Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerWe are all atheists about most of the gods

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

WeAreRichardDawkins
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 14
Startet: 29 Mai 2009 20:53
14

We are all atheists about most of the gods

Innlegg av WeAreRichardDawkins »

"We are all atheists about most of the gods that societies have ever believed in. Some of us just go one god further. "
Richard Dawkins

Hva tenker dere religiøse og dere som tror på ånder og slikt om dette? Jeg mener at dette sitatet er selve svaret på at det ikke kan finnes noen gud, ånder eller engler. Selvsagt kan man ikke være 100% sikker på at ikke gud finnes så lenge man enda ikke har 100% kunnskap om hvordan alt i Universet henger sammen, men det betyr ikke at man skal ta av totalt og tro på at gud, supermann og engler finnes.

Hvis dere enda er religiøse og åndelige etter at dere leste Richard Dawkins sitt sitat anbefaler jeg dere å se dette kjente og klassiske klippet på Youtube som varer i 1 minutt og 23 sekunder:

"Richard Dawkins answers "the most simplest question" from a Liberty U student."
"What if you're wrong?"

http://www.youtube.com/watch?v=6mmskXXetcg

Hvis dere enda tror på gud og ånder er jeg bekymret for deres framtid, men husk, det er aldri for seint å ta av de mørke solbrillene dere har på og se verden slik den egentlig er. Jeg har tatt de av for lenge siden og jeg kunne ikke vært lykkeligere! :)

Jeg ble selv tvunget til å ta på meg solbrillene ved å bli døpt og bli kristelig konfirmert, men nå er jeg over 20 år og kan se hvordan verden henger sammen og alt som har med gud, ånder og engler strider mot all sunn fornuft.
Antall ord: 262

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: We are all atheists about most of the gods

Innlegg av Kimbara »

Nå holder det vel neppe å henvise til et par sitater og et youtube-klipp om man ønsker å opplyse i særlig grad om noe. Det er derfor Dawkins har skrevet en rekke tykke bøker om emnet.

Hvis du har tatt deg tid til å grundig lese det Dawkins skriver så forstår du at religion og overtro ofte sitter for godt forplantet i det mentale til å bare kunne overtales på så enkelt vis.
Antall ord: 73
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: We are all atheists about most of the gods

Innlegg av Moonstone »

Litt artig å se han bruker akuratt de samme argumentene som jeg selv har brukt i alle år :)
Ja, om det sovende menneske hadde våknet litt opp fra dagligdags-søvnen sin, og begynt å stille spørsmål angående sin oppveksts trossystem, hadde det nok gjort underverker..
Antall ord: 48
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links