Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerSelenit stein

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
frøkna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 13 Sep 2009 20:11
14
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Lillehammer

Selenit stein

Innlegg av frøkna »

Jeg har hørt en masse positivt om selenite stein og jeg har nå anskaffet meg en som jeg bærer med meg hele dagen.
Jeg har også hørt noen rykter om at den skal være god for fruktbarheten. Er dette sant? Noen som har noen erfaringer om dette?
Jeg har sett litt på en side som heter http://www.bookofshadows.ca/
Det den sier om denne steinen er:
"Selentine - A stone of fertility, pregnacy and mortherhood. Selentine protects the health of the would-be-mother, the pregnant woman and the unborn child until it is able to leave the mother happily"

Hadde vært intr. å vist om det er noe i det, eller om det er oppspinn.
Det er så mye på nettet som ikke stemmer og det er plagsomt!
Antall ord: 133
Ha en fantastisk dag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av kristiane »

Har ikke noe fasitsvar på dette,men selv har jeg egentlig ikke noe særlig tro på dette.Men det er ikke hva jeg tror eller mener som er viktig.Tro på dette dersom du ønsker denne stenens positive egenskaper :)
For du vet: Positive tanker er bra å ha! Mange bærer stener på seg som de mener skal ha sine forskjellige egenskaper: Fruktbarhet,visdom,beskyttelse,hell,osv....
Selv har jeg en i ei rem rundt halsen,som skal virke som beskyttelse.Har ingen spesielle meninger om disse mineralene har noe for seg,men har den pg.a at den er pen :) Den heter Onyx.
Kanskje du skulle lage en "stentråd,så får du kanskje vite mer om stener :)
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av zind »

Det er jo nettopp dette som blir så vanskelig, spesielt i en internettverden der man ikke skal lete lenge før man finner noen som mener det totalt motsatte. Men slik har det alltid vært med steiner, både hvilken som tilhører de forskjellige stjernetegnene, og hvilken som funker for hva. Jeg har alltid ment, og holder fortsatt fast på, at man skal velge den steinen som tiltaler en ... hva nå enn det måtte være. Jeg tror at man naturlig plukker en stein som vil hjelpe deg der du trenger det.

Ellers er jeg enig med Kristiane også. Dette blir jo egentlig loven om tiltrekning, men jeg tror at de egenskapene du tillegger steinen vil bli forsterket. Det kunne like gjerne vært en hyssingtråd du brukte, så lenge du tror den funker så vil den nok gjøre det. Ikke at det ikke er forskjell på en hyssingtråd og en halvedelstein, men i sammenheng med The law of attraction spiller det sannsynlig liten trille...
Antall ord: 171
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frøkna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 13 Sep 2009 20:11
14
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Lillehammer

Re: Selenit stein

Innlegg av frøkna »

Jeg velger å tro at den hjelper.. :) Tusen takk for svar :)
Antall ord: 10
Ha en fantastisk dag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Selenit stein

Innlegg av Asbjørn »

For å øke forvirringen ytterligere ( eller hjelpe til å få vite ) :
Her er Lars Rolle sin side om selentitt :
http://www.larsrolle.net/Steinbeskrivelser/selenitt.htm


A
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
frøkna
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 13 Sep 2009 20:11
14
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Lillehammer

Re: Selenit stein

Innlegg av frøkna »

Huff, mer forvirring! Men jeg skal tro på steinen slik jeg ønsker at den skal funke også får vi se :)
Antall ord: 21
Ha en fantastisk dag :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av Nephandi »

Mange forfattere når det gjelder stein healing har forskellige meninger når det kommer til en stein. Nå i min erfaring så affakterer selenitt de kvinnelige funksjoner, jeg brukte steinen mye før for menstrasjons smerter som jeg var veldig plaget med som tenåring. Jeg stappet faktisk en selenitt i navelen om natten og det hjalp. Siden selenitt hjelper på det kvinnelige så vil jeg nok tro at den også er gunstig for fruktbarhet.

Nå som poengtert ut av andre i tråden så tror jeg meningen du tilegger en stein har mye og si, men jeg tror også at steinene har en mening i seg selv. Jeg ser på steiner som frosset Energi, den energien kan tilegges en ny frekvens av din tro, men det vil ikke endre hva slags energi det opprinnelig var, men destro nærmere steinen sin type energi og din tro er hverandre desto bedere går det.

Keg føler også at selenitt er en bra generell healing stein og en bra stein for å styrke Åndelighet. Men det er nok kvinners syklusser som påvirkes mest, se på navnet til steinen, Selenitt, som i Månegudinnes stein, og Månen trodde mange affekterte de kvinnelige syklusser.
Antall ord: 204
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av Isan »

Det er vel mest sannsynlig at navnet selenitt henspiller på grunnstoffet selen - uten at det behøver å stå i motsetning til månegudinnen Selene.
Antall ord: 24
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av Nephandi »

Jeg finner at navn ofte henger sammen. Og grunnstoffet Selen er også kaldt opp etter den Greske Måne Gudinnen Selene.

http://no.wikipedia.org/wiki/Selen
Antall ord: 27
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av Isan »

Ja, ikke spesielt forbausende :mozilla_lauging: De fleste grunnstoffene er jo blitt identifisert langt senere enn det kulturelle opphavet til mange av gudene.
(For uansett om vi tror det ligger åndelige krefter bak, er jo hver enkelt gud og dens "personlighet" et kulturelt produkt.)

Er på nippet til å gå litt langt utenfor temaet nå, kjenner jeg.
Antall ord: 56
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Selenit stein

Innlegg av Nephandi »

Tja det er kansje utenfor temaet litt, men det er jo relevant da. Men ja, Gudene enten man tror på Dem eller tror at De bare er noe mennesker har funnet på er en del av kultur arven vår, så når noe minner om en av Dem så får det ofte navn i fra den Guden, enten det er noe vitenskapelig eller noen som putter et kallenavn på en type stein.
Antall ord: 74
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links