Så skal man kunne reise i tid ved å nærme seg lysets hastighet, altså løsrive seg fra tid/rom ved å reise med mye fart. Mye fart gir da løsrivelse fra det, og gjør at man kan reise noen millisekunder, da, tilbake i tid, siden tida går fortere utenfor romskipet eller hva det er. Så om man mot formodning klarer å komme opp i 3.00*10^8m/s, så er man helt fri fra det der, ifølge relativistiske forskere

Men så tåler man kanskje ikke akselerasjonen som finner sted for å komme opp i den hastigheta, eller tilnærmet den hastigheta, siden man må akselerere fort. Bortsett fra det, så kommer man da til å dø, rett og slett, for man tåler det visst ikke

Det er sikkert mer, men for å komme til poenget med denne tråden, altså teorien min, vil jeg si dette: Om man skal opp mot lysets hastighet, så må man bruke mye energi. Denne energien går det ikke an å bruke, siden man ikke har den. Så teorien går ut på at det rett og slett ikke går an, teorien sier at for å komme opp mot den hastigheta, må man bruke mer energi enn man har tilgjengelig, noe som da ikke går an

Nå går det riktignok an å låne energi fra "ingenting" over et utrolig kort tidsrom, det er over veeeldig kort tid, så om det kanskje kan gi det siste puffet for å nå lysets hastighet vet jeg ikke, for hvordan skal man få lånt den energien, f. eks. til et romskip, i et nanosekund?