Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterSmåkryp tar over jorda

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Småkryp tar over jorda

Innlegg av elm »

føles det som!
Verden er så stor og enorm, det er ufattelig, og enda sitter jeg inne i noe som kan mistenkelig minne om noia, jeg har slitt med noe lus-opplegg, i mange mnd. og selv om jeg tror de er borte, er jeg fortsatt intens redd for at de kommer tilbake og kløe kjens som helvete. Kløe kommer av stikka.

Før du ler, det er forferdelig og leve slik. Jeg ser mennesker ute som ler og har det ok, mens jeg ikke kan fatte at noen kan leve lykkelig når det er så utrolig mye dritt, noe så LITE som lus/midd/osv som kan gjøre deg syk i hodet. Jeg er redd hele tida og kommer ikke fra det.

Dette er ingen tulletråd og jeg sender dette ut fordi jeg ber om hjelp fra en eller annen som har tips, kan roe meg eller hjelpe meg. Hva skal jeg gjøre? Hvorfor finnes slike udyr i denne verden, de har levd like lenge som mennesket. Hva er opphavet, hva er vitsen?
Sist redigert av elm på 15 Sep 2008 15:34, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eg går ut fra at du er ferdig med behandling og er mest redd for at du ska oppleve dette igjen. Er ikkje det spennande da? Alt du frykter kan du snu på hode...det tilfører livet litt spenning og innhold...det får deg kanskje til å verdsette livet meir... :)

Du må finne din måte å takle frykten på...det gjere deg sterk...kjenn gjerne på redselen/frykta...opplev det så intenst som mulig og stopp opplevelsen...ta kontroll og bestem deg for at denne opplevelsen ikkje er noko å frykte...gjennta denn prosessen til du overvinner frykten. :)
Antall ord: 99
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Hehe
Har også hatt lus, det er ikke noe gøy, særlig det å vite at de har vært der lenge før det begynner å klø. Men du skal ikke bekymre deg, ikke tenk på det, nå er de jo borte.
Ta noen enkle forhåndsregler som å ikke bytte bort luer osv
Hvis du er så plaget av tanken, kan du jo kamme igjennom håret ditt hver dag med en lusekam? Det virker forebyggende, og lusene rekker ikke å legge egg somregel.


Synes ikke du skal tenke så mye over dette, da blir du bare gal, og det å få lus er ikke noe som skjer ofte, mange får det aldri.
Antall ord: 112
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2133
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Jeg hadde også lus da jeg var 11-12, og det var ikke noe gøy(særlig fordi jeg hadde hår til nedenfor rompa). Men om du grer med lusekam, tar lusekuren og legger sengetøy, dyner, puter(også de på sofaen) og eventuelle kosedyr i frysern er du nok rimelig trygg. :)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

hehe.. det er ikke hodelus eller noe, det er bed bugs! men jeg vet ikke om de finnes i norge, men er paa en maate som lus, unntatt at de er saa MYE vanskeligere og faa bort. faar enda smaa stikk som jeg ikke vet hva er og det friker meg ut.. er samma. gud veit hva jeg skal gjore.
takk for svar:)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 1962
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

Ahaa Goodnight, sleep tight and dont let the bed bugs bite...
Slike kryp vet jeg ingenting om, men kan regne ut at lusekam vil være lite effektivt... ;)

Ser du ikke skriver æøå, bor du i usa eller noe? Sikkert noen der som kan fortelle deg hva man kan gjøre, som har egen erfaring.
Antall ord: 54
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Kanskje det er vegglus eller noe lignende som plager deg også?
Selv så leier jeg en kjellerleilighet som jeg faktiskt ikke har vært noe særlig i på i overkant av en måned nå fordi jeg blir bitt av noe. Bittene legger jeg merke til at kommer etter natta eller om kvelden etter at det er blitt mørkt, og det er som regel bare et par bitt. Det minner om bitt fra fuglelopper, kattelopper o.l men i mitt tilfelle så har jeg ingen husdyr som kan dra med seg slikt og i og med at jeg bor i kjellerleilighet så tviler jeg på at det er noe fuglerede i nærheten, har hverfall ikke oppdaget noen. Vet at det skal ikke være noe med renholdet mitt for jeg har vasket og støvsugd som en galning. Tror det er vegglus som bor sammen med meg hvertfall. Uannsett så skal dette gå ann å sjekke men de mulighetene jeg har sett til nå er jo så dyre.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

Som Diffusa sier, kan hende det er veggedyr. Så vidt jeg har forstått følger de med baggasjen fra utenlandsturer. En venninne hadde det i leiligheten, og det måtte skadedyrkontroll til for å få dem vekk. Ganske dyrt, ja, men hvis du leier leilighet er det så vidt jeg har forstått utleier sitt ansvar..
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

SYKT! vegglus og bed bugs er det samme og når jeg var ute og reiste gjorde jeg absolutt alt for og bli kvitt dem, hadde de i 4 mnd før alt gikk bort. er fryktelig slitsomt og energitappende. depressivt:( kanskje dette er en av de tinga ikke en gang healing eller hjelperne kan hjelpe med? ouf..
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Hvordan ble du kvitt dem?
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

tok alt i tørketrommelen for de dør visst når det er over 50 grader, men de ble hos meg for det helt til jeg var nær sammenbrudd eller noe lignende.. så kasta jeg alle klærna mine og da var de vekk. var backpacker så hadde heldigvis ikke for mye klær, men at noe skal være så lite som en bed bug og SÅ vanskelig og bli kvitt er jo fysisk umulig? jajaa..
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links