Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerOpplevelser med hjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 17 Mar 2009 16:34
15
Blitt takket: 1 gang

Opplevelser med hjelpere

Innlegg av ingvildbovass87 »

Jeg har lyst å starte en tråd om ulike opplevelser folk har hatt med hjelpere:) Synes det er et fascinerende tema, og håper folk har lyst å dele sine historier?

Jeg kan fortelle min historie, hvor jeg slett ikke kan bevise at der var noen hjelper tilstede, men som i ettertid av hendelsen fikk meg til å tenke.
"Hadde nylig fått mopedlappen, var hekta på å kjøre scooter sammen med venner. Og skulle følge en venninne halvveis hjem. Det var midt på natten og jeg var utrolig trøtt. Kjøre halvveis, sa hade til venninna mi, snudde og kjørte hjemover. Det var sommer, og lyst ute ( herlige nordlandssommeren=)), hadde kjørt i 10 minutter uten å møte noe trafikk. Kom til et sted hvor veien ligger trykket opp i fjellveggen, og havet gaper på andre siden. her er det mange skarpe svinger, like før første svingen, går det plutselig opp for meg at jeg har kjørt på feil side av veien i 10 minutter!! Blir sjokkert og veldig redd, men sjokket ble enda større da en stor trailer kom i motgående kjørefelt rett etter svingen. Kjørte hjem skjelvende og svett, og ekstremt takknemlig for at noen koblet varsellampen i hodet mitt.

Tror selv at jeg kan takke hjelperne min, eller noe lignende. Hadde nemlig vært kjøttdeig uten dem ;)
Antall ord: 231
Døden er ikke slutten, bare starten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mysteriet

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av Mysteriet »

Det var utrolig bra da ! :D At du koblet det rett før du kunne blitt "kjøttdeig" :o

Om det var din(e) hjelper(e) det vet ikke jeg men utrolig kult da ! :D
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av M... »

Ikke for å være gledesdrepende: Men jeg har lyst å tro på de jeg óg og at de finnes og er der for meg. Men hittil har jeg ikke merket noe fra de/til de, at de er der for meg... Så hvordan bli mer åpen for de? Men heldige er de som får hjelp fra de og merker at de virkelig er der for deg...
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
vidarjak
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 97
Startet: 05 Okt 2008 14:38
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kodal

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av vidarjak »

Mee-Ran skrev:Ikke for å være gledesdrepende: Men jeg har lyst å tro på de jeg óg og at de finnes og er der for meg. Men hittil har jeg ikke merket noe fra de/til de, at de er der for meg... Så hvordan bli mer åpen for de? Men heldige er de som får hjelp fra de og merker at de virkelig er der for deg...

Det hjelper ikke å ha lyst til å tro på noe, du må tro på noe, usikkerhet gjør blind vettu...

Hvis du bare begynner å legge merke til detaljer, en dag som går mye bedre enn forventet, at ting du ønsker faktisk skjer, o.l så KAN du ha en hjelper som hjelper deg. Ikke at den gjør arbeidet, men at den med hjelp av f.eks energi gjør at du blir mer oppmerksom på f.eks elementer som gjør en vanlig dag bedre enn vanlig, humøret stigende osv osv.

Det handler om å være åpen og positivt innstilt, tviler man fornekter man, sånn er vår natur
Antall ord: 181
Hvem vet hva som befinner seg mellom himmel og jord, det ukjente er uendelig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ingvildbovass87
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 17 Mar 2009 16:34
15
Blitt takket: 1 gang

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av ingvildbovass87 »

Jeg har forsøkt å bli mer oppmerksom på hjelpere i hverdagen. Og når en dag går lekende lett, ja da liker jeg å tro at noen har en finger med i spillet. :)
Antall ord: 33
Døden er ikke slutten, bare starten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av jente 27 »

ja er rart det derre.... man lager det man tror på en måte i mange ting...
jeg har opplevd nisser og sånne hjelpere heh.

har sett ting bli rørt på, men ingen personer er der. lys som flamrer. ballonger som leker med seg selv, katter som også leker med "noen" men man ser dem ikke, nøkler og pengebok som forsvinner men bare dukker opp i gjen midt på bordet eller no sånn plutselig.

En gang da jeg hadde vært avsted på tur å handlet så fant jeg ikke pengeboken min i bilen da jeg var på vei hjem...hvor i svarte var den hen!!!?? vel jeg var innom butikken jeg trodde jeg hadde mistet den men neida.....ingen hell...jeg kjørte hjem i fortvilelse å ba" kjere jesus og mine hjelpere...hvor er denne? kan dere hjelpe meg?" jeg kom hjem i god tro på at de ville hjelpe meg og vet dere hva ??!!!....pengeboka LÅ PÅ BORDET...

sykt hehe ja takk for hjelperne og jesus det er sikkert . :D
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av jente 27 »

ps om jeg oppdager noe å syns det er noe rart med en ting eller noe som rører på seg så snakker jeg til dem heh jeg kan si "nei nå altså nissen må du ikke ta nøklene igjen, jeg trenger dem vettu" så løser det seg selv stort sett hehe..

de er noe rampete...

jo mere man trpor på små ting jo større ting skjer ;)
og jo mere man tror på dem vil du oppdage masse rart hehe
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av M... »

Ja, det er nettopp det vidarjak sier: "Å få ting en ønsker seg". Det er NETTOPP dét som er en av grunnene til at jeg stiller meg skeptisk til de... Jeg har MANGE ganger bedt om hjelp til ting; ting jeg ønsker meg OG som jeg trenger, bla. en ny bil, da den gamle jeg har...-ja, er gammel. Og jeg er avhengig av bil i jobben. Men har jeg fått det??? Eller vunnet penger slik at jeg kan få råd til en?? NEI...!!!!
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shania6868
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 04 Mai 2009 08:40
15
Har takket: 1 gang

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av shania6868 »

Mee-Ran skrev:Ja, det er nettopp det vidarjak sier: "Å få ting en ønsker seg". Det er NETTOPP dét som er en av grunnene til at jeg stiller meg skeptisk til de... Jeg har MANGE ganger bedt om hjelp til ting; ting jeg ønsker meg OG som jeg trenger, bla. en ny bil, da den gamle jeg har...-ja, er gammel. Og jeg er avhengig av bil i jobben. Men har jeg fått det??? Eller vunnet penger slik at jeg kan få råd til en?? NEI...!!!!
Heisann :)
det kommer vel an på hvordan man ber og om hva? Hjelperne dine kan ikke gi deg penger etc, og er vel ikke riktig å be om det heller hehe men spør heller, hva kan jeg gjøre eller hvordan kan jeg oppnå "det du ønsker å oppnå" eller be om hjelp til å se mulighetene osv
Mulig jeg tar feil men for meg blir det feil å be om å få en ny bil eller vinne i lotto :roll:

Vi oppnår vel det vi fokuserer på(tenker mye på), du får det dine tanker sender ut
Visualisering er et bra verktøy men du må tro på det selv :) se for deg resultatet og prosessen for å komme til ditt mål, se det for deg, føl gleden på kroppen
Tenker du mye på den gamle bilen og at du ikke har nok penger vil de negative tankene resultere i at du blir sittende med den gamle bilen, veien blir lengre å gå

hmmm vet ikke helt om jeg fikk forklart meg helt riktig nå men jeg har testet dette selv og det funket :lol: så nå har jeg tenkt å visualisere igjen
man må ikke tenke for hardt på en ting heller hehe

Lykke til :P
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av M... »

Det å visualisere seg til noe og det å be hjelperne om noe, er for meg to vidt forskjellige ting.
Og hvordan i alle dager kan man få noe som man visualiserer seg til?? Det vil jeg gjerne likt å få vite... Er det bare sånn at det kommer dalene ned i fanget ditt??
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mikael88
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 07 Feb 2009 21:15
15
Kjønn (valgfri): ein kar i daln.
Lokalisering: gudbrandsdalen.

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av mikael88 »

jeg har hatt hjelp flere ganger, og har pratet med mine guider ved flere anledninger. :) har også møtt på smånisser en gang.

Første møtet mitt med guidene mine var når jeg var 17 år, ved en meditasjon der jeg skulle forestille meg at jeg ble møtt av mine guider på en regnbue, og der sto en kjempehøy indianermann, og vedsidenav en dame med 1800 talls kjole og en kyse på hodet og bøker under armen..
den tredje var en kanske kort mann med svart/blå dress og bowlerhatt(som han fra kykkelikokkos på nrk for noen år siden:P) ganske bissart syn egentlig, høydfeforskjellen mellom de forskjellige:). hehe.

Smånissene møtte jeg ute i skogen i trøndelag ett sted.
Familien hadde kjørt hele natta fra nord-norge, og muttern som kjørte var blitt kjempetrett.
Så vi stoppet og de andre skulle sove i bilen, mens jeg la meg i skogen med sovepose.
Også fant jeg et passende sted og la meg ned og lukket øynene og tenkte " hmm, skulle ønske jeg får beskyttelse fra dyr og lignende som kan skade meg her ute,jeg skal bare sove her".
Rett etter denne tanken dukket det opp på netthinnen to nisser, små, i rødt, med skjegg og lue som svarte " joda, det skal du få, vi passer på "..

Jeg sov der 5-6 timer og var ikke spist opp av bjørn eller andre skadelige dyr når jeg våknet.:P.

jeg tror ikke dette var mine hjelpere, men nissene holdt sikkert til i skogen jeg sov i.. :)
Antall ord: 271
"to be or not to be? thats the question" hmm, veldig irriterende spørsmål indeed.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
shania6868
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 04 Mai 2009 08:40
15
Har takket: 1 gang

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av shania6868 »

Mee-Ran skrev:Det å visualisere seg til noe og det å be hjelperne om noe, er for meg to vidt forskjellige ting.
Og hvordan i alle dager kan man få noe som man visualiserer seg til?? Det vil jeg gjerne likt å få vite... Er det bare sånn at det kommer dalene ned i fanget ditt??
hehe det ble mixed og kom litt feil frem :p
det jeg mener at man skal være forsiktig med hva man tenker/ønsker, tankens kraft er stor, og det vi mennesker er flinke til er å tenke mye på det man ikke vil ha, negative tanker
f.eks er man bekymret for at pengene ikke strekker til så har vi lett for å fokusere nettopp på det
hvis man reflekterer litt over ting som har skjedd, hvor mye godt skjedde ikke når du følte medgang? at man føler yes nå har jeg lykken med meg? eller motgang, det ene og det andre går galt eller som vi ikke ønsket? og her kommer visualisering inn :) for meg har det funket men jeg må få sagt det at jeg har ikke bedt om penger og fysiske ting men at ting går min vei, positive tanker avler positivitet og negativitet det motsatte
første gang jeg skulle teste tankens kraft var noe så dumt som å snu min lyst på sjokolade, jeg tenkte på hvor pyton det smakte, så for meg at jeg ble dårlig,innbilte meg at det smakte vondt og "så" det for meg hehe vel da jeg tok en sjokoladebit senere ble jeg dårlig og det smakte rett og slett pyton :lol:

hjelperne mine gir meg en følelse, tanke, bilde og av og til en drøm på hva jeg bør og ikke bør gjøre, de kommer med hint og advarsler
I den siste tiden har jeg mer eller mindre 3 med meg hele tiden, min hovedhjelper er en høy og mørk mann kan virke litt stram, ved min høyre side har jeg min mormor :) som setter foten ned og sier at nok er nok hehe hu er varm og god og veldig opptatt at vi alle har det bra, så hu kommer og går ettersom vi trenger henne, så har jeg en artig høy lys kar på min venstre side som jeg bare kaller for klovnen hehe han driver ofte apestreker mot meg og han føler jeg er den som prøver å oppmuntre meg :p når jeg trenger det aller mest

min tøffeste periode i livet mitt hadde jeg 16 hjelpere :shock: deriblant en tiger og en engel i front, og jeg trengte de virkelig

Jeg tror også at menneskers energi påvirker oss, og har opplevd å bli tappet for energi bare ved å være i samme rom, jeg har tatt en revurdering om hvem som gjør meg godt og mindre godt, har begynt å sortere(høres ille ut) og velger min tid utifra det, jeg blir så sliten og tappet av de som er veldig negative 95% av tiden så de styrer jeg mest mulig unna....jeg har alltid vært den som "alle" kommer til og er blitt brukt som en "skyllebøtte"

vi må først elske oss selv og føle at vi fortjener å ha det godt, vi mennesker har ofte tanker på at vi ikke er god nok, pen nok, flink nok osv der er meditasjons cd`n til morten eriksen veldig fin, introen der handler nettopp om våre tanker og hvordan vi ser på oss selv, anbefales ;)
Antall ord: 594

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Opplevelser med hjelpere

Innlegg av M... »

Jeg har hørt og lest det flere ganger: at man skal være forsiktig med det man ønsker seg; man kan få det... Ikke meg...
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links