Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFrysninger...hva er det?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Da har ikke du kjennskap til hva energi faktisk er. Det er ikke noe som heter "gjenglemt energi".
Nei mulig det IKKE er noe som heter igjenglemt energi., Men jeg tillater meg å kalle det for det, for da slipper du å slenge i fra deg at jeg kun innehar ren fantasi, hvis jeg nå skulle kalle det for en ånd, men jeg ser jo du greide det lell, så okay StorMester Kimbara.. Ikke'no kan herved kalles for : Igjenglemt energi.
Du blander inn vitenskap for å styrke troen din.
Hmm, mulig det, men jeg føler definitivt at du til grader gjør ALT som står i din makt for å pushe inn vitenskapen i ALLE former for en paranormal handling, så jeg står fortsatt på mitt jeg Kimmers.
'Trenger du en "nærmere" forklaring? Står Happe klar for å møte deg et sted i "Byen" for en "Nærmere forklaring, og da gjerne over et par, 4-5 ØLL..
Antall ord: 160
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Angel2003 »

Frysninger kan jo være både av vanlig fysiske årsaker og at man har kontakt med den andre siden.
Følg med i dine tanker og din intensjon NÅR det skjer.
Jeg kan godt få gåsehud av kontakt med "kontakt fra den andre siden". En god fysning
fordi jeg VET at det jeg sier eller mottar av info er korrekt.

Er dt noe skummelt kan jo også få gåsehud av det. 8) :coffe2
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av zind »

Du kan være så logisk og vitenskapelig du bare vil Kimbara. Men, kanskje, bare kanskje, så har du ikke opplevd det vi snakker om her og dermed ikke helt vet hva du snakker om? Ikke for å være frekk, men har du opplevd en slik "frysning" det er snakk om her så tror jeg neppe man er i tvil om at det er noe annet enn bare en fysisk reaksjon på en følelse eller temperatur.
Frysning er forresten en fryktelig dårlig betegnelse på dette "fenomenet", kan vi ikke finne et bedre ord for det?


Jeg koste meg i allefall godt med en visualisjon av Kimbara og Happetitten som drikker pils på ei brun bule. Da vil jeg være flua på veggen! :mozilla_laughing:
Antall ord: 127
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av zind »

seffa123 skrev:Jeg har også opplevd noe med frysninger, det kan skje når som helst og når som helst.. jeg får det helt fra korsryggen og helt opp til nakken... kan få det når det er skikkelig varmt og har ikke noe med ordentlige frysninger som jeg fks får av kulde, eller noe annet "skummelt" men jeg kan plutselig få det og jeg har egentlig bare lyst til å si ah, høres ganske perverst ut eller noe men det er "godt" og ekkelt på samme tid. Fordi jeg har ingen forklaring på hvorfor jeg får disse såkalte " frysningene".. noen som vet noe? trenger virkelig litt råd eller noe som kan hjelpe meg med å forstå.
Hahaha, Ahhhhh sa h*n med ståpels på hele kroppen! Neida, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg syntes det har vært helt merkelig mange ganger selv, når jeg plutselig sitter på bussen og "gløder" med ståpels all over. For min del opplever jeg det som et tegn, enten på at jeg har noen med meg (som i: du er ikke alene, en trygghet), at jeg er på riktig vei (hvis jeg skal legge ekstra merke til noe ift det jeg holder på med akkurat der og da f.eks) eller som et "ja".
Jeg fikk et tips en gang av et medium, om at jeg skulle prøve å be hjelperne mine om en klem. Da fant jeg fort ut at jeg da får nøyaktig denne samme følelsen, som en bølge av kjærlig. Ugh, det vrenger seg litt i meg når jeg må snakke i sånne ord, så himla klisjè og alt det der.. men du skjønner hva jeg mener sant?
:flirt
Antall ord: 297
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
parmaskinke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 23 Des 2006 12:17
17
Kjønn (valgfri): Gørl :D
Lokalisering: :D

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av parmaskinke »

Jeg fikk frysninger i det gamle huset mitt når jeg dusjet.. mens noen ropte navnet mitt.
Dusjet i veldig varmt vann altså.
Men jeg følte det var dårlige energier. men hvem vet :666
Antall ord: 35
Goes around, comes around.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

zind skrev:Du kan være så logisk og vitenskapelig du bare vil Kimbara. Men, kanskje, bare kanskje, så har du ikke opplevd det vi snakker om her og dermed ikke helt vet hva du snakker om? Ikke for å være frekk, men har du opplevd en slik "frysning" det er snakk om her så tror jeg neppe man er i tvil om at det er noe annet enn bare en fysisk reaksjon på en følelse eller temperatur.
Jeg tror nok heller dette dreier seg om at noen mennesker ikke vil at denne "kjedelige" forklaringen skal være gjeldende for akkurat det DE opplever. Tenk så mye mer spennende det hadde vært om det faktisk var noe "åndelig"...

Men det lønner seg å ikke være ignorant overfor de forklaringene som foreligger. I dette tilfellet finnes faktisk ingen annen forklaring ("forklaringen" med ånder o.l. er ingen forklaring, da disse bygger på ukjente faktorer).
Antall ord: 156
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Astarte »

Jeg har opplevd å få frysninger som et "forvarsel" før åndelig aktivitet. Dette opplevde jeg mange ganger før jeg skjønte sammenhengen. I det huset vi eide før, var det veldig mye aktivitet, så jeg "frøs" jevnlig ;)

Jeg har også opplevd å få åndelige "klemmer", Zind! Vanskelig å forklare, men jeg skjønte hva du mente. Det er en veldig spesiell og fantastisk opplevelse :D
Antall ord: 65
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Asbjørn »

Disse to bildene fra en tur jeg var på skillingmark indikerer hvor jeg opplevet slike frysninger ;

Orginalbildet
Image

Retusjert bilde for å vise hvor jeg selv merket forskjell :
Image

Jeg kan ikke forklare dette på annen måte enn at det var på en måte som å stikke handa ned i ei bøtte med kaldt vann,
jeg kjente følelsen av hvor "flata" var, kunne føre hand / arm inn og ut av feltet, og det føltes som om det var "noe" der. Noe som var typisk kaldt, som om det skulle være kraftig kald trekk, når man er våt på handa.
Jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal forklare denne spesielle kuldefølelsen ( med "ståhår" - som enkelte nevner ).

Men jeg var tørr, der var ikke vann, likevel kjente jeg denne følelsen, -såpass sterkt at jeg kunne skissere på det ene bildet etterpå.

Jeg er den første til å forsøke å finne logiske forklaringer på slike "fenomen" - og selfølgelig ; vegger, dører, og andre kilder til trekk ble vurdert.
Det var IKKE trekk på stedet, likevel var kulden der, som en slags "søyle".
Merk også at den var ikke der tidligere på kvelden, og heller ikke senere, på natta.
Det var forøvrig ganske vindstille ute også . .

Men akkurat denne opplevelsen skulle du selv ha opplevet Kimbara.
Og vi skulle i fellesskap forsøkt å finne årsaken.

Det hører med til historien at også andre ting hendte der, deriblandt et elektronisk kompass som gikk "bananas". Jeg har ikke hverken før eller siden fått slike utslag på et kompass.

Iw9gPjKhkHw

Uansett hva folk mener eller ikke mener, det er "noe" som vi ikke har den egentlige forklaringen på , som KOMMER I TILLEGG til det vi allerede kjenner til av årsaker !

Uansett hvor skeptisk enkelte er, så er det bare å innse at vitenskapen IKKE VET ALT, og at vi derfor MÅ være åpne for at det faktisk finnes mer mellom himmel og jord enn hva vi kan forklare med vitenskapelige metoder.

Kansje fordi de nåværende vitenskapelige metoder ikke vil fungere som forventet i disse sakene.
Jeg har ikke den "logiske forklaring" på hvordan slike ting skjer, jeg har bare såpass med erfaringer at jeg vet det er noe som "går utenpå" logiske forklaringer .

Uansett på om folk anser meg som seriøs eller ikke, så vet jeg hva jeg selv har opplevet.

Likevel påpeker jeg og at vi ikke skal ta alt som serveres for åndelig aktivitet, eller overnaturlige og paranormale fenomen.
Vår bevissthet kan få ting til å se rare ut, ting som har sin logiske forklaring.
Orb for eksempel, jeg har til dags dato kun sett etpar tilfeller der jeg ikke har funnet logisk forklaring på "fenomen".

Men at "frysninger" forekommer, - som om noen stryker deg på kinnet, eller armen, som om en katt stryker seg opptil foten, ja det har jeg selv opplevet.
Noen ganger ER det trekk fra vinduet, men man merker forskjellen etter noen ganger.

A
Antall ord: 506

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Mener du at det er ignorant å ikke være enig med deg Kimbara?

Jeg står fortsatt på mitt jeg, og jeg er veldig sikker på dette jeg har skrevet ovenfor.

Som Astarte skriver, så er det i forbinnelse med åndelig aktivitet, og det ER noe skeptikerene ikke forstår, da skeptikere vet at det IKKE finnes noe åndelig aktivitet.

Mens vi "troende" vet at det er åndelig aktivitet, så vi står nok steilt opp mot hverandre på hver vår side av dette "gjerde"..
Antall ord: 86
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:Mener du at det er ignorant å ikke være enig med deg Kimbara?
Nei, jeg skrev at det ikke lønner seg å være ignorant overfor de forklaringene som foreligger. Spesielt gjelder dette dersom din egen forklaring ikke holder mål.
Jeg står fortsatt på mitt jeg, og jeg er veldig sikker på dette jeg har skrevet ovenfor.

Som Astarte skriver, så er det i forbinnelse med åndelig aktivitet, og det ER noe skeptikerene ikke forstår, da skeptikere vet at det IKKE finnes noe åndelig aktivitet.

Mens vi "troende" vet at det er åndelig aktivitet, så vi står nok steilt opp mot hverandre på hver vår side av dette "gjerde"..
Det ville vært ignorant av en skeptiker å påstå at han eller hun "vet" det ikke finnes "åndelig aktivitet". Dette er dog slettes ikke synonymt med å gjøre oppmerksom på foreliggende og etablerte forklaringer på diverse fenomen. Jeg kan ikke ta det på min kappe om du eventuelt ikke til fulle forstår de fysiologiske og mentale aspektene ved den forklaringen jeg gir deg.

Når det gjelder at "skeptikere ikke forstår" det du påstår å vite så tar du grundig feil, rett og slett. Det har seg slik at det du serverer som dine personlige faktasetninger ikke er av en slik karakter at de kan forstås - de bygger nemlig på helt og holdent ukjente og/eller fantasibaserte prekonklusjoner (altså noe du selv på forhånd har bestemt deg for at er fakta).

Når man lager seg forklaringer bygget på slike uhåndgripelige elementer sier det seg selv at de ikke egner seg som faktiske forklaringer. Det blir som å bygge korthus uten kort og påstå at kortene bare er usynlige og kun kan sees av deg, for siden å anklage folk for "ikke å forstå" at korthuset eksisterer.
Antall ord: 308
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Astarte »

Tja...om noen påstår at disse frysningene jeg føler er et utslag av min fantasi, så må de gjerne det. For min del så er det himmelvid forskjell på de frysningene jeg får når jeg f.eks hører fantastisk musikk eller en rørende historie, kontra de jeg føler når det skal "skje" noe.

Dette går litt på det en føler selv, og er vanskelig å sette ord på. Men jeg venter ikke at en som ikke har opplevd denne type frysninger skal forstå hvordan de føles.

For meg finnes det flere typer "frysninger". De som du refererer til, Kimbara, og de som kommer i forbindelse med paranormale opplevelser. Som et voksent og relativt oppegående menneske, så er det åpenbar forskjell for meg på disse.

Som en "sannhet", så har dette blitt bekreftet for meg utallige ganger at dette har en sammenheng. Og selv om det ikke lar seg fysisk bevise, så er dette reelt for meg og mange andre. :D
Antall ord: 171
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Astarte skrev:Tja...om noen påstår at disse frysningene jeg føler er et utslag av min fantasi, så må de gjerne det. For min del så er det himmelvid forskjell på de frysningene jeg får når jeg f.eks hører fantastisk musikk eller en rørende historie, kontra de jeg føler når det skal "skje" noe.
Det at du bruker ordet "fantasi" her viser jo at du ikke til fulle forstår hva "mentale prosesser" innebærer. Det er ikke så enkelt som at vi bare kan definere det som "fantasi" uten å videre definere hva fantasi faktisk er.
Dette går litt på det en føler selv, og er vanskelig å sette ord på. Men jeg venter ikke at en som ikke har opplevd denne type frysninger skal forstå hvordan de føles.

For meg finnes det flere typer "frysninger". De som du refererer til, Kimbara, og de som kommer i forbindelse med paranormale opplevelser. Som et voksent og relativt oppegående menneske, så er det åpenbar forskjell for meg på disse.
Det tror jeg så gjerne. Mennesker liker å tolke ting på en slik måte at det passer inn med ens livssyn. For meg er dette i samme gate som de UFO-tilhengerene som med påtatt selvsikkerhet fastslår fart, høyde og størrelse på små lysende prikker på himmelen - uten hjelpemidler. De er helt sikre på at de ikke kan ta feil av det de mener er utenomjordiske farkoster, og fly, stjerner, fugler, satelitter, osv.

Følelser er eiendommelige, Astarte. Selv om du mener å merke distinktiv forskjell på forskjellige "frysninger" er det faktisk ikke sikkert det er det fysiologisk sett. Det er dine mentale tolkninger som antakeligvis får det til å virke slik nettopp pga. din tro.
Som en "sannhet", så har dette blitt bekreftet for meg utallige ganger at dette har en sammenheng. Og selv om det ikke lar seg fysisk bevise, så er dette reelt for meg og mange andre. :D
...som absolutt alt annet som faktisk har en annen forklaring enn det dere mener passer. Det er så lett å påstå dette, men før du begynner slik konkludering vil jeg anbefale deg å sette deg inn i blant annet psykologi. Det er nemlig slik at det finnes mennesker som kan mer enn deg om dette, enten du liker det eller ikke. Disse menneskene har ikke bare konkludert ut ifra subjektiv erfaring - de har gjort grundig forskning på det.
Antall ord: 412
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Astarte »

Ja, det har de nok! Og det vil alltid finnes dem som kan mer enn meg. Det er kjempebra, for da har jeg masser igjen å lære! :D

Men du tar feil når du tror jeg tilpasse ting til å passe min tro. Da må du nok utvide dine kunnskaper innen Wicca også ;) Friheten til å gjøre sine egne vurderinger og finne sin egen vei er essensiell for meg og de med min tro. Vi har ikke fastsatte dogmer, og det ene ekskluderer ikke det andre.

Likevel. Nei, Kimbara. Jeg kjenner forskjellen. Virkelig. Det er som natt og dag. Og med mindre du hadde hatt muligheten til å føle det i min kropp (noe som i seg selv hadde vært paranormalt ;) :lol: ), så er det vanskelig å forklare det.
Antall ord: 127
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Astarte skrev: Men du tar feil når du tror jeg tilpasse ting til å passe min tro. Da må du nok utvide dine kunnskaper innen Wicca også ;)
Det er ikke så interessant hva forskjellige typer tro sier om ditt og datt. Jeg er interessert i fakta - ikke påstander uten hold.
Friheten til å gjøre sine egne vurderinger og finne sin egen vei er essensiell for meg og de med min tro. Vi har ikke fastsatte dogmer, og det ene ekskluderer ikke det andre.
Dette argumentet har jeg hørt mange ganger av mennesker med forskjellige former for tro. "Akkurat MIN tro er ikke dogmatisk eller fastlagt på noen måte". Likevel har disse menneskene hvert sitt fastsatte livssyn med grove forhåndskonklusjoner.

-MINE frysninger er ikke vanlige frysninger
-Ok, men har du grundig innsikt i psykologi og fysiologi?
-Nei, men jeg VET at MINE erfaringer er unntatt disse kunnskapene

Nå var dette noe karrikert, men hvis du ikke har en slik innsikt - hvordan i all verden kan du fremstå så sikker i din sak?
Likevel. Nei, Kimbara. Jeg kjenner forskjellen. Virkelig. Det er som natt og dag. Og med mindre du hadde hatt muligheten til å føle det i min kropp (noe som i seg selv hadde vært paranormalt ;) :lol: ), så er det vanskelig å forklare det.
Tor meg, jeg vet hva du snakker om. Og tro meg igjen; jeg vet at denne forskjellen foregår som mentale tolkninger. Det blir på samme måte som at man kan få en helt spesiell følelse av å høre en spesiell musikalsk komposisjon f.eks. Hjernen linker to ting sammen og får det til å fremstå som noe annet enn det virkelig er.

Det er nettopp derfor jeg anbefaler deg å sette deg inn i psykologi før du konkluderer slik.
Antall ord: 299
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Astarte »

Hehe...jeg ser vi ikke blir "enige", men for meg er heller ikke det viktig.
Det kan godt være at jeg bør sette meg mer inn i psykologi. Men likvel er det mye psykologien også ikke har forklaringer på.

Jeg har ikke problemer med å bli karikkert, men jeg syns det er trist at man nærmest skal måtte forsvare sitt syn på opplevelser med forskning og fakta. For meg faller mange opplevelser utenom dette. Derfor er det "paranormalt".

Men min tro ER faktisk ikke basert på dogmer. Derfor ba jeg deg sette deg mer inn i det. For å uttale deg om forskjellige trosretninger så bør du kanskje vite litt mer om dem? Eller tar du alle over en kam? I såfall er det litt synd.

Selv om du ikke har opplevd disse frysningene, så har jeg det. Jeg ser ikke at det ikke kan være psyken som sier fra om at det skal skje noe heller? Det kan dypest sett være at det er instinktene våre som sier fra at noe skal skje?
Antall ord: 181
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links