Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterDet viktigste man kan gjøre for å hjelpe Jorden er å....

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Det viktigste man kan gjøre for å hjelpe Jorden er å....

Innlegg av David Skywalker »

plante et tre.
Gjennom kanalen Paul Solomon - så sa Universets sinn(Universal Mind - Mind of God - Superconscious Mind)som alle høyere Selv har forbindelse til) at det viktigste mennesker kan gjøre i verden ang å hjelpe Jorden er å plante et tre - og du kan lese mer om det her:

http://www.iamuniversity.ch/What-the-Un ... nd-Says-is

Nå er det ikke lett å plante treer så en kan bruke denne siden til å gi penger:
http://www.ecolibris.net/index.asp

Så om man vil være med å skape mer trær i verden så er det bare å gi penger til dette gode formålet. :mozilla_cool:
Antall ord: 108
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
storms
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 488
Startet: 05 Feb 2007 11:17
17
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 51 ganger

Innlegg av storms »

Du glemmer jo litt.

Ikke alle pengene kommer dit de skal. En "ORGANISASJON" må alltid ha litt til "ORGANISASTORISKE FORMÅL OG REISER".....

Og om alle skulle plante et tre vil en del av den skogen som er hugget ned for å gi plass til matvareproduksjon måtte vike. Det vil gi sult og elendighet. Akkurat slik biobrensel nå skaper elendighet og sterkt stigende matvarepriser.

At den allmektige stemmer krever deg å plante et tre kan nok være en forveksling:

Jeg vil ha mer.... som sagt på ulike måter kan høres ut som plant et tre...

Men jeg liker ideen.... om at alle kan bidra til å gjøre verden bedre ;)

Og ikke ta deg nær av mine betrakninger.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Jeg tror ikke akkurat jeg frykter for at verden skal ha for mye trær sånn som vi ser hvordan verden er nå med tanke på det materielle overforbruket man ser i dag....
Antall ord: 34
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Den viktigste ting du kan gjøre for jorden, er å ta ansvar for deg selv. Psykisk, fysisk og emosjonelt.
Mye av forbruket/overforbruket og alt det vi kjøper, handler mer om emosjonelle problemer, være noe så at andre ser, trøste seg selv i smertefølelse, gå fem på og kjøpe seg lykke, opplevelse av å leve, følge strømmen og gjøre som alle andre, passe inn og fly i hamsterhjulet.
Har selv opplevd hvordan arbeid med emosjonelle mønster, aksept og forløsning av disse har forvandlet min egen forbruker holdning. Joda, jeg kjøper fortsatt, men bare det jeg behøver, og behovene er ikke lenger styrt av følelse av fattigdom og mangler.
Å gi bort penger til å plante et tre, blir heller som å pisse i havet.
I utgangspunktet tror jeg ikke jorden trenger så mye hjelp. Det er vi menneskene som prøver å hjelpe oss selv, for å unngå forandringer. Vi vil ha staus que på alle områder. Helst drømme oss vekk i cyberspace, andre dimensjoner, åndelighet, fortid, eventyr og teorier. Men vi vil helst ikke sette oss ned, å møte oss selv i døra. Så lenge vi ikke ser at vi kan ta dette ansvaret, uten å forgå av skyldfølelse og håpløshet, så er det temmelig bortkastet å plante trær. Vi får heller "luke" i vår egen hage av illusjoner, løgner og overbevisninger, og bli sanne mot oss selv.
Antall ord: 244
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Det viktigste man kan gjøre for å hjelpe Jorden er å....

Innlegg av Kimbara »

David Skywalker skrev: Så om man vil være med å skape mer trær i verden så er det bare å gi penger til dette gode formålet. :mozilla_cool:
Eller hva med å drite i å gi sparepengene sine til noen som helst, og plante et tre selv?
Antall ord: 46
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

Det er ingen fare for at vi skal gå tom for trær.
Mennekser er avhenige av trær for å bygge bl.a hus, og for annet forbruk.

Så de som kutter ned trærne må også passe på at de ikke går tom, for da har ikke de noe å tjene penger på mer. :D
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Elsk deg selv - Forgud deg selv - gi slipp på "fornektelsen"og "byrden"
Spør deg selv i alle situasjoner "hva ville kjærligheten ha gjort nå"

-LOVE-
Antall ord: 27
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Det beste du kan gjøre for verden er og kjempe mot den største faren av alle.

OVERBEFOLKNING


En eldre dame med handlevogn på bystasjonen sa at, alt er blitt dyrere nå.
Ja,i følge Tor Lund i Rieber & sønn gruppen som er store på merkevarer i matveien, har hveteprisene gått opp ca.60% og risprisene dobblet seg bare så langt dette året.
Den mediaomtalte verdensomspennende økningen i verdens råvarepriser på mat merkes i alle verdenshjørner. Rema 1000 f.eks reagerer som så mange andre med og fylle opp rislagerene i landet for å komme en ytterligere prisøkning i forkjøpet. Det driver selvsagt prisene enda lengre oppover og regningen sendes videre til suppeposer og gryteretter i handlevognene våre.
Hvem som har hovedskylden diskuteres det heftig om. FN sier matvarespekulanter har en stor skyld. Matvareorganisasjoner påpeker att store arealer legges om for å dyrke bio-drivstoff.
Mere åpenbare grunner ser man jo i att land som Kina, India og også Russland med sine enorme befolkninger begynner og få en standard som etter Norske forhold nærmer seg mere normalt. Dermed skal de samme arealene fø også disse ekstra store volumene med mennesker.

Verdens matvareprogram spør etter 2.5 milliarder kroner som nødhjelp bare for å lappe på denne krisen som er oppstått i henhold til loven om tilbud og etterspørsel.

Den samme loven påvirkes også av hvor mange som etterspør maten. Og de blir flere og flere.
Vi blir ca. 78millioner flere i verden hvert år ! Det er ca. 17.33 ganger Norges befolkning. Hvert år.

Man trenger ikke være god i rekning for å finne ut att alle økninger i matproduksjon og effektiviseringer i produksjonsmetodene, blir kraftig spist opp av denne befolkningsveksten.
Verdens befolkning stiger nemlig med 210.000 personer hvert døgn. Dette er kun 30.000 lavere enn antallet innbyggere i Bergen.
Menneskeheten har altså ikke økt i like galopperende hastighet noen gang i historien. Frem mot 2050 vil antallet personer stige til 9,2 milliarder, tror FN. Vekstraten har snudd ned de siste årene. I dag føder hver kvinne 2,55 barn, mens det tilsvarende i 1950 var fem.

Denne veksttakten vil selvsagt øke presset på verden ressurser, som olje, rent vann og mat. Nesten hele veksten i befolkningen kommer i de såkalte u-landene. Hvor lang er veien fra barn i Calcutta eller Manila som spiser søppel og matrester i foråtnelse, til revolt og krig som man har sett før i historien utløst av elendighet og mangel på mat?


--------------------------------------------------------------------------------


Når G8 landene møtes i Japan i juli er det nesten 30 år siden matvarepriser har vert ett tema for denne gruppen av de rike. Medlidenhet og ansvar, eller redsel for opptøyer, stupende aksjer og økonomisk kaos?
Sosialøkonom Ragnar Fisch sa i 1940," Det faktum at et lands naturhærligheter er begrenset, stter en bestemt skranke for hvor intensivt det vil være fordelaktig og utbygge aa befolke landet".

Alltså, den befolkningsstørrelse som gir høyest mulig levestandard på summen av naturresurser på vedkommende landområde, er det som er mest ansvarlig og bestrebe.
Mange vil påpeke at ved en rettferdig fordeling av resursene i verden vi vi kunne fø langt flere. F eks 10 milliarder har vert nevnt. Men den dagen dette antallet nåes, hva da. Det fortsdetter jo bare, og da med en større daglig økning en noengang før.

KilderBA-Vg FN-Who

utdrag av uferdig artikkel jeg holder på med
Antall ord: 594

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

...så stille det ble.

Var det enklere og sitte på en rosa sky og plante trær ?
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Det viktigste man kan gjøre for å hjelpe Jorden er å....

Innlegg av Hecate »

David Skywalker skrev:plante et tre.
Gjennom kanalen Paul Solomon - så sa Universets sinn(Universal Mind - Mind of God - Superconscious Mind)som alle høyere Selv har forbindelse til) at det viktigste mennesker kan gjøre i verden ang å hjelpe Jorden er å plante et tre - og du kan lese mer om det her:

http://www.iamuniversity.ch/What-the-Un ... nd-Says-is

Nå er det ikke lett å plante treer så en kan bruke denne siden til å gi penger:
http://www.ecolibris.net/index.asp

Så om man vil være med å skape mer trær i verden så er det bare å gi penger til dette gode formålet. :mozilla_cool:
Så lenge varte ditt sabbatsår, ja.....hva er det med dette forumet som gjør at vi aldri lærer?
Kjekt at du holder koken, David :D
Antall ord: 138
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Forresten: Shania og keke sier noe som jeg tror fullt og helt på.
Det enkleste du kan gjøre, som ikke dreier seg om annet enn deg med deg og Gaia; elsk Gaia. Jeg er sikker på at du kjenner kjærligheten og at det pirrer noe i hjerterota bare du tenker på henne. Det går begge veier, eller for å låne en klok manns sitat:

"And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair."
Kahlil Gibran
Antall ord: 90
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 186
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

ja, vi har to store trær i hagen. de er vell nermere 100 år. Jeg får god sanvittighet hver gang jeg ser opp på dem. et er fordi de pruduserer oksygen, akkurat som reinskogene. Hvis alle menneskene planta et tre hver, ville det i det minste hjulpet litt på klimaet.
Antall ord: 52
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Mathema skrev:ja, vi har to store trær i hagen. de er vell nermere 100 år. Jeg får god sanvittighet hver gang jeg ser opp på dem. et er fordi de pruduserer oksygen, akkurat som reinskogene. Hvis alle menneskene planta et tre hver, ville det i det minste hjulpet litt på klimaet.
Norge har kansje i ett par tusen år vert relativt ribbet for trær.
I rettsprotokoller fra 1100 tallet står det om fjell og mark som var snauet for trær og beitegress. Selvsagt for att alle hadde en gård ,og selv byfolk hadde dyr som beitet.
Så i tilegg brukte man tre til all koking og brensle.

Skip langs sognekysten så langt inni landet fra havet, for att det var ikke trær.
Fra 1100tallet het det att i fjellene rundt Bergen går, "buskapen stangende horn i mot horn, klove mot klove på fjellet". slikt ble det bråk av når de nedbeitede områdene hadde mange mennesker som eide dyr på samme områder.
Ser man på bilder fra 1860 tallet ser man att det i det samme området så og si ikke finnes trær.

Uten og legge frem fakta tall om det kan man ganske sikkert si att det har ikke vert så mye trær og skog i Norge som akkurat nå siden etter svartedauen !

Terenget gror igjen og det er en relativt ny situasjon. Det er derfor alle de store trærne har en noenlunde lik diameter (alder) rundt stammen. Om noen tiår er de enorme og bakken vil bli mørk mange steder. Flått ,snegler og råtesopp har gode tider.

Og plante ett eller annet tre i Norge for å hjelpe jorda har dessverre lite for seg.

Villskogen tar for seg tusen ganger fortere en det vi klarer og plante uansett.

Norske trær har lavt energiforbruk og står i dvale om vinteren. Det er de tropiske skogene som gjør hovedjobben.

Les heller hele denne tråden en gang til og se om dere ikke lærer litt da. :mozilla_smile:
Sist redigert av Metodisten på 03 Mai 2008 01:00, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
David Skywalker
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 713
Startet: 22 Des 2006 22:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av David Skywalker »

Shania skrev:Den viktigste ting du kan gjøre for jorden, er å ta ansvar for deg selv. Psykisk, fysisk og emosjonelt.
Mye av forbruket/overforbruket og alt det vi kjøper, handler mer om emosjonelle problemer, være noe så at andre ser, trøste seg selv i smertefølelse, gå fem på og kjøpe seg lykke, opplevelse av å leve, følge strømmen og gjøre som alle andre, passe inn og fly i hamsterhjulet.
Har selv opplevd hvordan arbeid med emosjonelle mønster, aksept og forløsning av disse har forvandlet min egen forbruker holdning. Joda, jeg kjøper fortsatt, men bare det jeg behøver, og behovene er ikke lenger styrt av følelse av fattigdom og mangler.
Å gi bort penger til å plante et tre, blir heller som å pisse i havet.
I utgangspunktet tror jeg ikke jorden trenger så mye hjelp. Det er vi menneskene som prøver å hjelpe oss selv, for å unngå forandringer. Vi vil ha staus que på alle områder. Helst drømme oss vekk i cyberspace, andre dimensjoner, åndelighet, fortid, eventyr og teorier. Men vi vil helst ikke sette oss ned, å møte oss selv i døra. Så lenge vi ikke ser at vi kan ta dette ansvaret, uten å forgå av skyldfølelse og håpløshet, så er det temmelig bortkastet å plante trær. Vi får heller "luke" i vår egen hage av illusjoner, løgner og overbevisninger, og bli sanne mot oss selv.
Jeg glemte å ta med hva som er det viktigste for et spirituelt bevisst menneske ifølge Universet Sinn. Og et spirituelt bevisst menneske er det du sier ang å jobbe med seg selv - som er innprentet i dens bevissthet. Og så forholdet til sin realisering av Gud som en annen viktig element - ikke på kristen måte - men på en Multiuniversell måte i sin bevissthet og sinn). Å jobbe med seg selv handler om å følge LYSET(Høyere selv veiledning) istedenfor MØRKET(Negativ ego-mønstre som det eksisterer mye av her i denne verden).
Antall ord: 342
Jorden er en del av Melchizedek-Universet
http://melchizedek73.angelfire.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det er lett å sitte å si hva vi syntes bør gjøres, men vi har alle forskjellige veier å gå i dette livet. Forskjellig fokus og forskjellige måter å lære og utvikle oss på.
Det eneste vi kan gjøre er å feie for vår egen dør, vil vi ha endring så må vi starte med oss selv! Og jeg er enig i at noe av det beste vi kan gjøre er å elske gaia og oss selv :)

Metodisten:
Å snakke om overbefolkning... jeg skjønner hvorfor, men hva skal man som enkeltperson gjøre med det? I norge så føder vi faktisk ikke nok barn til å holde oppe befolkningsantallet en gang (i hvertfall ikke slik statestikken viste for ett år siden).
Naturlig nok er det land med høy dødelighet som ofte føder mange barn. Skal vi i norge da gå inn å fortelle at det må de slutte med? Nok en gang, begynn med deg selv, og i dette tilfelle så er kanskje det eneste man kan gjøre å adoptere?

Og i vår despereate søken etter å bli litt mer miljøvennlige (og her kan vi selvsagt gjøre mye, mye mer), så har biodieselen blitt mer lønnsom enn mat.
Skal vi klare å fø alle må det skje forandringer, og her kan man igjen begynne med seg selv.. Kutte ut kjøtt for eksempel? (mindre utslipp og samme arealet kan fø såå mange fler). Vi som har råd kan faktisk velge hva slags matprodukt vi vil kjøpe, for det står ikke bare 1 type jordbærsyltetøy i hyllene.. Vi har et valg om hvem vi vil støtte. Alt handler om å være bevisst her.

Ett av mine høyeste ønsker er faktisk at vi som land skal bli mye mer selvforsynte!
Vi trenger ikke innbille oss at vi er så mye rikere og bedre enn alle andre.
Hvor mange har klarer vi å brødfø selv? Noe sånt som halvparten??
Nei,.. kanskje på tide å dyrke litt grønnsaker sjæl, jeg stoler i allefall ikke på at "alle andre" ordner opp hvis det skjer noe på den fronten...
Antall ord: 359
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links