Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Religion & livssynFår man dårlig karma av å ta selvmord?

Her er plassen for diskusjoner om tro og livssyn.
Hold diskusjonene innenfor lovlige tema.

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
aliens
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 96
Startet: 06 Mai 2007 00:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av aliens »

vet ikke hvor jeg leste det men det var en bok som sa at vis du begår selvmord så begår du selvmord hele tiden i etterlivet og kjenner smerten i all evighet :O :?:
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av rhonersen »

aliens skrev:vet ikke hvor jeg leste det men det var en bok som sa at vis du begår selvmord så begår du selvmord hele tiden i etterlivet og kjenner smerten i all evighet :O :?:
Fint det ikke er noen grunn til å tro et etterliv finnes da.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av sandalfon »

:?: må finne ut av det syns jeg,
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av sandalfon »

:salute: :salute: :salute:
har snakket med min mentor,,, michael tøraasen som satt i jungelen i 7 år og mediterte,,,, jeg stilte han dette spm. som trådstarter stilte.... :salute: :sang :sang han svarte.... de lidelsene og de hindringene som forårsaker at noen tar livet sitt er jo ikke løst gjennom denne handlingen. Så for å få det løst må man tilbake til de samme lidelsene og hindringene til man har kommet gjennom det.
Så selvmord er en fordrøyning og forlengelse av problemene og ikke en løsning.
fikk du noen hjelp i dette da ? for spesielt interesserte som vil lese om michael kan gå inn på spiritual.no eller www. the-united-world-team.com :P :P :P
Antall ord: 113

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 01 Jul 2005 21:40
18

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av Lille Drøm »

ja, dette er jo ett emne som mange har en mening om. Jeg tror på mange måter at dette har en grunn, livet er ikke lett, man opplever ting man ikke klarer å leve med, man gjør ting man ikke kan leve med...
Men i aller høyeste grad, tror jeg det med noe jeg kaller "hjemlengsel"... Når man under oppvekst, får lært sånn er det, så dør du og da er det slutt! Jeg er ikke enig i det. Jeg tror vi mennesker ønsker oss noe etterpå, uansett hvor bra eller dårlig vi har det her, men da andre sier det finnes ikke.. eller du kommer ENTEN til himmel eller helvete... Jeg tror at innerst i sjelen vet vi, at det er noe mer og vi SAVNER det! Vi savner noe vi vet hva er og ikke vet hva er... Noen ganger vet noen av oss at det finnes noe annet som vi savner, savner så mye at vi ødelegger oss selv med vilje.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av sandalfon »

:P jeg tenker at man må gjøre det man tror er riktig. om valgene man tar er feil eller riktig så sitter man jo selv med valget,,og sist men ikke minst, konsekvenser av sine valg og evt handlinger, uansett god eller dårlig karma hvor jeg tolker det som god eller liten god læring i det livet.... hehe hvis man tar livet sitt, så dumper man og må gå klassen om igjen.. :P
min overbevisning er at man skal gjøre mot andre som man ønsker andre skal gjøre mot en selv .men også viktig å huske på at man skal også gjøre andre glad hvis man også selv blir glad.... men det er vel en annen diskusjon,.,,,enn i denne tråden.
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av NightHawk »

Hva har dette med universet å gjøre? Dessuten er selvmord jævlig feigt. Da har jeg sagt det også :mozilla_wink: .
Antall ord: 21
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av sandalfon »

night hawk. det har alt med universet å gjøre, sjelen dør ikke, den går videre, når man dør, så går man opp til den store kjærligheten ,lyset det store høye osv, mange begreper som blir brukt, hvor man da oppsummerer livet en har levd. har man lært noe ? får man gå videre eller gå klassen om igjen,

dette er noe jeg tror på
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 185
Startet: 14 Okt 2008 14:46
15
Blitt takket: 3 ganger

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av Redfalk »

NightHawk skrev:Hva har dette med universet å gjøre? Dessuten er selvmord jævlig feigt. Da har jeg sagt det også :mozilla_wink: .


Tør du begå selvmord? Synes de som begår selvmord er modige jeg. At det er jævlig dårlig gjort ovenfor de etterlatte, er en annen sak.
Antall ord: 52
Redfalk aka Jan-Olav

"Forstørrer min scrotum noen og mine baller nå henger borte fra min kropp som ser og føler seg god"
(http://img.nrk.no/img/464406.gif)

Dagene som kom og gikk, ikke visste jeg de var livet......:(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av kaja43 »

Florenthyna skrev:Bare lurer litt på noe. Mange tenker at selvmord er løsningen, og at alt begynner på nytt i neste liv. Sånn burde det være. Men er det sånn? Det kan vel ikke tenkes at man får dårlig karma av å ta livet sitt? Jeg personlig kan ikke skjønne det hvis det du gjorde i ditt forrige liv skal ha noe å si på det neste. Hva tror dere?
Om ikke livene henger sammen, og det du lærer eller gjør nå har
noen innvirkning på det neste, hva er da årsaken til at en
har mange liv på jorda?
Antall ord: 107
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
NightHawk
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 252
Startet: 09 Sep 2008 22:40
15
Lokalisering: Buskerud
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av NightHawk »

klafdeR skrev:
NightHawk skrev:Hva har dette med universet å gjøre? Dessuten er selvmord jævlig feigt. Da har jeg sagt det også :mozilla_wink: .


Tør du begå selvmord? Synes de som begår selvmord er modige jeg. At det er jævlig dårlig gjort ovenfor de etterlatte, er en annen sak.
Tør eller ikke er ikke saken. Jeg vil ikke. Jeg er modig nok til å møte livet. Ikke så feig at jeg vil avlutte det. Ærlig talt.
Antall ord: 82
We Weren't Born To Follow

An educated population will always asks questions “The men in blue suits” never want to answear!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av Gjest »

Florenthyna skrev:Bare lurer litt på noe. Mange tenker at selvmord er løsningen, og at alt begynner på nytt i neste liv. Sånn burde det være. Men er det sånn? Det kan vel ikke tenkes at man får dårlig karma av å ta livet sitt? Jeg personlig kan ikke skjønne det hvis det du gjorde i ditt forrige liv skal ha noe å si på det neste. Hva tror dere?
Jeg tror ikke det er noen god løsning nei. Det er meningen at man skal VILLE leve. Og om man sørger for å fremkynde sin egen død selv så vil jeg tro at du kansje går glipp av det du var ment til å lære i dette livet.

Jeg har et sitat fra Eric Pearl når han forteller om sin mors store "etter døden opplevelse" :

"Da hun steg opp til det tredje nivået, erindrer hun at hun ble fyldt av en tung følelse. Hun følte sorg da hun forsto at dette var nivået for dem som hadde tatt sitt eget liv. Disse sjelene befant seg nå i en slags forgård. Det virket som om de var blitt isolert, og at de verken beveget seg opp eller ned. De hadde ingen retning. De var preget av å vere uten mål eller mening. Ville de få tillatelse til å stige opp på et eller annet tidspunkt slik at de kunne gå vidre i sin lærerprosess og gå videre i sin utvikling? Hun tok ikke inn noen signaler om at det ikke ville skje. Kansje tok det bare lengre tid for dem, men dette var ren spekulasjon. Det var ikke noe svar min mor kunne ta med seg tilbake. Uansett hva som var årsaken, så hadde ikke disse sjelene ro, og det var svert ubehagelig å vere på dette nivået, ikke bare for dem som holdt til der, men også for dem som passerte på sin vei vidre. Lerdommen som kunne hentes her, på det tredje nivået, var glassklar: Å ta sitt eget liv fører til at man lager et brudd i guds plan."

Så det kan virke som en mulighet at selvmord absolutt ikke vil føre til en lettere tilverelse.
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av Gjest »

NightHawk skrev:
klafdeR skrev:
NightHawk skrev:Hva har dette med universet å gjøre? Dessuten er selvmord jævlig feigt. Da har jeg sagt det også :mozilla_wink: .


Tør du begå selvmord? Synes de som begår selvmord er modige jeg. At det er jævlig dårlig gjort ovenfor de etterlatte, er en annen sak.
Tør eller ikke er ikke saken. Jeg vil ikke. Jeg er modig nok til å møte livet. Ikke så feig at jeg vil avlutte det. Ærlig talt.
Enig. Å leve livet er myyye tøffere en å dø. Å dø er veldig lett.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D.A.
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 244
Startet: 23 Aug 2008 02:46
15
Har takket: 1 gang

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av D.A. »

Det kommer vel ann på person, og situasjon, men det krever vel mot for å begå selvmord? De fleste som begår selvmord av personelige årsaker, har ofte gitt opp og ser ingen annen utveg. Da kan man si att man mangler mot til å rette opp i problemene, men samtidig har mot nok til å trosse en evnt. frykt for å dø?
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Får man dårlig karma av å ta selvmord?

Innlegg av Gjest »

Jeg tviler på at de fleste lenger har noe frykt for døden. Men absolutt, det kan godt vere de som fortsatt har det og. Det er vel kansje ikke frykt for døden de mister mange av dem. Men onsket om å dø overskrider frykten... :mozilla_undecided:
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links