Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserOpplevelse fra ett veldig aktivt sted

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Here4U
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 06 Apr 2009 00:38
15
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Kristiansand

Opplevelse fra ett veldig aktivt sted

Innlegg av Here4U »

Først litt "unyttig" info men som kanskje kan ha noe å si.

Jeg vokste opp på en gård utenfor oslo, jeg har selv (som jeg husker ihvertfall) aldri merket noe spesielt på stedet i alle mine år der, flyttet derfra når jeg var 16, og har da i ettertid bare vært innom her og der. Men ca medio mars skjedde noe helt utrolig, jeg skulle passe huset til min mor mens hun var i utlandet for 2 uker. ca halvannen uke ut i huspasset så hadde jeg vært hos naboen som er min søster, jeg skal "tidlig" opp dagen etter så gikk hjem i ca 06 tiden, når jeg er ferdig med å lufte hundene og skal til å lukke døren så ser jeg en skikkelse i kappe ca 3-4 meter ifra meg, jeg ble øyeblikkelig fyllt opp med følelse av frykt, vrede og uvelkommenhet. Noe som resulterer i at jeg smeller igjen døren, løper inn på stua, ringer min søster som kommer løpende opp siden hun hører at jeg absolutt ikke er meg selv, hun spør hvor jeg så personen og gjorde soltegnet på stedet (cho-ku-rei). I ettertid endte det opp med at jeg fikk en slags bestemthet over meg om at her måtte noe ordnes. Etter noe om og men får jeg tak i en kjempedyktig dame som driver med husrens / healing. Det hun fant på stedet var mye rart. På gårdsplassen på utsiden av huset til min søster fant hun 10 munker som lagde pakter og utførte ritualer, på siden av huset fant hun en portal, i kjelleren til min søster fant hun enda en munk, som skapte mye negativ energi (det har en merket på ungene som sover der, siden de aldri har sovet godt der) deretter gikk vi til huset til min mor hvor man fant en liten jente på 13 år med musefletter, som var blitt misbrukt av en predikant. Og på utsiden, der jeg så skikkelsen, fant hun enda en munk. Alt dette ble ryddet opp i, trass i at ettertid har enda mer dukket opp, man fant først enda en portal i kjelleren, akkuratt der man først fant den ene munken. Det har vært helt stille i ettertid i huset til min søster, min mors hus har desverre ikke hatt like mye hell, men det nærmer seg nå etter en del tilleggsarbeid. Er flere detaljer til i denne saken men er vel mer enn nok allerede nå, men noen ting jeg lurer på er.... etter at den klarsynte var ferdig med rensen, og skulle bare ta en "etter-rens" på meg siden noe hang igjen på meg, så sier hun "Du må slutte å fortrenge dine evner, du kan fortrenge de en stund til, etter det så vil de komme, og vær forsiktig, det er sterke krefter du skal hanskes med" (vet ikke om det var helt ordrett slik, men sånn ca)

Det jeg undrer på... er

1. Hva gjorde at jeg så skikkelsen? Hvorfor ikke noen av de andre som faktisk bor der fast?
2. Hva skal være mine evner?
3. Jeg har i ettertid fått vite at min aura er hvit, litt grumsete men hvit, hva betyr dette for meg?


Alle innspill mottaes med takk..
Antall ord: 564

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Opplevelse fra ett veldig aktivt sted

Innlegg av Kimbara »

Først: det er en fordel å dele opp en så lang tekst i avsnitt. Det er fryktelig tungvint å lese en sammenhengende "blokk" med ord uten oppdeling.

Så til selve saken...
Here4U skrev:Er flere detaljer til i denne saken men er vel mer enn nok allerede nå, men noen ting jeg lurer på er.... etter at den klarsynte var ferdig med rensen, og skulle bare ta en "etter-rens" på meg siden noe hang igjen på meg, så sier hun "Du må slutte å fortrenge dine evner, du kan fortrenge de en stund til, etter det så vil de komme, og vær forsiktig, det er sterke krefter du skal hanskes med" (vet ikke om det var helt ordrett slik, men sånn ca)
Dette høres for meg ut som et dårlig salgstriks. Hun utnyttet to ting:

*At du tydeligvis tror på slike "overnaturlige" ting
*At man ikke har mulighet for å sjekke ekteheten i hennes "evner"

Bare tenk over det - hun kan lett bruke fantasien og finne på både munker, portaler og klassiske småpiker med musefletter. Hvordan skal du få sjekket om hun snakker sant? Nettopp - det kan du ikke. Så hun smører ekstra godt på i etterkant ved å innbilde deg at du også har slike "evner" (noe som kan føre til at du enda sterkere tror på det hun sier fordi hun appellerer til menneskets evne til å sammenlikne seg med ting f.eks.).
1. Hva gjorde at jeg så skikkelsen? Hvorfor ikke noen av de andre som faktisk bor der fast?
Er du helt sikker på at det var en skikkelse du så, og at det ikke var noe som bare kunne tolkes slik? Var den diffus? Så du den i øyekroken? Osv.
2. Hva skal være mine evner?
Godt spørsmål. Spør deg det samme iht. denne damen...
3. Jeg har i ettertid fått vite at min aura er hvit, litt grumsete men hvit, hva betyr dette for meg?
Antakeligvis ingen ting. De som mener å kunne se og tolke "aura" får et forklaringsproblem om man stiller dem mer kritiske spørsmål iht. til dette. Faktorer som etterbilder og andre fenomener i forbindelse med synet vårt og hjernens tolkninger av dette avfeies gjerne glatt.
Antall ord: 377
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Here4U
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 06 Apr 2009 00:38
15
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Kristiansand

Re: Opplevelse fra ett veldig aktivt sted

Innlegg av Here4U »

Og hvordan kan det ha seg at barna i huset til min søster nå plutselig får sove hele natten (i kjelleren altså), uten å komme opp om natten for å klage på at noen ser på dem?

Og, når hun skulle rense området, så fikk jeg først klar beskjed om å ikke fortelle noe om hva som er opplevd, jeg skulle kun forklare hvordan området så ut.
Jeg ga henne da en mental tegning av huset til søster og huset til mor.
Jeg ser din skepsis, og for all del, jeg mener at skepsis må til i alle ting, at man ikke skal stole blindt på ting.
MEN det var ett par ting jeg ikke forsto. Hun forteller meg : Det er en gammel vei / sti der som er trafikkert, den er nå flyttet, det er ikke sikkert at noen vet om denne veien, og portalen som ble flyttet, ble flyttet til bekken, ved en stor stein.
1. Min Stefar som har vokst opp på dette stedet kunne fort bekrefte at stien det var snakk om, den gikk faktisk tvers igjennom huset til min søster nå, og ja den var gammel.
2. Det var kun to steder ved bekken rundt eiendommen, og han kunne peke ut begge to.
1. Hva gjorde at jeg så skikkelsen? Hvorfor ikke noen av de andre som faktisk bor der fast?
Er du helt sikker på at det var en skikkelse du så, og at det ikke var noe som bare kunne tolkes slik? Var den diffus? Så du den i øyekroken? Osv.
Den var så tydelig at jeg så rett frem på den, og den var helt manifestert.
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !