Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFrysninger...hva er det?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

mayamim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 21 Apr 2009 01:11
15
Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
Lokalisering: trønderlag

Frysninger...hva er det?

Innlegg av mayamim »

jeg legger merke til dess mer jeg leser gjennom innlegg at flere her er usikre på sine evnerog ofte nevner at de får frysninger.
Så hva er frysninger?
Min oppfatning og teori om frysninger er rett og slett kroppens naturlige måte å evt riste av seg energi, omden er negativ eller positiv. Jeg får frysninger på en helt annen måte en jeg gjorde før. Før ristet jeg av meg frysningene ved å si meg selv at jeg frøs.
De frysningene jeg nå mottar er noe helt annet. De er dype, og rister godt inn under huden, like undernakke hårene. Når jeg er veldig mottakelig kan jeg omtrent kjenne skjelvinger i nakkehår røttene mine.

Om man fokuserer på at frysningene er energier som prøver fortelle deg noe, så kansje man blir mer mottakelig. Grunnen til at frysninger forbinndes med skumle ting, er fordi man oftest ikke kan forklare hvorfor man får frysninger, man bare får det...

noen som har tenkt på dette før?
Antall ord: 175
Lev med åpent sinn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mysteriet

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Mysteriet »

Akkurat det samme skjer med meg ! men jeg skjønner ikke hvorfor det blir sånn xD hvem vet :mozilla_tongue:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Moonstone »

mayamim skrev:jeg legger merke til dess mer jeg leser gjennom innlegg at flere her er usikre på sine evnerog ofte nevner at de får frysninger.
Så hva er frysninger?
Min oppfatning og teori om frysninger er rett og slett kroppens naturlige måte å evt riste av seg energi, omden er negativ eller positiv. Jeg får frysninger på en helt annen måte en jeg gjorde før. Før ristet jeg av meg frysningene ved å si meg selv at jeg frøs.
De frysningene jeg nå mottar er noe helt annet. De er dype, og rister godt inn under huden, like undernakke hårene. Når jeg er veldig mottakelig kan jeg omtrent kjenne skjelvinger i nakkehår røttene mine.

Om man fokuserer på at frysningene er energier som prøver fortelle deg noe, så kansje man blir mer mottakelig. Grunnen til at frysninger forbinndes med skumle ting, er fordi man oftest ikke kan forklare hvorfor man får frysninger, man bare får det...

noen som har tenkt på dette før?
Jeg pleide å få frysninger av skumle ting da jeg var liten.
Nå som jeg er eldre blir jeg ikke skremt av slike ting lenger, men jeg kan få frysninger av andre
ting, som for eksempel av musikk. Den RETTE tonen på RIKTIG sted, eller en god, dyp tekst kan gi meg frysninger til tusen :)

Også pleier jeg å få det når jeg filosoferer over noe intressant over lengre tid, og endelig kommer frem til en høyere sannhet eller en forklaring. Da får jeg frysninger oppå hodet, i Krone-chakra.
En deilig følelse ;)
Antall ord: 272
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Konto avsluttet »

Jeg er mørkeredd ass.
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av zind »

Mayamim, jeg har tenkt mye på dette med frysninger...
Det er nemlig akkurat på den måten at jeg mottar informasjon og vet jeg har kontakt med noe. For meg så er det en stor forskjell på frysninger og grøss pga kulde eller redsel, og den type frysning jeg får når jeg har kontakt med noe. Det er antagelig ikke fordi den fysiske opplevelsen av det er så annerledes, men for meg føles det likevel ut som to helt separate opplevelser; en fysisk og en åndelig. Når det skjer får jeg ståpels på hele kroppen (dog ingen rykninger eller grøssninger i kroppen), men det er en god følelse som i løpet av et sekund har bredt seg helt ut i fingertuppene..., antageligvis den beste følelsen jeg vet om og det mest positive tegnet jeg kan få. Jeg opplever det alltid når jeg er på rett vei, eller som et ja hvis jeg spør om noe. Rett og slett en bekreftelse, og noe lenger i den kommunikasjonen har jeg desverre ikke kommet. Men vi kan jo håpe at jeg kan få lagt inn litt mer å kommunisere med enn bare disse frysningene etterhvert :)
Jeg diskuterte dette på et annet forum en gang, og da var det noen som kalte denne typen frysning for "lovewash". Det syntes jeg i grunn var dekkende og flott sagt, for uansett hvor klisje det høres ut så føles det faktisk som man får en ordentlig bølge med kjærlighet som kræsjer inn i en. Så vidt jeg vet har det aldri slått feil, og det slutter aldri å overraske meg hvor intenst det oppleves når det skjer.

Interessant det du sier med at frysninger kan være en måte å rise av seg energier på. Den tanken var ny for meg, men i grunn høres det slett ikke ulogisk ut. Det føles jo faktisk litt sånn når man får en ordentlig spontan grøssning hvor kroppen rykker til og rister i et sekund! Bortsett fra at jeg fortsatt vil skille litt mellom de forskjellige type frysningene jeg får, der det føles som om den ene faktisk gir energi. Om det er fordi det kun er snakk om forskjellige type energier eller om det er to helt separate ting aner jeg ikke...
Antall ord: 401
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleFrøken
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 21 Feb 2009 20:36
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Østlandet

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av LilleFrøken »

Jeg har oppfattet frysninger som jeg får (en bestemt type da, ikke alle) som at jeg er i kontakt med noen fra den andre siden, at de forteller meg "hei her er jeg!" på et vis, dette føles utelukkende trygt for min del, så jeg "tolker" frysningene ditt hen. Ergo synes jeg ikke det er skummelt ihvertfall.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Forklaringen er nok litt mer jordnær enn "energier" ;)

Gåsehud kommer av to ting:

*Når det er kaldt vil kroppen forsøke å bevare mest mulig varme ved å reise hårene på kroppen (fordi det varme luftlaget rundt huden vår bevares best når den lukkes inne av håret).

*Det er også en urgammel funksjon som henger igjen fra den tiden menneskene hadde langt mer pels på kroppen enn i dag. Man kan se det hos en rekke dyrearter, som f.eks. katter; når de skremmes "skyter de rygg". Det er nøyaktig det samme som gåsehud hos mennesker, og er en forsvarsfunksjon som gjør at dyret ser større ut.

Det er derfor vi kan oppleve gåsehud når vi ser noe skummelt, blir skremt eller opplever sterke følelser av et eller annet slag.
Antall ord: 143
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mayamim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 33
Startet: 21 Apr 2009 01:11
15
Kjønn (valgfri): kvinne,hehe !
Lokalisering: trønderlag

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av mayamim »

zind skrev:Mayamim, jeg har tenkt mye på dette med frysninger...
Det er nemlig akkurat på den måten at jeg mottar informasjon og vet jeg har kontakt med noe. For meg så er det en stor forskjell på frysninger og grøss pga kulde eller redsel, og den type frysning jeg får når jeg har kontakt med noe. Det er antagelig ikke fordi den fysiske opplevelsen av det er så annerledes, men for meg føles det likevel ut som to helt separate opplevelser; en fysisk og en åndelig. Når det skjer får jeg ståpels på hele kroppen (dog ingen rykninger eller grøssninger i kroppen), men det er en god følelse som i løpet av et sekund har bredt seg helt ut i fingertuppene..., antageligvis den beste følelsen jeg vet om og det mest positive tegnet jeg kan få. Jeg opplever det alltid når jeg er på rett vei, eller som et ja hvis jeg spør om noe. Rett og slett en bekreftelse, og noe lenger i den kommunikasjonen har jeg desverre ikke kommet. Men vi kan jo håpe at jeg kan få lagt inn litt mer å kommunisere med enn bare disse frysningene etterhvert :)
Jeg diskuterte dette på et annet forum en gang, og da var det noen som kalte denne typen frysning for "lovewash". Det syntes jeg i grunn var dekkende og flott sagt, for uansett hvor klisje det høres ut så føles det faktisk som man får en ordentlig bølge med kjærlighet som kræsjer inn i en. Så vidt jeg vet har det aldri slått feil, og det slutter aldri å overraske meg hvor intenst det oppleves når det skjer.

Interessant det du sier med at frysninger kan være en måte å rise av seg energier på. Den tanken var ny for meg, men i grunn høres det slett ikke ulogisk ut. Det føles jo faktisk litt sånn når man får en ordentlig spontan grøssning hvor kroppen rykker til og rister i et sekund! Bortsett fra at jeg fortsatt vil skille litt mellom de forskjellige type frysningene jeg får, der det føles som om den ene faktisk gir energi. Om det er fordi det kun er snakk om forskjellige type energier eller om det er to helt separate ting aner jeg ikke...
jeg har også forskjellige frysninger, å den ene kjennes ut som er en form av oppladning av energi rett under nakkehårene:så jeg skjønner va du mener...ofte litt knitring over tinnelappene også
Antall ord: 437
Lev med åpent sinn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
seffa123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 24
Startet: 26 Mar 2007 20:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av seffa123 »

Jeg har også opplevd noe med frysninger, det kan skje når som helst og når som helst.. jeg får det helt fra korsryggen og helt opp til nakken... kan få det når det er skikkelig varmt og har ikke noe med ordentlige frysninger som jeg fks får av kulde, eller noe annet "skummelt" men jeg kan plutselig få det og jeg har egentlig bare lyst til å si ah, høres ganske perverst ut eller noe men det er "godt" og ekkelt på samme tid. Fordi jeg har ingen forklaring på hvorfor jeg får disse såkalte " frysningene".. noen som vet noe? trenger virkelig litt råd eller noe som kan hjelpe meg med å forstå.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

seffa123 skrev:tid. Fordi jeg har ingen forklaring på hvorfor jeg får disse såkalte " frysningene".. noen som vet noe? trenger virkelig litt råd eller noe som kan hjelpe meg med å forstå.
Hvis du leser mitt innlegg litt lenger opp i tråden forklarer jeg hva frysninger er og hvorfor man får dem.
Antall ord: 56
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kimbara skrev:Forklaringen er nok litt mer jordnær enn "energier" ;)

Gåsehud kommer av to ting:

*Når det er kaldt vil kroppen forsøke å bevare mest mulig varme ved å reise hårene på kroppen (fordi det varme luftlaget rundt huden vår bevares best når den lukkes inne av håret).

*Det er også en urgammel funksjon som henger igjen fra den tiden menneskene hadde langt mer pels på kroppen enn i dag. Man kan se det hos en rekke dyrearter, som f.eks. katter; når de skremmes "skyter de rygg". Det er nøyaktig det samme som gåsehud hos mennesker, og er en forsvarsfunksjon som gjør at dyret ser større ut.

Det er derfor vi kan oppleve gåsehud når vi ser noe skummelt, blir skremt eller opplever sterke følelser av et eller annet slag.
Og her kommer en "alternativ" forklaring:

Når en du helt uten grunn, får "ståhår" på enkelte steder på kroppen, f.eks, på venstre arm, og eller høyre legg, så KAN det oxo være at en "gjenglemt" energi, trer inn i DIN energiarea.. Altså, ditt energifelt "værer" en energi som ikke øye oppfatter..

Ståhår over hele skroget tyder gjerne på det KIMBARA er inne på..
Antall ord: 218
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Og her kommer en "alternativ" forklaring:

Når en du helt uten grunn, får "ståhår" på enkelte steder på kroppen, f.eks, på venstre arm, og eller høyre legg, så KAN det oxo være at en "gjenglemt" energi, trer inn i DIN energiarea.. Altså, ditt energifelt "værer" en energi som ikke øye oppfatter..

Ståhår over hele skroget tyder gjerne på det KIMBARA er inne på..
Neida, forklaringen min er gjeldende uansett :)

For å forklare litt mer utdypende:

Gåsehud er en psykologisk reaksjon. Selv om man kanskje tror den kommer "uten videre" skyldes den en psykologisk reaksjon på et eller annet (kanskje ytre stimuli i form av musikk eller berøring, eller kanskje bare en tanke som dukket opp).
At gåsehuden virker å opptre på kun spesifike deler av kroppen kommer av et par ting;

*Den er som regel mest prominent på armene
*Det avhenger av hva hjernen fokuserer på (et godt eksempel er om noen hvisker en i øret - da vil gåsehuden virke å opptre på den siden av kroppen som dette øret befinner seg, selv om den i realiteten opptrer over hele kroppen)

Håper det var litt mer oppklarende :)

"Gjenglemt energi" har jeg aldri hørt om. Er det noe alla "overskuddsenergien" i Uti Vår Hage-sketsjen?

(Beklager)
Antall ord: 221
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Dagros »

mayamim skrev:Min oppfatning og teori om frysninger er rett og slett kroppens naturlige måte å evt riste av seg energi, omden er negativ eller positiv.
Harr, harr...
Flere enn meg som nevner positiv og negativ energi :badgrin:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kimbara skrev:
HappeTittenTooYouNow skrev: Og her kommer en "alternativ" forklaring:

Når en du helt uten grunn, får "ståhår" på enkelte steder på kroppen, f.eks, på venstre arm, og eller høyre legg, så KAN det oxo være at en "gjenglemt" energi, trer inn i DIN energiarea.. Altså, ditt energifelt "værer" en energi som ikke øye oppfatter..

Ståhår over hele skroget tyder gjerne på det KIMBARA er inne på..
Neida, forklaringen min er gjeldende uansett :)

For å forklare litt mer utdypende:

Gåsehud er en psykologisk reaksjon. Selv om man kanskje tror den kommer "uten videre" skyldes den en psykologisk reaksjon på et eller annet (kanskje ytre stimuli i form av musikk eller berøring, eller kanskje bare en tanke som dukket opp).
At gåsehuden virker å opptre på kun spesifike deler av kroppen kommer av et par ting;

*Den er som regel mest prominent på armene
*Det avhenger av hva hjernen fokuserer på (et godt eksempel er om noen hvisker en i øret - da vil gåsehuden virke å opptre på den siden av kroppen som dette øret befinner seg, selv om den i realiteten opptrer over hele kroppen)

Håper det var litt mer oppklarende :)

"Gjenglemt energi" har jeg aldri hørt om. Er det noe alla "overskuddsenergien" i Uti Vår Hage-sketsjen?

(Beklager)

Oxo min alternative forklaring blir "stående".
Når man er i helt andre tanker, eller opptatt med andre gjøremål, og det dukker opp ståhår på deler av kroppen, så er det INGEN psykologisk reaksjon, som er årsak.
Og står vi igjen med min alternetive forklaring på ståhår, PÅ DELER AV KROPPEN, da det trer inn Igjenglemt energi (Noen velger å kalle dette for en ånd/spøkelse, eller lign.) inn i ditt energifelt.
Alle har et energifelt Kimbara!
Noen velger å kalle vårt energifelt for en "aura", og det mener jeg bestemt er vitenskaplig bevist..

For å få til en psykologisk reaksjon så må man gjerne tenke på det, som f.eks når man blir skremt av en eller annen grunn, da er det en psykologisk reaksjon.
Antall ord: 357
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev: Oxo min alternative forklaring blir "stående".
Når man er i helt andre tanker, eller opptatt med andre gjøremål, og det dukker opp ståhår på deler av kroppen, så er det INGEN psykologisk reaksjon, som er årsak.
Bare husk at man umulig kan ha full bevisst kontroll over hjerne og hukommelse. Jeg skjønner at det for deg er mest "riktig" å holde fast ved din forklaring, men dessverre finnes det ikke noe som skiller den fra ren fantasi.
Og står vi igjen med min alternetive forklaring på ståhår, PÅ DELER AV KROPPEN, da det trer inn Igjenglemt energi (Noen velger å kalle dette for en ånd/spøkelse, eller lign.) inn i ditt energifelt.
Da har ikke du kjennskap til hva energi faktisk er. Det er ikke noe som heter "gjenglemt energi".
Alle har et energifelt Kimbara!
Noen velger å kalle vårt energifelt for en "aura", og det mener jeg bestemt er vitenskaplig bevist..
Du blander inn vitenskap for å styrke troen din. Det finnes ingen tvil om at det finnes et "energifelt" rundt oss mennesker. Vi bruker energi hele tiden, og de forskjellige prosessene i kroppen gir seg til kjenne via både varme, kinetisk energi og svake elektromagnetiske felt - men dette har overhodet ingenting å gjøre med noe "overnaturlig" slik jeg forstår at du vil ha det til.
For å få til en psykologisk reaksjon så må man gjerne tenke på det, som f.eks når man blir skremt av en eller annen grunn, da er det en psykologisk reaksjon.
Ikke nødvendigvis. Psykologiske reaksjoner kan like godt komme helt ubevisst og uten noen klar årsak.
Antall ord: 277
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links