Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler ⇒ HJELPER? ELLER INNBILNING?
Moderatorer: Asbjørn, mod engler
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jan 2009 14:46
- 15
- Kjønn (valgfri): jente
HJELPER? ELLER INNBILNING?
Jeg vil gjerne dele en opplevelse med dere som jeg opplevde som liten.
Jeg var vel gjerne rundt 4 år, og dette er noe av det jeg husker sterkest fra den tiden av livet mitt; Det var julaften, og jeg fikk en type snakkende dukke, liten som jeg var og aldri sett noe sånt før, ble jeg helt sjokkert over at en dukke virkelig kunne snakke som et menneske.. Men så hørte jeg plutselig en manns-stemme i hodet mitt som sa: -Dukka kan jo ikkje snakke på ekte då kan du jo skjønne. Stemma virka litt småfrekk.
En annen dag samme jul, tror jeg skulle jeg legge meg og var redd for at det skulle være spøkelser bak gardinene mine på soverommet, så jeg la meg med en oppslått paraply foran ansiktet så jeg ikke skulle se direkte på vinduet; Da kom stemmen til meg igjen.. -Hanna, det finst ingen spøkelse bak gardinene, det er ikkje noke å vere redd for, dumma. Han virket snill, men samtidig småfrekk.
Har ikke hørt noe mer til han.. Kan han vere hjelperen min, eller bare innbilning??
:mozilla_smile:
Har jo hørt at barn er mer følsomme for sånne ting, så jeg begynner jo å lure litt.
Jeg var vel gjerne rundt 4 år, og dette er noe av det jeg husker sterkest fra den tiden av livet mitt; Det var julaften, og jeg fikk en type snakkende dukke, liten som jeg var og aldri sett noe sånt før, ble jeg helt sjokkert over at en dukke virkelig kunne snakke som et menneske.. Men så hørte jeg plutselig en manns-stemme i hodet mitt som sa: -Dukka kan jo ikkje snakke på ekte då kan du jo skjønne. Stemma virka litt småfrekk.
En annen dag samme jul, tror jeg skulle jeg legge meg og var redd for at det skulle være spøkelser bak gardinene mine på soverommet, så jeg la meg med en oppslått paraply foran ansiktet så jeg ikke skulle se direkte på vinduet; Da kom stemmen til meg igjen.. -Hanna, det finst ingen spøkelse bak gardinene, det er ikkje noke å vere redd for, dumma. Han virket snill, men samtidig småfrekk.
Har ikke hørt noe mer til han.. Kan han vere hjelperen min, eller bare innbilning??
:mozilla_smile:
Har jo hørt at barn er mer følsomme for sånne ting, så jeg begynner jo å lure litt.
Antall ord: 216
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Sep 2008 23:00
- 16
- Har takket: 2 ganger
- Blitt takket: 6 ganger
Re: HJELPER? ELLER INNBILNING?
heh. Stilig=)
jeg kan desverre ikke svare på om dette er hjelperen din eller ikke, men alt tyder på at han i utgangspunktet bare vil deg godt, ikke glem å vise han at du er takknemlig for hans hjelp og ta godt vare på han, enten han er hjelperen din eller ikke, det psykiske har mye å si det også:)
jeg kan desverre ikke svare på om dette er hjelperen din eller ikke, men alt tyder på at han i utgangspunktet bare vil deg godt, ikke glem å vise han at du er takknemlig for hans hjelp og ta godt vare på han, enten han er hjelperen din eller ikke, det psykiske har mye å si det også:)
Antall ord: 58
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Jah, men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan vise han at jeg er takknemlig ..Charlie-O skrev:heh. Stilig=)
Nå har jeg nok stengt ute alt som jeg har av å kunne være åpen til sånne ting, siden jeg har vært redd for spøkelser og mørket i 14 år etterpå
Han er der vel uansett ikke lenger siden jeg ikke har hørt fra han på 14 år..
Takk for svar
Antall ord: 132
Hide post links |
bare snakk høyt til han da vel,og be om pent vær igjen og at du ønsker kontakt og si du ønsker tegn i fra han, siden du sier du har stengt av, så kan det jo hende du får en drøm eller følelse av noe til svarhannali skrev:Jah, men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan vise han at jeg er takknemlig ..Charlie-O skrev:heh. Stilig=)
Nå har jeg nok stengt ute alt som jeg har av å kunne være åpen til sånne ting, siden jeg har vært redd for spøkelser og mørket i 14 år etterpå
Takk for svar
Antall ord: 187
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
sandalfon skrev:bare snakk høyt til han da vel,og be om pent vær igjen og at du ønsker kontakt og si du ønsker tegn i fra han, siden du sier du har stengt av, så kan det jo hende du får en drøm eller følelse av noe til svarhannali skrev:Jah, men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan vise han at jeg er takknemlig ..Charlie-O skrev:heh. Stilig=)
Takk for svar
Takk sandalfon! det skal jeg prøve
men kan det ikke hende han har forlatt meg eller noe siden jeg ikke har hatt kontakt med han på rundt 15 år ? hmm..
Antall ord: 220
Hide post links |
nei, har ikke forlatt deg, er det din hjelper så har han trekt seg tilbake og klør etter at du skal ta kontakt, de er ikke påtrengende må du vitehannali skrev:sandalfon skrev:bare snakk høyt til han da vel,og be om pent vær igjen og at du ønsker kontakt og si du ønsker tegn i fra han, siden du sier du har stengt av, så kan det jo hende du får en drøm eller følelse av noe til svarhannali skrev:
Jah, men jeg vet ikke helt hvordan jeg kan vise han at jeg er takknemlig ..
Takk for svar
men kan det ikke hende han har forlatt meg eller noe siden jeg ikke har hatt kontakt med han på rundt 15 år ? hmm..
Antall ord: 193
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
sandalfon skrev:nei, har ikke forlatt deg, er det din hjelper så har han trekt seg tilbake og klør etter at du skal ta kontakt, de er ikke påtrengende må du vitehannali skrev:sandalfon skrev: bare snakk høyt til han da vel,og be om pent vær igjen og at du ønsker kontakt og si du ønsker tegn i fra han, siden du sier du har stengt av, så kan det jo hende du får en drøm eller følelse av noe til svar
Okai
har du kontakt med din hjelper? hvordan er det i såfall kan du direkte kommunisere med han, eller er det gjennom drømmer?
Antall ord: 147
Hide post links |
drømmer . og får innfall , jeg er lukket dessværre. men jobber med sakenhannali skrev:sandalfon skrev:nei, har ikke forlatt deg, er det din hjelper så har han trekt seg tilbake og klør etter at du skal ta kontakt, de er ikke påtrengende må du vitehannali skrev:
Okai
har du kontakt med din hjelper? hvordan er det i såfall kan du direkte kommunisere med han, eller er det gjennom drømmer?
Antall ord: 109
Hide post links |
glemte å si at jeg stiller ett spm før j legger meg, om det er noe j lurer på, har noen ganger lange samtaler før j snur ryggen til verden og håper på svar
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Ok. Tusen takk skal du ha for informasjon og hjelp!sandalfon skrev:glemte å si at jeg stiller ett spm før j legger meg, om det er noe j lurer på, har noen ganger lange samtaler før j snur ryggen til verden og håper på svar
Antall ord: 48
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Sep 2007 16:29
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestlandet
Har prøvd mange ganger, jeg óg. Men det har ikke skjedd noe enda-tror jeg.......
Antall ord: 16
Hide post links |
sliter med det samme. , enten husker jeg ikke drømmen eller så handler det om noe annet enn det jeg har spurt om,, men driver å skriver drømmedagbok, kan jo hende jeg klarer å se ettt mønster etterhvert da håper jegmee-ran skrev:Har prøvd mange ganger, jeg óg. Men det har ikke skjedd noe enda-tror jeg.......
Antall ord: 61
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Aug 2009 19:17
- 15
Jeg er helt ny her og er dermed relativt uviten. Hva er en hjelper, og hva gjør den eller det?
Antall ord: 21
Hide post links |