Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

KlarsynthetKan man gå til klarsynt for ofte?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Adaaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Okt 2007 20:35
16
Lokalisering: Våler i Hedmark

Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Adaaa »

Jeg var hos ei klarsynt dame i mai, og har lyst til å prøve å gå til ei til.. Men så har jeg hørt at man ikke skal gå til klarsynte for ofte, og helst bare en gang i halvåret? Stemmer dette? Hvorfor?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Here4U
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 06 Apr 2009 00:38
15
Kjønn (valgfri): mann
Lokalisering: Kristiansand

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Here4U »

Å gå ofte til klarsynt har vel mer å si for lommeboka til den klarsynte enn for deg selv, du må jo ta dine egne valg iblant også.

For all del, de siste månedene har jeg hatt mye kontakt med ett medium, men da har det vært i forbindelse med selv-utvikling. Og da har det ikke kostet noe heller.

Bent
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Jul 2005 13:11
18
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Dan »

Bare pass på det ikke blir en besettelse. Lett å bli avhengig av de greiene der, og som Bent sier, det kan fort gå hardt utover lommeboka ...

Mvh Dan
Antall ord: 28
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av zind »

Det har jeg da aldri hørt noen som har sagt andre enn deg nå Adaaa :mozilla_undecided:
De sier det nok enten fordi så mange har blitt hekta og brukt enorme summer på bl annet teletorgtjenester, eller så må det vel være en teori om at man ikke skal vite for mye, at man må ta ansvar og egne valg. Men, vel... jeg kan ikke se noen grunn til at du ikke skulle prøve å gå til 2 forskjellige, det er absolutt interessant å kunne se hva de sier og sammenligne, om du har råd til det!

Jeg har sjelden brukt penger på slikt siden jeg er så himla redd for å bli lurt (jeg har mange rundt meg som mener slikt bare er tull å bruke penger på), men var nylig hos ei dame som både er klarsynt og driver med healing. Det er faktisk noe av det beste jeg har brukt pengene mine på, jeg har rett og slett fått et mye bedre liv etterpå. For meg var det en ypperlig kombinasjon, at hun kunne hjelpe meg og huske ting som gjør at jeg er slik jeg er i dag, og samtidig kunne hjelpe meg å heale og gi slipp på disse tingene som gjorde at jeg stod slik fast. Men jeg hadde helt ærlig aldri i verden trodd hun skulle kunne hjelpe meg så mye som hun gjorde.

Spørs jo hva du er ute etter. Jeg for min del vil ikke vite så mye om fremtiden, og vet at den stort sett er opp til meg selv uansett. Jeg er redd for at om jeg skulle blitt fortalt en masse, så ville det ubevisst ligge der å påvirke mine fremtidige valg. En dyktig klarsynt vet hva de skal si og ikke si, det er viktig. Det beste er nok å gå til en klarsynt når en har det bra, selv om vi selvsagt føler behovet litt mer desperat når vi har det vanskelig. Bruk litt tid når du skal finne riktig behandler, det er så mye rart der ute at det ikke er moro en gang! Du trenger sikkert ikke noen preken om det ene eller det andre, men siden jeg selv lærte den vanskelige veien kan jeg ikke la vær :) :Vær skeptisk, og klar over at det finnes de som er veldig gode til å lese kroppsspråk. Prøv å gi så lite informasjon som mulig, så vet du i allefall at du ikke gir noen tydelige ledetråder for de som kanskje kun er meget dyktige til å lese kroppsspråk. Og lykke til, håper du finner noen som er skikkelig flinke!

Hvordan var det hos hun du var hos i mai forresten?
Antall ord: 454
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Adaaa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 14 Okt 2007 20:35
16
Lokalisering: Våler i Hedmark

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Adaaa »

Det blir nok en tur til ei til! :) Greit å høre om de sier det samme.. Enig i at man fort kan bruke det man får høre om fremtid til å ta valg. Kan kanskje være litt skummelt, men kan jo hjelpe det også. Før jeg gikk til hun jeg var hos hadde jeg ikke peiling på hva jeg skulle gjøre til høsten, men hun anbefalte meg å flytte til en by og starte livet på nytt. Gir veldig mening etter å ha tenkt litt på det! :) Hun jeg var hos var veldig flink. Jeg sa ikke et ord, og hun la ut om hva jeg følte og ting jeg hadde opplevd. Som ikke så mange andre veit om. Veldig interessant! :)
Antall ord: 125

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Black Eyed Susan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 27 Mai 2009 13:34
14

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Black Eyed Susan »

For mange år siden var jeg hos ei som hadde automatskrift. Hun var skremmende treffsikker, men det hjalp lite når jeg ikke var i kontakt med det hun anbefalte meg å gjøre. Jeg tror nok at hvis du handler i forhold til hva andre sier så blir du avhengig av denne hjelpen videre også.

I årene som har gått har jeg gått til veiledning for å finne veien selv, og etter min mening er dette det klokeste å gjøre. Så, en god veileder holder, etter min mening, klokelig kjeft og lar deg via god veiledning finne veien selv :)
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Yvain el FuchsiaS
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 72
Startet: 01 Apr 2006 13:54
18

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Yvain el FuchsiaS »

Hei,

Det er vel kansje slik at vi alle egentlig vet hva vi trenger. Kjenn litt på hva det er som virkelig gjør deg lykkelig. Ønsker du feks å danse, så ta et dansekurs. Det er veldig greit å snakke med en klarsynt for veiledning, men veien finner man selv, så lenge man følger sin magefølelse og sine ønsker. Tror jeg da. :)
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Kimbara »

Adaaa skrev:Det blir nok en tur til ei til! :) Greit å høre om de sier det samme.. Enig i at man fort kan bruke det man får høre om fremtid til å ta valg. Kan kanskje være litt skummelt, men kan jo hjelpe det også. Før jeg gikk til hun jeg var hos hadde jeg ikke peiling på hva jeg skulle gjøre til høsten, men hun anbefalte meg å flytte til en by og starte livet på nytt. Gir veldig mening etter å ha tenkt litt på det! :) Hun jeg var hos var veldig flink. Jeg sa ikke et ord, og hun la ut om hva jeg følte og ting jeg hadde opplevd. Som ikke så mange andre veit om. Veldig interessant! :)
Bare vær klar over at disse såkalte "klarsynte" er kjent for å bruke teknikker som f.eks. cold reading for å lure folk. Jeg vil være så freidig å påstå at du vil komme bedre, og langt billigere, ut av det ved å konsultere en hvilken som helst venn om du behøver råd iht. livet ditt.

Hvis du tenker etter vil ethvert råd virke "meningsfylt" om det blir gitt deg med tyngde (i dette tilfellet "vissheten" om at den "klarsynte" faktisk kan se inn i fremtiden).

Dette vil jeg råde deg til å tenke over før du bruker flere penger eller forandrer livet ditt pga. noe et fremmed menneske har sagt.
Antall ord: 242
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Astarte »

Jeg anbefaler stort sett de som er interessert å kjøpe seg en stokk selv. Mye billigere, og så kan du legge så ofte du vil ;)
Antall ord: 25
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av zind »

Astarte skrev:Jeg anbefaler stort sett de som er interessert å kjøpe seg en stokk selv. Mye billigere, og så kan du legge så ofte du vil ;)
Ja, det er moro å legge kort :) Men vanskelig å legge på seg selv, det er fort gjort å lese det i kortene man så gjerne vil de skal bety. Og jeg har vært borti folk som har tatt helt av på det og legger kort for den minste lille avgjørelse... men moro er det, og det kan funke som bare det også. Man må bare ta seg selv i nakken litt om man lener seg for mye på kortene, og prøve å ha et uanstrengt forhold til det!
Antall ord: 115
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Heksepusen »

zind skrev:
Astarte skrev:Jeg anbefaler stort sett de som er interessert å kjøpe seg en stokk selv. Mye billigere, og så kan du legge så ofte du vil ;)
Ja, det er moro å legge kort :) Men vanskelig å legge på seg selv, det er fort gjort å lese det i kortene man så gjerne vil de skal bety. Og jeg har vært borti folk som har tatt helt av på det og legger kort for den minste lille avgjørelse... men moro er det, og det kan funke som bare det også. Man må bare ta seg selv i nakken litt om man lener seg for mye på kortene, og prøve å ha et uanstrengt forhold til det!
Må bare si meg enig der med dere.
Kan jo si at det blir billigere i lengeden også, eneste utgiften man har er koert, bok og kansje et kurs hvis man vil.
Antall ord: 149
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Jeg er av den oppfattning av at hvis du ønsker å oppsøke en klarsynt ofte, så er det den klarsynte som viser din vei..
Noe, som du fra fødselen av er lært til å ta avgjørelser selv..
Hvis du står ved en "avgjørelse" som du sliter med å bestemme deg for, så "lytt" til ditt hjerte... Det tar ALDRI feil..
Klarsynte tar feil rett som det er, og stole på en klarsynt, ville jeg aldri ha gjort.
Jeg ville aldri latt en klarsyt diktere mitt liv.
Når det gjelder deg og ditt liv, så er det DU som er den klarsynte...
Som, Kimbara skriver, lytt heller til dine venner,venninder, familie som kjenner deg, og ikke en totalt ukjent klarsynt.

Det å spå et menneskes fremtid, burde ha vært ved forbud.. (min mening)..
I det øyeblikket man oppsøker en klarsynt, med det formål å få hjelp til fremtidige avgjørelser, så opphører din frie vilje.. Du er ikke lenger din egen herre... Du lar en totlt ukjent person styre ditt liv, og du har heller ikke belegg for at personen "har sett noe" over hodet..

Mitt råd... LYTT TIL DINE EGNE FØLELSER.... DE TAR ALDRI FEIL...

Happe....
Antall ord: 205
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:Jeg er av den oppfattning av at hvis du ønsker å oppsøke en klarsynt ofte, så er det den klarsynte som viser din vei..
Noe, som du fra fødselen av er lært til å ta avgjørelser selv..
Hvis du står ved en "avgjørelse" som du sliter med å bestemme deg for, så "lytt" til ditt hjerte... Det tar ALDRI feil..
Og hjertet sier:
"Dunk dunk, dunk dunk, dunk dunk,..."

Goddag mann økseskaft.

Det er en gammel misforståelse at hjertet kan snakke. Det eneste hjertet sier er "dunk, dunk". Det du henviser til er fordommene dine. Når man står ovenfor et vanskelig valg, så er det gjerne ett valg som virker riktig ut fra hva en føler. Det kommer av at man er opplært til å tenke slik, mens ved å resonnere bruker man hjernen, og vurderer både det positive og det negative ved forskjellige alternativer. Det er slik, samt ved å spørre om begrunnede råd en finner fram til det beste valget.
Klarsynte tar feil rett som det er, og stole på en klarsynt, ville jeg aldri ha gjort.
Jeg ville aldri latt en klarsyt diktere mitt liv.
Dette kan jeg bare stille meg helt og holdent bak. :D
Når det gjelder deg og ditt liv, så er det DU som er den klarsynte...
Som, Kimbara skriver, lytt heller til dine venner,venninder, familie som kjenner deg, og ikke en totalt ukjent klarsynt.
Hvis du tar bort dette med å være klarsynt, så er jeg enig i dette også.
Det å spå et menneskes fremtid, burde ha vært ved forbud.. (min mening)..
Det er sannsynligvis ikke mulig, så da er det heller ikke behov for noe forbud, men det er burde blitt mer opplysning om skeptisk tenkemåte i skolene, slik at man lærer seg å styre unna en del av disse svindlerne.
I det øyeblikket man oppsøker en klarsynt, med det formål å få hjelp til fremtidige avgjørelser, så opphører din frie vilje.. Du er ikke lenger din egen herre... Du lar en totlt ukjent person styre ditt liv, og du har heller ikke belegg for at personen "har sett noe" over hodet..
Det blir jo ikke helt riktig, fordi man står selv fritt til å velge selv etterpå, og vurdere om en synes rådene fra den "klarsynte" er velbegrunnede eller ikke.
Mitt råd... LYTT TIL DINE EGNE FØLELSER.... DE TAR ALDRI FEIL...
Uff, i såfall skulle kvinner aldri fått stemmerett, homofili skulle fremdeles vært forbudt og alt skulle vært slik det alltid har vært.
Antall ord: 437
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Kan man gå til klarsynt for ofte?

Innlegg av Metodisten »

Astarte skrev:Jeg anbefaler stort sett de som er interessert å kjøpe seg en stokk selv. Mye billigere, og så kan du legge så ofte du vil ;)
Jeg har en stokk.
Til å pryle rompa di med.
Det var bare tull. Kunne ikke dy meg. Men er det sånn att du bruker tarorkort Astarte ?
Bare spør, for om svaret er ja så har jeg ett par flere spørsmål. Om hvordan du gjør og om du har historier om utfallet å sånt ? :?
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links