Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetHvordan utvikle ESP og intuisjon

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

GJest

Re: Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av GJest »

Det er opp til folk og velge hva de vil gjøre.
Kanskje med tiden vil enkelte, tenke på å gjøre det tipset du gav der sånn :)
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av Isan »

Grunnen til at jeg tenker sånn, er at hvis det nå er slik at det finnes det vi godt kan kalle universell kraft, og hvis vi har krefter mellom oss som vi kan "kommunisere" med (velger å uttrykke det sånn for enkelhets skyld), så må jo den universelle kilden være den beste til å gi det riktige påfyllet og også kunne gi den kraftigste healingen, og at vår oppgave blir å initiere prosessen for å vise at vi som enkeltelementer i universet ønsker å bruke kjærligheten og omsorgen til å bedre situasjonen for/styrke tilstanden hos et annet levende vesen. Eller en større part av kloden eller universet som sådan for den saks skyld.
Antall ord: 116
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av GJest »

Hvordan bruke pendel:

Du har en pendel, gjerne med en spesiell type stein/krystall knyttet med tau i bunnen. Det du gjør så er at du stiller spørsmål som du føler er viktig for deg å finne ut, så spør du i tydelige ja/nei spørsmål. F.eks: ” burde jeg satse på et forhold med person X? ” så tar du pendelen/ krystallen og stiller ved siden av klypen din, der du holder tauet, og slipper krystallen loddrett ned etter stilt spørsmål, og bare vent. Stol på svaret. Pendelen vil da svare deg med måten den vaier på ( en teori er at det er dine egne underbevisste mikrobevegelser) uansett så for du svar! Om du stoler på deg selv eller pendelen, eller begge!
Ofte så er svaiing til venstre og høye et nei, som om noen nikker nei med hodet. Svaier pendelen opp og ned som om noen nikker ja med hodet er svaret her da ja. Andre måter som er vanlige er at pendelen svaier med klokka for ja, og mot klokka for nei. – Som prinsipp sak så sier du ut takk til pendelen etter svar.



Hvordan bruke Byron Katie’s – ”The work” (sammendrag) :

Byron katie er et kjent navn innenfor selvutvikling. Området hun operer innenfor, kalles kognitiv terapi. The work er et arbeid/metode som folk kan bruke når som helst og tid som helst for å rydde opp i egne tanker. Dersom noen tenker/sier: ”ingen liker meg” – så kan en stille spørsmål til en slik tanke/utsagn. Når en bruker ”the work” - altså 4 sentrale spørsmål, så vil ens egen underbevissthet skjønne ens egne tanker i et større perspektiv og en vil på den måten kunne rydde opp i ens egne tankerekker. The work gjøres med å enten skrive ned masse tanker som setninger, eller tenke setningene for seg selv og stille seg selv følgende 4 spørsmål:
1. Tror jeg dette er sant?
2. Kan jeg virkelig vite at dette er sant?
3. Hvordan påvirker denne tanken meg?
4. Hva hadde jeg vært uten denne tanken?

Prøv nå å gå igjennom disse 4 spørsmålene til følgende tanke/setning: ”ingen liker meg”.
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av GJest »

Hvordan kvitte seg med fobier og negative tanker med bruk av NLP – Submodaliteter:


Submodaliteter er et begrep innenfor NLP (Neuro lingustic programming). Submodaliteter handler om hvordan plassering av indre bilder kan påvirke ens egne nerver, og få utslag i f.eks følelser. En fobi f.eks er en følelse, frykt som trigges når en ser noe en er redd for, slik som f.eks en edderkopp. Bilde av at en edderkopp er skummelt begynner i ens eget hode, slik at dersom en forandrer ens egne ”representasjoner” av disse bildene, altså flytter litt på bildene, og forandrer på dem så vil ens egne følelser (her frykt) bli redusert.

Ulike måter å forandre indre bilder på, her er noen eksempler:
• Forandre på størrelsen på bildet, mindre eller større
• Forandre på fargene, enten mer eller mindre farger på bildet
• Forandre på detaljene, f.eks mer latterlig, eller mer fryktingytende
• Forandre på stedet bildet er plassert, f.eks flytte bilde bak i hodet eller kaste det vekk.
• Andre ting som kan forandres med indre bilder; bredde, høyde, kontrast, viske ut visse detaljer (f.eks personer), bytte inn nye detaljer, se bilde i en større sammenheng, se det utenfra, spill en indre film baklengs, og spill så ønsket film. Osv osv.
Eksempel: La oss si du er redd for X - edderkopper (X kan være alt mulig en ikke liker, mennesker, situasjoner , personer osv) :

Se for deg bilde av en edderkopp. Hvor stort er dette bilde? – gjør bildet mindre, altså lavere og smallere. Hvor nærme er bilde? – gjør avstandet til bildet lengre fra deg. Hvor fargeritk er bildet? – gjør bildet til svart/hvitt. Er det en spillefilm? Stopp filmen slik at bildet blir fryst. Er det lyd på? – skru ned lyden helt til filmen er lydløs. Hvor i hodet befinner bildet seg? – Om det er foran deg så kan du eksperimentere med å ta bildet over hodet ditt, bak deg ut av synsfelt. Du kan også forandre på dine indre bilde med å f.eks putte på en klovne nese på en person du ikke liker, og putte på tivoli musikk i bakgrunnen for å mestre å omgå denne personen, la oss si i jobb sammenheng.

Eksperimenter litt med submodaliteter, og se hvordan bildene påvirker følelsene dine, prøv deg frem til du er komfertabel med dine egne følelser, og for f.eks fjernet irrasjonelle fobier.
Sist redigert av GJest på 14 Apr 2009 15:57, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 404

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av GJest »

Hvordan Tilgi:

1. -> Pust halveis inn, pause i 2 sekunder. Fortsett så å pust inn, og se for deg at inn pusten din nå fyller opp hjertechakra med energi. Pust dypt inn imens du ser for deg dette. Deretter slipper du ut luften automatisk imens du slapper helt av.. vent et par sekunder før du puster inn igjen. ->

2. Gjør puste øvelsen 10 ganger, før du leser opp diktet med din indre stemme:

3. Dikt:

” Jeg begikk feil som en del av min læring. Jeg MÅTTE begå de feilene for å se hvor jeg kunne gå videre. Det er ikke på noen måte jeg IKKE kunne ha begått de. Disse feilene er grunnlaget for nye evner akkurat som jeg tilgir og lærer av de. Siden flere feil vil allitd være uungåelig, vil jeg omfavne de fortere, tilgi MER lettere, så jeg kan mer og mer fort bevege meg mot mine nye evner og krefter. Å tilgi andre og la de gå er god trening for å tilgi meg selv. Så selv om andre ikke ”fortjenner” det vil jeg gjør det for min egen skyld. Jeg vil enten få det jeg vil ha eller lære hva jeg trenger å gjøre. ”Feil” er bare markeringer: markeringer som viser hvor jeg kan gå og hva jeg kan gjøre for å gå inn i ny frihet, nye sjanser, krefter og vekst. Jeg ønsker kanskje å ha vært født perfekt, men dette er min vei og min retning, og jeg omfavner det. Ikke alltid vil jeg trives med alt, jeg kan komme til å feile og prøve, men dette er min vei og sti. Jeg vil la læring dra og løfte meg forover og oppover. ”

4. Avslutt med 3 puste øvelser som beskrevet på første punkt.
Antall ord: 303

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Hvordan utvikle intuisjon og andre evner

Innlegg av GJest »

Hvordan gjennomføre EFT (Emotional freedom technique) :

http://www.youtube.com/watch?v=aQp0kA5a5OI
EFT metoden tar utgangspunkt i kinesisk ”meridian” system. Og når en person ”tapper” eller bruker denne metoden, så vil en kunne frigjør blokkerte energier. En går inn på kroppens energi felt, og løser opp knuter/blokkeringer. Teorien er veldig lik på hva som foregår under kinesisk akupunktur, hvor en også stimulerer enkelte punkter for å løse opp i energi systemet.
1. Fokuser på noe som plager deg - situasjoner, tanker, følelser eller personer.
2. Vurder hvor mye det tema plager deg fra 1-10. – Dette gjøres slik at etter noen runder med EFT så kan du sjekke hvilken fremgang du har hatt, når du neste gang vurderer tema 1-10 på et senere tidspunkt.
3. Det du så gjør er å gjenta affirmasjonen:

Selv om jeg har ”problem x” så aksepterer jeg meg selv.
Selv om jeg har ”problem y” så er jeg glad i meg selv.

Dette sier du imens du tapper. Punktene du da tapper på er blant annet:
- på toppen av hodet
- Mellom øyebrynet litt til venstre eller høyre.
- Under øyet.
- På siden av øyet
- Under nese.
- På hake.
- Under kragen
- under armen

4. Etter du har tappet med affirmasjon 3 ganger så fungerer Tema bare med et tema ord som ankring. Det du så sier er ”Denne følelsen” for å få samme effekt – og her tapper du 7- 10 ganger på et punkt.

5. Etter du har tappet 7-0 ganger på hvert punkt og tatt noen runder, så vurderer du på nytt team på skalaen 1-10. Dette for å sjekke fremgang og se hva du har redusert.

6. Du kan repetere så mange ganger du ønsker, hvor målet er å få problemet ned til nivå 0. Du kan også etter noen runder sette inn en positiv affirmasjon slik som f. eks:
Selv om jeg har hatt ”problem x” så velger jeg å tenke positive tanker. Man kan f. eks etter annen hver runde variere mellom: så aksepterer jeg meg selv, Så er jeg glad i meg selv, Så tenker jeg positivt, så føler jeg meg fornøyd. Osv
Antall ord: 365

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Re: Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av GJest »

Hvordan beskytte seg selv:

1. Aktiver chakras fysisk som beskrevet lengre over, gå ned i alfa.

2. Nå når du er i alfa, Visualiser chakraene dine + at hver chakra danner en aura farge som er rundt deg. Hold dette bilde, med disse fargene en stund i minnet.

3. Nå som du vet at du har regnbuens farger rundt deg som en sterk aura, så kan du visualisere et nytt lag – utenpå regbuensfarger igjen lager du en boble rundt deg som har et tykkt skall, denne boblen er av GULL. Bruk god tid på å se for deg denne gullboblen.

4. Nå når du har dannet gullboblen utenpå auraen din, så fyller du tomrommet mellom auraen din og gullboblen rundt, med Hvitt kjærlig helbredende lys.

Nå er du godt beskyttet, og du vet dette. Det neste skrittet nå er at i tillegg til å beskytte deg skal du også la rettferdighet skje. Det er nemlig et universellt prinsipp og skulle beskytte seg selv.

5. Slik at det neste du gjør nå er at du lager en enda større bobler rundt det du allerede har bygd, som er av speil. Speil rundt hele deg, noe som symboliserer at det som blir sendt til deg blir retunert tilbake. Slik at dersom noe/noen angriper deg så vil de i teorien angripe seg selv ettersom du har speil som beskyttelse. Dette vil også gjøre at angriperen vil kunne utvikle seg selv å innse at det er feil og angripe, og det gir han en sjanse til å stoppe. Symbolikken av speil føler bare det universelle prinsipper om beskyttelse og at det som en sender ut kommer tilbake.
Antall ord: 276

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lysira
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 13 Jan 2007 15:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

- Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av Lysira »

Her var det mange gode tips..;-)
Antall ord: 6
Lysira

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Hvordan utvikle ESP og intuisjon

Innlegg av zind »

*bump*
Antall ord: 1
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links