Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKSjaman/Ur-musikk

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Sjaman/Ur-musikk

Innlegg av Moonstone »

Hei 8)
Jeg har alltid hatt en fasinasjon for Indianer kultur og ur-musikken dems.
Jeg har vært så heldig å oppleve trommereiser og meditasjonsreiser gjennom sjamanistisk musikk en rekker ganger, og hver gang så finner jeg en slags indre ro og jording i musikken. Intrumentene som ofte blir brukt, værtfall i mer moderne versoner er sjamantrommer, Dijeridoo, krystallboller, fløyter og forskjellige krasle-instrumenter. Det som slår meg i musikken er at de hele tiden prøver å gjengi lyden av skogen, dyr, vann, naturen, så det er lett og jordes, samtidig som det blir litt dramatisk.
Som følge av fasinasjonen lærte jeg meg også noen ur-instumenter selv, som sjamantromme og Dijeridoo.
Det er spesielt EN musiker innen sjangeren som jeg har forkjærlighet for, og som jeg har vært på konsert hos en rekke ganger, og heter Kailash Kokopelli.
Meget deilig musikk og en intressant person, må jeg si.
Om dere liker Indianer/Ur-musikk anbefaler jeg dere sjekke ut han:

http://www.kailash-kokopelli.com/home_kk.html

Noen flere som liker sånn musikk her?
Antall ord: 183
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Ørnevinge
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 16 Mai 2009 14:01
14

Re: Sjaman/Ur-musikk

Innlegg av Ørnevinge »

Jepp, vi er flere som liker slik musikk :mrgreen:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links