Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter1012, andre synsvinkler

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

1012, andre synsvinkler

Innlegg av Amunet »

Jeg vet det finnes mange tråder om hva som skal skje i 2012. Egentlig tror jeg ikke det er noe som kommer til å skje, men i det siste har tenkt litt over det. Jeg tror at HVIS noe kommer til å skje, er det ikke noe negativt eller noen end-of-the-world-scenario. Er det noen som er enig, og hva tror dere kommer til å skje?:)
Har hørt noe om at vi kanskje når et nytt nivå i vår utvikling eller noe. Noen som vet noe om dette?
Antall ord: 92
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Nytt nivå i utvikling er kun new age-sprøyt. Det snakkes om at menneskers utvikling går igjennom stadier, eller trappetrinn, med utvikling. At disse periodene varer så og så lenge, og at 2012 eller 2013 er begynnelsen på "det siste stadiet", hvor mennesker når en ny "frekvens" - hvor vi oppnår en kollektiv bevissthet.

Dette er feil, da vi hele tiden utvikler oss kulturelt, teknologisk og intelligensmessig. Kollektiv bevissthet er også mest sannsynlig bare fri fantasi. Jeg har fremdeles til gode å få servert noen gode argumenter for dette.
Antall ord: 91
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Kimbara skrev:Nytt nivå i utvikling er kun new age-sprøyt. Det snakkes om at menneskers utvikling går igjennom stadier, eller trappetrinn, med utvikling. At disse periodene varer så og så lenge, og at 2012 eller 2013 er begynnelsen på "det siste stadiet", hvor mennesker når en ny "frekvens" - hvor vi oppnår en kollektiv bevissthet.

Dette er feil, da vi hele tiden utvikler oss kulturelt, teknologisk og intelligensmessig. Kollektiv bevissthet er også mest sannsynlig bare fri fantasi. Jeg har fremdeles til gode å få servert noen gode argumenter for dette.
Nei, ikke vet jeg...
Jeg bare tenkte det hadde vært litt kjekt med nye synspunkter. Jeg synes "New-Age-sprøytet" virker litt mer sannsynlig enn jordens undergang ihvertfall. Eller det er vel kanskje mer at jeg vil at det skal være mer sant. Litt kjekkere å vite at du når et høyere bevissthets nivå enn at du vil dø en pineful død sammen med resten av jordens befolkning :)
Antall ord: 166
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Amunet skrev:
Kimbara skrev:Nytt nivå i utvikling er kun new age-sprøyt. Det snakkes om at menneskers utvikling går igjennom stadier, eller trappetrinn, med utvikling. At disse periodene varer så og så lenge, og at 2012 eller 2013 er begynnelsen på "det siste stadiet", hvor mennesker når en ny "frekvens" - hvor vi oppnår en kollektiv bevissthet.

Dette er feil, da vi hele tiden utvikler oss kulturelt, teknologisk og intelligensmessig. Kollektiv bevissthet er også mest sannsynlig bare fri fantasi. Jeg har fremdeles til gode å få servert noen gode argumenter for dette.
Nei, ikke vet jeg...
Jeg bare tenkte det hadde vært litt kjekt med nye synspunkter. Jeg synes "New-Age-sprøytet" virker litt mer sannsynlig enn jordens undergang ihvertfall. Eller det er vel kanskje mer at jeg vil at det skal være mer sant. Litt kjekkere å vite at du når et høyere bevissthets nivå enn at du vil dø en pineful død sammen med resten av jordens befolkning :)
Dette newagesprøytet er det minst skumle scenarioet og det skal visst være sammenfallende med avslutningen på en 25-årssyklus i menneskelig utvikling. Så starter en ny 25-årssyklus, men da er energien på jorda igjen endret p.g.a. at folk har blitt mer bevisst på det som virkelig teller. Og det har ingenting med teknologi eller intelligens å gjøre, men følelser. Derfor er naturkatastrofene en del av denne tankegangen fordi den nullstiller samtidig som de utfordringene som vi blir stilt overfor binder oss nærmere sammen. Miljødebatten har skremt oss til å forstå at vi må ta vare på ressursene. På samme tid er det økt aktivitet blant konspirasjonsteoretikerne som vil dobbeltmoralen til livs.
Vi får se hva det innebærer. Selv har jeg ikke tro på at noen vil merke noen stor forskjell fra de forandringene som allerede pågår i dag. Faktisk, for flere av oss, er det verste allerede bak oss. *puh*
Antall ord: 329
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skarabè
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 425
Startet: 31 Mar 2008 12:02
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sunnmøre
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Skarabè »

Hecate skrev:
Amunet skrev:
Kimbara skrev:Nytt nivå i utvikling er kun new age-sprøyt. Det snakkes om at menneskers utvikling går igjennom stadier, eller trappetrinn, med utvikling. At disse periodene varer så og så lenge, og at 2012 eller 2013 er begynnelsen på "det siste stadiet", hvor mennesker når en ny "frekvens" - hvor vi oppnår en kollektiv bevissthet.

Dette er feil, da vi hele tiden utvikler oss kulturelt, teknologisk og intelligensmessig. Kollektiv bevissthet er også mest sannsynlig bare fri fantasi. Jeg har fremdeles til gode å få servert noen gode argumenter for dette.
Nei, ikke vet jeg...
Jeg bare tenkte det hadde vært litt kjekt med nye synspunkter. Jeg synes "New-Age-sprøytet" virker litt mer sannsynlig enn jordens undergang ihvertfall. Eller det er vel kanskje mer at jeg vil at det skal være mer sant. Litt kjekkere å vite at du når et høyere bevissthets nivå enn at du vil dø en pineful død sammen med resten av jordens befolkning :)
Dette newagesprøytet er det minst skumle scenarioet og det skal visst være sammenfallende med avslutningen på en 25-årssyklus i menneskelig utvikling. Så starter en ny 25-årssyklus, men da er energien på jorda igjen endret p.g.a. at folk har blitt mer bevisst på det som virkelig teller. Og det har ingenting med teknologi eller intelligens å gjøre, men følelser. Derfor er naturkatastrofene en del av denne tankegangen fordi den nullstiller samtidig som de utfordringene som vi blir stilt overfor binder oss nærmere sammen. Miljødebatten har skremt oss til å forstå at vi må ta vare på ressursene. På samme tid er det økt aktivitet blant konspirasjonsteoretikerne som vil dobbeltmoralen til livs.
Vi får se hva det innebærer. Selv har jeg ikke tro på at noen vil merke noen stor forskjell fra de forandringene som allerede pågår i dag. Faktisk, for flere av oss, er det verste allerede bak oss. *puh*
Ja og de såkallet indigo og krystallbarna skal vel hjelpe oss til å få denne bedre verden, er det ikke slik??? Jeg har ikke sett meg så mye inn i dette.. Men etter 2012 er alle nyfødte barn krystallbarn... Kanskje jeg skal finne meg en bok om dette... :mozilla_wink:
Antall ord: 382
Klem Torill =o)


Bilde
"Fødselen er ingen begynnelse, døden er ingen ende!"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Det tar väldigt, väldigt lång tid att förbereda en "förändring".
Enligt av vad jag förstår kommer en förändring att ske.
Vad det är vet jag inte med säkerhet men jag tror något av nedanstående alternativ kan vara ett riktmärke.

-man kommer att visa sig på ett mer påtagligt sätt för en bred folkmassa.
-hjälpa till med rening av Gaia och då menar jag allt inom jordatmosfären.
-återskapa balansen
-en ny Jesus gestalt kommer att visa sig.
-besök av någon/något.
-en ny tidsanda med någon annan "typ" av en uppskattad hjälte.

Som sagt, vet ej vad >?< men jag får mycket starka indikationer på att något kommer att hända.

Den som lever får se/uppleva. :)
Antall ord: 142
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 339
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Jeg håper egenlig at det skal skje noe da, hadde jo vært litt spennende :roll:
Antall ord: 16
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Noe skjer daglig i disse tidene... Det er litt av et stykke som spilles nå :mozilla_innocent:
bevissthetsekspanderende- ny tid tankegang- synligjøring av skjulte konsekvensker..
Enhet... enhet... den har halltid vært der... ahhhhh'sukk* :D
Her & NU --- Der møtes man folkens --- Hvært eneste åndedrag

mangfold

den gyldne middelvei....
kjærlighet - spiller ingen rolle hvem du elsker- bare du elsker..... :mozilla_kiss:

*masse energi*
Antall ord: 62
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

keke skrev:Noe skjer daglig i disse tidene... Det er litt av et stykke som spilles nå :mozilla_innocent:
bevissthetsekspanderende- ny tid tankegang- synligjøring av skjulte konsekvensker..
Enhet... enhet... den har halltid vært der... ahhhhh'sukk* :D
Her & NU --- Der møtes man folkens --- Hvært eneste åndedrag

mangfold

den gyldne middelvei....
kjærlighet - spiller ingen rolle hvem du elsker- bare du elsker..... :mozilla_kiss:

*masse energi*
Det er ikke noe som heter "ny tid". Enhver tid er resultatet av utviklingen som skjer hele tiden.
Selv om vi liker å dele opp historien vår i epoker så er ikke disse epokene noe som bare plutselig skjedde - de var resultatet av teknologisk, politisk, kulturell og intellektuell utvikling.
Antall ord: 113
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

jada jeg skjønner hva du mener kimbara.. jeg har lest et bredt spekter av historie i mitt liv.. :mozilla_kiss: Du skjønner bare ikke helt hva jeg mener og det er OK :mozilla_wink: - For meg er dette en ny tid.. Lett til sinns... Glad' iver etter erfaring.. Nyter øyeblikket så godt jeg kan .. derfor jeg er her
Antall ord: 58
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

keke skrev:jada jeg skjønner hva du mener kimbara.. jeg har lest et bredt spekter av historie i mitt liv.. :mozilla_kiss: Du skjønner bare ikke helt hva jeg mener og det er OK :mozilla_wink: - For meg er dette en ny tid.. Lett til sinns... Glad' iver etter erfaring.. Nyter øyeblikket så godt jeg kan .. derfor jeg er her
Det du snakker om er noe som kun kan skje individuelt - ikke generelt.
Antall ord: 73
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 498
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Nei nei, Kimbara, du skjønner nemlig ikke hva han mener..
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

man kommer att visa sig på ett mer påtagligt sätt för en bred folkmassa.
-hjälpa till med rening av Gaia och då menar jag allt inom jordatmosfären.
-återskapa balansen
-en ny Jesus gestalt kommer att visa sig.
-besök av någon/något.
-en ny tidsanda med någon annan "typ" av en uppskattad hjälte.
- Vi som mennesker tar fullt og helt ansvar som jordens voktere. Stewardship
-Kristus bevisstheten våkner letter opp i masser av mennesker
-Intreden og intergreringen av vår egen sjelsbevissthet.
-En ny fortåelse bevissthet om energi
- en større aksepts av alt som er, istedenfor en dualistisk bedømmelse av mørk/lys, rett/galt
-en ny økonomisk bevissthet som forlater den kortsiktige gevinsten til fordel for lengre perspektiv og større helhets forståelse.
- Ny uttømmelig energi istedenfor forbrenningsprinsippet.
-Større helhetsforståelse i forhold til helse og sykdom.

Men også for mange ingenting forandres i det hele tatt.
Det er et stort kjempelite kvantum hopp.
Antall ord: 171
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Shania skrev: - Vi som mennesker tar fullt og helt ansvar som jordens voktere. Stewardship
Voktere mot hva?
-Kristus bevisstheten våkner letter opp i masser av mennesker
Et psykologisk aspekt som predikanter vet å dra nytte av. Suveren måte å tjene penger på ganske kjapt.
-Intreden og intergreringen av vår egen sjelsbevissthet.
Først må 'sjelen' påvises. Jeg skulle likt å høre en forklaring på hvordan 'sjelen' skiller seg ut fra bevisstheten.
-En ny fortåelse bevissthet om energi
Jeg mistenker at du igjen snakker om "åndelig energi" her nå, og isåfall blir jeg nødt til å spørre deg om en beskrivelse av hva dette er for noe.
- en større aksepts av alt som er, istedenfor en dualistisk bedømmelse av mørk/lys, rett/galt
Dette er blitt gjort til alle tider. Filosofi er jo en ganske gammel skole.
-en ny økonomisk bevissthet som forlater den kortsiktige gevinsten til fordel for lengre perspektiv og større helhets forståelse.
Dette avhenger av hvert enkelt individ. At verdensøkonomien svinger er bare naturlig.
- Ny uttømmelig energi istedenfor forbrenningsprinsippet.
En evighetsmaskin, med andre ord? Ja, det kunne jo blitt spennende å vite mekanismen bak noe slikt.
-Større helhetsforståelse i forhold til helse og sykdom.
Det sier seg selv. Utviklingen går bare fremover.
Men også for mange ingenting forandres i det hele tatt.
Det er et stort kjempelite kvantum hopp.
Spørsmålet jeg sitter med er; hvor har du alt dette fra?
Antall ord: 248
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cluuudia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 100
Startet: 24 Feb 2008 11:43
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hvem vet?
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av cluuudia »

Når dere sier "Krystallbarna" - mener dere sånn som i Indiana Jones (De ailensene som hadde skjellett av krystall) ? x)

*Ikke helt med*

Men da blir vel mine barn det, i følge dere =)
Antall ord: 35
Boo...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links