Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheter1012, andre synsvinkler

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Kimbara. Jeg visste oversettelsen ble feil. Derfor brukte jeg også det engelske ordet.
Nei, det er ikke voktere mot noen. Men et ansvar som vi er mer og mer på vei til å ta. Ikke bare de som skal redde enkelte dyreslag, eller miljø fantaster. Men gjennom global oppvarming, begynner selv regjeringer til som et første steg å prate om miljø og sette mål. Etterhvert vil det mot 2012 bli utviklet til at vi som mennesker ser bevisst vårt hele og fulle ansvar for jordens overlevelse og vår egen.

Og når det gjaldt kristus bevisstheten, så er det rake motsetningen av hva kristendommen holder på med. Kristus har her ikke noe med religionen eller Jesus å gjøre. Den har med essensen, integriteten og sjelsbevisstheten i hvert enkelt menneske. Istedenfor å søke utad å bli lurt av predikanter og andre, så finner de kristus frø på innsiden. Akkurat som det denne Jesus forutsa at Guds rike er i dere. Ikke i menigheten, ikke i penger og ikke i en kirke.

Tvert i mot Kimbara. Den må først og fremst oppleves, ikke bevises. Men for alle dere som sitter å venter på et ytre bevis som kan stemme med den bevisstheten, eller skal vi si forståelsen dere har nå, så kan dere nok vente mye lenger enn 2012.
Det er altså en egen erfaring. Ingen kan selge den ingen kan gi den til andre. Men den kan oppleves selv.
Sjelsbevisstheten er kontakten.
Allerede nå diskuterer og påstår mange innen vitenskapen at bevissthet ikke er lik sinnet, eller Mind, som kun er forbundet til hjernen.
Ord som sjel bruker jeg her, for det er litt kjent. Men mange legger ulike ting i det. Men det er en del som de fleste mennesker ikke har noe kontakt med.

Når det gjaldt energi der så forklarer jeg det i neste setning. Utvidet form for energi tankegang, som i åndelig energi forståelse. Eller psykisk om du vil. Den har alltid vært basert ut i fra en dualistisk forståelse. Bundet opp til religion og kampen mellom det onde og gode. Eller positivt og negativt. Med en slik forståelse, står vi fanget mellom. Forståelsen om hvordan denne dualismen fungerer og disse to ytterpunktene hele tiden trigger hverandre inn i videre utvikling på samme vei, fra grøft til grøft, gjør at vi etterhvert kan forstå at disse to ytterpunktene er samme slag. Bare to sider av samme mynt. Og dermed kan vi psykisk/åndelig velge å gi begge sider like stor aksept.Og dermed også kunne ta inn en ny form for energi i vår bevissthet.
Dette er ikke snakk om filosofi. Derfor brukte jeg ordet energi. Det er en måte å frigjøre oss fra å være bundet til enten eller på alle måter i våre liv. Og dermed frigjøre helt nye muligheter, valg og skapelsekraft.

Angående økonomi. Ja, jeg er enig. Men det finnes også store strøminger som mange har forsket på.
Bare et lite eksempel på sammenhengen mellom bevisstheten og økonomien.
http://www.valuescentre.com/
Det starter med enkeltindivider, men sprer seg i den kollektive bevisstheten.
Så jeg snakker her om av hovedstømmen hovedideen som driver hele økonomien kommer ikke lenger til å basere seg på konkurranse og krigføring bedrifter i mellom. Ikke på frykt i aksjemarkedet eller god gammeldags havesyke. Men på en større helhets forståelse hos hver enkelt, etter 2012. Ikke noen voldsom stor forandring, men gradvis.

Fysisk energi, er som den andre energien begenset til en dualistisk forståelse. Maskiner, mekanismer og forbrenning. De har f.eks. så mange spørsmål og så mange mysterier i universet av dart matter, dark energy, som ikke passer inn i denne gamle forståelsen lenger. Og de kommer til å finne mer. Men da blir etterhvert grunnmodellen snudd på hodet.

Utviklingen kan se ut til å gå fremover. Men den ser også ut till å stoppe opp i gamle forklaringsmodeller. Hvor penge interesser har kommet inn og holder tilbake en masse nye forskning og utvikling. Så utviklingen får av og til et lite spark i baken, for å komme videre. Og det er det jeg tror 2012 er.

Jeg visste du kom til å spørre dette. Derfor svarte jeg heller hun som startet tråden privat, for jeg så du var her.
Hvor har jeg fått tak i dette. Fra månen......
Neida, jeg tror ikke vi er alene, og da snakker jeg ikke om aliens. Men jeg tror at det finnes en oppvåknende bevissthet i mange individer, som jobber med oppvåknede som ikke er i fysisk form.
Men så klart. Dette er jo noe som enhver må kjenne etter selv, om de opplever det gi gjensvar. Eller ikke. Og gir det ikke gjensvar så er det helt greit for meg.
Jeg skal ikke sitte her å fortelle noen hva de skal tro eller mene. Eller hva som er sant eller ikke. Derfor kommer jeg heller ikke til å fortsette denne diskusjonen med deg.
Jeg har ingen tro å forsvare. Og har ingen plikt til å forklare det jeg opplever som fungerende å rett for meg, til noen andre.
Jeg skriver noe, fordi andre enn deg er her, og vil dele tanker om noe du kanskje ikke i utgangspunktet mener er sant eller riktig i det hele tatt.
Derfor blir det litt feil for meg, å hver gang ende opp i en lang diskusjon med deg.
Antall ord: 908
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Når dere sier "Krystallbarna" - mener dere sånn som i Indiana Jones (De ailensene som hadde skjellett av krystall) ? x)

*Ikke helt med*

Men da blir vel mine barn det, i følge dere =)
Cluuuudia
Nei, ikke slik. Crystal barn er barn som aldri har levd på jorden før og de tar med seg mye mer av den klarheten de har fra andre siden, hit til jorden.
Nei, det er ikke sikkert. Ikke alle barn som blir født nå, eller etter 2012 er krystallbarn. Det er mange andre som også kommer tilbake igjen i et nytt liv.
Antall ord: 100
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

nydelig inlegg shaina... blei borte et par gang i det.. magisk!
stort godt hjerte du... gammel traver :mozilla_kiss:
*masse energi*
Antall ord: 19
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Shania skrev:Kimbara. Jeg visste oversettelsen ble feil. Derfor brukte jeg også det engelske ordet.
Nei, det er ikke voktere mot noen. Men et ansvar som vi er mer og mer på vei til å ta. Ikke bare de som skal redde enkelte dyreslag, eller miljø fantaster. Men gjennom global oppvarming, begynner selv regjeringer til som et første steg å prate om miljø og sette mål. Etterhvert vil det mot 2012 bli utviklet til at vi som mennesker ser bevisst vårt hele og fulle ansvar for jordens overlevelse og vår egen.
Dette er en trend nå, mye fordi noen så sitt snitt til å tjene noen dollar på det.
Men hvorfor vanskeliggjøre det hele ved å blande inn diffuse teorier om kollektive bevisstheter og spådommer? Det er så enkelt som at man har funnet ut av hvilke konsekvenser industrialiseringen har for miljøet, og at man jobber for å begrense det.
Selvfølgelig vil dette jobbes med fram mot 2012 og videre. Det kreves ikke noen spåmann eller teorier om "utviklingstrinn" og "åndelighet" for å forutse og forklare dette...
Og når det gjaldt kristus bevisstheten, så er det rake motsetningen av hva kristendommen holder på med. Kristus har her ikke noe med religionen eller Jesus å gjøre. Den har med essensen, integriteten og sjelsbevisstheten i hvert enkelt menneske. Istedenfor å søke utad å bli lurt av predikanter og andre, så finner de kristus frø på innsiden. Akkurat som det denne Jesus forutsa at Guds rike er i dere. Ikke i menigheten, ikke i penger og ikke i en kirke.
Dette vet du like godt som meg at det er tusenvis av meninger om. Hva som er 'essensen' i både religion og hvert enkelt menneske er og blir en meningssak for hvert enkelt menneske. Det finnes ikke noen fasit på dette.
Tvert i mot Kimbara. Den må først og fremst oppleves, ikke bevises. Men for alle dere som sitter å venter på et ytre bevis som kan stemme med den bevisstheten, eller skal vi si forståelsen dere har nå, så kan dere nok vente mye lenger enn 2012.
Det er altså en egen erfaring. Ingen kan selge den ingen kan gi den til andre. Men den kan oppleves selv.
Sjelsbevisstheten er kontakten.
Allerede nå diskuterer og påstår mange innen vitenskapen at bevissthet ikke er lik sinnet, eller Mind, som kun er forbundet til hjernen.
Ord som sjel bruker jeg her, for det er litt kjent. Men mange legger ulike ting i det. Men det er en del som de fleste mennesker ikke har noe kontakt med.
At noe oppleves på subjektiv basis er ikke ensbetydende med at det er hverken virkelighet eller sannhet bare fordi man vil det slik.
For å kunne akseptere et så flyktig begrep som 'sjelen' er ihvertfall jeg avhengig av i det minste en god beskrivelse av den. Så lenge ikke engang dette foreligger har jeg heller ingen grunn til å anta at noe slikt eksisterer.
Når det gjaldt energi der så forklarer jeg det i neste setning. Utvidet form for energi tankegang, som i åndelig energi forståelse. Eller psykisk om du vil. Den har alltid vært basert ut i fra en dualistisk forståelse. Bundet opp til religion og kampen mellom det onde og gode. Eller positivt og negativt. Med en slik forståelse, står vi fanget mellom. Forståelsen om hvordan denne dualismen fungerer og disse to ytterpunktene hele tiden trigger hverandre inn i videre utvikling på samme vei, fra grøft til grøft, gjør at vi etterhvert kan forstå at disse to ytterpunktene er samme slag. Bare to sider av samme mynt. Og dermed kan vi psykisk/åndelig velge å gi begge sider like stor aksept.Og dermed også kunne ta inn en ny form for energi i vår bevissthet.
Dette er ikke snakk om filosofi. Derfor brukte jeg ordet energi. Det er en måte å frigjøre oss fra å være bundet til enten eller på alle måter i våre liv. Og dermed frigjøre helt nye muligheter, valg og skapelsekraft.
Beklager, men dette er bare svada for meg. Det snakkes om "det gode og det onde", som i virkeligheten kun er to begreper laget for å forsøksvis beskrive en subjektiv tolkning av hva som er moral. Hvordan en hittil ukjent form for energi skal kunne stråle ut fra disse begrepene for å rive og slite i oss har jeg aldri fått noen fullgod forklaring på.
Dessuten er det bare et forvirrende bruk av et etablert ord som beskriver effekten av arbeid. Det er lurt å skille mellom disse - samt gi en god forklaring på hvilke mekanismer som ligger bak denne "åndelige energien".
Hva er det som overbeviste deg om at denne eksisterer? Hvordan fungerer den?
Angående økonomi. Ja, jeg er enig. Men det finnes også store strøminger som mange har forsket på.
Bare et lite eksempel på sammenhengen mellom bevisstheten og økonomien.
http://www.valuescentre.com/
Det starter med enkeltindivider, men sprer seg i den kollektive bevisstheten.
Brems litt nå..."Kollektiv bevissthet"? Nå må vi ikke rote oss for mye inn i slike flyktige begreper. Det er litt skummelt å forutsette at slike ting er reelle når man lager seg forestillinger. Fjerner man den kollektive bevisstheten faller hele korthuset sammen og man må begynne på nytt. Slik du skriver om dette virker det som en gitt sannhet, men det er jo ikke tilfellet før alle disse begrepene du benytter deg av er dokumentert.
Så jeg snakker her om av hovedstømmen hovedideen som driver hele økonomien kommer ikke lenger til å basere seg på konkurranse og krigføring bedrifter i mellom. Ikke på frykt i aksjemarkedet eller god gammeldags havesyke. Men på en større helhets forståelse hos hver enkelt, etter 2012. Ikke noen voldsom stor forandring, men gradvis.
Det får vi nå se på. Om det skjer en slik utvikling så er det mest sannsynlig en 'naturlig' utvikling - ikke åndelige krefter eller "høyere bevissthet". Høyere intelligens er mer sannsynlig.
Fysisk energi, er som den andre energien begenset til en dualistisk forståelse. Maskiner, mekanismer og forbrenning. De har f.eks. så mange spørsmål og så mange mysterier i universet av dart matter, dark energy, som ikke passer inn i denne gamle forståelsen lenger. Og de kommer til å finne mer. Men da blir etterhvert grunnmodellen snudd på hodet.
Jeg betviler ikke muligheten for at gamle modeller må gjøres om etter hvert som nye oppdagelser blir gjort, men jeg misliker at enkelte allerede bruker begreper som aldri er påvist når de skal forklare det de (ofte freidig) velger å kalle 'sannhet'.
Utviklingen kan se ut til å gå fremover. Men den ser også ut till å stoppe opp i gamle forklaringsmodeller. Hvor penge interesser har kommet inn og holder tilbake en masse nye forskning og utvikling. Så utviklingen får av og til et lite spark i baken, for å komme videre. Og det er det jeg tror 2012 er.
Jeg vet ikke om du snakker om vitenskap nå, men jeg går ut ifra det. Der det ser ut som om vitenskapen har stoppet opp i gamle forklaringsmodeller er dette fordi man ikke har funnet noen bedre modeller.
Jeg vet ikke hvor mye pengeinteressen har å si for utviklingen innen vitenskapen. Utviklingen stopper ikke opp selv om man har lite midler, det går i verste fall bare tregere. Så mange forskningsinstitutter og liknende som finnes i verden er det alltid noen som tar opp tråden der andre enten må gi tapt eller legge prosjektet på is.
Jeg visste du kom til å spørre dette. Derfor svarte jeg heller hun som startet tråden privat, for jeg så du var her.
Hvor har jeg fått tak i dette. Fra månen......
Neida, jeg tror ikke vi er alene, og da snakker jeg ikke om aliens. Men jeg tror at det finnes en oppvåknende bevissthet i mange individer, som jobber med oppvåknede som ikke er i fysisk form.
Men så klart. Dette er jo noe som enhver må kjenne etter selv, om de opplever det gi gjensvar. Eller ikke. Og gir det ikke gjensvar så er det helt greit for meg.
Jeg skal ikke sitte her å fortelle noen hva de skal tro eller mene. Eller hva som er sant eller ikke. Derfor kommer jeg heller ikke til å fortsette denne diskusjonen med deg.
Jeg har ingen tro å forsvare. Og har ingen plikt til å forklare det jeg opplever som fungerende å rett for meg, til noen andre.
Jeg skriver noe, fordi andre enn deg er her, og vil dele tanker om noe du kanskje ikke i utgangspunktet mener er sant eller riktig i det hele tatt.
Derfor blir det litt feil for meg, å hver gang ende opp i en lang diskusjon med deg.
Du velger selv om du vil svare meg eller ikke.
Du deler dine tanker og teorier, og jeg prøver å bremse disse høytsvevende teoriene litt. Ingen har vondt av kritisk tenking, og kritisk tenking er særdeles viktig når det diskuteres flyktige ting som dette. Folk som leser dine forestillinger om 2012 og det du med flere mener er en åndelig utvikling, burde også ha muligheten til å andre perspektiver på det. Det blir kanskje feil for deg, men hvis jeg kan få folk litt ned på jorden ved å indusere en viss form for kritisk vurdering så er jeg fornøyd.

Jeg sier ikke dette for å på noen måte håne dine tanker og meninger, men jeg tror du også på sett og vis er enig i at subjektive sannheter burde behandles med forsiktighet og skepsis. Det er nok av mennesker som sluker ting de får servert rått.
Antall ord: 1621
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shampo!
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 07 Feb 2008 16:07
16

Innlegg av Shampo! »

Men alle disse tegnene som kommer.. Jordskjelv osv.. Hva mener "de" at vi skal gjøre? Krype under senga og gjemme oss? :mozilla_laughing:
Antall ord: 24
Du er født som en orginal, så ikke dø som en kopi!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links