Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserDel dine opplevelser..

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Del dine opplevelser..

Innlegg av eile-joha »

Nå kan det hende jeg bommer litt på om det er laget en tråd om dette før, men jeg vil iallefall lage denne tråden selvom.. ;)

Jeg vil dette skal være en tråd for alle som vil dele sine paranormale opplevelser. Jeg er kanskje sær nå, men jeg vil at dette skal være en "kun fortelle tråd" uten innspill fra andre. Hvis en ønsker svar på det en opplever, kan man skrive dette i emnet sitt og få svar på pm.

Jeg er intressert i å høre hva andre har opplevd og opplever i det daglige.
Og synes vi trenger en slik tråd for det er mange som ønsker å dele, men tør ikke i frykt for å bli halshugget av skeptikere. Så håper dere vil vise meg denne respekten.
Jeg tror det også er mange som kan være intressert i å lese hva andre opplever, uten å måtte lese seg igjennom 1500 tråder.. så her får vi samlet alt i en..
Så jeg håper dere vil ønske denne tråden velkommen..

Så jeg får være den første til å skrive litt.. Tar et lite sammendrag nå, men vil komme tilbake med mer etterhvert..

Jeg har opplevd alt fra skygger/siluetter , blitt kontaktet av en avdød, Merkelige hendelser i hjemmet, som planker som plutselig fyker gjennom stuen. Tv og video blir slått av og på til alle døgnets tider, samt stereoanlegg.
Noe som har satt seg på sengekanten etter leggetid. energikuler.

hvis det skal være noe, så kontakt meg gjerne på PM.
Jeg ønsker ikke noen avhandlinger om hvorfor jeg har opplevd dette. Jeg har sluttet å lete etter svar på alt. Da det ikke er alt en får svar på..

Så kom igjen folkens.. Skriv ivei....
Gleder meg til å høre hva dere opplever.. :)

Og ikke vær redde for å legge ut flere enn en historie. Jeg kommer iallefall ikke bare til å skrive en;)
Sist redigert av eile-joha på 26 Sep 2009 21:35, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 332

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Heksepusen »

Jeg må si tusen takk først.

Etter som åren har godt har opplevelsene hvert mange, noen er mer fine og andre er direkte uhyggelige opplevelser, men jeg tar sammen drag bare.
Jeg ser føler og komuniserer med ånder noe som jeg har hatt så lenge jeg kan huske.

Jeg opplever det med å merke energier på steder og når det gjelder andre mennsker. På steder merker jeg gjerne hva som har hendt osv. På personer merker jeg sinnsteminger og hvordan personen er ( litt vannskelig og forklare)

Jeg kan vel si at mage følesen min er noe jeg nesten alltid følger for den har som regel rett.

Jeg bruker sjelden eller alldrig hjelpe middler, men må jeg så liker jeg best å bruke pendel og viking kort til å komunisere med.

Mange av dere vet jo litt om hvordan ting virker for meg.
Noe dere lurer på så ta kontakt på pm.
Antall ord: 153
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Bearchild »

Èn av opplevelsene som sitter godt hos meg hendte på en fjellgård for bortimot 20 år siden.
Jeg hadde sommerjobb sammen 2 andre. Gården vi jobbet med hadde blant annet en kafè med serveringsplass til ca 50 personer.

Helt fra starten opplevde vi ofte å høre tydelige fottrinn i gangen. I den ytterste gangen var det en dør som ble åpnet og lukket samtidig med at fottrinnene "tråkket innover". Dette skjedde om kveldene når vi var alene på gården.

Så en kveld forsvant lyset i kafèen. Jeg lå og sov på en benk der inne (full av feber..) og de to arbeidskameratene kokte makaroni på kjøkkenet. Fra kjøkkenet og ut i kafèen var det en stor serveringsluke, så man hadde god oversikt over "lokalet".
De to gikk ut i kjøkkenet og fylte opp tallerknene sine, når de kom ut etter maks 3 minutter var stua helt mørk.

De forsøkte å skifte sikring,- uten hell, og valgte å innta måltidet i mørket mens jeg fikk sove i fred. Dagen etter vekket de meg tidlig. Kafèen skulle åpne klokka 8.00, og vi måtte få lys i lampene innen gjestene begynte å komme. Jeg skiftet enda en sikring for sikkerhets skyld, men fremdeles ikke lys. Så vi ringte en elektriker.
Han kom og sjekket sikringsskapet og målte i en veggkontakt, der var det strøm. Denne elektrikeren var lærling og sa han fikk komme tilbake senere med forsterkninger, for han skjønte ikke hva som var feil.

I dèt han er på vei ut snur han seg og ser litt rart på oss.. før han uten ett ord kommer inn igjen, krabber opp på en benk, videre opp på bordet og strekker seg opp til lampa og skrur på en av pærene. Og det ble lys!
Alle pærene var skrudd ut nøyaktig 3 omganger.
Elektrikeren ble drit sur og brukte kjeft på oss som kastet bort tiden hans på fantestreker. Jeg ble sur på arbeidskameratene som hadde lurt meg, de ble sure på meg fordi jeg hadde lurt dem..

Det kom aldri noen "tilståelse" fra de andre, og jeg er i grunn ganske sikker på at det ikke var dem. Jeg vet selv at det ikke var meg.. og noen andre var det ikke der.

Litt spesielt også at det var snakk om over 30 lyspærer, samt at disse lysekronene hang høyt. Vi måtte balansere på tåspissene oppå bordplatene for å rekke opp. Og ekstra artig at jeg for et par år siden kom over en bok hvor han som bygde og en gang i tiden bodde på denne fjellgården var omtalt. Han ble beskrevet som en "luring" og "spilloppmaker" som ofte spilte naboer og venner et puss. :lol:
Antall ord: 473
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Heksepusen »

Tråden er flyttet til mer passende sted.
Vennlig hilen moderator.
Antall ord: 11
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av ludoburgero »

Jeg har opplevd litt forskjellige ting. Spesielt i barndommen og for cirka ti år tilbake.

Har opplevd å drømme om steder jeg aldri har vært, for så å komme dit seinere i livet.
Sett meg selv ved siden av meg selv (ut av kroppen-opplevelse).
Vært vitne (sammen med en eks-kjæreste mange år tilbake) til at et glass flyttet på seg av seg selv i forskjellige retninger på et bord. Opplevd at en lysbryter fysisk har slått seg av etter at jeg har slått den på. Sett flyvende objekter som ikke kan forklares som tradisjonelle fartøyer (fly), sett stjerner eller objekter på himmelen som har blåst seg opp gigantisk store for så å "dimme" igjen. Har sett skikkelser, delvis gjennomsiktige (sa noen klisjéer?) i speilbilder på pc-skjerm, har følt nærvær (også fysisk ved å blitt tråkket på tærne) av noe en ekskjæreste kalte for bankeånder(?) som hun opplevde veldig ofte hang etter henne. Har opplevd å motta noe en annen ekskjæreste kalte for "energi fra den avdøde mormora hennes". Ikke vet jeg hva det var, men det gnistret og sparklet i hendene mine da hun samlet energi i sine egne som hun overførte til meg.

Har også en opplevelse jeg ikke vet om jeg har fortalt noen her på forumet før, kan hende...
Da jeg var liten var jeg og kameratene mine ofte på lekeplassen rett bortenfor i nabolaget.
Det er en vanlig sak her i Stavanger, men er visst ikke sånn i alle andre byer har jeg forstått...
Lekeapparater som er samlet på et område, med sandkasse, husker og sklier. Ikke barnehage.

Det som skjedde var at to eldre damer en gang kom innom her for å sette seg på benken.
Hun ene så litt skummel ut, syntes jeg. Husker vagt utseende hennes den dag idag... Jeg og en kamerat ble ropt bort av henne, hun brukte navnet mitt og jeg ante ikke hvem hun var. Hun hadde mørkt hår og utstrålte en slags... ekkel og litt mektig, nesten ond, energi... det var ihvertfall inntrykket jeg husker fra jeg var liten av. Hun visste navnet mitt, og jeg skjønte ikke hvorfor. Så jeg spurte henne, og da svarte hun at hun var synsk.
"Å ja, jeg vet hva mora di heter, hvor gammel du er, jeg vet alt om deg... bare spør..."

Husker jeg ble redd, mens kompisen min ble fascinert (noe jeg nok også ble). Vi var vel kanskje 5-6 år gamle. Og jeg husker jeg konfronterte henne med at hun sikkert kjente mammaen min, for jeg var ute etter en logisk forklaring. Men hun la ut om han kompisen min også, og sa at hun visste om fremtiden også. Vi ble litt redde, og jeg sprang forskrekket hjem og sa dette til mamma og pappa. Husker de lo godt... men etter beskrivelsene var ikke dette ei dame de kjente.
Mon tro om de ikke ble med bort for å se om hun var der enda, men da var hun der ikke mer.

Aldri opplevd maken, men jeg husker denne opplevelsen som jeg kommer på fra tid til annen.
Antall ord: 534
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Bearchild »

Året før jeg reiste til fjells (historien over) jobbet jeg som praktikant på en stor bondegård i Bærum (Dalbo gård).

Jeg ble innkvartert i det gamle bryggerhuset på gården. Et lite hus vedsiden av hovedbygningen som var omgjort til en enkel leilighet.
En av de første kveldene jeg var der satt jeg og den andre praktikanten (som var innkvartert i hovedhuset) og skravlet og ble kjent. Plutselig begynner det å dunke på loftet. Høylytte dunk, som om noen hopper opp og ned der oppe. Etter noen dunk blir det igjen stille, og vi fant ut at det antagelig var noe som hadde ramlet ned.. antok at det var mye "skrot" lagret der oppe. Før vi tok kvelden avtalte vi å gå på oppdagelsesferd neste dag.

Ved frokostbordet neste morgen spurte vi bonden om det var greit at vi så oss rundt, og fortalte om bråket på loftet. Han mumlet i skjegget, sa noe om tøysete jenter, men vi fikk grønt lys.

Rett utenfor "min" dør, inni et slags vindfang, gikk det en stigetrapp opp til en lem til loftet. Lemmen var spikret igjen med gamle, rustne håndsmidde spiker,- her var det lenge siden noen hadde vært! Når vi omsider kom opp fant vi bare et tomt rom. Ingen møbler, ingen skatter.. bare støv og spindelvev.

Vi snakket om at lydene sikkert bare hadde vært "gammelt-hus-lyder", men var nok ikke helt overbeviste..

.. og dunkingen fortsatte. Taket mitt i bryggerhuset var isolert med mose eller torv. Når det hamret og dunket som værst kunne vi se at takbordene bevegde seg, og gammel torv raste ned i hele stua. Dette hendte både når jeg var alene og når jeg hadde folk på besøk, og til alle døgnets tider. Vi turte ikke gå opp på loftet mer, men siden trappa utenfor døra mi var eneste måten å komme opp dit visste jeg at det ikke var noen der.

Selvsagt var det skummelt, og i begynnelsen var jeg skikkelig redd. Men etterhvert slo jeg meg litt til ro med at så lenge "det" holder seg der oppe er det "greit". Jeg hadde to hunder, de passet jo på meg.. :roll: Selv om de også reagerte på bråket.

Men så en kveld kom "det" ned. :evil:

Jeg og co-praktikanten satt og skravla og hadde på bakgrunnsmusikk. Kasettspilleren min sto på en barkrakk i hjørnet bak buesofaen. Denne spilleren hadde en stor volumbryter med en sånn rød lysdiode på. Brått spretter begge bikkjene opp og stirrer mot spilleren, flekker tenner og knurrer fra langt nedi magen. I samme øyeblikk øker volumet på spilleren,- vi ser at volumbryteren skrur seg rundt og A-HA gauler for full musikk. Vi sitter som paralysert noen sekunder før jeg hiver meg fram, røsker spilleren med meg og hiver den ut døra. Så tar vi beina fatt og løper hylende- med bikkjene i hælene- inn i hovedhuset.

Etter dette var det som om jeg ikke kom inn i bryggerhuset. Jeg gjorde ett ordentlig forsøk, men det var som om jeg møtte en "vegg",- en fysisk sperre.. så etter endt praktikanttid flyttet jeg fra gården uten å ta med meg det jeg hadde med når jeg kom.
Antall ord: 562
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Heksepusen »

Jeg kan komme med en liten historie som jeg egentlig ikke har fortalt til så mange:
Dette var en av mine første para oppleveser så jeg skal ælig innrømme at den gangen så var jeg liverredd i dag så er jeg lykkelig over å ha det som et fint minne.

Jeg var på vei hjem og skulle gå forbi en gammel byggning, Det var tidlig på kvelden og det hadde allerde blitt mørkt. Jeg har alldrig likt det bygge av en eller annen grunn, jeg begynte å små løpe forbi det og i det jeg kommer på lik linje med loftvindune brå stopper jeg og titter opp noe jeg alldrig pleide å gjøre. Jeg ser opp og ser en veldig vakker dame som står i vindue. Jeg ser silueten av kroppen hennes for hun gikk i noe hvit ( når jeg tenker tilbake kan det minne om tåke i dag), Ansikte var vakkert og håret var langt å mørkt. Jeg blir stående å se på henn i noen sekuder før jeg får en krypende følese og legger på sprang hjem.
Dagen eter på skulle jeg hjelpe en dame på et kjøkken jeg står og skreller grønnsaker og nynner på en sang plutselig spørr damen hvor jeg har lært sangen. Jeg sier at jeg ikke vet for den er bare i hode mitt. Hun forteller at den sange er en skole sang fra en pikeskole i samme område, men at den var glemt for lenge siden.
Jeg vet at i det bygge jeg så damen har en del av denne skole hvert, det fant jeg ut sner tid.
Damen forteller meg senere at det er flere som har sett det samme og fått den samme sangen i hode.
Jeg har i voksen alder fått høre rykter om at noen av jente som kom på den skolen faktis døde av behandlingen dem fikk.
Historien er grusom til dennen pikeskolen så jeg utelukker ikke noe. Jeg er som sakt glad i dag over å fikk oppleve det.
Antall ord: 351
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av eile-joha »

Denne episoden skjedde meg i november 2006. Dette er ikke min første hendelse, men en av de som har vekket meg mest innen det paranormale.

Det startet ved at jeg fikk en telefon kl 5 på morgen av min mor. Hun gråt og jeg kunne høre at hennes samboer også gråt. De fortalte meg at hans nevø på 25 år var død. Det var et tragisk dødsfall.
Fikk kommet meg bort dit så fort som mulig og det hele var svært så tragisk. De visste ikke hva selve dødsårsaken var, men det var mye spekulasjoner ute å gikk.
I dagene som kom var jeg mye hos de, da mammas samboer og jeg har en utrolig god kontakt og søkte sin trøst i min tilstedeværelse og mine ord. (av en eller annen grunn).
Etter et par dager hadde gått, begynte jeg å merke en spesiell vibrering i kroppen. og jeg fikk denne følelsen av at han som døde prøvde å kontakte meg. Men jeg blåste det vekk og tenkte at dette ikke kunne være mulig.
Men dette ville ikke gi seg.
En dag jeg var hjemme hos min far å gjorde rent, fikk jeg denne fornemmelsen igjen.
Ingen andre var i huset og dørene var låste, da jeg ikke liker å ha slikt åpent når jeg skal støvsuge(paranoid. :). )
Mens jeg går å støvsuger får jeg plutselig en følelse på at noen kommer inn døren. Jeg snur meg, men ingen der. Dette skjedde flere ganger. Jeg fortsatte å støvsuge og får den følelsen av at noen går helt opp i ryggen/nakken på meg. hårene reiste seg.
Og jeg begyner å tenke tanken " Si til ..... jeg har det bra", si til .... jeg har det bra.". Jeg prøvde å overse det, men det ble sterkere og mer intenst.
Tilslutt så sa jeg høyt ut, at "Ja, jeg skal si til .... du har det bra.." og det hele gav seg som å slå av en bryter.
Dagen etter fortalte jeg dette til han. Og han ble så glad. Det var godt.
Han som døde var av den personen som dilter etter deg litt sånn oppi ryggen, så det er jo et typisk kjennetegn for han.
Han visste også at .... og jeg pratet om alt mulig og at mine ord er til å stole på. Så det var kanskje derfor han valgte meg fremfor andre.
I ettertid gikk jo .... mye hos presten som også avdøde hadde brukt. Han fortalte om min hendelse, og han hadde sagt at det var nok tilfelle at han hadde kommet til meg for denne grunnen.
Presten hadde også fortalt ... om en hendelse avdøde hadde fortalt han igjen.
For 2-3 år før han døde, hadde avdøde forsøkt å ta sitt eget liv. Der hadde han hatt en opplevelse. Han hadde visst tegnet og forklart til presten om hva som hadde skjedd. og det var slik at mens han hadde vært "død" så hadde det kommet fram en mann i en hvit skikkelse som hadde sagt til han at det er ikke din tur ennå, du må vente et par år til. Og det stemte jo det.

R.I.P K.E

Dette er en historie som virkelig har facinert meg og gjort meg enda mere nysgjerrig på hva som egentlig foregår mellom himmel og jord.
Antall ord: 579

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av kristiane »

Fint å lese om andres opplevelser også :mozilla_smile:
Nå har jeg jo fortalt om forskjellige hendelser jeg har hatt,her inne på forumet,så da tenkte jeg det ble bare unødvendig å repetere,men dere kan jo finne de forskjellige emnene jeg har tatt opp,og lese de der,så ramser jeg bare opp på denne måten her:

Klarsyn

Opplevelse av å ha vært på steder uten ha vært der

Kontakt med avdød mormor

Tilstedeværelse av ånd

Energier
(lysende,klare blå kuler,eller små lysende prikker)

Poltergeist=ånd som gir seg til kjenne ved lyd i rommet.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Heksepusen »

Jeg slenger inn en til jeg, men jeg er i farten.

Jeg bod i et hus som var godt trafikert av ånder og mye har hendt i det huset i den forbindelse.
Vi som har bod der har alle opplevd ting og til og med besøk av oss har opplevd ting der.

Det jeg skal fortelle nå er en av årsaken til at vi begynte å lete etter et nytt hus å leie.
Jeg og mannen min hadde endelig fått en ettterlengtet kveld i fred ro etter at minsten hadde sovnet. Jeg bestemte meg for å gå å legge meg, mens min mann skulle spise litt og slukke for natten.
som sagt som gjort.
Jeg lå i sengen og halvsov da jeg merket noen ved siden av meg, var som noen satte seg i sengen, jeg trodde det var mannen min som kom og la seg. I det jeg snudde meg for å legge meg så jeg kune holde rund min mann så var det ingen mann der men et søkk i madrassen som det lå noen der.
Jeg rev til meg dyna og forter en jeg rakk og tenke sto jeg nede i stua der mannen min sto og slukket lys.
I følge han hadde jeg hysterisk forklart han hva som hadde hendt.
etter det nektet jeg og legge meg alen.
Jeg vet det ikke fikk hvert mannen min som spilte meg et puss for den trappen opp til soverommet den knirket noe veldig og det er den jeg pleide og våkne av hvis min mann gikk etter meg til segns.
Jeg vet minsten lå inne på sitt rom for hun lå der morgen etter på.

Dette er noe av det mest ekle jeg har opplevd på hjemmebane og jeg vil overhode ikke ligge eller sove ved siden av ånder.
Antall ord: 301
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Svartepus »

Denne opplevelsen har skrevet om før her på forumet, men det var rett etter jeg ble medlem for tre år siden. Derfor legger jeg den ut på nytt.

Jeg var liten, ca 10 år, og var i bursdag hos nabojenta. Da alle de andre gjestene hadde dratt hjem, ble jeg værende igjen en stund utover kvelden. Det var en fin (og lys) sommerkveld, og vi lekte ute på verandaen. Vi ble stående og prate, og la merke til at det var noen som var ute og gikk i skogen et stykke unna huset. Vi tenkte først at det bare var noen turgåere e.l. vi så, men oppdaget etterhvert at alle var kledd i noe som så ut som svarte kapper, muligens med hetter. Disse mystiske "personene" stoppet opp på en liten åpning i skogen og så ut til å samle seg rundt en liten rund stein. Vi fant ut at denne steinen konstant skiftet farge, men det er mulig at den barnlige fantasien tok overhånd... Noe annet som var spesielt var at de svartkledde hadde en nærmest svevende gange, det så ut som at de ikke gikk i det hele tatt, men bare svevde over bakken.
Vi ble ganske redde, men også litt nysgjerrige, og ba nabojentas storesøster om å komme ut med kikkert. Men under ett minutt etter (før søstera kom ut med kikkert) hadde de svartkledde forflyttet seg et langt stykke opp i skogen, og ei kort stund etterpå var de borte. Storesøsteren fikk aldri sett disse mystiske svartkledde, så jeg og nabojenta er visstnok de eneste som har sett dem...

Siden det er så lenge siden dette skjedde, har jeg nesten problemer med å tro det selv. Vi har nesten ikke snakket om dette i ettertid, og har heller ikke fortalt det til så mange. Siden det er lite sannsynlig at noen "hemmelige sekter" skulle finne på å holde møte akkurat der, har dette vært et mysterium siden.

I tillegg har jeg opplevd en del artige ting hjemme hos pappa, som dører som låser seg innenfra, stereoanlegg som slår seg på med høyt volum, skygger i øyenkroken som om det er noen der og lyder av trinn oppe. Noen ganger er jeg klarfølt og kan føle på meg hendelser, og senest imorges overrasket jeg kjæresten min med å "vite" når eksen hans var ferdig på jobb og skulle komme med ungene...

Og så har jeg overrasket både meg selv og andre med svært treffsikre tarotlegg.
Antall ord: 427
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
16
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Metal maniac »

åh.. jeg har opplevd en del, til tross for å bare være på slutten av mine 17 år.

Skal vi nå se her da.
Som fireåring opplevde jeg en kveld jeg hadde lagt meg, at madrassen som lå på gulvet siden av ble trampet på av usynelige føtter. Merkelig nok så ble jeg ikke redd. Jeg var overbevist om at det var min avdøde onkel som kom for å passe på meg :)

Så, fem år senere som niåring satt jeg i yttergangen til en prestedatter på bursdagen hennes og lekte med dukker. Plutselig fikk jeg en overveldende følelse av varm energi som strømmet gjennom kroppen min. Det var som om en veldig kjempe stod bak meg og smilte. Jeg var ikke redd, bare veldig forvirret. Jeg fikk på en måte beskjed om å ikke snu meg før "han/hun" var ferdig med å lese meg... eller hva det nå enn var. Han eller hun eller det, for den saks skyld, fortalte meg at alt vil gå bra. Det var som om nærværet var vemodig, litt trist, men samtidig uendelig glad i meg. Så, snudde jeg meg. ingenting. selvfølgelig.

Så tre år senere var jeg i kirka på julegudstjeneste med klassen. Vi skulle til å gå, og helt uten forvarsel var det som om en hånd la seg på hodet mitt og igjen følte jeg en strømmende energi gjennom kroppen. men denne gangen var energien så veldig at jeg krympet meg. Det føltes ut som om hele kroppen min ble fylt av bølgene vann. Og den hånda glemmer jeg aldri. Den var feminim, det vet jeg. Jeg fortalte dette til mamma, som sa at hun opplevde akkurat det samme på begravelsen til mormor tre måneder tidligere.

Senere som fjorten år og blind av forelskelse, skulle jeg endelig få lov til å natteover hos kjæresten. Men han tok ikke telefonen. Jeg ringte og ringte, men han bare la på før han til slutt slo av telefonen. Så kom jeg fram til bussholdeplassen, og helt ut av ingenting gikk jeg til et fremmed hus, ringte på og gjett hvem som stod i døra! Joda, det var min daværende kjæreste, dritings og på vei til byen.

Klassetur til Ålesund: jeg og klassen var på ei øy hvor sådan den elsdte byen skal ha vært (eller et eller annet sånn). Jeg gikk så ned i kjelleren inne på en kaf\e for å gå på do, og på vei ut stoppet jeg opp for armene mine begynte å sveve av seg selv. Klassevenninna mi så det hele og begynte å le nervøst. Det var en merkelig opplevelse :P Jeg sprang fort ut.

Sommeren før videregående møtte jeg på en helt spesiel person. Jeg så med én gang at det var noe med han..et eller annet som jeg ikke fikk satt fingeren på. Jeg var oppslukt av interesse. Jeg så en skygge på høyresiden av hode hans, og en slags lilla sky. Jeg skimte også en ugle på skuldra hans. Vi gikk så til en Mix kiosk for å slappe av. Vi satte oss på en benk, og helt ut av det blå kjentes det ut som om noen sugde ut livskrafta mi. Jeg ble blek, kaldsvettet (tross for at det var 25 grader inne) og klarte ikke å holde hodet oppe. Senere fikk jeg se et bilde han hadde tatt utenfor den kiosken, hvor det var avbildet en rød regnfrakk og blå olabukser. Venninna mi som er medium mener det må være et poltergeist. Skulle ikke forundre meg heller, for han jeg var med hadde jobbet ett år der, hvor varer hadde forsvunnet for så å bli funnet i luftventilene osv.

Så begynte jeg på videregående, og det på landets eldste skole. Nemlig Trondheim Katedralskole som ble bygget rundt 1100-tallet. Første gangen jeg entret den skolen føltes det som om jeg lettet fra et fly, jeg ble tynget av energi så ekstremt at jeg måtte holde i i rekkverket. Jeg var like nær å besvime!
Det første skoleåret var helt forferdelig, jeg var om en annen fylt meg negativ energi, for så å bli tømt av all energi. Jeg hadde masse fravær og fikk sammenbrudd en del ganger. Det morsomme var at min venn som jeg møtte sommeren før hadde møtt på ei spådame. Hun sa bl.a. at han hadde en venninne som er følsom for energier og burde gå med sølvring eller sølvsmykke for å stenge de ute. Jeg prøvde det ut, og det virket! Men jeg likte det ikke, det var som om en del av meg forsvant. Litt senere det året begynte ei gammel venninne i samme klassen, hun som er et medium (hun er i hvertfall i startfasen). Vi gikk og pratet litt om skolen og kom fram til at hverken hun eller jeg likte naturfagrommet eller toalettet i 3. etasjen. Faktisk, under naturfagtimene ble hele klassen "gal". Vi er egentlig en ganske rolig gjeng, men i det rommet så kunne ingen sitte i ro, mens andre som ellers er ganske ville av seg, kunne sovne midt i timen. Alle var utslitt etter en naturfagtime, og spesielt jeg og venninna mi. Hun prøvde forresten et sølvsmykke for å teste om det funket på henne (dette med å stenge ut energier), og det gjorde det faktisk. Men hun likte det heller ikke, og vi ble enige om å kaste smykket.

Tiden gikk, og jeg og han kameraten jeg møtte den sommeren ble kjærester. Merkelige er at jeg kan overføre energier i panna hans med pekefingeren, og stakkaren får så vondt i hodet at han sliter med å få sove :P Jeg også egentlig, siden hele arma begynner å "fly".

Men så, en vinterkveld bestemte jeg og venninna mi å dra til et hus hvor det går rykter om at det spøker. Huset ligger såpass fint til at det er rart at ingen bor der, men det skjønner jeg veldig godt nå. Vi var utendørs siden døra var boltet fast. Venninna mi kom i en slags transe og begynte å fortelle om en kvinne som hadde to barn i huset. Hun var forresten ikke mora, men gammeltanta/tanta til ungene. Kvinnen skal visst ha forgiftet barna med å strø et slags pulver i en pølsegryte. Barna spiste det, og spøy seg til døde. I mens ungene spøy kom mannen i huset hjem, og det er akkurat denne senansen disse fire åndene opplever om og om igjen.
Veninna mi fortalte mannen hva som hadde skjedd, og da skjedde det utrolig mye paranormale fenomener. Jeg kunne se en skikkelse i døra, jeg stirret og plutselig skøt den fart mot meg så jeg datt ut i snøen. Veninna mi tok tak i hånda mi, ba meg sprike med fingrene, og da jeg gjorde det var det som om noen grep fast i arma mi og holdt til. Samtidig som dette skjedde fikk venninna mi vondt i midja. Det var som om hun kvinnen tok tak i ribbeina hennes, forklarte hun det.
Venninna mi ble sint og ba hun stoppe. Hun ropte noe som "Dritt kjærring! Di onde, gamle merr!" Og ja... det var ikke særlig smart gjort. Plutselig kjente vi en intens stank av pølsespy sige ut av huset. Stanken var så veldig og jævlig at vi løp alt beina kunne makte.
Vel hjem hos venninna mi ser vi at hun har kloremerker på midja. Plutselig fikk jeg en trang til å ta henne på arma, og hun skrek til! Tydeligvis hadde jeg overført en masse vond energi oppgjennom arma, nakken og ryggen hennes... etter dette så vil hun ikke ta på meg :P hehe.

Dagene gikk, og både venninna mi og jeg ble hjemsøkt av hun kvinnen. Hos meg stod hun i hjørnet på soverommet og bare stirret. Hos venninna mi prøvde kvinnen å få henne til å få dårlig samvittighet for å ha sagt sannheten til mannen sin. Det hjalp ikke. Likevell, kvinnen ga meg et helsikkes til liv. Flyttet på komoder, fikk lys til å blinke osv. En natt våknet jeg og så barneansikter overalt på veggene. Jeg sa dette til venninna mi, og ifølge henne så hadde kvinnen huset fult av barnebilder.

Ja.. det er vel det viktigste som har skjedd... annet enn det så er det ei dame i kjelleren som er konstant sur, en soldat som har vært på rommet mitt, og jeg tror jeg har sett mine tidligere liv.

Hvis du orket å lese dette så er jeg evig takknemlig :)
Send gjerne en pm om du vil ;)
Antall ord: 1464
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Isan »

Kjære deg, man orker da å lese :) , det er ikke noe problem. :klemme
Antall ord: 12
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
16
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Metal maniac »

Isan skrev:Kjære deg, man orker da å lese :) , det er ikke noe problem. :klemme
hehe, takk :) det ble jo litt mye men :P

forresten, jeg må bare få lagt til en ting her: i de siste dagene så har jeg overført energier fra hendene mine og... det er så utrolig fascinerende. det kjennes ut som elektrisitet når det først begynner... jeg må skynte meg over til et eller annen healing-forum :mozilla_laughing:
Antall ord: 75
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Del dine opplevelser..

Innlegg av Bearchild »

Jeg har vært så heldig å få se detaljert fram i tid.

Dette er mange år siden nå, og jeg hadde kanskje håpet å få oppleve noe lignende igjen. Det er for meg helt ubegripelig hvordan det kan være mulig å se hva som skjer i morgen- betyr det at i morgen alt har vært??

Uansett; Jeg var vel en 12-13 første gang det skjedde. Jeg drømte at jeg gikk tur med hunden min. Det var vinter, og en bilfører stoppet meg og spurte om hjelp fordi han hadde kjørt seg fast i snøen. Jeg havnet etterhvert i baksetet på bilen, mot min vilje, og hundelenken ble klemt i døra,- sjåføren kjørte i rasende fart og bikkja hang på slep etter.
Bilen stoppet, jeg rev opp døren og ville hjelpe bikkja. Men hunden løp fra meg og opp på en snøhaug. Der falt hun om og ble liggende i kramper mens blodet pumpet støtvis ut og farget hele snøhaugen rød..

Grotesk drøm. Og en sånn type drøm som man ikke "blir kvitt" når man våkner.

Senere denne påfølgende dagen dro jeg til pappa. Når jeg kom dit var han på vei ut på kattejakt,- det hadde brutt ut kattepest i nabolaget og han hadde tatt på seg å avlive en haug katter (tror det dreide seg om en 13-14 stykker, mesteparten bestemor sine..).
Jeg var med og hjalp til (satte fram åte og sånt) og det gikk egentlig ganske raskt. Helt til det var èn igjen.
Den siste var en halvvill årsgammel katt som var umulig å snike seg innpå. Det ble satt fram mat på verandaen til bestemor og pappa satte seg på kjøkkenet til bestemor med børsemunningen ut av vinduet.
Når skuddet smalt gikk alt som i sakte kino. Jeg så kula gå på skrå gjennom kattehodet, katten spratt høyt i været og løp ned fra verandaen og opp på en stor snøhaug. Der ble den liggende med kramper mens blodet pumpet støtvis ut og farget snøhaugen rød..

Denne episoden hadde klare likhetstrekk med drømmen natten i forveien, og jeg greide etterhvert å ta tak i den spesielle følelsen etter sånne spesielle drømmer. For jeg opplevde fler og enda mer nøyaktige drømmer etter dette. Drømmer som jeg fortalte detaljert om til mine foreldre så snart jeg våknet og før hendelsene faktisk fant sted. Så jeg har jo på en måte vitner på dette.

Kommer tilbake med neste drøm senere. :)
Antall ord: 446
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links