Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderFoto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
RoseRed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Apr 2005 12:12
19

Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av RoseRed »

Hei :)

Tok dette bildet under et opphold i Krakow (Polen) for ca 1 år siden.
Har studert foto, og en av tingene man lærer om er gjentagende punkter i motiver. På dette fotoet er det en hvit bil, en dame i hvit, og en hvit kassebil. Derfor likte jeg motivet. Etter å ha tatt bildet følte jeg at det var noe som var rart med det. Hva ser dere til høyre for damen i hvit med veske?

Bilde

Takk for all hjelp og respons!
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av BA. »

Det jeg legger merke til at det kun er damen i hvitt som er skarp. Alt annet er dosent, noe som kan tyde på at det var henne du ville ta bilde av, og at du fulgte henne med kameraet da du tok bildet.

Det jeg også kan se er en person som kommer damen i møte, altså til høyre i bildet for damen i hvitt.
Antall ord: 68
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RoseRed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Apr 2005 12:12
19

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av RoseRed »

BA. skrev:Det jeg legger merke til at det kun er damen i hvitt som er skarp. Alt annet er dosent, noe som kan tyde på at det var henne du ville ta bilde av, og at du fulgte henne med kameraet da du tok bildet.

Det jeg også kan se er en person som kommer damen i møte, altså til høyre i bildet for damen i hvitt.
Det er helt riktig at det var damen i hvit som var hovedfokus da jeg tok bildet.
Den damen/personen er det jeg la merke til også, og hun/det som kommer i mot var ikke der fysisk da jeg tok bildet. Dette veit jeg for det 1ste fordi jeg satt å så i søkeren for å få et bilde med kun 1 person og bilene, og fordi jeg har andre bilder tatt like før og like etterpå som bare viser den hvite damen med vesken og bilene, og om den andre damen/personen hadde vært noe fysisk ville det ikke kunne forsvinne så fort.

Mvh!
Sist redigert av RoseRed på 05 Jul 2009 17:39, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 177

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KetMas
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 410
Startet: 10 Sep 2008 20:27
15
Lokalisering: Vikhammer
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av KetMas »

er nok en annen dame/jente/mann som jogger forran henne. Du ser det er samme greie med bilene i fart også. Skurrete liksom :)

Men fint bilde :)
Antall ord: 27
Hi, I'am Fox Mulder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av M... »

Det ser bare ut som det er noe som er på veien. Mye sånt: "Er det noe mer på bildet?" her inne for tiden...
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RoseRed
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 05 Apr 2005 12:12
19

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av RoseRed »

Mee-Ran skrev:Det ser bare ut som det er noe som er på veien. Mye sånt: "Er det noe mer på bildet?" her inne for tiden...
Det var det første som slo meg også at det kunne være en del av strukturen til veien, og derfor slo jeg opp i de andre bildene fra samme sted og tidspunkt for å sjekke, og da var det ikke der. Derfor kan jeg ikke skjønne at det kan være en del av strukturen.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av Kimbara »

For meg ser det bare ut som en person. Kanskje du ikke bet deg merke i denne personen når du tok bildet. Lett å overse slike detaljer.

Hvorfor et "spøkelse" eller hva nå det skal være skulle manifistere seg halvveis bak en bil på et bilde skjønner jeg ikke. For å si det slik; ble det fanget opp på bildet må det ha vært synlig fysisk idét bildet ble tatt - ellers hadde ikke kameraet klart å fange det opp.
Antall ord: 82
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paraunormal
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 443
Startet: 03 Mai 2005 22:22
18
Blitt takket: 2 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av paraunormal »

Det første som kom meg inn var at det var en person i fart som ble uklar. Ved andre øyekast kan det se ut som halvveis inntørkede sølepytter på fortauet og veien som danner noe som kan se ut som et hode og en kropp. De mørke flekkene rundt på asfalten ser også ut som lignende pytter.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GraverMark
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 31
Startet: 23 Jun 2009 00:56
14
Kjønn (valgfri): Hufsitufsen
Lokalisering: Skauen
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av GraverMark »

ser det har blitt sagt før. men igjen;

dama i hvitt med sort veske er skarp, men bildet ellers er helt "tåkete".
det var litt fett. :geek:
Antall ord: 28
Barbēlō

I suffered, I learned, I changed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av BA. »

paraunormal skrev:Det første som kom meg inn var at det var en person i fart som ble uklar. Ved andre øyekast kan det se ut som halvveis inntørkede sølepytter på fortauet og veien som danner noe som kan se ut som et hode og en kropp. De mørke flekkene rundt på asfalten ser også ut som lignende pytter.
Etter å ha sett en gang til på bildet er jeg fullstendig enig med deg. Og det stemmer jo også med påstanden om at det ikke var noen person der. :)
Antall ord: 93
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av Horus^ »

BA. skrev:
paraunormal skrev:Det første som kom meg inn var at det var en person i fart som ble uklar. Ved andre øyekast kan det se ut som halvveis inntørkede sølepytter på fortauet og veien som danner noe som kan se ut som et hode og en kropp. De mørke flekkene rundt på asfalten ser også ut som lignende pytter.
Etter å ha sett en gang til på bildet er jeg fullstendig enig med deg. Og det stemmer jo også med påstanden om at det ikke var noen person der. :)
Hvorfor ikke se på bilde med ett tredje øyekast?
Det er lett å se klar forskjell på sølepyttene på parkeringsplassen og det som er på fortauet.
Fortauet har også firkanta gatestein, noe som gjør at man trygt kan si det ikke er en sølepytt man ser.
Antall ord: 143
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 17 Jun 2008 12:54
15
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av Undra »

Studerte bildet nøye. zoomet godt inn... Man kan da tydelig se at det er en sølepytt, eller oljegris eller noe. det ligger i alle fall langs bakken. kjettingen mellom "veistolpene" ligger "utenpå" skyggen/sølen/griset. Det er svak nedoverbakke fra parkeringen til veien. (uten å bli lurt av skjevheten i horisonten) Dette viser at sølen/griset kan ha rent ut mot veien.
Alt er blurri, uten damen i hvitt. Ser ikke at det er noe mystisk med sølet/skyggen/griset foran henne.
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av BA. »

Horus^ skrev:Hvorfor ikke se på bilde med ett tredje øyekast?
Det er lett å se klar forskjell på sølepyttene på parkeringsplassen og det som er på fortauet.
Fortauet har også firkanta gatestein, noe som gjør at man trygt kan si det ikke er en sølepytt man ser.
Da har jeg gjort det også, og er fortsatt enig med paraunormal.

Det er lett å se forskjell på dem, rett og slett fordi de ikke er like. Hva som er sølepytter, og hva som er olje- eller annen slags flekker på bakken er ikke godt å si, men det er nok flekker og sølepytter vi ser.
Antall ord: 107
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jente35
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 05 Jul 2009 19:47
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av Jente35 »

RoseRed skrev:Hei :)

Tok dette bildet under et opphold i Krakow (Polen) for ca 1 år siden.
Har studert foto, og en av tingene man lærer om er gjentagende punkter i motiver. På dette fotoet er det en hvit bil, en dame i hvit, og en hvit kassebil. Derfor likte jeg motivet. Etter å ha tatt bildet følte jeg at det var noe som var rart med det. Hva ser dere til høyre for damen i hvit med veske?

Bilde

Takk for all hjelp og respons!
Dette er jo vann som ligger på veien etter regnværet... Ikke noe mystisk der
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Foto tatt fra et hotellromvindu i Krakow

Innlegg av TheTech »

Hun som går der har ei hette over hodet. Regnet det? Hvis ikke, så vet ikke jeg :P
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links