Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerHvordan håndtere en Pendel? Grunnleggende Veiledning

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 97
Startet: 05 Okt 2008 14:38
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Hvordan håndtere en Pendel? Grunnleggende Veiledning

Innlegg av vidarjak »

Hei. Ser at interessen for pendulering er her, og tenkte jeg skulle lage en liten veileder i det grunnleggende for de som er nye og lurer.

Ja/Nei spørsmål

Hold pendelen mellom tommel og pekefinger i høyre hånd, det er viktig at du lar den henge slik at den har mulighet til å bevege seg fritt i den retningen den ønsker å bevege seg.

Før du kan bruke pendelen til å svare på Ja / Nei spørsmål, må du først finne ut hvordan den oppfører seg når den gir de forskjellige svarene.
Dette er noen eksempel på hvordan dette kan gjøres :

- Du kan ganske enkelt be pendelen om å vise deg et Ja, og deretter Nei, og se hvilken bevegelse den lager.

- En annen variant av dette er å stille pendelen spørsmål du vet svaret på og se
hvordan den beveger seg.

- Du kan programere pendelen med hva som skal bety ja, og hva som skal bety nei.
Dette gjøres ved at du holder pendelen i hånden, beveger den feks i en sirkel og sier
høyt og tydelig; dette er nei
Beveg den deretter feks frem og til bake og si; dette er Ja.
Du avgjør da selv hvordan du ønsker pendelen skal bevege seg, og det er vanligvis tre
måter den beveger seg på; frem og tilbake for ja, fra side til side for kanskje/useriøst spørsmål, og i sirkel for nei. Husk alltid å kontrollere før bruk ved hjelp av f.eks og be om et ja og et nei og et kanskje... Takk gjerne etter bruk (liker å tro at det hjelper selv)

http://www.magicgate.no/index.php?optio ... &Itemid=15 På magicgate kan du lese mer om dette, og mye annet. Dette har fungert ypperlig som kilde for meg.

Jeg håndterer Pendelen min ofte så er det noe folket lurer på kan jeg prøve å hjelpe etter beste evne.

mvh Vidar
Antall ord: 331
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
blippetiblippblopp
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 13 Jun 2008 00:41
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av blippetiblippblopp »

hehe... Når jeg bruker min pendel, er fram og tilbake nei, og sirkler ja... men hva om den plutselig går i sirkel feil vei ;)
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 97
Startet: 05 Okt 2008 14:38
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Innlegg av vidarjak »

blippetiblippblopp skrev: men hva om den plutselig går i sirkel feil vei ;)
Det avhenger jo fra person til person kanskje sirkel feil vei i ditt tilfelle er ett usikkert kanskje?

I bøkene jeg har om å pendulere står det ikke noe öm dette så skal ikke uttale meg så om akkurat det.
Antall ord: 54
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Troyamin

Re: Hvordan håndtere en Pendel? Grunnleggende Veiledning

Innlegg av Troyamin »

Kan man lage pendel selv? Jeg har hørt at noen bruker gifteringen sin i en tråd, og har det som pendel. Eller?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links