Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserKrangling, rot og negative energier.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Troyamin

Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Troyamin »

Den siste mnd har samboeren min og jeg kranglet endel. det har vært rotete inne pga dårlig tid osv. Før har vi alltid kommet oss fint gjennom en krangel, men nå er det som om energiene i huset har forværret seg. Jeg vet jo at det kan skje, men trodde faktisk ikke dette kom til å skje meg.

Holder nå på å rydde og vaske, samt lufte ut huset. Føler likevel den negative energien er rundt meg enda. Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre videre? Kjerringråd for husrens :mozilla_wink:
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Moonstone »

Høres mer ut som et normalt samliv spør du meg :lol:
Alle har det vel sånn til tider..
Det KAN jo være en negativ energi i huset også, men da helst noe som er igjen i et hus man nettopp har flytta til..
Antall ord: 46
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Borte..

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Borte.. »

Hva med å skvære opp med hverandre? Løse problemene dere har?
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av ludoburgero »

Jeg tror nok aller helst at disse negative energiene ligger mellom dere, og ikke i huset.
Sånn sett hjelper det nok ikke bare å vaske og rydde, men dere må snakke om det også.
Være enige om hvem som skal gjøre hva og få det til å fungere.
Hvis det er noen trøst så er det slik i de aller fleste (om ikke alle) forhold noen ganger.

Det kan ha med både stress, humør, været (ikke minst!) og alt å gjøre.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Astarte »

Ja, jeg signerer alle ovenfor her...ellers kan det være bra å brenne litt hvit salvie også. Renser fint, og lukter godt ;)

Nå har jeg noen år sammen med det slaktet jeg deler gjeld med. Og jeg vil bare legge til at det dere går gjennom er veldig normalt. Og sunt. :lol:

Man trenger ikke alltid tåle trynet på hverandre for å elske hverandre ;)
Antall ord: 64
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Moonstone »

Astarte skrev:Man trenger ikke alltid tåle trynet på hverandre for å elske hverandre ;)
Alle som har levd sammen med noen en stund vet dette :lol:
Negative vibber i lufta er ikke til å unngås i slike perioder..
Antall ord: 37
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av zind »

Etter å ha selv levd flere år i et hus som har vært rotete og under konstant oppussing, er jeg ikke i tvil om at det å ha kaos rundt seg over lenger tid fører til at det blir temmelig kaos innvendig også. Den tunge og negative energien tror jeg som de andre her, at er noe mellom deg og samboeren din. Jeg tror det skal mye til før så mye energi har festet seg at du merker det i huset. Da tror jeg det skal gå LANGT og være mye negative emosjoner involvert, men det der føler antagelig du best. Uansett, best å være føre var. Krangling er nedbrytende og tappende for oss alle, så jo før dere får ordnet opp i det jo bedre :)

Hvis du likevel føler det er noe med huset/leiligheten så skal du bestemme deg for at disse negative energiene ikke får lov til å bli. Sett deg ned med lukkede øyne og se for deg huset/leiligheten. La oss si at du skal lete etter den negative energien som mørke flekker, lokaliser hvor energien har festet seg og rens den ut ved at du ser for deg hvit lys som fyller leiligheten og "vasker bort" alt det mørke. Se for deg at du lager et skjold rundt leiligheten/huset av hvitt lys, slik at du er beskyttet mot fremtidige opplevelser av lignende sort. De negative energiene virker voldsomme, men det er lave vibrasjoner og vil alltid tape i en kamp mot rene tanker og hensikter basert på kjærlighet.

Havsalt er det jeg har hørt/lest mest som går igjen når det gjelder husrens. Saltet er kjent for sin egenskap til å trekke til seg de negative energiene. Tipset jeg har fått med meg går ut på at du skal strø havsalt i hjørnene av hjemme ditt.

Lykke til!
Antall ord: 320
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
silverJenta
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Okt 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nordland

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av silverJenta »

Litt tid for seg selv hjelper også, da får man en pust i bakken og kan fundere over hva som gikk galt. :oops:
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Troyamin

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Troyamin »

zind skrev:
Hvis du likevel føler det er noe med huset/leiligheten så skal du bestemme deg for at disse negative energiene ikke får lov til å bli. Sett deg ned med lukkede øyne og se for deg huset/leiligheten. La oss si at du skal lete etter den negative energien som mørke flekker, lokaliser hvor energien har festet seg og rens den ut ved at du ser for deg hvit lys som fyller leiligheten og "vasker bort" alt det mørke. Se for deg at du lager et skjold rundt leiligheten/huset av hvitt lys, slik at du er beskyttet mot fremtidige opplevelser av lignende sort. De negative energiene virker voldsomme, men det er lave vibrasjoner og vil alltid tape i en kamp mot rene tanker og hensikter basert på kjærlighet.

Havsalt er det jeg har hørt/lest mest som går igjen når det gjelder husrens. Saltet er kjent for sin egenskap til å trekke til seg de negative energiene. Tipset jeg har fått med meg går ut på at du skal strø havsalt i hjørnene av hjemme ditt.

Lykke til!
Nå er ikke dette første gangen jeg opplever at negative energier er i huset. Dette er ikke normalt å ha her hjemme. Så dere som mener det bare er normal krangling, tar feil! Jeg har selv sett mørke skygger reise seg i hjørnene i stua, for å ta ett av eksemplene.

Prøver nå å sende positive tanker ut, og ber om beskyttelse. Føler dette har hjulpet endel.
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av Astarte »

Nei, jeg mente heller ikke at det var "bare" krangling. (selv om det er slitsomt nok i seg selv ;) )

Jeg mener at det kan bli en ond sirkel av det. At krangling fører til rot, og igjen forer dårlige energier, som igjen fører til krangling og rot.

Så da er det lurt å begynne med fysisk rydding. Man føler seg faktisk bedre av det, og det i seg selv fører til bedre energi. Ellers så anbefaler jeg å brenne hvit salvie, og pass på at røyken når alle kriker og kroker så "ingen" får gjemt seg ;) .

Det er slitsomt og uttærende å ha det sånn. Men det er bare etpar enkle råd, og så kan vi heller komme tilbake til andre metoder hvis det ikke har noen effekt!
Lykke til :D
Antall ord: 138
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Krangling, rot og negative energier.

Innlegg av zind »

Troyamin skrev:
Nå er ikke dette første gangen jeg opplever at negative energier er i huset. Dette er ikke normalt å ha her hjemme. Så dere som mener det bare er normal krangling, tar feil! Jeg har selv sett mørke skygger reise seg i hjørnene i stua, for å ta ett av eksemplene.

Prøver nå å sende positive tanker ut, og ber om beskyttelse. Føler dette har hjulpet endel.
Nei, hvis man snur på det, er det helt logisk at det blir krangling i et sted der det "ligger mye vondt i veggene". At det er noe som påvirker dere slik at det blir krangling, ikke kranglingen i seg selv som skaper dårlig atmosfære. Var ikke meningen å hoppe til konklusjoner, bare har opplevd av erfaring at fysisk rot (oppussing!) skaper masse emosjonell dritt :)

Jeg kan desverre ikke så mye om rensing av hus. Det har blitt spurt mye om det her på forumet, men det er sjelden noen konkrete forslag som kommer opp. Noe er det, så du kan jo søke litt på forumet. I mitt hode er jeg rimelig overbevist om at det kan være greit å ordne opp i slikt selv, be de om å dra rett og slett. Frykt og negativ stemning er nettopp de tingene som denne entiteten eller hva det nå enn er har mulighet til å bli. Som jeg nevnte i en annen tråd er det mange healere som hevder at Moldavit (meteor?) er den sterkeste healingsteinen, og at det absorberer negativ energi og beskytter bæreren av den. Men jeg aner ikke, nå spytter jeg bare ut de første tingene jeg tenker, så får du se om du kan få bruk for noe av det eller vil undersøke noe av det nærmere.
Hvis du eller samboeren din har begynt å "åpne dere opp", så kan en naturlig del av det være at dere skal bli testet. Å skille mellom lys og mørke. Jeg har blitt lært opp til at disse ikke skal fryktes, for så fort du og din samboeren hever vibrasjonsnivået deres litt så vil ikke dette negative kunne stjele energi fra dere lenger. Kanskje du skal snakke litt med samboeren din, i tilfelle hun kanskje har det litt vanskeligere for tiden enn hun gir uttrykk for? Det at du ber om hjelp høres bra ut, det er noe av det første jeg ville gjort selv. Jeg ville faktisk prøvd litt enkel feng shui også, for å få chi til å flyte optimalt gjennom huset, slik at det påvirker dere som bor der på en positiv måte.

I 2009 er 5 gule stjerner i "nord sektoren".
Bilde
I følge feng shui er 5 gule stjerner svært uheldig, hva slags rom har du i den nordlige sektoren av huset ditt?
Jeg fant et annet feng shui tips for å holde unna "evil spirits" :666 og dempe den negative effekten og innflytelsen fra de 5 gule stjerner. Et bilde av Chung Kwei;
Bilde
Du kan lese mer om Chung Kwei og hensikten med det her;
http://www.wofs.com/index.php?option=co ... view&id=63

Du kan bruke dette bagua hjulet til å finne ut hvor de forskjellige sektorene er i huset:
Image
Helsesektoren er altså midt i huset, karriere sør, ferdigheter og kunnskap sør-vest osv. Feng shui er egentlig ganske logisk og enkelt har jeg funnet ut, og man ser fort om noe er "feil" hvis man vet hvor de forskjellige sektorene er. Det finnes alltid relativt enkle løsninger på de fleste problemer, og det meste handler om å balansere de forskjellige elementene.
Jeg har lest mye om det i det siste fordi jeg skal flytte og har lyst til å teste det ut. Hvis du syntes det er spennende og lurer på noe, så skal jeg prøve å hjelpe deg om jeg kan.
Antall ord: 644
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !