Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterParalelle Verdener : Noe litt morsomt noe

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Om man tar i betraktning hva som skjer etter man dør, og hvordan sjelen fungerer, så skulle det med paralelle verdener være ganske umulig på dette fysiske planet. Men hvem vet.
Antall ord: 33
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Men igjen så lurer jeg på hva en skal definere parallelle verdener som. "Rom" ved siden av dette, eller bare andre frekvenser som er for raske eller trege til at vi enser at det er der...?
Antall ord: 36
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Mick Wild
Om man tar i betraktning hva som skjer etter man dør, og hvordan sjelen fungerer, så skulle det med paralelle verdener være ganske umulig på dette fysiske planet. Men hvem vet.
Jeg har lenge levd på den ene, og den andre siden. I form av at jeg hadde en indre åndelig virkelighet, og så var det denne gærne verden da, som jeg aldri fikk til å leve fullstendig i. Når jeg sjekker rundt på nettet angående paralelle dimensjoner, ser jeg enten handler det om fysikk, kvante og string teorier som er matematiske teorier. Eller så snakket seg om åndelige dimensjoner, og beskrivelsen av disse.
Men hva om de bare nærmer seg virkeligheten fra forskjellige sider.

Hva er det med døden og det som skjer etter, sjelen og hvordan den fungerer, som skulle være helt umulig med fysiske paralelle verdener.
Hva mener du med fysiske planet?
Mener du denne 3D verden, hvor frekvensen for det vi ser og vet om, befinner seg i et visst begrenset område?

Personlig begynner jeg å knytte sammen min egen dualitet. I begynner å se at det meste som ser ut som motsetninger, eller utelukkende av hverandre, egentlig hører sammen. Og der er i mellomrommet mellom slike motsetninger, at den virkelige utviklingen, bevisstgjøringen og den nye vitenskapen finner sted.
Antall ord: 223
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Parallelle verdener er noe slik som at man skal kunne gå gjennom en vegg, og se det man vil på nytt, som at telefonen blir oppfunnet på nytt? Altså på en måte virkelig TV med tidsreiser eller noe slikt?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Shania skrev:Madjeva
Enten er det eit univers eller så vil det finnast så uendelig mange parallelle univers at det i seg sjølv blir ein umulighet...og det paranormale har ein tendens til å ende opp med troen på det umulige...
Synes det er litt synd at du begrenser så mye, med alt det som er umulig. Selv forskere ville som oftest ikke henge seg opp at noe er umulig. I hvertfall ikke de som finner ut nye måter, og skaper noe nytt. Det er også en holdning, som kanskje skaper det resultat at det er umulig.
Er klar over at umulig er sterkt å bruke i ein slik samanheng, men om det skulle være slik at det var eit paralellt univers for kvart valg ein kan ta og vi antar at vi menneska kvar dag gjere 100 forskjellige valg der det er 2 utfall, dvs 2 opphøgd i 100 vert 1,26 + 30 nuller univers pr dag pr menneske. I løpet av eit år vert det med 7 milliarder mennesker ca 3,23 + 42 nuller eller: 3 230 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 paralelle univers og om di skulle ha for eksempel kvar sin frekvens ville det ikkje være nok frekvenser...så eg heller til at kvantemekanikken har ein lang vei å gå før den vert stueren... :)
Antall ord: 230
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Akasha memoria skrev:
madjava skrev:Enten er det eit univers eller så vil det finnast så uendelig mange parallelle univers at det i seg sjølv blir ein umulighet...og det paranormale har ein tendens til å ende opp med troen på det umulige...
Det finnes ingen grenser vettu :mozilla_wink: Vi kan ikke bestemme hva som er umulig når vi egentlig ikke vet hva som er ikke er mulig.
Tja...kvantemekanikken har oxo grenser, men det er sant at vi ikkje kan bestemme kva som er umulig når vi ikkje veit kva som er mulig...forundrer meg ikkje om eg teke feil slik sett...men med tanke på at kvart univers skulle ha kvar sin frekvens og at alle valg mennesker gjere har 2 utfall ville vi fått eit stort antall paralelle univers som i seg sjølv vart ein motsigelse etter litt kjapp hodegym...joda...mulig at eg tek feil... :)
Antall ord: 154
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

I ett lärande kommer insikten succesivt.
Om du hade kontroll av "vissa energier" med din hjärna. Skulle du då kunna verka på två sidor av en vägg samtidigt. Eller omvänt skulle du kunna befinna dig på två olika platser samtidigt.

Om så är fallet.
Hur erhåller du det förmedlade budskapet som du söker. ? :mozilla_surprised:
Antall ord: 62
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Parallelle univers er fint!
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

First Day skrev:I ett lärande kommer insikten succesivt.
Om du hade kontroll av "vissa energier" med din hjärna. Skulle du då kunna verka på två sidor av en vägg samtidigt. Eller omvänt skulle du kunna befinna dig på två olika platser samtidigt.

Om så är fallet.
Hur erhåller du det förmedlade budskapet som du söker. ? :mozilla_surprised:
Hypotetisk sett går alt ann, men det medfører ikkje større innsikt, barer friare fantasi. :)

Men direkte til det spørsmålet du stiller, så vil den som tek budskapet til seg leve vidare i eit nytt univers og den andre forsetter vidare i det gamle universet. Dette da som resultat av at det vil dukke opp nye paralelle univers for kvart valg vi tek.

Men er det grunnlag for å tilegne hjernen kvantemekaniske egenskaper?
Antall ord: 141
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links