Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterRomvesener i paradis(?)

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 186
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Romvesener i paradis(?)

Innlegg av Mathema »

Klokken elleve gikk det et program som handlet om hvordan vi mennesker har tenkt å finne liv i verdensrommet. Det var interessant, men det handlet bare om bakterier (det gjør det så langt for de fleste). Da jeg så en animasjon av et romskip nær saturn fikk jeg frysninger over hele kroppen, og jeg tenkte på at det må være utrolig der ute. Jeg lot tankene fly. Jeg begynte å filosofere, slik jeg ofte gjør. Jeg tenkte meg en fremmed planet med arter som var like utviklet som oss, eller kanskje hadde kommet enda lengre. Så kom jeg over ett par spørsmål som fasinerte meg;

Har romvesener like sjeler som oss?

Hvis det finnes et paradis, havner vi samme plass som dem? ("fysisk" eller åndelig)

Hvis de har samme type sjel som oss, kan de bli gjenfødt som et menneske, og kan vi bli gjennfødt som en av dem?

Hva tror du?

Jeg er nesten sikker på at det er en del unødvendige skrivefeil jeg som jeg egentlig er klar over i denne debatten, jeg må bare si uskyld. Det er sent på kvelden, men jeg måtte bare lage denne debatten før jeg glemte spørsmålene.
Jeg var også usikker på hvilket emne jeg skulle plassere det under, og jeg syns at dette passet best.
Antall ord: 225
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Ja, dette er en interessant tanke. Fremmede livsformer som er likt eller nesten likt utviklet som oss \:D/
Om så er, så kan det jo være noen blant oss, som vi ikke legger merke til.......
Men hvilket/hvilke språk prater de? :D
Det som det prates der de er?
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Om livsformene er avanserte håper jeg de har innsett at ideer om 'sjel' og 'paradis' bare er oppspinn.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Nei, det var jo litt vel optimistisk.
Men de vil nok innse det innen 2012... :mozilla_cool:
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Paradis er i himmelen, og det er vel der romvesnene oppholder seg, også? Altså, der oppe, et sted?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: Romvesener i paradis(?)

Innlegg av Mick Wild »

Mathema skrev:Klokken elleve gikk det et program som handlet om hvordan vi mennesker har tenkt å finne liv i verdensrommet. Det var interessant, men det handlet bare om bakterier (det gjør det så langt for de fleste). Da jeg så en animasjon av et romskip nær saturn fikk jeg frysninger over hele kroppen, og jeg tenkte på at det må være utrolig der ute. Jeg lot tankene fly. Jeg begynte å filosofere, slik jeg ofte gjør. Jeg tenkte meg en fremmed planet med arter som var like utviklet som oss, eller kanskje hadde kommet enda lengre. Så kom jeg over ett par spørsmål som fasinerte meg;

Har romvesener like sjeler som oss?

Hvis det finnes et paradis, havner vi samme plass som dem? ("fysisk" eller åndelig)

Hvis de har samme type sjel som oss, kan de bli gjenfødt som et menneske, og kan vi bli gjennfødt som en av dem?

Hva tror du?

Jeg er nesten sikker på at det er en del unødvendige skrivefeil jeg som jeg egentlig er klar over i denne debatten, jeg må bare si uskyld. Det er sent på kvelden, men jeg måtte bare lage denne debatten før jeg glemte spørsmålene.
Jeg var også usikker på hvilket emne jeg skulle plassere det under, og jeg syns at dette passet best.
Interessange tanker:)

Hva om det har eksistert mennesker på en annen planet, nær grensen til den mørke materien, som var, vitenskapelig og åndelig sett mer utviklet enn oss, og at dems planet , som ble kalt den Røde Planet pga rødfargen på overflaten, tørket ut, og noen valgte å dra fra planeten for å finne en ny planet de kunne leve på, og fant, etter en lang reise, jorden? Og blandet seg med de menneskene som allerede levde der. Nå prater jeg ikke om Mars, om noen tror det.

Det er også en tanke... :mozilla_wink:
Antall ord: 325
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 232
Startet: 26 Nov 2007 20:27
16
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

Det får en till og tenke ja..

Men min mening om religion og alt det derre om 'paradis' og sonter er att man får flere liv , man går igjenn till man er ferdig med og gå igjenn ,så går man inn i lyset eller noe sont , så blir du gjenn født..
Men den teorien bli kanskje dum? For hviss ver og en person ble gjennfødt da hade vi vell verdt mange ?
Det er egentlig bare forrvirende og tenke på..


Beklager skrive feil ...
Antall ord: 88
MVH Dotten.
_______________________________________________


Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
intodeep
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 14 Jul 2008 23:35
15

Innlegg av intodeep »

Jeg pratet om "romvesen" med en guttunge for en tid tilbake, og han ga meg hakeslepp.

Han sa helt enkelt:
"Hva hvis de er her alt? De trenger jo ikke være på samme størrelse som oss. Det kan hende det er massevis i dette rommet her nå"

Ganske banalt. Men det åpnet mitt sinn for muligheter. :P
Antall ord: 58
Knowing is not enough,
we must apply.

Willing is not enough,
we must do.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 232
Startet: 26 Nov 2007 20:27
16
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Innlegg av Loffedotten »

intodeep skrev:Jeg pratet om "romvesen" med en guttunge for en tid tilbake, og han ga meg hakeslepp.

Han sa helt enkelt:
"Hva hvis de er her alt? De trenger jo ikke være på samme størrelse som oss. Det kan hende det er massevis i dette rommet her nå"

Ganske banalt. Men det åpnet mitt sinn for muligheter. :P
Når jeg leste det fikk jeg ett sykt bilde i hodet . Mange små lodotter som sitter oppå verandre og kjører ufo .. :lol:
Antall ord: 83
MVH Dotten.
_______________________________________________


Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Loffedotten skrev:
intodeep skrev:Jeg pratet om "romvesen" med en guttunge for en tid tilbake, og han ga meg hakeslepp.

Han sa helt enkelt:
"Hva hvis de er her alt? De trenger jo ikke være på samme størrelse som oss. Det kan hende det er massevis i dette rommet her nå"

Ganske banalt. Men det åpnet mitt sinn for muligheter. :P
Når jeg leste det fikk jeg ett sykt bilde i hodet . Mange små lodotter som sitter oppå verandre og kjører ufo .. :lol:
Hybelkaninenes gåtefulle opprinnelse står nå plutselig klart for meg...
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det jeg også lurer litt på angående sjeler...
Hva skjer når en kloner et dyr? Ny sjel?
Hvordan kan man da gå ut ifra de forutsetningene at dette klonede dyret er helt klonet i tankegangen og atferden også da? Å klone er jo en bokstavelig talt perfekt kopi (vel, i teorien) hvor DNA'en er den samme.
Antall ord: 58
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links