Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerMåtte prøve pendel, jeg også..

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av _Girl_83_ »

Etter å ha lest mye her inne om pendel o.l så fant jeg ut at jeg skulle prøve det.

Hm, men nå når jeg skulle skrive om det så begynte blomsterpotten som henger i vinduet rett attme her jeg sitter å røre på seg, så tar det som et hint om at jeg ikke skulle skrive om det :P

Vææh, scary. Jeg som er så husredd
(Dette ble et usakelig innleg, jeg vet) :D
Antall ord: 75
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Timetravel_0
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 04 Feb 2009 23:45
15
Blitt takket: 3 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av Timetravel_0 »

Du gjorde det sikkert feil.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av _Girl_83_ »

Neida, trur det vart rett. Men nu etterpå begynte blomsterpotten i vindue å røre på seg, så jeg ble så husredd.. :D

Ang pendel, så tok jeg bare en gullring i et hårstrå, å på ja gikk den rundt å på nei gikk den fra om tilbake. Hadde en venninne på web cam samtidig å hun spurte spm som jeg ikke viste svaret på å det vare bare et par av maaange spm som ble feil :)
Litt kult da.

Hun har forresten termin i mai, å vet ikke hva det blir, jeg fikk at hun får i april å at det blir en gutt. Blir spennende å se om DET stemmer da.. :D
Antall ord: 106
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av Konto avsluttet »

Pendle inn meg da, hva får jeg?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av helgemann »

_Girl_83_ skrev:Neida, trur det vart rett. Men nu etterpå begynte blomsterpotten i vindue å røre på seg, så jeg ble så husredd.. :D

Ang pendel, så tok jeg bare en gullring i et hårstrå, å på ja gikk den rundt å på nei gikk den fra om tilbake. Hadde en venninne på web cam samtidig å hun spurte spm som jeg ikke viste svaret på å det vare bare et par av maaange spm som ble feil :)
Litt kult da.

Hun har forresten termin i mai, å vet ikke hva det blir, jeg fikk at hun får i april å at det blir en gutt. Blir spennende å se om DET stemmer da.. :D
Kanskje du ikke er klar over det, det er egentlig juks med pendulering. Siden du ubevist overfører energi til pendelen. Du vet jo svaret, og det påvirker pendelen. Og, en pendel trenger ikke være laget av hårstrå, eller gullring. Hvorfor heller ikke bruke energi på tarot kort? ;)
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av jon blund »

Det virker som at mange tror at pendel er juks siden det er ubevisste(ideomotoriske) muskelbevegelser som styrer den. Men det er bare fordi de ikke vet hva de selv sier. Saken er jo at det er "ubevisste" muskelbevegelser! Ved hjelp av pendel kan man lettere få tilgang til subtile signaler og mer av vår egen ubevisste kunnskap. Det er et nyttig hjelpemiddel. Hverken mer eller mindre.

Det har ingen ting med spøkelser, ånder eller engler å gjøre. Så det er ingen ting å være redd for :mozilla_wink:
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev:Det virker som at mange tror at pendel er juks siden det er ubevisste(ideomotoriske) muskelbevegelser som styrer den. Men det er bare fordi de ikke vet hva de selv sier. Saken er jo at det er "ubevisste" muskelbevegelser! Ved hjelp av pendel kan man lettere få tilgang til subtile signaler og mer av vår egen ubevisste kunnskap. Det er et nyttig hjelpemiddel. Hverken mer eller mindre.
Denne argumentasjonen vakler og faller på sin egen urimelighet. Du bruker argument av uvitenhvet som et uregelmentert supplement til et argument som dreier seg om noe ganske annet.

Fakta er at du her ikke har noen forutsetning for å påstå at du vet dette - det er bare noe du tror/ønsker å tro.

Så lenge man ikke kjenner til "ubevisst kunnskap" (jeg antar du her sikter til noe av mer mystisk karakter enn den informasjonen vi har lagret på dypere plan i hukommelsen), kan man heller ikke benytte det som en faktasetning i en diskusjon.
Antall ord: 165
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av BA. »

Hva er ubevisst kunnskap? Hvor har man fått den fra?

Er det magefølelsen eller fordommer som styrer den? Kan det være tilfeldigheter som styrer den?

Hvorfor er det gang på gang vist at søkepinner, som bruker det samme prinsipp som pendel, har nøyaktig like stor uttelling som gjetting under kontrollerte forsøk?
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
_Girl_83_
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 26 Mar 2009 10:27
15

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av _Girl_83_ »

Sol@ngelica skrev:Pendle inn meg da, hva får jeg?
..en jente..

Til dere andre så tror heller ikke jeg at dette er så seriøst, men er jo egentlig bare for morro skyld jeg prøvde. Stoler ikke så mye på svarene man får.
Underbevistheten eller ei som gjør det, morro uansett.. :lol:
Antall ord: 56
Carpe Diem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av jon blund »

Nei, det jeg sier er ikke vitenskapelig dokumentert. Hva får dere til å tro at jeg mente det?

Dette er en erfaring jeg har basert på mange år med bruk av pendel. Og det er kjent sak at hjernen og kroppen oppfatter utrolig mye mer enn det vår våkenbevissthet er klar over. Denne kunnskapen er kroppen oppmerksom på kontinuerlig. Ikke bevisst, men ubevisst. Dette blir mer(les: mer, ikke totalt og objektivt) tilgjengelig med pendel siden dens bevegelser kan gjøre ubevisste reaksjoner tydeligere for oss.

Men dere, skeptiske kranglevorne kverrulanter, ikke misforstå meg til å tro at dette er noe vitenskapelig fastsatt objektiv generell kunnskap. Dette er erfaringsbasert og subjektivt.
Sist redigert av jon blund på 30 Mar 2009 18:01, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av Kimbara »

jon blund skrev: Dette er en erfaring jeg har basert på mange år med bruk av pendel. Og det er kjent sak at hjernen og kroppen oppfatter utrolig mye mer enn det vår våkenbevissthet er klar over. Denne kunnskapen er kroppen oppmerksom på kontinuerlig. Ikke bevisst, men ubevisst. Dette blir mer(les: mer, ikke totalt og objektivt) tilgjengelig med pendel siden dens bevegelser kan gjøre ubevisste reaksjoner tydeligere for oss.

Men dere, skeptiske kranglevorne kverrulanter, ikke misforstå meg til å tro at dette er noe vitenskapelig fastsatt objektiv generell kunnskap. Dette er erfaringsbasert og subjektivt.
Ok, så det du egentlig sier er at du har brukt pendel en del, og spekulert deg frem til hva du mener ligger bak? Dette presenterer du så som en faktasetning, samtidig som du i etterkant sier det er subjektivt?

Men samme det. Det er en kjennsgjerning at hjernen fanger opp saker og ting som blir liggende lagret i underbevisstheten. Men hvordan vil du forklare de påståtte svarene man får på helt abstrakte spørsmål, eller svarene man får på spørsmål man ikke har mulighet for å vite svaret på, ved å bruke pendel?
Antall ord: 196
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av jon blund »

Kimbara skrev:Men hvordan vil du forklare de påståtte svarene man får på helt abstrakte spørsmål, eller svarene man får på spørsmål man ikke har mulighet for å vite svaret på, ved å bruke pendel?
Mener du at man kan få svar på abstrakte spørsmål med pendel, Kimbara? Det er i såfall en veldig udokumentert påstand :mozilla_tongue:

Men hvis du tror at jeg påstår det, eller prøver å forklare det ut ifra hva jeg har sagt om pendel, da bør du lese det jeg skriver om igjen. Jeg har ikke sagt noe om det.

Jeg mener pendel kan brukes for å tydeliggjøre det man allerede vet, men som er ubevisst. Pendel er bra å bruke som et redskap i f.eks. selvutvikling, dietter, o.l. Men bare som et redskap, for f.eks. å få en second opinion eller noe å jobbe ut ifra, ikke som en vitenskapelig objektiv fakta. Man kan få mange aha-opplevelsr når man bruker pendel i tilegg til sin fornuft og kunnskap ;)
Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av Moonstone »

jon blund skrev:
Kimbara skrev:Men hvordan vil du forklare de påståtte svarene man får på helt abstrakte spørsmål, eller svarene man får på spørsmål man ikke har mulighet for å vite svaret på, ved å bruke pendel?
Mener du at man kan få svar på abstrakte spørsmål med pendel, Kimbara? Det er i såfall en veldig udokumentert påstand :mozilla_tongue:

Men hvis du tror at jeg påstår det, eller prøver å forklare det ut ifra hva jeg har sagt om pendel, da bør du lese det jeg skriver om igjen. Jeg har ikke sagt noe om det.

Jeg mener pendel kan brukes for å tydeliggjøre det man allerede vet, men som er ubevisst. Pendel er bra å bruke som et redskap i f.eks. selvutvikling, dietter, o.l. Men bare som et redskap, for f.eks. å få en second opinion eller noe å jobbe ut ifra, ikke som en vitenskapelig objektiv fakta. Man kan få mange aha-opplevelsr når man bruker pendel i tilegg til sin fornuft og kunnskap ;)
Også er det de som mener at pendel/Pinner kun er et bindeledd mellom deg selv og en Energi/Ånd.
At man kan få Ja/Nei svar gjennom disse.
Jeg personlig bruker pinner, og har fått en del Aha-opplevelser gjennom det.
Antall ord: 223
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av BA. »

jon blund skrev:Nei, det jeg sier ikke ikke vitenskapelig dokumentert. Hva får dere til å tro at jeg mente det?

Dette er en erfaring jeg har basert på mange år med bruk av pendel. Og det er kjent sak at hjernen og kroppen oppfatter utrolig mye mer enn det vår våkenbevissthet er klar over. Denne kunnskapen er kroppen oppmerksom på kontinuerlig. Ikke bevisst, men ubevisst. Dette blir mer(les: mer, ikke totalt og objektivt) tilgjengelig med pendel siden dens bevegelser kan gjøre ubevisste reaksjoner tydeligere for oss.

Men dere, skeptiske kranglevorne kverrulanter, ikke misforstå meg til å tro at dette er noe vitenskapelig fastsatt objektiv generell kunnskap. Dette er erfaringsbasert og subjektivt.
Jeg har ikke sagt noe om hva du tror. Jeg har spurt deg om hva ubevisst kunnskap er og hvor den kommer fra. Jeg spurte også om det var magefølelse, fordommer og/eller tilfeldigheter som kunne styre den.

Uten å ville innrømme det direkte, så svarte du vel egentlig bekreftende på dette, så det er jo greit.
jon blund skrev:Jeg mener pendel kan brukes for å tydeliggjøre det man allerede vet, men som er ubevisst. Pendel er bra å bruke som et redskap i f.eks. selvutvikling, dietter, o.l. Men bare som et redskap, for f.eks. å få en second opinion eller noe å jobbe ut ifra, ikke som en vitenskapelig objektiv fakta. Man kan få mange aha-opplevelsr når man bruker pendel i tilegg til sin fornuft og kunnskap ;)
Kan du si meg forskjell på fordommer og "det du allerede vet ubevisst"? Eller magefølelse? Som second opinion for det du tror, så vil pendel fungere dårlig, for den vil i utgangspunktet bevege seg slik du forventer eller ønsker.
Moonstone skrev:Også er det de som mener at pendel/Pinner kun er et bindeledd mellom deg selv og en Energi/Ånd.
At man kan få Ja/Nei svar gjennom disse.
Jeg personlig bruker pinner, og har fått en del Aha-opplevelser gjennom det.
Vi har ingen gode holdepunkter for å tro at det fungerer som kommunikasjonsmiddel. Så lenge du har en bevisst/ubevisst forventning, så er dette hva du får til svar.
Antall ord: 362

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Måtte prøve pendel, jeg også..

Innlegg av Moonstone »

BA. skrev:
Moonstone skrev:Også er det de som mener at pendel/Pinner kun er et bindeledd mellom deg selv og en Energi/Ånd.
At man kan få Ja/Nei svar gjennom disse.
Jeg personlig bruker pinner, og har fått en del Aha-opplevelser gjennom det.
Vi har ingen gode holdepunkter for å tro at det fungerer som kommunikasjonsmiddel. Så lenge du har en bevisst/ubevisst forventning, så er dette hva du får til svar.
Og hva slags holdepunkter har du for å si at så lenge en har en forventning, så vil en få svar?
Så vidt jeg vet, så er ikke tanke-påvirkning vitenskapelig påvist, men en teori.
Jeg er klar over den teorien, og jeg har med den som en av mange mulige forklaringer på fenomenet.
Uansett har jeg hatt en del personlige opplevelser med søkepinner.
Kan de bevises? Nei, men de er reelle for meg. Kan det bevises enten om det var tankepåvirkning eller en Energi som kommuniserte gjennom dem?
NEI.
Så da blir tolkningen opp til subjektet som har opplevelsen..
Og jeg har mange mulige svar.
Antall ord: 185
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links