Hexagram_2008/
Et lite steg for mennesket, et stort steg for menneskeheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

runehera skrev:
Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Du er klar over all dobbeltmoralismen og hvor lite som faktisk henger på greip i den kristne tro?

1: Gud skapte Satan...hvorfor klarer ikke denne allmektige guden å ta ham vekk igjen?

2: Gud liker ikke at folk tenker selv, hvorfor skaper han da mennesker og engler som tenker selv?

3: Hvor er Himmelen, når vi vet at himmelen kun er et lag med gass mellom jorden og verdensrommet? Slår det deg ikke at det heter Himmelen fordi mennesker ikke hadde mulighet til å vite hva himmelen over oss faktisk er?

4: Hvem sin utgave av moralske regler er riktig? Hva ER moralsk?

5: Hvorfor skulle en allmektig entitet bry seg om slike småtterier vi mennesker foretar oss?

6: Hvorfor gjør ikke denne Guden noe godt for mennesker som trenger det hvis h*n er så god?

7: Du skjønner at kristne frivillig lever i et diktatur, og at diktatoren er en sadistisk jævel (innbildt eller ei)?

8: Hvorfor skal mennesker som lever etter de samme moralske regler som deg, men forkaster Guds eksistens, havne i det helvetet du skremmer med? Du forstår at det viser din guds sanne natur? At det er snakk om en enorm egoisme her, som du frivillig lar deg underkaste?

9: På hvilket sted i Bibelen vises egentlig Satan som slem?

10: Hvordan kan det ha seg at Helvetet (Gehenna) opprinnelig var en søppelplass utenfor Jerusalem? Sier ikke dette at Helvete kun er et middel brukt for å skremme folk til kirken?

11: Hva er det som gjør at DU har mer rett enn f.eks. muslimer, buddhister, mayafolket, ateister, og de som tror på norrøn eller gresk mytologi? Og hvordan vil du forklare dette uten å ty til innadvendte anekdoter om at "Gud har fortalt deg det?".
Antall ord: 420
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
runehera
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 117
Startet: 01 Mai 2005 13:21
19

Innlegg av runehera »

Brenda skrev:
runehera skrev:
Jeg trodde Gud hadde humor. Jeg må revurdere. Han har skapt ALT - ikke sant? Hvorfor skape så mange onde fristelser? Kan man ikke drikke seg full, vinne i Lotto og tro på Jesus samtidig da? Går helt fint det!

Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Men Gud har jo frelst oss, han sendte sin sønn, ikke sant? Så nå gjelder det ikke lenger om du tror eller ikke tror. Her må det frelses i tillegg!! Ut med kun det å tro, sex og penger, ellers brenner du i helvete i evig tid?

Jeg kan ikke helt se at jeg går rundt å blir lurt av satan bare jeg åpner kjeften eller bruker penger.

Så det holder ikke at man gjør gode gjerninger hver dag, mot seg selv og andre?
Det holder ikke at man tror på en høyere makt, noe større enn deg selv?
Det holder ikke at man er et godt menneske med sine feil og mangler?
Det holder ikke at man bevisst prøver på å gjøre verden til et bedre sted å være?

Det må frelses mener du?

Gud har frelst alle i verden ved at Jesus dødde for våre synder og at Faderen reiste Han opp igjen frå de døde, men er ikkje alle som vil ta imot denne frelse. er ikkje alle som vil "skriva under på kvitteringen" med andre ord. visst ein tar imot Jesus som sin Herre og Frelsar gjer ein ei trushandling og blir dermed frelst. tru og handling hører sammen. mangler ein av disse er trua død. altså, visst ein i sannhet trur er ein frelst. ein brenner i helvete i evig tid visst ein ikkje har Jesus til Herre og Frelsar i sitt liv. er Jesus som virker ved dei frelste sin vilje til å gjera Hans vilje...då har ein ikkje lyst å synda...for Hans godhet driver ein til omvendelse...

nei er ikkje så lett å sjå før Gud åpenbarer det...

nope...for ingen mennesker er rettferdige i Guds auger...alle har synda og fattes Guds ære.
nope...for det finst 10000000000000000000........vis av avguder, men kun ein sann levande Gud - Faderen, Jesus og Den Hellige ånd.
nope...gode gjerninger frelser ikkje...Jesus er billetten...
nope...for uten Jesus kan mennesker ingenting gagnlig i Guds auger gjera...

frelsing er einaste løsning, ja... :)
Antall ord: 508

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 757
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

runehera skrev:
Brenda skrev:
runehera skrev:
Jeg trodde Gud hadde humor. Jeg må revurdere. Han har skapt ALT - ikke sant? Hvorfor skape så mange onde fristelser? Kan man ikke drikke seg full, vinne i Lotto og tro på Jesus samtidig da? Går helt fint det!

Gud har humor, men djevelen bruker humor til sin egen fordel han også. Gud har skapt alt, ja. Gud skapte satan, satan frister. Gud frister ikkje. Gud skapte satan med fri vilje som ein engel. han gjorde opprør mot Gud, og falt... som frelst har ein like mykje fri vilje som ufrelst, men ein har nye interesser pga. Gud bur i ein som frelst... alt er lov men ikkje alt gagner (oppbygger). men trua er noko som ein må ta vare på... og tru uten gjerninger er død tru. som kroppen er død uten ånd er trua død uten gjerninger. kjem an på om ein er frelst eller ikkje om det går fint! :)
Men Gud har jo frelst oss, han sendte sin sønn, ikke sant? Så nå gjelder det ikke lenger om du tror eller ikke tror. Her må det frelses i tillegg!! Ut med kun det å tro, sex og penger, ellers brenner du i helvete i evig tid?

Jeg kan ikke helt se at jeg går rundt å blir lurt av satan bare jeg åpner kjeften eller bruker penger.

Så det holder ikke at man gjør gode gjerninger hver dag, mot seg selv og andre?
Det holder ikke at man tror på en høyere makt, noe større enn deg selv?
Det holder ikke at man er et godt menneske med sine feil og mangler?
Det holder ikke at man bevisst prøver på å gjøre verden til et bedre sted å være?

Det må frelses mener du?

Gud har frelst alle i verden ved at Jesus dødde for våre synder og at Faderen reiste Han opp igjen frå de døde, men er ikkje alle som vil ta imot denne frelse. er ikkje alle som vil "skriva under på kvitteringen" med andre ord. visst ein tar imot Jesus som sin Herre og Frelsar gjer ein ei trushandling og blir dermed frelst. tru og handling hører sammen. mangler ein av disse er trua død. altså, visst ein i sannhet trur er ein frelst. ein brenner i helvete i evig tid visst ein ikkje har Jesus til Herre og Frelsar i sitt liv. er Jesus som virker ved dei frelste sin vilje til å gjera Hans vilje...då har ein ikkje lyst å synda...for Hans godhet driver ein til omvendelse...

nei er ikkje så lett å sjå før Gud åpenbarer det...

nope...for ingen mennesker er rettferdige i Guds auger...alle har synda og fattes Guds ære.
nope...for det finst 10000000000000000000........vis av avguder, men kun ein sann levande Gud - Faderen, Jesus og Den Hellige ånd.
nope...gode gjerninger frelser ikkje...Jesus er billetten...
nope...for uten Jesus kan mennesker ingenting gagnlig i Guds auger gjera...

frelsing er einaste løsning, ja... :)
Dette begynner å bli skikkelig bullshit.. Er ikke værd å kommentere engang.
:mozilla_money:
Antall ord: 521
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links