Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva kan det være?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
ninnes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Mai 2009 13:54
15
Kjønn (valgfri): It`s a girl!!
Lokalisering: Akershus

Hva kan det være?

Innlegg av ninnes »

Jeg har siden jeg var liten våknet opp om natten og sett en skygge av en mann midt i rommet mitt, denne skyggen har fulgt meg opp gjennnom åra og blitt med meg når jeg har flyttet. Jeg kan fortsatt se han for meg når jeg lukker øynene.
Som liten ble jeg så klart kjempe redd når jeg så denne mannen. Etter at jeg for noen år siden fortalte en annen person om dette fikk jeg klar beskjed av vedkommene: det var skytsengelen min, og han var der for å passe på meg.

Siden da har jeg aldri sett han igjen, kan det være sant eller spiller hodet mitt meg et puss?
Var det kanskje fordi jeg ikke var redd han lenger at jeg sluttet å se han. hmmmm dette har jeg tenkt på lenge.

Noen som har en forklaring eller ønsker å komme med en kommentar, det tas imot med takk :mozilla_smile:
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

vel....

for meg og mine opplevelser har det vært slik at er en redd så ser du ting mye fortere og oftere...dette er pga at du viser en energi som gjenferd, demoner eller hvem det er får sterkere kraft fra din nervøse energi til å vise seg for deg. er du ikke redd så kan du nok se dem da å mange ganger men de klarer ikke å ta kraft fra deg lenger på den måten dem gjorde da du var redd....

de gangene en ser dem selv om man ikke er redd tror jeg er fordi demonen eller gjenferdet har sterk energi eller kraft fra før på en måte...

er det en skytsengel så kan det være at denne ville vise seg for deg helt til du oppdaget at det var det det var, slik at du da ble trygg på en måte. om du ønsker å se denne igjen å du tror det er en skytsengel kan du jo be den vise seg for deg hele tiden. men ikke alle slike skytsengler gjør det uansett. de bare er der for å beskytte deg å sånn.

ps man må være sikker på at det ikke er et gjenferd eller en demon før man ønsker dem der... :!: :shock:

håper inderlig jeg ikke har forklart meg feil/galt nå hehe er så vanskelig å forklare :?
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ninnes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Mai 2009 13:54
15
Kjønn (valgfri): It`s a girl!!
Lokalisering: Akershus

Re: Hva kan det være?

Innlegg av ninnes »

Tusen takk :mozilla_smile:
Jeg forstod akkurat hva du mente. :mozilla_smile:
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:vel....
for meg og mine opplevelser har det vært slik at er en redd så ser du ting mye fortere og oftere...dette er pga at du viser en energi som gjenferd, demoner eller hvem det er får sterkere kraft fra din nervøse energi til å vise seg for deg. er du ikke redd så kan du nok se dem da å mange ganger men de klarer ikke å ta kraft fra deg lenger på den måten dem gjorde da du var redd....
"Nervøse energien"? Den energien man bruker skiller seg ikke fra noen annen energi. Energi er energi uansett hvilken menneskelige egenskaper man ønsker å ilegge den.

Om "gjenferd" lever på å "ta kraft" fra noen kan de vel like gjerne holde til rundt kraftverk og få energi i store mengder derfra?
håper inderlig jeg ikke har forklart meg feil/galt nå hehe er så vanskelig å forklare :?
Vel, med mindre du kan gi gode grunnlag for det du påstår så er det dessverre store muligheter for at det er feil. Det er derfor man skal og bør være forsiktig når man snakker om tro på denne måten.
Antall ord: 198
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

ninnes skrev:Tusen takk :mozilla_smile:
Jeg forstod akkurat hva du mente. :mozilla_smile:
så bra :)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

Kimbara skrev:
jente 27 skrev:vel....
for meg og mine opplevelser har det vært slik at er en redd så ser du ting mye fortere og oftere...dette er pga at du viser en energi som gjenferd, demoner eller hvem det er får sterkere kraft fra din nervøse energi til å vise seg for deg. er du ikke redd så kan du nok se dem da å mange ganger men de klarer ikke å ta kraft fra deg lenger på den måten dem gjorde da du var redd....
"Nervøse energien"? Den energien man bruker skiller seg ikke fra noen annen energi. Energi er energi uansett hvilken menneskelige egenskaper man ønsker å ilegge den.

Om "gjenferd" lever på å "ta kraft" fra noen kan de vel like gjerne holde til rundt kraftverk og få energi i store mengder derfra?
håper inderlig jeg ikke har forklart meg feil/galt nå hehe er så vanskelig å forklare :?
Vel, med mindre du kan gi gode grunnlag for det du påstår så er det dessverre store muligheter for at det er feil. Det er derfor man skal og bør være forsiktig når man snakker om tro på denne måten.
jeg forklarer det jeg kan og mere kan jeg ikke gjøre ... sånn er det jo bare.
jeg vet bare at man har ulike energier...gode og dårlige eks. nervøs energi er en energi der jeg mener at man viser man er redd...som egentlig er negativ energi... det var, og er måten jeg ville forklare et annet menneske på... å personen som lurte skjønte meg.

vel i mine opplevelser og andre jeg kjenner så ser jeg hver gang at jo mer redd en er på slike ting jo mere kommer slike ting... det usynlige blir mere synlig stort sett da man er redd eller vi som mennesker gir dem dårlig/negativ energi fra oss....


men har du et godt grunnlag for å si at ikke dette stemmer så kom med det, jeg er åpen for det og hører. og bør ikke du også være forsiktig å si slikt som at ting er humbug uten at man ser det eks ? her inne har ingen rett, her er det basert på hva enkelte tror og mener og ser og opplever. mer kan ingen gjøre her inne. :D

her er det jo åpent for alle vettu og sin tro og retning av ting. :mozilla_cool:
Antall ord: 409

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev: jeg vet bare at man har ulike energier...gode og dårlige eks. nervøs energi er en energi der jeg mener at man viser man er redd...som egentlig er negativ energi... det var, og er måten jeg ville forklare et annet menneske på... å personen som lurte skjønte meg.
Bruken av ordet "energi" i denne sammenhengen er feilaktig. Energi er energi - ikke noe annet. Energi er beskrivelsen av hvor mye kraft som anvendes. Det finnes ikke noe som heter positiv og negativ joule.

Når du nå vet dette burde det være ganske klart at troen på at "ånder" tar næring fra "energien" i en sinnstilstand mister grunnlaget ;)
vel i mine opplevelser og andre jeg kjenner så ser jeg hver gang at jo mer redd en er på slike ting jo mere kommer slike ting... det usynlige blir mere synlig stort sett da man er redd eller vi som mennesker gir dem dårlig/negativ energi fra oss....
Vel, dette er psykisk. Det er klart at man opplever mer av noe man er redd for - man vier det jo oppmerksomhet ved å være redd for det. Det er det samme som skjer når man fokuserer på et tall og tilsynelatende forfølges av dette tallet hvoren man går. Man er oppmerksom på noe, og dermed vil man ubevisst lete etter det hele tiden. Det betyr ikke at tallet tar næring fra "energien" ens.
men har du et godt grunnlag for å si at ikke dette stemmer så kom med det, jeg er åpen for det og hører.
Nå har du fått en kortfattet forklaring på de psykologiske mekanismene som ligger til grunn for denne troen.
og bør ikke du også være forsiktig å si slikt som at ting er humbug uten at man ser det eks?
Jeg har ikke sagt at noe er humbug, jeg har påpekt faktorer som usannsynliggjør troen - altså indirekte sagt at troen sannsynligvis er humbug.
her inne har ingen rett, her er det basert på hva enkelte tror og mener og ser og opplever. mer kan ingen gjøre her inne. :D
Helt feil. Det er mange som har tatt og tar feil ang. mye her inne.
her er det jo åpent for alle vettu og sin tro og retning av ting. :mozilla_cool:
Jepp :) Og det er også åpent for at de som har litt bedre kjennskap til naturvitenskap og psykologi kan forklare og oppklare en del misforståelser innenfor "det paranormale".
Antall ord: 421
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

Kimbara:

men det er ok det du skriver det er det du mener. :D
men vil nå heller si at opplevelser og føleser er mer bevis enn noe vitenskapelig.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev: men vil nå heller si at opplevelser og føleser er mer bevis enn noe vitenskapelig.
Forstår det, men det er rett og slett ikke riktig. Opplevelser og følelser er rent subjektive aspekter, og kan umulig tjene som bevis for noe som helst.
Antall ord: 48
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

Kimbara skrev:
jente 27 skrev: men vil nå heller si at opplevelser og føleser er mer bevis enn noe vitenskapelig.
Forstår det, men det er rett og slett ikke riktig. Opplevelser og følelser er rent subjektive aspekter, og kan umulig tjene som bevis for noe som helst.
hva gjør vitenskap det mest rette ? det lurer jeg på.
tror du på alt det vitesnakapen sier eller siler du ut det som virker mest fornuftig ?

bare en tanke? :mozilla_cool:
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
Kimbara skrev:
jente 27 skrev: men vil nå heller si at opplevelser og føleser er mer bevis enn noe vitenskapelig.
Forstår det, men det er rett og slett ikke riktig. Opplevelser og følelser er rent subjektive aspekter, og kan umulig tjene som bevis for noe som helst.
hva gjør vitenskap det mest rette ? det lurer jeg på.
tror du på alt det vitesnakapen sier eller siler du ut det som virker mest fornuftig ?

bare en tanke? :mozilla_cool:
Jeg svarte deg i en ny tråd, her: https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 63&t=19387
Antall ord: 104
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

mhm... :)
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 380
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva kan det være?

Innlegg av jente 27 »

Ninnes:

har du opplevd no annet slikt?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ninnes
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Mai 2009 13:54
15
Kjønn (valgfri): It`s a girl!!
Lokalisering: Akershus

Re: Hva kan det være?

Innlegg av ninnes »

Nei ikke på samme måte, men jeg har mange familiemedlemmer som har åpnet seg for det "ukjente" de ser og føler ånder. Jeg har forskjellige steder hvor jeg ikke går pga av redsel , disse stedene har jeg blitt fortalt at jeg som liten aldri ville være i nærheten av.

Jeg er nok redd for å åpne meg og tørre se og føle. Hele meg sier at hvis jeg først åpner meg så ser jeg, og er ikke sikker på om det er det jeg vil.

Men dette kan jo være fordi jeg tror sterkt på at det finnes noe mer mellom himmel og jord.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva kan det være?

Innlegg av Moonstone »

ninnes skrev:Men dette kan jo være fordi jeg tror sterkt på at det finnes noe mer mellom himmel og jord.
Ja, men husk at du ikke å ta den mest lettvindte løsningen, som er å prøve å finne svaret i etablert, dogmatisk religion. Prøv å finn svar utenom det i steden, og ha MANGE muligheter åpne.
For det er ikke sikkert det ligger noen svar der, selvom de alle selv hevder det, og dems svar på fenomenene er kanskje heller ikke riktige.
Antall ord: 83
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links