Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderNoen av min bilder

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Bruker avatar
OCEANSOUL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Sep 2009 13:15
14
Kjønn (valgfri): Dude
Lokalisering: Sydney, Australia

Noen av min bilder

Innlegg av OCEANSOUL »

Jeg ønsker å dele disse med dere alle.

Hobart Female Factory (Kvinne fengselet fra for lenge siden) Jeg vet ikke om denne tingen er paranormal, men det er kult :lol: Jeg kaller det "Rocket Orb" :mozilla_tongue:

Bilde

Fra Hope Beach, igjen, Tasmania.

Nei regn, klar natt.
Bilde

Dette var så lys jeg kunne se den. Jeg gikk opp og "snap"
Bilde

Dette smakte som appelsiner! :rofl
Bilde

Town Hall Theatre, Campbelltown, New South Wales.

Jeg ser en hund hode i denne
Bilde

Richmond, Tasmania

Jeg tok dette for forskning. Jeg ville ikke forvente å se noen sitter på gjerdet
Bilde

Municipal offices, Picton, New South Wales

Jeg var på en "ghost tour" og guide fortalte om hvordan ingen vil jobbe her sent. Jeg klatret opp trappen og tok bildet gjennom glassdører. Dette er godt over gatenivå, og ingen var der oppe sammen med meg. Så, hvem fyren på bildet? :mozilla_undecided:
Bilde
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Noen av min bilder

Innlegg av TheTech »

Hvis du var alene, hvem er fyren som sitter på venstre siden av disken på det nederste bildet? Man kan til og med se skyggen til personen...
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OCEANSOUL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Sep 2009 13:15
14
Kjønn (valgfri): Dude
Lokalisering: Sydney, Australia

Re: Noen av min bilder

Innlegg av OCEANSOUL »

TheTech skrev:Hvis du var alene, hvem er fyren som sitter på venstre siden av disken på det nederste bildet? Man kan til og med se skyggen til personen...
Er du refererer til den mørke stripen som er sirkelen går over på høyre side? (Inne i bygningen?) Jeg tror det er en del av veggen. Du kan se en brun linje går over der også.
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Noen av min bilder

Innlegg av TheTech »

OCEANSOUL skrev:
TheTech skrev:Hvis du var alene, hvem er fyren som sitter på venstre siden av disken på det nederste bildet? Man kan til og med se skyggen til personen...
Er du refererer til den mørke stripen som er sirkelen går over på høyre side? (Inne i bygningen?) Jeg tror det er en del av veggen. Du kan se en brun linje går over der også.
Her:
Bilde
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OCEANSOUL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Sep 2009 13:15
14
Kjønn (valgfri): Dude
Lokalisering: Sydney, Australia

Re: Noen av min bilder

Innlegg av OCEANSOUL »

Jeg kan ikke gjøre rede for at skyggen.

Det var planter i hagen hver side av trappen øverst, og som du kan se refleksjoner av bygninger over gaten var det mye lys danner gatebelysning. Så var det flere lyskilder bak meg.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Noen av min bilder

Innlegg av kristiane »

Interesant å se.Ikke sett Orber som disse før :mozilla_smile:
Og ja-jeg ser tydelig et hunde(likner litt på katt)ansikt inne i den ene orben.Enda en interessann ting er på bildet fra kafeen.Er det flere som ser et ansikt med gapende munn,litt til venstre over bordet??
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OCEANSOUL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Sep 2009 13:15
14
Kjønn (valgfri): Dude
Lokalisering: Sydney, Australia

Re: Noen av min bilder

Innlegg av OCEANSOUL »

Jeg hadde lagt merke til at også... I likhet med avkom av E.T. og en Easter Island hode :-k :lol:

Det floaty ting ser litt ut som en dommer, tror du? Sort kappe, og en hvit Cravat eller parykk?

Byen Historikeren forteller at det aldri var en domstol på området...
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Noen av min bilder

Innlegg av kristiane »

Som sagt ser jeg et ansikt med gapende munn,til venstre rett over bordet.Iallefall interessanne bilder du har. :notworthy:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen av min bilder

Innlegg av Metodisten »

Australiener som snakker Norsk her og...?
Kult. Si gjerne litt om det da.

Bildene dine er bra.
Ingenting er sikkert i sånne sammenhenger, men dette syns jeg er mere interessant enn alle de som har sendt inn bilder av sigarettrøyk å sånt.
Ærlig talt så tror jeg de orbene som ligner pizza er støvkorn i blizlyset.

Men de andre...de ligner litt mere på sånne som man har sett i dokumentarer og som b.la Lisa Williams forklarte var resultat av åndelig energi. De kan i allefall ikke jeg forklare.
Bra.

Kansje du har mer ? :fruit
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OCEANSOUL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Sep 2009 13:15
14
Kjønn (valgfri): Dude
Lokalisering: Sydney, Australia

Re: Noen av min bilder

Innlegg av OCEANSOUL »

Takk!. Jeg tror ikke jeg har mye bedre. Mange bilder av støv og røyk tobacc selv :lol:

Shelga og jeg har venner i Norge (møtte gjennom en annen interesse) som vi skal besøke neste år. Vi tror det er riktig for oss å lære Norsk. :mozilla_smile: Vi er fortsatt læring, slik at Google er å hjelpe en litt for nå. :oops:
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Noen av min bilder

Innlegg av Diablesse »

Hehe, det går fint :) Men ja, stilig fenomen - jeg har heller ikke sett slike "orber" før. Kjente du noe der du var og tok bildene? Tenker på nærvær (av eventuelle ånder) eller slikt

Mange interessante bilder, ihvertfall :mozilla_smile:
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Noen av min bilder

Innlegg av snuppedilla »

jeg har ikke peil på orber... og andre evnt synlige avtrykk av energi i bilder, men jeg kan føle om bildene er ladet med noe mer enn hva øyet kan se og noen av dine var ladet for min del. Spesielt de du har fra utearealet :)
Antall ord: 47
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
OCEANSOUL
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 7
Startet: 01 Sep 2009 13:15
14
Kjønn (valgfri): Dude
Lokalisering: Sydney, Australia

Re: Noen av min bilder

Innlegg av OCEANSOUL »

Jeg hadde ikke egentlig innser de var der ... Jeg gikk bort, og tenkte "Ooh, buzzy energi" og tok bilde :lol1

Det virker som de var sovende i jorden og ble skremt av min tilnærming .... :zzz

Du kan se lysene fra husene på åsen bak ikke er bevegelse uskarphet fra bevegelse min. Veldig rart!
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Noen av min bilder

Innlegg av Kimbara »

I'll write this in english because I suspect some or much of the content would be lost in translation (and at the same time hope not too much was lost because of my own, perhaps somewhat questionable, knowledge of the english language ;) ).

Concerning the top five images:

This is a most regular phenomenon referred to as "orbs" by various "alternative" communities. The whole phenomenon is due to a grave misunderstanding, or perhaps ignorance, of how cameras and lenses work.
The seemingly luminous discs you see in the pictures is actually small particles (like dust, lint, moisture) in the air being lit up by the powerful light from the flash. The reason they seem to be so big is because the focus can't handle particles that small that close to the lens.

Now, this explains the appearance of the "orbs" - but what about the various "faces" and other shapes people tend to see inside?
The explanation for this is actually surprisingly simple. It's a psychological phenomenon often called 'matrixing', where your brain tries to recognize familiar shapes where there is plain chaotic noise. This is an aspect of our psyche with importance in our first years after birth. It allows us to quickly recognize our parents, for example.

It's the very same feature in play when we look at the clouds and imagine they look like castles, dragons, cars, etc.

I hope this explained a little :)
Antall ord: 239
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Noen av min bilder

Innlegg av snuppedilla »

Kimbara skrev:I'll write this in english because I suspect some or much of the content would be lost in translation (and at the same time hope not too much was lost because of my own, perhaps somewhat questionable, knowledge of the english language ;) ).

Concerning the top five images:

This is a most regular phenomenon referred to as "orbs" by various "alternative" communities. The whole phenomenon is due to a grave misunderstanding, or perhaps ignorance, of how cameras and lenses work.
The seemingly luminous discs you see in the pictures is actually small particles (like dust, lint, moisture) in the air being lit up by the powerful light from the flash. The reason they seem to be so big is because the focus can't handle particles that small that close to the lens.

Now, this explains the appearance of the "orbs" - but what about the various "faces" and other shapes people tend to see inside?
The explanation for this is actually surprisingly simple. It's a psychological phenomenon often called 'matrixing', where your brain tries to recognize familiar shapes where there is plain chaotic noise. This is an aspect of our psyche with importance in our first years after birth. It allows us to quickly recognize our parents, for example.

It's the very same feature in play when we look at the clouds and imagine they look like castles, dragons, cars, etc.

I hope this explained a little :)
Jepp men jeg ser vekk ifra orbene, orber har aldri vært meg ensbetydende med aktivitet.
Det er andre ting jeg går etter når jeg ser på et bilde :mozilla_wink:
Antall ord: 274
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links