Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerLitt om pendel og bruk

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Litt om pendel og bruk

Innlegg av Heksepusen »

1.Pendelen et direkte kommunikasjonsmiddel mellom bevisstheten og intuisjonen. Det gir intuisjonen en ytre form gjennom et språk som vi kan forstå. For å gjøre dette mulig skal det etableres et simpelt pendelspråk mellom de forskjellige deler av hjernen. Noe som krever tid og øvelse. En skal utvikle et språk som angir ja eller nei, så vel som en måte å måle grader eller å dele prosent på.
Pendelens indikasjon eller handling krever koordinasjon og samarbeid mellom venstre og høyre hjernehalvdel og dernest overførsel av beskjeden til den delen av hjernen som kan levere den riktige respons til armen, hånden, fingerspissene og pendelen.
Pendelen kan medføre unødige missforståelser og forvirring fordi mange mennesker bruker pendelen uten å utvikle et presist og konsistent kommunikasjonsform - altså et felles språk for det bevisste, det ubevisste, intuisjonen og pendelen.
2.Pendel avstemming og språkutvikling.
Husk at enhver respons som pendelen kommer med, kommer fra deg selv og er et speilbilde av hvor flink du er til å utvikle kontakt til din intuisjon. Så vær tålmodig med denne prosessen. Se på det som en viktig læreprosess for det krever tid og øvelse.
Å utvikle pendelspråket er et spørsmål om å øve seg i å få bevisstheten til å samarbeide korrekt og nøyaktig med intuisjonen. Som en del av pendelspråket ønsker du å få svar på spørsmål du stiller. Det vil få pendelen til å bevege seg i mange forutbestemte mønstre som kan vise deg nyanserte forskjeller bak ja eller nei svarene i stedet for direkte ja eller nei svar. Derfor er det veldig viktig hvordan du utvikler språket med din pendel.
”Å avstemme” betyr å etablere språket, din bevissthet, intuisjonen, kroppens energistrømninger og de fine muskelbevegelser i fingre som får pendelen til å bevege seg. Språket består av seks bevegelser; frem og tilbake, fra side til side, med uret og mot uret, ovalt og en bevegelse i mellom frem – og – tilbake eller fra – side – til – side bevegelse.Pendelspråkteknikker.
Nå som du har ”stilt” pendelen inn på deg og funnet ut hvilken hånd som passer best for deg; snorens lengde og pendelens bevegelser, så er det på tide å etablere språket mellom din bevissthet, intuisjon og pendelen.
3.Alt pendelarbeidet begynner med en vibrerende posisjon som penduløren kaller nøytral eller ”søke” tilstand. Noen ganger når den ikke samarbeider, eller for å si det på en annen måte, når jeg ikke har kontakt med intuisjonen min – så står den og vibrerer den ”søker”.
Det vanligste er at pendelen svinger frem og tilbake. For noen kan det være en bevegelse fr a side til side eller rundt i urets eller mot urets retning. Det er viktig at du finner den nøytrale posisjonen som virker best for deg.
Når du begynner å bruke pendelen, så skal du holde den i den hånden du bruker til å skrive med (den dominerende hånden). Hold pendelsnoren mellom tommel og pekefinger. Finn deg en bekvem stilling. For noen kan det føles mer riktig å bruke den motsatte hånd. Eksperimenter litt – prøv deg frem med begge hender. Jeg bruker begge hender – når jeg stiller ja/nei spørsmål bruker jeg venstre hånd – når jeg balanserer energier – så bruker jeg høyre (er høyrehendt).
4.Første skritt er at du kommer på bølgelengde med pendelen. Det vil si at du skal finne den lengden på snoren eller kjedet og den ”holde stillingen” som gjør at pendelen får den mest naturlig sving for deg.Start med å holde nesten helt nede på ”loddet”, begynn med å svinge pendelen forsiktig fram og tilbake, samtidig med at du langsomt firer på snoren med tommel- og pekefinger. Når pendelen begynner å bevege seg , så skal du la den fortsette uten å skubbe på den. Bare se på den. Kan du fornemme at det arbeider med den naturlige bevegelse av hånden, eller setter du hele tiden bevegelsen i gang igjen? Når du så har løsnet snoren et par centimeter, la så pendelen rotere med uret eller mot uret. Fortsett å justere lengden helt frem til pendelen ikke trenger noen hjelp fra deg for å komme i gang. Det kan nå virke som om pendelen starter en bestemt bevegelse helt av seg selv, og det er helt ok, for nå prøver vi bare forskjellige måter å holde pendelen på for å finne ut av hva som føles best for deg.
Håper at noen har blitt litt ble litt kloker og fårstår litt mer.
Antall ord: 774
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Litt om pendel og bruk

Innlegg av M... »

Men er det ikke slik at du styrer pendelen selv? Og også de svarene du vil ha? At du ubevisst påvirker pendelen det den skal svare, etter det du VIL "høre"/vite? Har lest det en plass....
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Litt om pendel og bruk

Innlegg av BA. »

mee-ran skrev:Men er det ikke slik at du styrer pendelen selv? Og også de svarene du vil ha? At du ubevisst påvirker pendelen det den skal svare, etter det du VIL "høre"/vite? Har lest det en plass....
Det stemmer nok.

Du utfører bittesmå ubevisste bevegelser, som får pendelen til å bevege seg slik du forventer at den vil gjøre. Det er det samme prinsippet bak pendel, ønskekvist/søkepinner og ouijabrett. Alle sammen fungerer på denne måten.

Penn & Teller gjorde et forsøk med ouijabrett, der noen som kjente brettet godt skulle prøve det blindet. Det de ikke visste var at P&T snudde brettet for dem, og hele seansen endte med at pekeren beveget seg der de trodde bokstavene og ja/nei-feltene var. :)

Det er gjort mange forsøk med dette og alle vitenskapelige undersøkelser har meg bekjent endt opp med at det er ideomotoriske (ubevisste) bevegelser som gir pendelutslagene. :)
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 15 Mai 2008 15:09
15
Blitt takket: 1 gang

Re: Litt om pendel og bruk

Innlegg av Loddfavne »

Interessant å lære om pendler. Jeg tror nesten jeg må skaffe meg en slik. Har brykt et gammelt smykke til nå, men kanskje tiden er inne for å skaffe en ordentlig pendel. Argumentasjonen om hvor presist dette er, virker overbevisende. Du snakker mye om pendler og språk. Kan pendler brukes som ønskekvister eller for å lete opp ting? Altså at man bruker pendelen for å finne en retning, eller en posisjon over for eksempel et kart?
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Litt om pendel og bruk

Innlegg av Heksepusen »

Jeg kan kun snakke for meg selv da men ja jeghar funnet ingjen ting og dyr med den men om den kan peke ut en retning er jeg ikke sikker på, men der som sakt veldig presis og det har jeg opplevd med andre åendle også.
Antall ord: 46
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links