Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderInutisjon og Bilder

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 15 Mai 2008 15:09
15
Blitt takket: 1 gang

Inutisjon og Bilder

Innlegg av Loddfavne »

Det er mange som har en tilnærming til bilder som går på veldig tekniske ting. Jeg har min egen måte. Hva hvis det er noe på bildet som ikke kan ses? Kan man føle et nærvær?

Er det noen andre personer på bildet enn de som kan ses? Gir bildet en magefølelse? Gir det en lyst til å gjøre noe? Hvis det ble mørkt der bildet ble tatt, ville det vært noe der? Hvis en person var alene på bildet, hvordan ville den personen hatt det der?

Kort sagt, den intuitive tolkningen. Noen andre som driver med slikt?
Antall ord: 107

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av Asbjørn »

Ja, jeg kan ofte kjenne ting fra bilder, men siden jeg og er tildels skeptisk forsøker jeg å finne en forklaring på hvorfor bilder kan ha med seg slik info...

Som Moiree og Interferrens . .

A
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av Kimbara »

Det å "føle" noe fra et bilde blir det samme som å få sterke opplevelser når man hører på musikk, eller når man "kjenner på" atmosfæren i et rom. Det er en psykisk tolkning av det en opplever/ser på.

Det kan være at noe vekker minner eller følelser, og det behøver overhodet ikke være relatert til "energi" som "henger igjen" i bildet.

Intuisjonen er ei flyktig suppe av tankegang, følelser og personlig erfaring. Vi liker å stole på den fordi vi husker de gangene den "hadde rett" og glemmer alle de gangene den "tok feil".
Antall ord: 103
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er som sakt skeptisk til det med blider og slikt. Men jeg opplerver noen ganger selv om jeg ikke har satt på bilde engang ( motivet) å føle ting som også har vist seg og stemme. Jeg har ikke noe god forklaring på dette så her er vel kansje tråden til og få det.
Ja mye av det man føler er det jeg kaller gamle føleser man har. Men hva med alt det andre da?
Antall ord: 78
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:Det å "føle" noe fra et bilde blir det samme som å få sterke opplevelser når man hører på musikk, eller når man "kjenner på" atmosfæren i et rom. Det er en psykisk tolkning av det en opplever/ser på.

Det kan være at noe vekker minner eller følelser, og det behøver overhodet ikke være relatert til "energi" som "henger igjen" i bildet.

Intuisjonen er ei flyktig suppe av tankegang, følelser og personlig erfaring. Vi liker å stole på den fordi vi husker de gangene den "hadde rett" og glemmer alle de gangene den "tok feil".
Ble veldig mye oppklarende fakta her da.
Kimbera har konklusjonene i verden.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 15 Mai 2008 15:09
15
Blitt takket: 1 gang

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av Loddfavne »

Man skal selvfølgelig være åpen for at man tar feil, men den diskusjonen sparer jeg til en annen dag.

Så tilbake til temaet. Jeg har selv erfaringer med å tolke bilder på denne måten. Den klassiske måten er å se etter foto-tekniske detaljer som ikke passer inn i bildet. Dette er et alternativ som kopler inutisjonen inn i. Dette redskapet er en ting som man bruker hvis man bare har et bilde. Det er også en måte å få ett par nye øyne på steder man har undersøkt alene.

Det er bare å prøve. En ting som er viktig er å finne bilder av steder som har en aura, og som gjerne er tatt av noe kjent. Enten i avstand, eller at noen en vet om har vært i kontakt med dette. Slik stiller man inn. Det er vanskelig å få vite om dagligdagse ting, men heller så vil ånder og sterke følelser dukke opp. Hvis man har problemer med å se, så kan man prøve å lukke øynene og bruke hendene for å se bildet.

Dette er en ferdighet jeg gjerne har brukt når jeg har gått turer på steder der får andre har vært. Avsidesliggende steder som er langt å gå til. Åpner jeg meg, kan jeg ane ting.
Antall ord: 216

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Det å "føle" noe fra et bilde blir det samme som å få sterke opplevelser når man hører på musikk, eller når man "kjenner på" atmosfæren i et rom. Det er en psykisk tolkning av det en opplever/ser på.

Det kan være at noe vekker minner eller følelser, og det behøver overhodet ikke være relatert til "energi" som "henger igjen" i bildet.

Intuisjonen er ei flyktig suppe av tankegang, følelser og personlig erfaring. Vi liker å stole på den fordi vi husker de gangene den "hadde rett" og glemmer alle de gangene den "tok feil".
Veldig mye besluttende og konkluderende av deg her.
Jeg tror det blir å bevege seg litt utenfor tema. Det dreide seg nemlig om intuisjon.

Altså, du sier mye at "det ER", "det ER"...
Når det kommer til intuisjon så dreier det seg nettopp om det tvert motsatte. Ikke hvordan ting tilsynelatende er, men hvordan det føles, og hvilken energi det sender ut. Man kan nok i siste instans også føle hvordan "det ER", men poenget er at man ved hjelp av intuisjonen kan samle sammen mer diffuse inntrykk og deretter behandle situasjonen/gjenstanden etter disse diffuse inntrykkene, som igjen vil gi oss en mer omfattende klarhet.

Ting er ikke bare logikk og matematikk når det kommer til det åndelige.
Antall ord: 227
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 15 Mai 2008 15:09
15
Blitt takket: 1 gang

Re: Inutisjon og Bilder

Innlegg av Loddfavne »

Jeg tenkte litt på dette, og jeg tror jeg skal gjøre det ennå enklere. Har man evner, så vil man forstå hva jeg forklarer.

Hvis noe føles rart, ta et bilde. Let etter et slikt sted. Der ting ikke stemmer. Tror faktisk at den som tar bildet kanskje bør ha litt evner også. For det skal være noe med på bildet som ikke er av denne verden.

Sett deg ned med bildet og bruk fantasien. Prøv å se ting som ikke er der. Tenk frem skikkelser som beveger seg i bildet. Se for deg at tiden går, natt blir dag. Ting flyttes, trærne vokser. Regnet drypper. Solen skinner.

Noen ting vil føles rett, andre ting vil føles feil. Noen ganger møter man sine egne minner, eller speilbilder av ens tanker. Først når du ser forbi deg selv, vil du se klart. Meditasjon kan hjelpe med dette. Ser du deg selv i noe, sett et navn på deg, og la det forsvinne. Prøv å se det vage som kanskje ikke er der.

Slik brukes intuisjonen til å se hva som kan ligge bak et bilde.
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links