Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerKontakt med avdøde

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Kontakt med avdøde

Innlegg av _Girl_83_ »

For 6 år siden mistet jeg mammaen min av kreft, det kom som et sjokk på oss alle for det gikk veldig fort å ingen trodde hun var så syk. Mange spørsml surrer rundt i hodet mitt enda, har hun det bra, er hun her sammen med oss, vet hun at hun har blitt bestemor igjen osv osv.
Har ofte følt hennes nærvær, kjent parfymelukten hennes å sånne ting, men kan jo være bare være at jeg innbiller meg det. Men får liksom aldri ro i meg, uten å vite.

Noen her som kan hjelpe meg?
:mozilla_innocent:
Antall ord: 101
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av sandalfon »

ja absolutt er din mor med deg!! du kjenner jo duften hennes!!! det er hennes måte å vise deg at hun er hos deg:)
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av helgemann »

_Girl_83_ skrev:For 6 år siden mistet jeg mammaen min av kreft, det kom som et sjokk på oss alle for det gikk veldig fort å ingen trodde hun var så syk. Mange spørsml surrer rundt i hodet mitt enda, har hun det bra, er hun her sammen med oss, vet hun at hun har blitt bestemor igjen osv osv.
Har ofte følt hennes nærvær, kjent parfymelukten hennes å sånne ting, men kan jo være bare være at jeg innbiller meg det. Men får liksom aldri ro i meg, uten å vite.

Noen her som kan hjelpe meg?
:mozilla_innocent:
Din mor har det nok bedre nå, enn da hun var syk. Hun er sammen med deg og dine, ja. Hun vet óg at du har blitt mor. Kan hende at hun er en dine hjelpere. Prøv å slapp av, det er ingen innbilning. Usikker om "at du er "gal"" gjør at du sperrer for åndelig kommunikasjon med henne. Og kanskje blir redd. Jeg ser for meg at din mor er som en engel, farget i et kraftig gult lys. Hun gir deg mye kjærlighet, og er glad i deg.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av _Girl_83_ »

Tusen takk for fine svar!
Sist redigert av _Girl_83_ på 20 Sep 2009 10:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 5
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
knut sørli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 18 Mar 2009 10:11
15

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av knut sørli »

Stol på dine følelser. Hun er ofte innom deg, hun gir deg til og med tegn via lukt.
Husk selv om de er døde så er de ikke borte.
Du var jo hennes øyensten og klart hun da vil være hos deg ofte nå også
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 36
Startet: 18 Feb 2008 12:34
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: In between...

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av Shine »

Min far er innom rett som det er.. Og da hender det at jeg kan kjenne såpe lukt fra han.. Har også fått dette bekreftet at det faktisk er han. Koselig at de er innom.. :D
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av _Girl_83_ »

.........
Antall ord: 0
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Peytonia
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 01 Apr 2009 13:17
15
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av Peytonia »

helgemann skrev:
_Girl_83_ skrev:For 6 år siden mistet jeg mammaen min av kreft, det kom som et sjokk på oss alle for det gikk veldig fort å ingen trodde hun var så syk. Mange spørsml surrer rundt i hodet mitt enda, har hun det bra, er hun her sammen med oss, vet hun at hun har blitt bestemor igjen osv osv.
Har ofte følt hennes nærvær, kjent parfymelukten hennes å sånne ting, men kan jo være bare være at jeg innbiller meg det. Men får liksom aldri ro i meg, uten å vite.

Noen her som kan hjelpe meg?
:mozilla_innocent:
Din mor har det nok bedre nå, enn da hun var syk. Hun er sammen med deg og dine, ja. Hun vet óg at du har blitt mor. Kan hende at hun er en dine hjelpere. Prøv å slapp av, det er ingen innbilning. Usikker om "at du er "gal"" gjør at du sperrer for åndelig kommunikasjon med henne. Og kanskje blir redd. Jeg ser for meg at din mor er som en engel, farget i et kraftig gult lys. Hun gir deg mye kjærlighet, og er glad i deg.
Jeg er enig i deg :D Hun er helt sikkert med deg, jeg mistet en som stod meg veldig nær. Men hun ble aldri helt borte for meg.
Antall ord: 226
Ha en god dag ! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 860
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av Amfelia »

Vær trygg på at din mamma er der :)
Du føler det jo så sterkt, og bare det å tenke på henne
bringer henne til deg, og det er en utrolig deilig og sterk følelse...
Har selv mange av mine kjære "innom", og det
føles herlig!

Din mamma vil alltid følge deg og ditt liv
og alt hun føler nå er kjærlighet og frihet.. ;)
Antall ord: 70
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av _Girl_83_ »

Takk, for svar :)
Godt å ha en plass å kan lufte tankene av å til. Samboeren min tror IKKE på noe slikt, så godt å ha noen å "snakke" med om slike ting :)
Liker tanken på at hun kanskje er her sammen med meg og mine <3
Antall ord: 41
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av BA. »

Unnskyld meg, håper ikke det blir en fullstendig avsporing her, men er det kun bekreftelse du vil ha? Er ikke samboeren din aktuell samtalepartner siden dere ikke er helt enige?
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av _Girl_83_ »

BA. skrev:Unnskyld meg, håper ikke det blir en fullstendig avsporing her, men er det kun bekreftelse du vil ha? Er ikke samboeren din aktuell samtalepartner siden dere ikke er helt enige?
På akkurat dette emne, så er han ikke noe god samtalepartner nei ;)
Han tror ikke på sånt i det hele tatt, så å snakke om overnaturlige ting er ikke vits å snakke med han om.
Vet ikke hva jeg vil ha eller trenger, men synes det er godt å se at det er flere som tror at man ikke er borte etter døden.
Antall ord: 95
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av BA. »

_Girl_83_ skrev:
BA. skrev:Unnskyld meg, håper ikke det blir en fullstendig avsporing her, men er det kun bekreftelse du vil ha? Er ikke samboeren din aktuell samtalepartner siden dere ikke er helt enige?
På akkurat dette emne, så er han ikke noe god samtalepartner nei ;)
Han tror ikke på sånt i det hele tatt, så å snakke om overnaturlige ting er ikke vits å snakke med han om.
Vet ikke hva jeg vil ha eller trenger, men synes det er godt å se at det er flere som tror at man ikke er borte etter døden.
Det jeg mente å spørre om var om det var om det er fordi dere er uenige at han ikke er en aktuell samtalepartner?
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av ludoburgero »

Hun har jo svart deg at det er fordi han ikke tror på det i det hele tatt.
Det har ikke noe med uenighet å gjøre, men et grunnlag.

...men det er vel typisk en såkalt "skeptikers" tankegang å strekke det til dette... ;)
Antall ord: 43
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kontakt med avdøde

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:Hun har jo svart deg at det er fordi han ikke tror på det i det hele tatt.
Det har ikke noe med uenighet å gjøre, men et grunnlag.

...men det er vel typisk en såkalt "skeptikers" tankegang å strekke det til dette... ;)
Når grunnlaget er forskjellig, så er vel diskusjonene mer lærerike?

Hun har ikke svart på spørsmålet, bare gjentatt at han ikke tror på det, og derfor ikke aktuell samtalepartner.

Kanskje jeg skal prøve å stille et annet spørsmål som kan hjelpe til med å forstå det første spørsmålet?

Er samtaleverdien avhengig av hvor mye en tror på?

Uff, nå ser det ut til at det ble en skikkelig avsporing likevel.

For å komme litt på sporet igjen, da så kan jeg jo fortelle at jeg ikke tror det er noe mer etter døden. Mange synes det er en trøst å vite at det forstatt er liv, men selv synes jeg ikke det.

Buddhistenes mål er nirvana, der det ikke finnes noen lidelse. For meg vil døden være et slikt Nirvana. Ingen lidelse, ingen triste nyheter, ingen grunn til å irritere seg, ingen kunnskap om ondskap eller likegyldighet. Fullstendig lidelsesfritt.

Hvis ens foreldre er rundt seg, vil de også kunne se alle de feilene en gjør, som å sette seg i bilen å kjøre mens en er altfor trøtt til det.
De vil kunne se at barnebarnet tar de første skritt mot narkohelvetet uten å kunne gjøre noe for å hindre det.

Kun den endeløse lidelsen ved å vite hva som skjer uten å kunne gripe inn.
Antall ord: 271

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links