Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetSnev av klarsynhet?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Hvilke metoder har du brukt for å utelukke retrofitting?
Har ikke utelukket det BA, da jeg først fikk vite om det i dag...
En annen ting er at jeg synes også situasjonen er overdramatisert. Damen ville nok ha hoppet til sin høyre, og du kunne ha kjørt til din høyre og ut på veien da du så henne.
Mulig det, men nei... Jeg ville ha lagt meg litt ned på siden å prød å ta en innersving, og damen, hmmm, ja... hva ville hun ha funnet på? Vanskelig å tenke seg, men, jeg har vært i et par ulykker før, og de innvolverte har uten unntak, blitt gjenstand for FULL paralysering, og ikke klart å unnvike... (Kun min erfaring av det JEG har sett)
Jeg legger merke til at hekken lett kan sees gjennom. Det ser jeg i den første videoen, ved hånda di, rundt 0:14.
Dette gikk endel fortere enn det ble filmet, da jeg kun hadde tanker om oppstart av min trykkmakin, og så (mest sannsynlig) rett frem på veien, og hvis jeg skulle se denne gjennomlysningen i hekken, så måtte jeg se veldig mot huset der, og det har jeg overhodet ingen grunn til å gjøre, da jeg skal rett frem... Så, prøv å se rett frem, der mine øyne var når jeg syklet i siste video, så vil du se, om du ser DamaTeHappe står bak...
Antall ord: 238
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Kimbara »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Jeg legger merke til at hekken lett kan sees gjennom. Det ser jeg i den første videoen, ved hånda di, rundt 0:14.
Dette gikk endel fortere enn det ble filmet, da jeg kun hadde tanker om oppstart av min trykkmakin, og så (mest sannsynlig) rett frem på veien, og hvis jeg skulle se denne gjennomlysningen i hekken, så måtte jeg se veldig mot huset der, og det har jeg overhodet ingen grunn til å gjøre, da jeg skal rett frem... Så, prøv å se rett frem, der mine øyne var når jeg syklet i siste video, så vil du se, om du ser DamaTeHappe står bak...
Mennesker har en annen synsvinkel enn kameraer. Du kunne fint ha fanget opp denne kvinnen, kanskje ubevisst, uten å se direkte mot henne. Jo lenger unna du var, jo mer av denne tynne delen av hekken kunne du se - og med den hastigheten du mener å ha hatt er det ikke vanskelig å tenke seg at du lett kan ha fanget opp at denne kvinnen kom gående.
Antall ord: 179
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Greit det min venn, men jeg er nærsynt å må bruke briller når jeg kjører bil, og når jeg sykler, så bruker jeg det ikke, grunnet svetteperler i panne, som drypper ned i brilleregion... er ikke noe særlig digg, og det er noe som alle som er brillebrukere enige om.. derfor bruker jeg IKKE briller når jeg ute å trår en tur.. Oxo derfor jeg tviholder på gang/sykkelstien....

Du, kan godt få innsyn i mitt førerkort, får å konkludere med mitt utsagn, hvis du ennå er i tvil om min nærsynhet..
Antall ord: 99
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:Greit det min venn, men jeg er nærsynt å må bruke briller når jeg kjører bil, og når jeg sykler, så bruker jeg det ikke, grunnet svetteperler i panne, som drypper ned i brilleregion... er ikke noe særlig digg, og det er noe som alle som er brillebrukere enige om.. derfor bruker jeg IKKE briller når jeg ute å trår en tur.. Oxo derfor jeg tviholder på gang/sykkelstien....

Du, kan godt få innsyn i mitt førerkort, får å konkludere med mitt utsagn, hvis du ennå er i tvil om min nærsynhet..
Du behøver ikke være på defensiven her, vi tenker på saken ut fra hva du har fortalt, og forsøker å finne ut av hva som kan ha hendt. Vi, eller ihvertfall jeg, gidder ikke tvile på at du snakker sant. Hvis du lyver, så spiller det overhodet ingen rolle for meg.

Jeg er ikke sikker på hvordan ting er, men regner med at så lenge du sykler uten briller regner jeg med at du ser ihvertfall en del, selv om det er noe uklart. Et raskt glimt av damen gjennom hekken i sidesynet er nok ikke umulig likevel. Siden du var opptatt med å tenke på annet reagerte du ikke umiddelbart, men glimtet var likevel nok til at du valgte å sykle på veien.

Vi kan jo aldri komme i ettertid, uten fullstendig rekonstruksjon, (Medregnet tankene du hadde da, ikke hva du nå mener du tenkte) finne ut nøyaktig hva som hendte, men vi har funnet et par mulige forklaringer, hvorav en er meget sannsynlig. Vi skal heller ikke se bort fra en kombinasjon av disse.

Vi ser jo da også at absolutt alle faktorer ikke var vurdert før det ble konkludert med en paranormal løsning.

Dette er det vanlige. Jeg tror ikke noen har kapasitet og oversikt nok til å se absolutt alle mulige forklaringer på uvante opplevelser. Derfor blir slike anekdoter ikke regnet som bevis.

Selv opplever jeg til stadighet fenomener andre ville tatt til inntekt for det paranormale, men som jeg undersøker dypere for å finne ut av. Av og til må jeg gi opp, eller at fenomenet ikke gir mulighet til videre undersøkelser, men da tror jeg heller ikke det er paranormalt, jeg bare aksepterer at jeg ikke vet.
Antall ord: 387

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Heksepusen »

Ikke for å fyre oppunder eller grave ned noen teorier her. må rose dere for at dere har bra teorier alle mann her og holder det på sakelig nivå også.
Menjeg vet at happe har prøvd det han kan både med og uten hjelp og se logiske muligheter i dette her både med seg selv og andre.
Men som sakt det er veldig flinke i denne tråde og det liker jeg
Ros til alle heter det da.
Antall ord: 80
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av BA. »

Heksepusen skrev:Ikke for å fyre oppunder eller grave ned noen teorier her. må rose dere for at dere har bra teorier alle mann her og holder det på sakelig nivå også.
Menjeg vet at happe har prøvd det han kan både med og uten hjelp og se logiske muligheter i dette her både med seg selv og andre.
Men som sakt det er veldig flinke i denne tråde og det liker jeg
Ros til alle heter det da.
Han har helt sikkert gått igjennom alt han kan for å finne ut av det, men siden han ikke er noe overmenneske, har han nok oversett noen muligheter han også, jeg tror heller ikke vi har funnet alle muligheter her i tråden.

Poenget er at vi ikke kan være sikre på å ha utelukket alle naturlige muligheter, fordi det er så mange. Å påstå at man har undersøkt absolutt alle muligheter er som å påstå at det ikke finnes paranormalt i det hele tatt. Det er ikke mulig å vise det.

I dette tilfellet har vi i tråden funnet noen muligheter som hver for seg eller sammen kan være årsaken til opplevelsen. Ingen av disse betinger noen ukjente fenomener, og er derfor alle mer sannsynlige enn at det var noe paranormalt ved hendelsen.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Heksepusen »

BA du har så rett så rett og det er derfor jeg syns det er viktig at som du sier vi har mange teorier om dette og alle har hver sin mening om ting.
Jeg tro nok at vi ladrig vil finne noen god forklaring på slike hendelser uansett hvor godt vi prøver og undersøke ting. Som du selv har sakt at alle opplever vi vel noe merkelig som ikke kan forklares eller eller finnes noe logisk forklaring på.
Noen tror det er paranormalt andre innfinner med at slikt skjer bare.
Antall ord: 93
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av BA. »

Heksepusen skrev:BA du har så rett så rett og det er derfor jeg syns det er viktig at som du sier vi har mange teorier om dette og alle har hver sin mening om ting.
Jeg tro nok at vi ladrig vil finne noen god forklaring på slike hendelser uansett hvor godt vi prøver og undersøke ting. Som du selv har sakt at alle opplever vi vel noe merkelig som ikke kan forklares eller eller finnes noe logisk forklaring på.
Noen tror det er paranormalt andre innfinner med at slikt skjer bare.
Nå synes jeg vi har et par gode forklaringer for dette tilfellet. Nå er det nok individuelt hva man mener er gode forklaringer, men jeg tenker sannsynlige forklaringer som gode forklaringer.

Vi opplever alle merkelige ting iblant, men alle fenomener har en forklaring, det er bare ikke alltid vi klarer å finne denne selv.
Ingenting er uforklarlig. Selv om det er små huttekjutter som er forklaringen vi ikke finner, så finnes den logiske forklaringen.
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Gjest »

Tull og vaas folkens!! Dette er en sann historie. Slikt er ikke saa unormalt som man skulle tro. Forskjellen er bare at de fleste ikke tör aa ta sansene sine paa alvor, og avfeier det heller med at det var syke fantasier. Hvis flere hadde turt aa fölge sine egne sanser slik, saa tror jeg det hadde värt langt ferre ulykker. men dessverre er folk saa himla redde for aa skille seg ut fra mengden, at de heller vil meie folk ned enn aa stole paa seg selv.
Er det noe som er galskap, saa er det akkurat det aa ikke ta seg selv paa alvor.
hadde jeg ikke fulgt min intuisjon da jeg var 16, saa hadde det värt meg, og ikke venninna mi som ble stedt til hvile tre dager senere. !!! Tenk paa det dere ikke troende motelöver
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Kimbara »

Tonette skrev:Tull og vaas folkens!! Dette er en sann historie. Slikt er ikke saa unormalt som man skulle tro. Forskjellen er bare at de fleste ikke tör aa ta sansene sine paa alvor, og avfeier det heller med at det var syke fantasier. Hvis flere hadde turt aa fölge sine egne sanser slik, saa tror jeg det hadde värt langt ferre ulykker. men dessverre er folk saa himla redde for aa skille seg ut fra mengden, at de heller vil meie folk ned enn aa stole paa seg selv.
Er det noe som er galskap, saa er det akkurat det aa ikke ta seg selv paa alvor.
hadde jeg ikke fulgt min intuisjon da jeg var 16, saa hadde det värt meg, og ikke venninna mi som ble stedt til hvile tre dager senere. !!! Tenk paa det dere ikke troende motelöver
Jeg syns du drar mange modige konklusjoner her nå.

Saken er slik at vi har noe vi kaller "magefølelse". Tilfeldighetene vil ha det slik at denne noen ganger viser seg å slå til, men det betyr ikke at den bør være til å stole på. Vi mennesker har det med å huske meget godt de gangene slike tilfeldigheter setter inn, men glemmer lett alle de gangene det ikke forekommer.

Jeg sier ikke at det garantert ikke er noe i det her, men du må nok ha litt mer å skilte med enn en personlig opplevelse og mening før du kan slå fast at "dette er sant!".
Antall ord: 253
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Gjest

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Gjest »

Vel...."Magefölelsen vaar stemte iallefall.
Hans sa bytt fil....og det stemte
min sa : kom deg ut av bilen NAA ! (til tross for at vi kjörte meget fint og rolig)
Vennene mine trodde jeg var gal da jeg komanderte dem til aa stoppe og slippe meg ut. Det var jo ingen aapenbar grund i det öyeblikket, til aa römme bilen!!
Men de tenkte helt annerledes 15 minutter senere, da venninna mi som satte seg der jeg satt för jeg forlot bilen, ble sendt til likhuset og kompisen til sykehuset med alvorlige brudd-skader.
Du kan selvfölgelig mene hva du vil. Men jeg mener vi mennesker er utstyrt med saa mye flere sanser enn syn,lukt, hörsel, smak og smerte-sans. Saa langt mye mer. Jeg har unngaatt ulykke og död fire ganger pga det som du sikkert vil kalle flaks. Jeg kaller det naturlig klarsynthet.
Antall ord: 152

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Mkt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 29 Jan 2010 21:29
14
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av Mkt »

Kan ikke vi som har evner bare drite i alle skeptikerene, og la dem leve sitt kjedelige liv i uvitenhet..?

Hadde du vert en skeptiker så hadde du faktiskt kjørt henne ned, og jeg tror ikke det hadde sett så fint ut..

Kanskje dere skeptikere tror vi er galne, og kanskje vi er det.. men det hjelper oss på alle måter, så gi meg EN grunn for å ikke holde på med dette..?

Spennende historie foresten :mozilla_smile:
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Snev av klarsynhet?

Innlegg av zind »

Sier bare gratulerer jeg Happe. Jeg vet hvor inntrykk en slik opplevelse kan gjøre, og uansett hva som er grunnen til hvorfor du forutså dette, så blir man svært ydmyk i forhold til en slik hendelse og hva man er i stand til å oppfatte ;) Det er vel noe med at man må oppleve det selv (alle skeptikeres verste mareritt av en setning? hehe), men jeg syntes det er kjempemoro at du deler!
Antall ord: 74
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !