Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFrysninger...hva er det?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Kimbara »

Astarte skrev:Hehe...jeg ser vi ikke blir "enige", men for meg er heller ikke det viktig.
Det kan godt være at jeg bør sette meg mer inn i psykologi. Men likvel er det mye psykologien også ikke har forklaringer på.
Vent med å avfeie det før du eventuelt har satt deg noe særlig inn i det.
Jeg har ikke problemer med å bli karikkert, men jeg syns det er trist at man nærmest skal måtte forsvare sitt syn på opplevelser med forskning og fakta. For meg faller mange opplevelser utenom dette. Derfor er det "paranormalt".
For meg er det ganske så likegyldig hva du personlig mener å oppleve, men nå skriver du offentlig, og vi har en diskusjon om fenomenet. Og jeg forstår ikke hvorfor du velger å avvise forskning og fakta før du i det hele tatt kjenner til det. Hvordan kan du vite om dine opplevelser faller utenfor relevant forskning om du ikke kjenner til denne? Spesielt når jeg gjør deg obs på at det eksisterer faktakunnskap som forklarer dine opplevelser?
Men min tro ER faktisk ikke basert på dogmer. Derfor ba jeg deg sette deg mer inn i det. For å uttale deg om forskjellige trosretninger så bør du kanskje vite litt mer om dem? Eller tar du alle over en kam? I såfall er det litt synd.
Jeg ser bare hva du skriver, og jeg kjenner til hvordan troende/religiøse argumenterer for at deres tro er mer relevant, sannsynlig, saklig, osv. enn andre former for tro.
Selv om du ikke har opplevd disse frysningene, så har jeg det. Jeg ser ikke at det ikke kan være psyken som sier fra om at det skal skje noe heller? Det kan dypest sett være at det er instinktene våre som sier fra at noe skal skje?
Eller det er ingen eller ingenting som sier ifra at "noe skal skje", men snarere din tolkning i etterkant som får det til å virke slik.
Antall ord: 336
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Astarte »

Kjære, Kimbara, jeg har da ikke avvist eller avfeid noe som helst. Jeg åpner bare for at det kan finnes andre forklaringer. Som du selv gjør ;)

Så selv om jeg ikke har satt meg så grundig inn i det psykologiske aspeket, så sier jeg bare at muligheten er tilstede for at det kan være noe "annet".

Og det gjør du også, når du antar at min tro er i tråd med din oppfatning.

For meg er det muligheter for begge deler, jeg ser ikke at det ene utelukker det andre. Snarere tvert i mot. Man behøver da ikke være eksperter på det ene eller det andre for å skrive her. Selv om det er aldri så offentlig. Her har vi alltid delt våre tanker og oppfatninger uansett kunnskapsnivå. Det er det jeg syns er så fint her. At alle kan dele og mene. Så kan vi konkludere med det vi føler stemmer utfra det vi har opplevd. :D
Antall ord: 166
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dunn
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 10
Startet: 09 Feb 2009 22:28
15
Kjønn (valgfri): pirates wench!
Lokalisering: Hareid, Møre & Romsdal

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av Dunn »

Vitenskap eller ikke. Jeg liker å tro at frysninger kommer av skytsengler/hjelpere som vil si "jeg er her (fortsatt) for deg". Men så er jeg veldig flink til å lage mine egne sannheter når jeg føler jeg trenger det.

(Ikke tolk det som at jeg er lystløgner. Jeg vet forskjell på min egen "sannhet" og andres. Litt dårlig på å forklare, men håper dere skjønner hva jeg mener)
Antall ord: 72
Normal people scare me

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
nightwish
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 24 Jun 2009 16:41
14
Kjønn (valgfri): jente

Re: Frysninger...hva er det?

Innlegg av nightwish »

Hadde faktisk prosjekt om hvorfor man får frysninger i naturfag. Men jeg klarte ikkje å finne noe særlig informasjon om temaet verken på internett eller i bøker.. Så jeg skrev om pangolinen i stedet :)
Antall ord: 36
We took advice from that deceiving snake.
He said don't worry, It's a piece of cake!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links