Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHer har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av geysirland »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av Atheos »

Flaks ja.
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av M... »

Mmmmmmmm.......... Sånn som med meg.... Jeg ble påkjørt(mens jeg satt i bilen) av en som kom i over 80 km i timen.... Det eneste ménet jeg fikk var kronisk nakkeskade. Jeg tør ikke å tenke på hva som KUNNE ha skjedd.... NOE el. NOEN var i hvertfall der.... Det er sikkert og visst... Så får de andre si hva DE vil...
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
viskas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 29 Mai 2009 11:31
14

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av viskas »

Har en en slem hjelper og en snill hjelper som sitter på hver sin skulder og trår inn slik at det blir hell i uhell og uhell i hell? Jeg tror ikke det er noen slags krefter som hjelpere eller annet abstrakt, og de heller er en psykologisk selvoppfyllelse. Uansett om de ikke er noe annet enn sistnevnte, er det jo også noe, og kan ha sin "funksjon" (psykologisk) om en tror på det. Det skal en selvfølgelig få lov til.
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av Svartepus »

viskas skrev:Har en en slem hjelper og en snill hjelper som sitter på hver sin skulder og trår inn slik at det blir hell i uhell og uhell i hell? Jeg tror ikke det er noen slags krefter som hjelpere eller annet abstrakt, og de heller er en psykologisk selvoppfyllelse. Uansett om de ikke er noe annet enn sistnevnte, er det jo også noe, og kan ha sin "funksjon" (psykologisk) om en tror på det. Det skal en selvfølgelig få lov til.
Jeg velger heller å se det som at vi er her for å lære, både av positive og negative opplevelser. Derfor opplever noen mennesker sånne ulykker som kunne ha hatt dødelig utgang, men som de mirakuløst overlever. Altså ingen "slemme" hjelpere som steller i stand ulykken, men en hjelper (eller fler) som loser deg levende gjennom en fæl ulykke for at du skal få en eller annen lærdom.
Hjelpere er ikke sånne oversnille vesener som er her for å sy puter oppunder armene på folk, men mer "nøytale" lærere som hjelper oss til å ta lærdom gjennom livets strenge skole.

...Tror og mener jeg da. ;)
Antall ord: 197
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
viskas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 29 Mai 2009 11:31
14

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av viskas »

Svartepus skrev:
viskas skrev:Har en en slem hjelper og en snill hjelper som sitter på hver sin skulder og trår inn slik at det blir hell i uhell og uhell i hell? Jeg tror ikke det er noen slags krefter som hjelpere eller annet abstrakt, og de heller er en psykologisk selvoppfyllelse. Uansett om de ikke er noe annet enn sistnevnte, er det jo også noe, og kan ha sin "funksjon" (psykologisk) om en tror på det. Det skal en selvfølgelig få lov til.
Jeg velger heller å se det som at vi er her for å lære, både av positive og negative opplevelser. Derfor opplever noen mennesker sånne ulykker som kunne ha hatt dødelig utgang, men som de mirakuløst overlever. Altså ingen "slemme" hjelpere som steller i stand ulykken, men en hjelper (eller fler) som loser deg levende gjennom en fæl ulykke for at du skal få en eller annen lærdom.
Hjelpere er ikke sånne oversnille vesener som er her for å sy puter oppunder armene på folk, men mer "nøytale" lærere som hjelper oss til å ta lærdom gjennom livets strenge skole.

...Tror og mener jeg da. ;)
La oss si at jeg velger å innføre et nytt begrep til det alternative miljøet; viskere. Jeg mener at hver gang jeg opplever noe svært positivt, men samtidig får en enorm skuffelse, da er det viskerne som er på ferde. Jeg får et brev i posten om en pengegevinst pålydende 1 million kroner. Jeg må først overføre 30.000,- for å få gevinsten. Jeg ser aldri noe til premien. Dette mener jeg er viskere som vil fortelle meg noe.
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av Svartepus »

viskas skrev:
Svartepus skrev:
viskas skrev:Har en en slem hjelper og en snill hjelper som sitter på hver sin skulder og trår inn slik at det blir hell i uhell og uhell i hell? Jeg tror ikke det er noen slags krefter som hjelpere eller annet abstrakt, og de heller er en psykologisk selvoppfyllelse. Uansett om de ikke er noe annet enn sistnevnte, er det jo også noe, og kan ha sin "funksjon" (psykologisk) om en tror på det. Det skal en selvfølgelig få lov til.
Jeg velger heller å se det som at vi er her for å lære, både av positive og negative opplevelser. Derfor opplever noen mennesker sånne ulykker som kunne ha hatt dødelig utgang, men som de mirakuløst overlever. Altså ingen "slemme" hjelpere som steller i stand ulykken, men en hjelper (eller fler) som loser deg levende gjennom en fæl ulykke for at du skal få en eller annen lærdom.
Hjelpere er ikke sånne oversnille vesener som er her for å sy puter oppunder armene på folk, men mer "nøytale" lærere som hjelper oss til å ta lærdom gjennom livets strenge skole.

...Tror og mener jeg da. ;)
La oss si at jeg velger å innføre et nytt begrep til det alternative miljøet; viskere. Jeg mener at hver gang jeg opplever noe svært positivt, men samtidig får en enorm skuffelse, da er det viskerne som er på ferde. Jeg får et brev i posten om en pengegevinst pålydende 1 million kroner. Jeg må først overføre 30.000,- for å få gevinsten. Jeg ser aldri noe til premien. Dette mener jeg er viskere som vil fortelle meg noe.
Ja værsågod, det må du gjerne gjøre. Tror ingen kommer til å nekte deg det ;)

Jeg er ikke alltid helt sikkert på hva jeg tror og ikke tror mht hjelpere, men hvis de finnes tror jeg de også hjelper folk dit de skal (hvor enn det måtte være) etter sin død. Kanskje vi alle til og med har valgt selv hvor lenge vi skal være her, før vi overhodet kom til? Da ville det jo være galt av hjelperne å hindre døden.

Uansett tror jeg alt har en mening, selv om jeg til tider har vaklet litt i troen på dette når fæle ting har skjedd med venner og familie...
Antall ord: 406
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Her har nok hjelperene vært ute...at det er mulig!

Innlegg av Asbjørn »

Jeg tror på at :

Hjelpere er ikke der for å gjøre "jobben din".

De griper ikke inn i dine daglige valg, uansett hva du velger.
De er ikke der for å la deg vinne 72 mill i lotto.
De er ikke der for å redde deg ut av ehnver situasjon som måtte oppstå, uansett om DU er årsak til det eller ikke.

De er der for å lede deg videre på din vei, - slik at du "dumper" opp i situasjoner du skal lære av, situasjoner som det på forhånd er planlagt at du skal oppleve / lære noe av.
Likevel er det DU som tar valget / valgene.

Hjelpere KAN gripe inn, dersom en hendelse vil ødelegge videre fremgang i livet ditt,
Dersom du er i ferd med å bli påkjørt, og det er "for tidlig" - pågrunn av andre omstendigheter,
vil de fysisk kunne gripe inn og trekke / skyve deg vekk.
Dette er dog unntakene.
De kan og beskytte en i en gitt situasjon, som egentlig burde gitt mye større skader / problemer / død. ( englevakt )

Men å leve slik at du stoler på at hjelperene skal fikse alt for deg, da er du på feil vei.
De kan legge til rette av og til, men DU tar valgene...

Eks: dersom du er sulten ; Hjelperene gir deg ikke maten.
Du må pent kjøpe den, og evt tilberede den selv.
De gir deg heller ikke penger til mat, dersom du skal oppleve sulten.

De er der for å passe på at du får de opplevelser du SKAL ha i livet, slik at DU lærer de ting du skal lære.
Det meste av annet - må du greie sjøl.

( samme svar som i denne tråden )
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links