Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Universet & dets hemmeligheterpowers of ten

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

powers of ten

Innlegg av ? »

hvor stor er du egentlig...
kanskje en del ting å reflektere over i dette..

"powers of ten"

http://www.youtube.com/watch?v=b8zrlOGKI2E og http://www.youtube.com/watch?v=41gWUkVQ-9U
Antall ord: 32
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Ja, det er et spørsmål som jeg også har tenkt på, hvor stor er jeg i forhold til hele universet, er vel som et støvkorn eller noe slikt :)
Universet er jo så uendelig stort :D
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Expanding conciousness.
Selv om kroppen er liten i forhold, så kan bevisstheten ekspandere ut.
Antall ord: 14
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Ja, er det ikke noe slikt som skal skje ei gang rundt 2012?
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
elm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 27 Jun 2007 00:28
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lillehammer

Innlegg av elm »

Bevisstheten kan ekspandere når som helst!!
Folkens: sorry for det innlegget som nå vil ta over halve sida.. Jeg har styrt meg og ikke sagt et pip om 2012, men nå kjenner jeg alt må ut:

Jeg mener at i 2012 stiller planetene seg tilbake i nøyaktig samme akse som for 3600 år siden. Heller ikke nøyaktig 3600 år siden fordi vårt tidssystem har forandret seg siden den gang, månen har minket og solen har kommet nærmere. Uansett. Jeg tror samtidig at dette ikke er noe som er finni på av dommedagstilhengere, det er rein fakta at planetene stiller seg tilbake, polene skifter retning.

Det helt ufattelige været, stormene, ekstremvarmen osv. kommer av presset disse polene nå er ca. midt i. Vi har hatt istid, the big bang (om man tror på det) og uendelige med naturkatastrofer som har utslettet mennesket og dyrearter.

opp imot 2012 og garantert årene etter - øker presset betydelig, naturligvis, og da dør det vel mange flere i flommer/naturkatastrofer osv. samtidig som mange overlever fordi vi må bygge opp en ny verden. Med ny verden menes en ny verden med høyere bevissthet og mer åndelig kontakt --> det neste stadiet.

* vi er ferdig med mikroorganismene vi en gang var
* vi er ferdig med huleboleren som vi utviklet oss fra
* vi er ferdig med svartedauen som vi døde dog utviklet oss fra
* og nå er vi snart ferdig med denne epoken. er det virkelig så rart?

Vi må ikke frykte døden, jeg tviler at hele planeten smeller opp til ingenting i 2012. Livets sirkel, å dø for så og bli gjenfødt, når sakte, men sikkert en slutt idet flere og flere blir opplyst og begynner og forstå at det finnes flere verdner og leve i enn denne - den er bare mer fylt med kjærlighet og en mer spirituell væremåte. Naboen min er merkelig in tune med seg selv og har den beste vennekretsen jeg har møtt. Min vennekrets er annerledes, altså lever vi i to forskjellige verdner. Hun er i en verden jeg ikke har klart og bygd opp enda.

Vi trenger ikke vente på 2012, vi trenger ikke vente på indigobarn som kommer, når du faktisk kan BLI det når som helst, ren i auraen og lykkelig over ingenting! En eller annen form for renselse tar tydeligvis sted i 2012, men vi trenger da ikke VENTE??

(Også vil jeg minne om at jorda er 70 % vann. Det er millioner av arter overalt vi ikke aner finnes. Det er muligheten til og spise økologisk mat, det er liv på andre planeter som kontakter oss, det er glemte DNA-deler i kroppen din som aktiveres kun i søvne og regresjon, det er flere stjerner enn det går ann og regne, verden er så forbanna stor. Prøv og tenk lenger enn sykdom og han du elsket som ikke elsket deg, hør på noe annet enn TV2 nyhetens dødelighetsstatistikk og les noe annet enn barna i Afrika som trenger deg mer enn du trenger deg selv. Finn deg selv først.)

puh.
~elm
Sist redigert av elm på 15 Sep 2008 15:32, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 526

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Hei, hva synes du/dere om Big Bang - teorien?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

Hvor stort er egentlig universet???
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Dagros skrev:Hvor stort er egentlig universet???
Vi har mulighet til å observere innenfor en 'kule' rundt oss med diameter 92 milliarder lysår, http://en.wikipedia.org/wiki/Universe
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Innlegg av Dagros »

OK, den er blodig briljant :mozilla_cool:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mathema
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 186
Startet: 27 Mar 2008 20:34
16
Kjønn (valgfri): Night Princess
Lokalisering: Sandnes

Innlegg av Mathema »

Øh.. Jeg tok skjønte ikke helt hva som var meningen med den filmen, og det sluttet så brått! Kan noen forklare? :-k
Antall ord: 23
En dag skal vi dø, men alle de andre dagene skal vi det ikke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links