Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerEr dette en hjelper?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

para
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 29 Mai 2009 02:02
14

Er dette en hjelper?

Innlegg av para »

Noen ganger når jeg prøver å sove, får jeg følelsen av at det er noen som ligger ved siden av meg, alltid på høyre side. Jeg hører liksom noen som puster. Kan dette være en hjelper, eller er det bare innbilning?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Dagros »

Slikt opplever jeg også, men det er stort sett når jeg ikke har vaska ørene på ei stund, eller har øreverk, og prøver å sove, da hører jeg en slik "pustelyd" på begge sidene av hodet. Altså, ved begge ørene, aldri, som jeg kan høre, bare ved ett av dem... Men det kan jo selvfølgelig komme av at du ligger med det ene øret, da det venstre øret, i ditt tilfelle, ned, og blokkerer lyden på den sida?

Dette har for meg ei naturlig forklaring, altså enten at ørene spiller deg et puss, eller at du rett og slett VIL høre noe, altså du lytter for å høre om det er noe der, og da kan jo også den lyden komme, iallfall etter mine erfaringer... Men det er bare hva det KAN være... Så altså, jeg for min del ser på det som noe naturlig som kan forklares med mer eller mindre uparanormale ting, men det kan jo selvfølgelig være noe mer, men jeg forklarer det slik 8)

Det er klart en ubehagelig lyd å høre, særlig om man ligger med et av ørene mot døra, prøver å sove, og hører den lyden. Da snur man seg hele tida for å se om det er noe der, da noe som resulterer at man ikke får sove, og blir nervøs, og redd for å sove. Men dette er rett og slett ikke farlig, tror jeg, kun noe som ørene produserer, lyden, for å enten bli kvitt ulumskhetene under en øreverk, eller så er det rett og slett for å kanskje lage den lyden, og prøve å "si" noe? Jeg for min del tror ikke ørene prøver å "si" noe slik, men er sikkert noen som tror på det også ;)

Så min konklusjon er at det er liten sjanse for at det er en hjelper, og at det ikke er noe å bekymre seg for. Prøv å tenke på noe HELT annet enn den lyden, selvom den er der hele tida, eller legg det høyre øret ned på puta, og se om den går bort da... Om ikke, så er det allikevel ikke noe farlig, mener nå jeg :)

Lykke til ;)
Sist redigert av Dagros på 29 Mai 2009 10:32, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 367

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Casandra »

Tja, hva skal man svare på noe sånt?

Dette er det egentlig bare du selv som kan avgjøre hva du mener det er, det er vanskelig for utenforstående å sette seg inn i det du opplever.

På den andre siden, hadde du trodd dette var noe naturlig - ville du ikke ha spurt heller. Kanskje du allerede vet svaret?

For øvrig trenger det ikke være en hjelper, kan også være noen som er på besøk. En hjelper vil man ha mest tilknytning til dersom man har behov for det.
Antall ord: 93
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Dagros »

Joda, men h*n spør for å få svar, da ;)

Som man roper i skogen, får man svar, sies det. slik er det på paranormal.no også :p

Vel, Cas, nei, h*n hadde nok ikke spurt om h*n trodde det var noe naturlig, men nå trodde han vel ikke det var noe paranormalt heller, kun at det kanskje var en hjelper, og det virka som om h*n egentlig ikke trodde det... Om du skjønner hva jeg mener, han ville vel egentlig ha avkrefta at det var en hjelper... Iallfall slik jeg leste det h*n skrev, så var det nokså svevende, og mest et slags forsøk på å da bli kvitt følelsen av at noen holder øye med ham/henne :)

Så det er ikke noen lett greie å avgjøre når man ikke har opplevd noe selv, men når man har opplevd noe liknende, så kan man jo altså trekke noen få slutninger ut fra det, ettersom man da aldri har SETT hjelperen som angivelig skal drive å puste deg i øret... Eller "sett" i en drøm eller noe slikt, da... Ikke sant? Blir litt merkelig å prøve å forklare noe man ikke aner hva som er fakta, før man har mer kunnskap på området, men sånn som det står der, at den påster ham/henne i øret, så vil det da si at h*n kanskje bare innbiller seg det, noe jeg da tviler på, siden det tydeligvis har skjedd flere ganger, noe som da resulterer i at det med gjentatte ganger ikke har noe med noe innbilning å gjøre, så da kan man gå mer inn på at det KANSKJE er noe... Men det er ikke noe som indikerer at det skal være noe der, annet enn at det driver og puster ham/henne i øret, og da sitter man igjen med en rar følelse når man har opplevd noe slikt, og prøver å forklare noe slikt. Da henvender man seg til et paranormalt forum for å få svar på om det er noe paranormalt, noe det da kanskje er, men jeg tror ikke det var det h*n hadde i tankene i utgangspuknktet... Slik jeg ser det ;)

Men det Cas nevnte med at det kanskje er noe på besøk, det må komme på besøk ofte da, siden det da tydeligvis er der nesten hver kveld etter det jeg så, eller iallfall veldig ofte... Så jeg for min del aner ikke hva som kan ha forårsaka denne lyden, men gjetter som sagt på noe naturlig :)
Antall ord: 432

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 131
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Casandra »

Nå var det ikke deg jeg svarte med innlegget mitt, Dagros.
Alle har rett til sine meninger, også du - og her har vi forskjellig måte å ytre oss på :)
Antall ord: 29
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Dagros »

Casandra skrev:Nå var det ikke deg jeg svarte med innlegget mitt, Dagros.
Alle har rett til sine meninger, også du - og her har vi forskjellig måte å ytre oss på :)
Jeg VET det ikke var meg du svarte..? ;)
Hva mener du med det? :?

Jeg fortsatte bare på det jeg hadde skrevet over, og gjorde et forsøk på å hjelpe Para med å fortelle hva det kunne vært, altså også PRØVE å konkludere med noe... Det så du vel? :)

Jeg vet alle har rett til sine meninger, og jeg slakter INGEN, kom bare på noe mer å skrive, beklager at det kom inn etter at du hadde skrevet ditt, Cas 8)

Du så jeg skrev "h*n spurte" og slikt? Det betyr at jeg fortsetter tråden uten å på noen som helst måte hinte om at det var meg du svarte... Ser du ikke det? :cry:
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Dagros »

Cursus_Boreae skrev:Hvis det finnes hjelpere, kan vi alle erklære oss hjelpesløse.
Hm... Det virker jo dystert og skummelt... Hvorfor hjelpeløse, om det finnes hjelpere, da? :salute:
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Heksepusen »

For å si litt om dette slik jeg forstår det så er hjelperne til der for å vise muligheter live ikke ta alt annsvar. Mann har forsatt annsvar for sinne egene handlinger og valg.
Hjelperne er der for og vis muligheten og veien vi kan ta. mest på det åndelige plan.

Hva du føler når du legger deg kan nok du best svare for selv.
Antall ord: 66
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Asbjørn »

Enig med Heksepusen her...

Jeg tror på at :

Hjelpere er ikke der for å gjøre "jobben din".

De griper ikke inn i dine daglige valg, uansett hva du velger.
De er ikke der for å la deg vinne 72 mill i lotto.
De er ikke der for å redde deg ut av ehnver situasjon som måtte oppstå, uansett om DU er årsak til det eller ikke.

De er der for å lede deg videre på din vei, - slik at du "dumper" opp i situasjoner du skal lære av, situasjoner som det på forhånd er planlagt at du skal oppleve / lære noe av.
Likevel er det DU som tar valget / valgene.

Hjelpere KAN gripe inn, dersom en hendelse vil ødelegge videre fremgang i livet ditt,
Dersom du er i ferd med å bli påkjørt, og det er "for tidlig" - pågrunn av andre omstendigheter,
vil de fysisk kunne gripe inn og trekke / skyve deg vekk.
Dette er dog unntakene.
De kan og beskytte en i en gitt situasjon, som egentlig burde gitt mye større skader / problemer / død. ( englevakt )

Men å leve slik at du stoler på at hjelperene skal fikse alt for deg, da er du på feil vei.
De kan legge til rette av og til, men DU tar valgene...

Eks: dersom du er sulten ; Hjelperene gir deg ikke maten.
Du må pent kjøpe den, og evt tilberede den selv.
De gir deg heller ikke penger til mat, dersom du skal oppleve sulten.

De er der for å passe på at du får de opplevelser du SKAL ha i livet, slik at DU lærer de ting du skal lære.
Det meste av annet - må du greie sjøl.

A
Ps; hehe, her var allerede svaret på foregående spørsmål skrevet før innlegget over ble postet... ;)
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Dagros »

Asbjørn skrev:De er ikke der for å la deg vinne 72 mill i lotto.
Næææ... :cry:

Jeg for min del holder en knapp på at hjelperne er her for å veilede, om de i det hele tatt er her, slik dere sier. De tar ikke valg, men de gir oss underbevisste meldinger om ting som kan komme til å skje, og f. eks. 3-4 veier ut av den. Man kan bare velge en av dem ;)
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
para
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 29 Mai 2009 02:02
14

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av para »

Det med at jeg hører den pustinga bare på høyre side har ikke noe å gjøre med at jeg ligger med venstre øre ned på puta. Uansett hvordan jeg snur meg, er det bare på høyre siden jeg hører lyden.

Det er ikke akkurat som om noen puster meg inn i øret heller, men mer bare at noen ligger ved siden av meg og puster. Er egentlig ikke noen ekkel følelse heller, føler at hvis det er en hjelper så er det bare hjelperen som skal hvile seg til neste dag :P Og hvis det er en hjelper der, så er det noen som passer på meg, så blir ikke redd, men synes det er litt merkelig. Har veldig lyst til å se hjelperen min, å vite hvem det er, for jeg føler at det er noen som hjelper meg.

Hører ikke pustinga hver kveld, kan være flere kvelder på rad, og så hører jeg plutselig ikke noe på en måned liksom. Kan vel si at det er en dag i uka i gjennomsnitt.
Antall ord: 182

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 17 Jun 2008 12:54
15
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Undra »

Synes Asbjørn skreiv en veldig god beskrivelse av hva jeg også tror skytsånder er der for. (veileder/guide/skytsengel/hjelper/hva enn navnet er)

Hadde en opplevelse med min da jeg var barn. Har aldri siden sett han. Jeg gikk vel i første eller andre klasse på barneskolen. Var ett såkalt "nøkkelbarn" som selv låste meg inn hjemme å ventet på at foreldrene mine skulle komme hjem fra jobb. Var utrolig husredd på den tiden, og holdt meg inne på rommet mitt hvor jeg følte meg trygg. - min borg - . Alle andre dører i huset lot jeg stå vid åpne, slik at jeg kunne se om det var noen der... en forsikring mente jeg vel..., bortsett fra ytterdøra da.
Denne dagen ble jeg veldig tørst, og vurderte å gå inn på kjøkkenet å hente meg noe å drikke. For å komme meg dit måtte jeg gjennom stuen, forbi gangdøa hvor jeg kunne se videre gjennom til toalettet. Tok sats fra rommet mitt og sprang til kjøkkenet. fikk meg noe å drikke, og sprang så tilbake til rommet mitt med hjertet i halsen! Mens jeg sprang så jeg inn i de forskjellige rommene etterhvert for å se at det ikke var "noen" der... Jeg fikk en stor skrekk i meg da jeg like før jeg entret rommet mitt igjen så noen inne på toalettet. Der sto en meget lyshåret ungdom med blå genser og rød bukse å smilte til meg... Jeg ble veldig forundret, og litt paff. Jeg torde faktisk å gå ut av rommet mitt igjen for å se etter en gang til, men da var han selvfølgelig borte. Jeg gikk inn på rommet mitt og ble der til mamma kom hjem, men følte meg mye roligere.

Dette var en så merkelig opplevelse for meg, både fysisk og følelsesmessig, at jeg alltid siden har trodd at det var min hjelper som sto frem den dagen for å liksom fortelle meg at jeg trengte ikke være redd, han var der å passet på meg.
Dette vil jeg alltid tro på selv om flere av dere, eller skeptikere vil ha det forklart annerledes.
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av zind »

Cursus_Boreae skrev:Fordi vi kan frasi oss alt ansvar, så kan heller hjelperne gjøre jobben for oss.
Vi slipper jo å gjøre en dritt. I det hele tatt får vi alltid hjelp.
Trenger ikke tenke. Trenger ikke kjøre med bilbelte.

Så ufattelig jævlig og naivt. Tenk dere om, dere "åh, vi har hjelpere"-folk.
Dere lever i en romantisk illusjon og utsetter andre for fare med denne falske trygghet.
Nei nå syntes jeg du trekker noen merkelige konklusjoner her. Er det noe vi virkelig er her på jorden så er det alene og adskilt fra det "gudommelige".
Hjelpere er ikke til mye hjelp om du kjører uten bilbelte.. ja, DA er man naiv og har misforstått det hele, det er ingen hjelpere som er der for å gjøre jobben for deg. Tror du det står en hærskare med hjelpere der kun for deg? Ja, det er godt mulig :) MEN, fri vilje kjære deg, er du en av de som har så mange med deg så er du antagelig en av de som har hatt det virkelig tøft, med mange prøvelser dette livet. En god hjelper er ikke synonymt med et perfekt og problemfritt liv,snarere tvert imot vil nå jeg si..
Antall ord: 213
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 199
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Angel2003 »

Les svaret til Asbjørn en gang til - de gjør ikke jobben din - men forteller deg tålmodig gang etter gang - du får det best om du gjør den på den måten jeg vil du skal gjøre det - så LYTT og lær.
Gjør du ikke som de anbefaler deg å gjøre - TRYNER du på en eller annen måte.

Den som ikke vil høre - han får føle!!!

Det er ei bok som heter: når tegnene taler av Patrica Heller.
Undertekst: hvis du hører budskapet tre ganger, bør du lytte!!! :bat
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Er dette en hjelper?

Innlegg av Astarte »

Hjelpere kan virke som en rådgiver hvis man lytter. Etter min tro, så skal vi gjennom flere liv, og lære/utvikle oss i hvert av disse. På veien så har vi med oss en eller flere hjelpere som kan lette læringen. Etter at jeg begynte å bli litt bevisst på dette og tenkte nøyere etter, så har det blitt bekreftet for meg etter utallige ganger jeg har fulgt denne "magefølelsen". Noen kaller dette også intuisjon.

For meg er hjelpere er virkelighet som er en selvfølgelig del av livet mitt. Jeg snakker til dem og ber om veiledning og råd. De svarer meg på forskjellige måter, kanskje via tegn eller denne "magefølelsen". Noen ganger svarer de ikke i det hele tatt, og da tenker jeg at det er meningen jeg skal finne det ut selv ;)

Jeg har kjent kjærligheten fra dem, men aldri opplevd dem som skremmende eller ubehagelige. Jeg tror at hvis man blir skremt av noe, så er det ikke en hjelper.

Til trådstarter. Det kan godt være at det er en måte hjelperen din sier at h*n er der for deg. Ofte så føler vi oss mer sårbare når vi skal sove. Hovedsaken er at du ikke skal føle deg alene, tror jeg :D

Som vi er forskjellige, så har vi også forskjellige hjelpere. Noen har strenge hjelpere, andre ikke. Plasseringen de har viser gså noe av hvilken "hjelp" vi har behov for. Noen har også flere hjelpere enn andre, og hjelpere fra forskjellige nivåer.
Antall ord: 264
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links