Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderKatter og kommunikasjon

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
evenf
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 25 Apr 2009 16:15
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo

Katter og kommunikasjon

Innlegg av evenf »

Hei! Jeg har fått meg omplasseringskatt, og det er en helt spesiell katt har jeg forstått. Det er et godt lynne på den, og den gikk inn i flytteburet med en gang jeg kom for å hente den. Den valgte meg, og det var meningen at det skulle være min/vår katt.
Jeg leser noen innlegg her, om det å kommunisere med dyr.
Jeg vil og kommunisere med dyr *snufs*...
Er det noe man kan lære seg av folk med evner?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av Metodisten »

Fint att du har tatt deg av en stakkars katt.

Jeg tror nok att det går mest paa kropps spraak. Dyrene er jo fenomenale med og erstatte ett verbalt spraak med kropps spraak. (beklager dette tastaturet )

Jeg hadde en katt som satt utenforbi do doren naar vannskaalen var tom f.eks.
Vet ikke hvorfor, men vi forstod det begge.
Svarer man med kattens "spraak", tror jeg man kan bli overasket over hvor god kommunikasjon man kan oppnaa.
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GraverMark
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 31
Startet: 23 Jun 2009 00:56
14
Kjønn (valgfri): Hufsitufsen
Lokalisering: Skauen
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger
Kjønn:

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av GraverMark »

det du kan begynne med er å lese mer om "tegn" katten gir. f.eks. begynn med det "selfølgelige".
:3
når katten lukker øynene når du koser emd den, er den trygg på deg og ser på deg som sin "eier".
når den maler er den tilfreds.
når den overser deg, er den antakelig hvis fornermet for noe, eller så er den bare ikke "i humør".

jo mer du forstår om kattens kroppsspråk, jo mer kan du "lese" hva den føler og vil.

katter ser ikke på seg selv som kjeledyr, det er du som er "dyret" i huset. og det er ok at du bor med katten. (sånn er det bare x3)

men men, ialefall les litt om kattens kroppsspåk. det kommer du langt med. :salute:
Antall ord: 136
Barbēlō

I suffered, I learned, I changed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av zind »

Gratulerer med katt, det kommer du nok ikke til å angre på, det er faktisk helt utrolig hvor spesiell kontakt man kan få med katter. Jeg må si at selv om jeg alltid har sett på meg selv som et hundemenneske, så syntes jeg at katter på mange måter er mer spennende og interessante. Jeg tok til meg en hjemløs katt selv for 7 år siden, som var rimelig nervøs og skrøpelig. Men du kan tro vi ble gode venner, hun elsket å være med på ting og at vi snakket sammen. Var alltid klar til å være med når jeg skulle lage mat, og etterhvert så utviklet vi liksom vårt eget språk slik at vi begynte å kommunisere veldig godt. Jeg er overbevist om at hun forstod veldig mye, mye mer enn jeg var forberedt på at en katt kunne :)

Jeg har i noen ganger prøvd telepati med hund og katt også, og det har faktisk fungert. Det er noe du bør prøve, for det er kjempegøy når det funker! De gangene jeg har prøvd har jeg sendt kommandoen verbalt (ved å tenke på det jeg ville sagt for å få dyret til å forstå. f,eks sitt), i tillegg til at jeg har prøvd å sende bilder som viser hva jeg vil de skal gjøre, bilder slik det vil se ut sett fra deres øyne. Når jeg har brukt telepati for å få hunden min til å sitte har jeg også prøvd å gi han en følelse av den feite rumpa hans som treffer bakken, slik jeg tror det kanskje føles for han. hehe. Men jeg sverger at det funket, har bare prøvd det 2 ganger, men begge gangene satt han i løpet av max 15sek. Katter er på mange måter helt motsatt av en hund, så det er litt vanskeligere å vite om det funker eller ikke. Men hvis katten din er sånn som min, at den kommer løpende med en gang du roper på den, så kan du jo prøve å teste litt ved å kalle på med tankenes kraft?

Det finnes kurs for å lære å bli dyretolk også, men jeg har ingen erfaring med noen av de. Egentlig tror jeg det beste er å finne sin egen måte å kommunisere på med pus, så lenge du har interesse for det og er villig til å bruke mye tid på det, så får du det helt sikkert til. Katter er flinke til å gjøre seg forstått, men de er så forskjellige at din og min katt helst sikkert kan ha veldig forskjellige måter å kommunisere på. Jeg tror de gjør litt det som må til for å få deg til å forstå, og det tar ofte mange år å virkelig før en katt virkelig får tillit til deg og viser ordentlig interesse. Man kan like lett miste det privilegiet der, min katt vil nesten ikke nærme seg meg lenger. Jeg ble nemlig utrolig allergisk etterhvert, så jeg kunne ikke kose med henne en gang til slutt. Hun har selvsagt blitt boende, fordi vi har en stor gård og fordi vi er så utrolig glad i henne. Men når vi i tillegg fikk en hund ble det nok for henne. Hun vil ikke komme bort til meg, men det er greit når jeg ser hun har det fint, og oppmerksomhet det får hun masse av hos den søte nabodama. Det er mye personlighet, og selvsagt alltid på kattens promisser. Men så er det jo det som gjør katter så interessante også :) Lykke til! Dere får det helst sikkert kjempefint sammen, katter er verdens beste husdyr
Antall ord: 619
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Julianne

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av Julianne »

Jeg har vært på foredrag om dyretolkning.
Jeg kan gi en liten oppskrift:

Først må du roe med kroppen, ta en meditasjon og komme i nuet. Bruk en god stund på dette.
Så kan du se for deg katten din, også spør du om noe. Alt som kommer til deg kan du skrive ned, og stol på det du hører i hodet, ser, lukter, indre bilder, rett og slett alt som kommer til deg skal du skrive ned. Stol på intuisjonen din, og ikke skap deg blokkeringer, som f.eks " dette er noe jeg finner på selv, det er fantasien min, dette kunne jeg fra før av". Man har allerede mye kontakt med sitt dyr, de er bare ikke klar over det. Det viktigste med å forstå dyr, er å stole på at det går an.

Ut i fra de som har drevet med dyretolkning lenge, er det enklest å snakke med dem når de ikke er der. For du kan bli forstyrret av at de ser bort. Det hele handler om telepati, og telepati har ingen grenser om hvor langt du er unna vedkommende.

Alt handler om øvelse. Gjør dette hver dag.
Spørr katten din om hvordan den har det. Og skriv ned alt som kommer til deg, og stol på at det er katten din som snakker.
Det går an med døde dyr, samt som levende.
Det er ikke mange i verden som hører en stemme fra dyret, inni hodet, eller en fysisk stemme. Men det finnes noen som kan. Det som er mest normalt er indre bilder og lukter osv :)

Bare spørr meg om mer. Jeg regner med at jeg ikke fikk med meg alt.
Det finnes mange kurs rundt omkring som du kan melde deg på. Koster rundt 1000lappen, men det er noe som virkelig forandrer deg og livet ditt, som du kan ha med deg for resten av livet, så det er verdt pengene:)
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av Atmosphere »

Jeg leste Amelia Kinkade sin bok om dyrekommunikasjon, det var veldig fascinerende!
Men jeg hadde ikke noe dyr akkurat da jeg leste den, så jeg fikk ikke testa noe særlig. Men forfatteren var dyktig altså, utrolig å lese om hvordan hun kommuniserte med alt fra katter og hunder, til iguaner og gresshopper!

Anbefaler den :)

Amelia Kinkade - Snakk med dyrene og få svar, mener jeg den heter!
Antall ord: 66
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bate
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 73
Startet: 03 Apr 2007 07:46
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sør trøndelag

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av Bate »

Atmosphere skrev:Jeg leste Amelia Kinkade sin bok om dyrekommunikasjon, det var veldig fascinerende!
Men jeg hadde ikke noe dyr akkurat da jeg leste den, så jeg fikk ikke testa noe særlig. Men forfatteren var dyktig altså, utrolig å lese om hvordan hun kommuniserte med alt fra katter og hunder, til iguaner og gresshopper!

Anbefaler den :)

Amelia Kinkade - Snakk med dyrene og få svar, mener jeg den heter!
Det er en fin bok, anbefaler den, jeg også :mozilla_innocent:
Antall ord: 77
Bate er her

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: Katter og kommunikasjon

Innlegg av Starchild »

Julianne skrev:Stol på intuisjonen din, og ikke skap deg blokkeringer, som f.eks " dette er noe jeg finner på selv, det er fantasien min, dette kunne jeg fra før av". Man har allerede mye kontakt med sitt dyr, de er bare ikke klar over det. Det viktigste med å forstå dyr, er å stole på at det går an.
Jeg har en tendens til å tro det når jeg prøver.
At det bare er fantasien min som finner på svar.
F.eks. her om dagen tenkte jeg at jeg skulle prøve.
Jeg roet meg ned, blokkerte alt annet ute, og begynte å fokusere på katten min - og spm. "hva var det morsomste du gjorde idag?" og fikk "svar" så og si før jeg rakk å stille hele spm.(jeg sa det ikke, men tenkte det bare.)
Så fikk jeg svar at det morsomste var når hun klarte å fange en mus helt selv(, vi bor på gård så det er masse av mus rundt omkring).

Så skulle jeg spørre en ting til senere, i går kveld, faktisk...
Jeg gjorde det samme - blokkerte alt annet ute, untatt henne og spm. jeg lurte på:
"Hvorfor sitter du bare her?"
Så fikk jeg igjen, svar så og si før jeg rakk å bli ferdig med spm.
"Jeg kjeder meg."
Jeg åpnet døra for å sjekke om hun ville ut og da sprintet hun ut med en gang.

Greia med disse "svarene" er jo at de er veldig typiske...
Hun kunne lett ha fanget mus, og det vet jeg jo, i og med at det så og si blir fanget mus av kattene våre hver dag.
Hun kunne jo også lett kjede seg, men man ser jo som oftest om en katt kjeder seg når den bare sitter på gulvet og ser seg rundt uten å ville leke med lekene man kaster til den...

Men hvis vi sier at dette faktisk var svar jeg fikk inn fra henne da, er det normalt å få svar så fort?
Som sagt, hvis jeg prøver å stille hele setningen til spm. inni meg, hadde jeg nok bare kommet halvveis før jeg får inn noe svar.
Er dette typisk for telepati, eller er det bare et tegn på at jeg finner på hele greia? : P

Kan også kanskje legge til at svarene jeg fikk var på en måte bilder, sammen med følelser, og steder.
Når jeg fikk svar at hun hadde fanget mus, så jeg får jeg henne ute, eller i fjøset, leke med en mus.
Senere når jeg fikk svar at hun kjedet meg, kjentes det liksom som om jeg kjedet meg også, at jeg bare satt på gulvet å stirret rett frem uten mål og mening.
Men som sagt, dette kan jo veldig lett bare være fantasien min.
Antall ord: 476

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links