Jeg er enig i at "utad" så er vi på et tidligere stadiet. Og jeg ser også faren med denne teknologien. Da tenker jeg først og fremst på militære sammenhenger.
Det er ikke engang noe vits i å tenke i de baner, for denne teknologien er bare tankespinn. Når og hvis det begynner å bli aktuelt kan vi ta for oss den etiske diskusjonen.
At det er blitt forsket på mind controll er det ingen tvil om. Bill clinton og flere har snakket ut om at dette har eksistert.
Hvor og når sa han det? Hvem er "flere"? Hva gikk forskningen ut på, og hva var resultatet?
Ja, jeg tenker at dette klippet er satt sammen for å gi grubunn for tallrike spekulasjoner. Sitater tatt ut av kontekst, bruk av effekter og "skummel" musikk.
I tillegg eksisterer det jo lette programmering.
Reklame. hollywood filmer. Conversational hypnosis. feromoner i butikker osv.
Dette er iallfall ting folk vet noe om.
Dette er ikke "programmering".
Reklame er laget for å friste folk til å kjøpe produkter, og kan ikke sammenliknes med tankekontroll da man ikke har kontroll over tankene til folk.
Hollywoodfilmer er underholdning.
Hypnose har ved forsøk ikke vist seg noe bedre enn konvensjonelle samtaler hva manipulasjon angår.
Feremoner kan virke inn på kroppen vår kjemisk og kan muligens manipulere atferden vår minimalt. Det har ikke noe med tankekontroll å gjøre.
forresten. Er det noen som vet mer om:
Project blue beam.
Project Bluebeam er en konspirasjonsteori som går ut på at USA vil implementere "New World Order" ved å vise holografiske bilder av lys og fenomener på himmelen slik at folk tror det er antikrist som kommer, og vil oppnå massehysteri og selvmord.
Det sies også at det er et prosjekt NASA står for, hvor man blander New Age og religiøse aspekter for å oppnå et eller annet (antakeligvsis NWO).
Det er selvsagt ingen som har noe bevis for dette, og det skal etter sigende komme fra en fyr hvis far fortalte ham det før han døde. Muntlige overbringelser av slike episke konspirasjonsteorier burde tas med mer enn èn kkype salt.
Det har ingenting med tankekontroll å gjøre såvidt det er meg bekjent.
Project Paperclip
Operation Paperclip var et prosjekt amerikanerne stod for under krigen, hvor de tok til seg tyske vitenskapsmenn for bruk i utvikling av nye våpen (raketter og liknende).
Dette blandes inn i nok en konspirasjonsteori som mikser sammen religion, nazister og NWO. En salig og rotete blanding.
MK ultra?
MK Ultra var riktignok et prosjekt hos CIA hvor man forsket på tankekontroll. Det ble i første omgang utført eksperimenter med kjemiske substanser som LSD, som man trodde kunne endre sinnstilstant og manipulere hjernefunksjonen.
Graden av kontroll man får ved slik manipulasjon er dog lik null, siden psyken hos hvert individ reagerer forskjellig, og man ikke vet noe om hvordan tankene fungerer i det hele tatt nesten.