Fakta, teori & skepsismirakel kur?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

mirakel kur?

Innlegg av Deep Space »

Hei.

Noen som vet mer om denne:

http://www.miraclemineral.org/

Er dette seriøst?
Antall ord: 15
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 21:18
18
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: mirakel kur?

Innlegg av ? »

ja, dette er seriøst og veldig bra for deg om du har malaria eller hiv/aids, og eller andre heftige sykdommer, og jeg vet eksakt hvordan som en trendy løsning dette virkjer, men vil nok anbefale de som ikke har nevneverdige dødelige sykdommer om å tanke seg litt om ved hensyn til hva man skal bruke det til, og hva hensikten er med det hele.
men jim humble har bare funnet frem til en gammel løsning, men altså, tenk godt igjennom det hele før man setter igang.
du må også regne med at du vil oppleve en del kvaløme om du begir deg ut på dette, men husk at hensikten helliger middlet, og om du kan bli bedre av malaria eller aids, så er det verd å teste det ut.
Antall ord: 134
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg har kjøpt en flaske av dette stoffet, og prøvd det ut en stund nå. Har ofte vert plaget av forkjølelse og den slags, så dette måtte jeg prøve ut.
Starta med små doser for å unngå kvalme. Kvalmen kommer når kroppen kvitter seg med store mengder avfall, og er derfor lurt å ta det rolig i starten så kroppen kvitter seg med litt av gangen.
Det anbefales at man starter med en dråpe, og øker på etterhvert opp til 15 dråper, 2-3 ganger daglig i ca ei uke. Da skal kroppen vere renset for det meste som er skadelig. Vedlikeholdsdose er 6 dråper 2-3 ganger i uka.
Jeg bruker dette av og til nå. Når jeg kjenner forkjølelses symptomer, tar jeg 8 dråper, og syptomeme blir borte.
Jeg har ikke hatt dette mineralet i hus mer en ca 3 mnd. så personlig kan jeg ikke uttale meg om at dette virkelig er en mirakel kur.
Legger ved noen linker her:

http://www.almasenteret.com/index.php?side=mms

http://altnett.ning.com/group/mirakelmineralet

http://www.youtube.com/watch?v=oeZsY7iMiqc
Antall ord: 194
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Generelt bør og skal man være skeptisk til alle remedier hvor ordet "mirakelkur" brukes i markedsføringen. Man skal også være skeptisk når man kommer med regelrette løgner, som at middelet er "løsningen på AIDS" og liknende sludder.

Mitt tips; sky dette tøvet som pesten. Og til dere som har bitt på; tenk dere litt bedre om neste gang noen lokker med "mirakelkur". En grei tommelfingerregel er "er det for godt til å være sant, så er det mest sannsynlig ikke sant".
Antall ord: 89
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
19
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Betalte 20 dollar(ca 120 kr) for en flaske, så det er ikke så store summer jeg har blitt snytt for i såfall. En flaske varer jo i ett år ved regelmessig bruk.
Tror dette stoffet er i stand til å rense kroppen, men hvor effektivt det er mot diverse sykdommer, vet jeg ikke.
Det ringte noen bjeller når jeg hørte navnet de har valgt på dette stoffet "mirakel mineral Supplement" Men jeg leste litt videre, og fikk lyst til å prøve det selv.
Dette er jo ofte brukt til å rense vann, og med tanke på att kroppen består av så mye vann vil jeg tro at det har en viss effekt.

Men er det så effektivt som det hevdes, vil det sansynligvis komme ett forbud mot det. Det vil da utgjøre en for stor trussel mot legemiddelindustrien, og de vil få gjennom et forbud pga. en eller annen bivirkning.
Jeg skal drikke opp den flasken jeg har kjøpt, noe som vil ta over ett år, så i løpet av den tiden får jeg gjøre meg opp en mer personlig erfaring om det er humbugg eller ei.
Antall ord: 195
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links