Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetSnev av klarsynhet?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Onsdag for en uke siden, syklet jeg på vei til jobben, kl 07.00 om morgenen.
Som, jeg alltid gjør, tviholder jeg på å sykle på gang/sykkelveien (fortauet), da jeg er litt irritert på syklister som på død og liv Må sykle på bilveien. (4o km sone)
Ca 3-400 meter fra min arbeidsplass, er det en brå sving til venstre, som heller ned til en bratt vei nedover, kan oppnå litt hastighet der..Svingen er dekket av en Tuijahekk, som er ganske så høy, så det umulig for meg å se rundt svingen,
Jeg forbereder min start på arbeidsdagen, når jeg sykler, og har overhodet ingen andre tanker da.
Når jeg er ca 15-20 meter fra denne bratte svingen, så får jeg et bilde i mitt hode. om at jeg bør skifte fil, og styre unna fortauet, og kjøre på bilveien i stedet..

Jeg tviler på det jeg ser, og fortsetter min retning på fortauet, (noe jeg har gjort i 12 år, uten avvik)
Men, da får jeg nytt bilde, dette bildet viser en dame med ryggsekk.

Da, tviler jeg ikke lenger, og svinger av fortauet og følger bilveien, og rett rundt hjørnet, kommer.... Ja, nettopp.. En dame med ryggsekk som kommer meg i mot, og går på sykkelstien.

Jeg ble varslet, om en kommende ulykke.
Jeg må oxo legge til at alt dette skjedde på 15-20 meter, i en sykkelfart på 20-25 km/h, eller, kun på få senkunder..

Hadde jeg tviholdt på Min sykkelretning, så HADDE jeg kjørt rett i henne..

Jeg veier 95 kilo, er 1,82m høy, og sykkern veier vel oxo noen kilo.
Masse, i fart dobbler, eller trippler min vekt, så en påkjørsel HADDE satt dype spor i denne damen, og jeg hadde vel oxo pådratt meg noen skader.

Men, til dere skeptikere og vitenskapsmenn der ute:

Vær-så-god... Fritt meg ut, om denne saken.
Jeg skal svare HELT ÆRLIG på ALLE deres seriøse spørsmål.

- Hva var det som gjorde at jeg fikk disse bildene i mitt hode, som gjorde at jeg valgte å skifte fil?
- Bildet av Damen, stemte overens med det faktiske.
- Hvorfor ble jeg "varslet" om en kommende ulykke?




Jeg har syklet på denne vei i 12 år.
Jeg har ALDRI møtt noen der før.
Jeg hadde IKKE annet en oppstart av en Trykkmaskin i mine tanker, så å frem-mane noen bilder i hodet mitt, var totalt utenkelig..

MVH: Happe....
Antall ord: 425
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 453
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16
Blitt takket: 1 gang

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av rhonersen »

Jeg tror du underbevisst observerte henne på vei bort ned. Om ikke direkte ved syn, kan det ha vært med skygge eller lyd. At du mener du så for deg henne før du faktisk så henne, tror jeg ikke stemmer. Et fenomen er der hjernen tar nyere detaljer (fra at du ser henne direkte), og fyller dem inn i det tidligere og upresise underbevisste inntrykket (av en person som går).
Eks: hvis politiet intervjuer et vitne med ledende spørsmål, kan det lett endre minnet som personen har av en hendelse.
At opplevelsen skjedde så fort som den gjorde gjør det vanskeligere å skille før/etter-inntrykkene fra hverandre.
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Borte.. »

Ja der er fasiten og saken er løst. Siden det ikke finnes klarsynte i det heeeele tatt :roll:
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Atheos »

Vermilion Oriol skrev:Ja der er fasiten og saken er løst. Siden det ikke finnes klarsynte i det heeeele tatt :roll:
Sa han at det var fasiten? Han kom med en teori. Det må da være lov? Eller skal han svare: "Ja, du er klarsynt."?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg ga ALLE låv til å komme med sine teorier... :mozilla_smile:
Jeg tror du underbevisst observerte henne på vei bort ned. Om ikke direkte ved syn, kan det ha vært med skygge eller lyd. At du mener du så for deg henne før du faktisk så henne, tror jeg ikke stemmer.
Jo, min venn... Et bilde av en dame, med ryggsekk dukket opp i mtt sinn..
Før, jeg nådde denne svingen med denne hekken...
Et fenomen er der hjernen tar nyere detaljer (fra at du ser henne direkte), og fyller dem inn i det tidligere og upresise underbevisste inntrykket (av en person som går).
Som sagt.. Dette var direkte årsak til at jeg skiftet fil, og unnvek fortauet..

At opplevelsen skjedde så fort som den gjorde gjør det vanskeligere å skille før/etter-inntrykkene fra hverandre.
Som, skrevet over.. Grunnen til jeg 1. gang på 12 år, velger en annen vei..

Happe....
Antall ord: 159
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:Jeg ga ALLE låv til å komme med sine teorier... :mozilla_smile:
Jeg tror du underbevisst observerte henne på vei bort ned. Om ikke direkte ved syn, kan det ha vært med skygge eller lyd. At du mener du så for deg henne før du faktisk så henne, tror jeg ikke stemmer.
Jo, min venn... Et bilde av en dame, med ryggsekk dukket opp i mtt sinn..
Før, jeg nådde denne svingen med denne hekken...
Et fenomen er der hjernen tar nyere detaljer (fra at du ser henne direkte), og fyller dem inn i det tidligere og upresise underbevisste inntrykket (av en person som går).
Som sagt.. Dette var direkte årsak til at jeg skiftet fil, og unnvek fortauet..

At opplevelsen skjedde så fort som den gjorde gjør det vanskeligere å skille før/etter-inntrykkene fra hverandre.
Som, skrevet over.. Grunnen til jeg 1. gang på 12 år, velger en annen vei..

Happe....
Og som rhonersen skrev kan du ha oppfattet dette mennesket på andre måter enn ved et tilfelle av "klarsynthet", som skygger, lyd, gjennom hekken, osv.

Jeg legger merke til at du forteller historien med pinlig detaljnøyaktighet. Det forteller meg at du i etterkant har bearbeidet hendelsen, noe som igjen i høyeste grad åpner for retrofitting. Jeg vet også at du er en person som fra før av tror, og -vil- tro, på slike fenomen. Enda et solid indisie på retrofitting.

For, som rhonersen påpekte, skjedde dette veldig raskt. Det er lett at kluss oppstår i hukommelsen i slike tilfeller. Dette er så vanlig og sannsynlig at du rett og slett ikke kan fornekte det. Du kan ihvertfall ikke konkludere med at du "hadde et syn" så lenge slike logiske faktorer "ligger i veien".
Antall ord: 300
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Og som rhonersen skrev kan du ha oppfattet dette mennesket på andre måter enn ved et tilfelle av "klarsynthet", som skygger, lyd, gjennom hekken, osv.
Det er ikke mulig. Sol i ryggen om morran, Lyd, av sterkt traffikert motorvei i nærheten.
Jeg vet også at du er en person som fra før av tror, og -vil- tro, på slike fenomen. Enda et solid indisie på retrofitting.
At jeg tror, vet ALLE.. Men, min grunn til å poste dette innlegget, er som jeg i en diskusjon med BA, tidligere, går igjennom ALLE mine tenklige faktorer før jeg kaller en hendelse for en Paranormal hendelse.
Det har jeg gjort, og det er opp til dere, for å overbevise MEG, for at min hendelse er et naturlig fenomen.
Antall ord: 128
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Casandra »

Når slike hendelser inntreffer, er det faktisk bare den som opplever det som kan vite hva som skjedde!

Mange slike hendelser kan forklares på en naturlig måte, men som happe sier her, han har ingen naturlig forklaring og han vet jo selv hva denne episoden er..
Antall ord: 48
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av BA. »

Var denne damen stor og tykk og tok hele fortauet, siden du er så sikker på at du hadde kjørt på henne? Kunne du ikke svingt av fortauet da du så henne og svingt ut i veien da?

Hvis hun gikk i samme retning som du syklet, kan du ha sett et glimt av henne før hun kom inn i svingen. Dette bildet kan så ha kommet fram igjen etterpå slik at du valgte å skifte til kjørebanen.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Var denne damen stor og tykk og tok hele fortauet, siden du er så sikker på at du hadde kjørt på henne? Kunne du ikke svingt av fortauet da du så henne og svingt ut i veien da?
Hun kom meg imøte på min Høyre side av fortauet, der jeg ALLTID legger meg ut til HØYRE...
Hvis hun gikk i samme retning som du syklet, kan du ha sett et glimt av henne før hun kom inn i svingen. Dette bildet kan så ha kommet fram igjen etterpå slik at du valgte å skifte til kjørebanen.
Hun kom MEG imøte...
Antall ord: 106
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Og som rhonersen skrev kan du ha oppfattet dette mennesket på andre måter enn ved et tilfelle av "klarsynthet", som skygger, lyd, gjennom hekken, osv.
Det er ikke mulig. Sol i ryggen om morran, Lyd, av sterkt traffikert motorvei i nærheten.
Så flott. Absolutt alle forhold, også de eventuelle jeg ikke har nevnt, var tilrettelagt slik at alt annet enn "klarsynthet" var UMULIG.
At jeg tror, vet ALLE.. Men, min grunn til å poste dette innlegget, er som jeg i en diskusjon med BA, tidligere, går igjennom ALLE mine tenklige faktorer før jeg kaller en hendelse for en Paranormal hendelse.
Det har jeg gjort, og det er opp til dere, for å overbevise MEG, for at min hendelse er et naturlig fenomen.
Haha, nei det er nok ikke det. Når du kommer med en påstand er det din oppgave å bevise den. Vi har ikke mulighet til å undersøke alle faktorene iht. denne saken, så vi kan ikke vite om du har en feilaktig hukommelse.

Så hvor ligger vi i denne saken?

*Vi har en påstand, hvor du er -sikker-
*Vi vet at hukommelsen lett kan manipuleres ved retrofitting
*Vi får ikke sjekket fakta, og må forholde oss til din teatralske fortelling om hendelsen.

Jeg tror du forsøker deg på et aldri så lite nett av retorikk her. Siden vi ikke kan gi noe godt svar på hva som faktisk kan ha skjedd (grunnet faktorene nevnt over), MÅ det ha vært noe "overnaturlig". Dette er ugyldig logikk.
Antall ord: 256
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Var denne damen stor og tykk og tok hele fortauet, siden du er så sikker på at du hadde kjørt på henne? Kunne du ikke svingt av fortauet da du så henne og svingt ut i veien da?
Hun kom meg imøte på min Høyre side av fortauet, der jeg ALLTID legger meg ut til HØYRE...
Hvis hun gikk i samme retning som du syklet, kan du ha sett et glimt av henne før hun kom inn i svingen. Dette bildet kan så ha kommet fram igjen etterpå slik at du valgte å skifte til kjørebanen.
Hun kom MEG imøte...
Isåfall kunne du jo lett ha unngått kollisjonen ved å kjøre ut i veibanen, mens hun nok ville ha hoppet til sin høyre. Sansynligheten for kollisjon var nok ikke så overhengende som du har forestilt deg.

Jeg vet jo ikke noe om hvordan topografien på stedet er, så hvordan du kan ha sett damen på forhånd aner jeg ikke, og som Kimbara også er inne på, så vet vi heller ikke i hvilken grad du er offer for retrofitting. Det vet du selvfølgelig ikke selv heller, med mindre du hadde videokamera på sykkelen den dagen.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

* Filmer slettet*
Sist redigert av HappeTittenTooYouNow på 07 Mai 2009 20:27, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 2
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Kimbara »

Jeg legger merke til at hekken lett kan sees gjennom. Det ser jeg i den første videoen, ved hånda di, rundt 0:14.

Det som kan ha skjedd er at du da har fanget opp at denne kvinnen kom gående en stund før din "klarsynthet" fortalte deg at du skulle kjøre ned fra fortauet.

Men selvfølgelig; retrofitting er fremdeles en sterk kandidat.
Antall ord: 68
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:Men, min grunn til å poste dette innlegget, er som jeg i en diskusjon med BA, tidligere, går igjennom ALLE mine tenklige faktorer før jeg kaller en hendelse for en Paranormal hendelse.
Det har jeg gjort, og det er opp til dere, for å overbevise MEG, for at min hendelse er et naturlig fenomen.
Hvilke metoder har du brukt for å utelukke retrofitting?

Ut fra videoene kan jeg ikke utelukke at du har sett damen gjennom hekken slik Kimbara er inne på, men jeg tror nok heller at du er et offer for hukommelsens lunefullhet. Derfor er jeg interessert i å høre hvordan du fullstendig kan utelukke det.

En annen ting er at jeg synes også situasjonen er overdramatisert. Damen ville nok ha hoppet til sin høyre, og du kunne ha kjørt til din høyre og ut på veien da du så henne. :)
Antall ord: 147

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links