Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsisAndre dimensjoner, her er noen tanker :

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Jeg ser stadig at mange snakker om at energier som mange opplever i forbindelse med spøkelser, og andre overnaturlige fenomen ofte blir plassert i andre dimensjoner, uten å definere nærmere om det.

Av og til kan jeg, bla.a. føle energier, / tilstedeværelser, og jeg vet av og til ting jeg ikke har kunnskap nok til å kunne vite. Hvor kommer det fra ?

Når vi snakker om andre dimensjoner, må vi først definere de kjente dimensjoner.

1 dimensjon kan sammenlignes med en linje. den kan ha en viss lengde, eller være uendelig.
Likevel vil linjen være rett, man kan ikke ha buer, kurv er, eller knekker på den.

2 dimensjoner, Da snakker vi om lengde og bredde.
Eksempel på det er et ark, hvor vi kan tegne todimensjonale linjer, streker, og figurer.
Vi kan tegne inn perspektiv, dvs at vi ser en vei som forsvinner i horisonten, men likevel, det er ikke mer enn 2 dimensjoner, vi kan ikke gå inn ibildet og bevege oss i dybde.

3 dimensjoner, da har vi også fått med oss dybden.
da kan vi gå inn i et rom, vi kan bevege oss i 3 retninger, sideveis, høydeveis, og innover eller utover i rommet.

4 dimensjoner : da legger vi til tiden, slik at bevegelsen i rommet kan spores.
vi lever i tre dimensjoner sies det, men jeg mener vi også er bundet av tid, og dermed befinner oss i den 4 dimensjon.
Om vi kan bevege oss bakover i tid, vil vi nå kunne se hendelser som har skjedd tidligere.
Men den 4 dimensjon er bundet, og går kun en vei for oss, - fremover.
Mange drømmer om å kunne reise i tid - noe som vil kunne medføre mange paradokser, og det er sikkert årsaken til at det ikke fungerer.


Det som er poenget mitt er å komme med en teoretisk forklaring på paranormale fenomen.

Her er en liten video, som kan vise litt mer om hva dette er snakk om:
XjsgoXvnStY
Som du også finner på hjemmesiden til Tenthdimension :
http://www.tenthdimension.com/medialinks.php

Se denne videoen før dere leser videre . . .

Når dere har sett denne filmen, så tenk dere at vår ånd / sjel / det gudommelige er i en høyere dimensjon enn hva vi er.

VI i som er i 3.dje dimensjon( kansje fjerde - da vi er bundet av tid ),
vil kunne observere og forstå både 0 dimensjoner, 1 dimensjon, 2 dimensjoner ( flatland - et ark ), og våre dimensjoner, 3 og 4.
Men vi har problemer med å se den 5 eller høyere dimensjoner, pågrunn av at vi kun ser i tre dimensjoner.
den fjerde dimensjon er tid, og forståes ut fra vår hjerne, men vi kan ikke se mer enn den 3dje dimensjon.
Den fjerde dimensjon - tid - gjør at vi kan observere at ting har forandret seg, men vi kan ikke se selve forandringen på annen måte enn å se ett øyeblikk om gangen.

Med video, kan vi se ting i rask eller sakte bevegelse, likevel vil hvert øyeblikk kun inneholde en statie i prosessen.

i to dimensjoner KAN vi se endimensjoner - dvs linjer, vi kan se 0 dimensjoner et punkt, men vi kan bare skimte et glimt av den tredje dimensjon- som en todimensjonal sak, - som filmen viste, vil vi kun kunne se et tverrsnitt av mennesket.

Dette er grunnlaget for den videre tankegang :
Hva om sjel / ånd / det gudommelige er i en dimensjon OVER vår, f.ex den 5, 6 eller endog enda høyere, da skal disse være istand til å se den 3 ( og 4 ) dimensjon som vi er i, men vi kan kun få glimt av disse dimensjoner - da i vår 3dimensjonale verden.

Dette betyr i praksis at tid ikke eksisterer i vår forstand, når man kommer oppover i dimensjonene, fordi man ser all tid ( den 4 dimensjon ) på samme måte som vi kan se en og todimensjonale forhold. ( linje, ark )

Vår moderne vitenskap har sålangt jeg har forståelse for kun kunnskaper som kan gjentages og dokumenteres i vår dimensjon, dvs vi kan gjenskape 3 og 4 dimensjonale gjentagbare eksperimenter.
Vi kan med vitenskapen gjøre ting som forårsaker endringer i vår verden, og vi kan gjøre det tusenvis av ganger.

Men - så kommer "cluet" - ideen - når vi går opp i den 5 dimensjon, har vi ikke mulighet til å studere disse, - fordi vi bare kan skimte noe, og da bare om de er i en slik posisjon at de skinner igjennom til vår dimensjon.

Energier som forekommer i disse dimensjonene, vil ikke kunne verifiseres av vitenskapen, nettopp fordi vi ikke har holdepunkter i den 5 dimensjon å binde oss til.

I vår dimensjon, setter man målepinnen fysisk i kontakt med noe, og måler strøm, f.ex.
Vi kan måle tyngde, da det er en 3dimensjonalt virkende kraft, som og viker på de lavere dimensjonene, 2, 1 og kansje også 0.
( også punktet er påvirket av tygndekrafta, vil jeg tro... ;) )


Vår tro er at det er noe mer, at vi har en ånd, en sjel, at det finnes en GUD, at det finnes spøkelser, osv.
Hvis disse befinner seg i den 5 dimensjon, eller høyere, vil vi ikke med våre metoder ha mulighet til å kunne gjenprodusere målbare vitenskapelige observasjoner av disse.
vi kan få avvikende resultater, en gang i blandt, men uten noen som helst kontroll.

Ett eksempel som er forståelig :

VI har i et 3 dimensjonalt rom en vekt, med viser, og vi har et lodd på 1 kg.

Hvis ikke loddet er på vekta, vil ikke vekta vise ett kilo.
Vi må fysisk plassere loddet på vekta for å se at den viser 1 kilo.
ALLE ANDRE PLASSER i det rommet, vil gi null utlslag på vekta.

Det betyr at for et 2 dimensjonalt ark som ligger på vekta, vil det arket kun "observere" loddet når det er på arket, og da kun den delen av loddet som ER fysisk i berøring med arket.
Om vi løfter loddet 1 millimeter, vil vi ikke kunne se loddet, men vi kan kansje se skyggen av det på arket.

Om vi flytter loddet 10 cm vekk fra arket, -vil vi i 2 dimensjoner ikke lenger kunne observere at det er noe der.

Slik tror jeg vi somregel observerer det åndelige, det paranormale.
Vi får bare glimt, av og til, men vi kan ikke gjenta dette i laboratorieforsøk.
Vitenskapen vil anse ett treff av hundre som en tilfeldighet...

Om vi nå antar at mennesket har sjel, så er denne sjelen en del av en høyere dimensjon, som kan se på vår dimensjon, og også gripe inn i vår dimensjon om den vil.
Akkurat som vi kan tegne på et todimensjonalt ark, med en 3dimensjonal blyant.

Hvis vi nå videre antar at sjelen kan sende oss tanker, bilder og ideer, vil sjelen kunne formidle informasjon- slik at personen som får dette formidlet blir å anse som synsk.

De som kan snakke med "spøkelser", se inn i fremtiden, spå, osv,
- har da mer eller mindre denne evnen til å se / føle dimensjoner over vår 3dimensjonale verden, og kan derfor også kunne skimte ting på tidsskalaen som vi normalt ikke kan se fra vårt standpunkt.

På samme måte som vi kan forårsake skygger på et ark, vli disse mennekser som har denne observasjonsevnen kunne oppleve skyggene fra høyere dimensjoner, NÅR det er objekter i disse dimensjonene som kaster skygge på vår dimensjon.

Siden vi velger å tro at vi har sjel, skal vi heller ikke se vekk fra at vår sjel også oppfatter ting som ligger i de høyere dimensjoner, og så kan formidle det til vår bevissthet.

Dette vil i såfall kunne forklare paranormale fenomen vi ikke har en logisk forklaring på , ifølge vår 3dimensjonale vitenskap...



A
Antall ord: 1339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Kommentar :
Hvis vi ser på papiret som er 2 dimensjonalt, vil vi se at pairet ikke "kan se" og heller ikke har forutsetninger til å forstå at en blyant kan være i nærheten, da den er i 3 dimensjoner.

Slik tror jeg det er når det gjelder informasjon fra "andre siden" - når våre Hjelpere, vår egen sjel, og andre åndelige elementer gir oss info ( som i å være synsk, være medium, kunne spå osv ), så er disse som blyanten, mens vi er papiret.

Papirets dimensjoner - om det var levende ( som oss ) kunne bedt til dimensjonene over seg ( 3, 4, 5 dimensjon osv ) om å lage en ny strek, eller fjerne en strek, og om den som holder blyanten ( også i 3.dje dimensjon ) svarer JA; så gjøres endringen fra 3 dimensjon.
med et 3dimensjonalt viskelær, om noe skal vekk, eller en tredimensjonal blyant og lager en ny strek eller krusedull... ;)

Slik blir vi i vår dimensjon påvirket av dimensjoner OVER oss, via Hjelpere ,Guider osv, men vi kan ikke ta å føle på dem, uten at de gjør seg 3dimensjonale.

Vi har tidligere diskutert tid, at tid ikke finnes i vår forstand - på andre siden.
Kansje vi skal si på de andre sidene ;) da her diskuteres opp mot 10 dimensjoner ?

Uansett, på andre siden kan de se "all tid"- omtrent som vi ser en strek. ( se illustrasjonen i videoen ).
og de kan og derfor "gå inn i tiden " der det passer.

Regresjon, en sak vi gjør i meditativ tilstand, går vi da inn i en 4, 5 eller 6 dimensjon, slik at vi kan gå bakover i vår historie ?
tilbake til tidligere liv ?
Da må regresjonsterapi og være muig å få til "forover" - slik at vi kan se inn i fremtiden.
Det er kansje akkurat det profetene gjorde, i bibelen, som forutså mye av det vi kjenner idag.
Synske folk, våre egne forutanelser, spådomskyndige, osv, kan ha sammenheng med dette.

A
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Apropo flere dimensjoner :
_2yyuxOIO70
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Har fått tilbakemelding på att dette var vanskelig å forstå :

Tja, så dere filmen, så så dere todimensjonalt - dvs tegneinger på papir.

Papiret kan ikke se blyanten, da det bare kan se innenfor sin dimensjon ( 2 dimensjonalt).

MEN, når blyanten eller noe annet utenfor papiret kaster skygge, kan skyggen observeres PÅ papiret, og er derfor synlig i 2 dimensjoner.
skyggen altså...

Så når blyanten ( 3 dim ) skriver på papiret ( 2-dim ), vil vi i 3 dim se det som skjer i 2 dim ( på papiret, ) og også papiret kan se hva som skjer i sin dimensjon...

Altså at papiret kan se streken fra blyanten.

Men papiret kan kun se RESULTATET av blyanten, som skygge eller strek, aldri selve blyanten, ( hvis vi ikke tegner en blyant på papiret - i 2 dimensjoner )

Slik er dimensjonen over oss, de kan se ned på oss , men vi ser de like lite som papiret ser blyanten.

Derimot ; DE i høyere dimensjoner kan se oss, på samme måte som vi kan se på papirets tegning....

var det like forvirrende ?

heh, vanskelig å komme med en enkel forklaring på dette...

men tenk dimensjoner som :
- ett punkt ( ingen dimensjoner).
- ei rett linje er en dimensjon, ( kun lengde ELLER høyde , ikke begge deler.
- ett papir - 2 dimensjoner, lengde og bredde, men ingen høyde
- ett rom ( stue f.ex. ) lengde + bredde + høyde. - 3 dimensjoner ( der vi er )
- ett rom tatt bilde av, flere dager på rad, og vi ser forskjell på bildene, selv om de er tatt av samme rom,
     da er den 4 dimensjon ( tid ) med i bildet.
( vi kan kun se i 3 dimensjoner uten hjelpemidler - dvs bilder tatt over tid ).
det er fordi den 4 dimensjon - tid - er en måleenhet på samme måte som bredde, lengde og høyde, men hvor vi kun går en vei langs tidens skala.

5 dimensjon ; da kan vi se ned på hele 4 dimensjon ( tid) slik at vi ser både fortid, nåtid og fremtid som en eneste enhet...
( omtrent som VI ser strekene på et metermål... da ett metermål er i en av de dimensjoner vi ser - lengde - bredde- høyde )

Videre oppover blir det værre å skjønne, jeg forstår det ikke helt selv heller, men papir ( 2dim) og blyant(3dim) er en måte å se for seg hvordan det oppfattes av dimensjonene over oss....

Håper dette gjør det litt lettere å forstå...

( det er vanskelig å forstå egentlig, nettopp fordi vi går utenfor vår verden .... )

A
Antall ord: 423

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Denne B.u.m.p.e.r. jeg opp.

Syns denne var for bra, til å gå i glemmeboken..
Antall ord: 18
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 25 Sep 2009 08:23
14

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Herr Pusekatt »

Sier du, Asbjørn, at vi allerede har gjort våre valg, vi bare vet det ikke ennå?
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Moonstone »

Herr Pusekatt skrev:Sier du, Asbjørn, at vi allerede har gjort våre valg, vi bare vet det ikke ennå?
Det er eldgammel visdom..
Men om det faktisk er sant, kan ikke vites med sikkerhet.
Antall ord: 36
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Herr Pusekatt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 25 Sep 2009 08:23
14

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Herr Pusekatt »

"We may regard the present state of the universe as the effect of its past and the cause of its future. An intellect which at a certain moment would know all forces that set nature in motion, and all positions of all items of which nature is composed, if this intellect were also vast enough to submit these data to analysis, it would embrace in a single formula the movements of the greatest bodies of the universe and those of the tiniest atom; for such an intellect nothing would be uncertain and the future just like the past would be present before its eyes."
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av steelp92 »

Viss jeg forstår det du sier riktig, mener du at hver dimensjon ser alle dimensjoner under. Dersom strengteorien stemmer, vil det si at det er mulig å passere gjennom en såkalt "brane" eller membran, i alle fall en vei?

Når det gjelder teorier om en 5.dimensjon, ble den brukt i Kaluza-Klein teorien for å forene gravitasjon og elektromagnetisk kraft.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

steelp92 skrev:Viss jeg forstår det du sier riktig, mener du at hver dimensjon ser alle dimensjoner under. Dersom strengteorien stemmer, vil det si at det er mulig å passere gjennom en såkalt "brane" eller membran, i alle fall en vei?

Når det gjelder teorier om en 5.dimensjon, ble den brukt i Kaluza-Klein teorien for å forene gravitasjon og elektromagnetisk kraft.
Det du snakker om her er en del av den tankerekken jeg har, ja.
Å gå fra en dimensjon til den neste, eller vandre mellom parallelle dimensjoner, er akkurat hva jeg har i tankene.
Vi ser dimensjonene under, men vi ser ikke inn i de parallelle dimensjonene...
Jeg tror at dersom det går å passere igjennom dimensjonene, - så må det sannsynligvis kunne skje begge veier, selv om det finnes membraner som kun slipper igjennom EN vei.

Som et eksempel på parallelle dimensjoner i åndelig sammenheng:

Tenk 2-dimensjonalt - dvs som flate papirark :
Dersom vi befinner oss på ett slikt 2 dimensjonalt ark, og så skal over til neste ark, har vi mellomrommet mellom arkene som "halvveis".
Dette er den "halvveis" jeg ser for meg at sjeler ( ånder) som ikke har kommet videre befinner seg i. ( luftrommet mellom de to arkene. )
Ånden VAR først på det ene arket, og siden den nå har "gått over til andre siden" ( gått over til andre arket) - men ikke kommet seg helt over, - er den derfor mellom arkene.
Det er her et medium ( eller andre) kan hjelpe - da disse oppfatter mer enn det arket de er på selv.
Når ånden har kommet over til det andre arket ( med eller uten hjelp) - vil det nå kunne være i en 3 dimensjonal situasjon, dvs det vil kunne se ned på den 2dimensjonale verden under ( arket - eller vår verden.) Rett og slett fordi det ved å "gå opp til lyset" - har steget en (eller helst flere) dimensjoner oppover, og nå kan se de dimensjonene under, akkurat som vi kan se todimensjonale og endimensjonale saker her i vår 3d verden. . .


( håper noen skjønner hva jeg mener nå da ;) )

A
Antall ord: 351

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Borte.. »

Nå skjønte jeg det mye bedre ja. Ble litt for mye å ta inn sist jeg leste det.
Følte meg litt dum der ja... :roll:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Asbjørn »

Vermilion Oriol skrev:Nå skjønte jeg det mye bedre ja. Ble litt for mye å ta inn sist jeg leste det.
Følte meg litt dum der ja... :roll:
Ingen grunn til det....

Å ikke helt forstå er ikke å være dum.
Å være dum er å bli fortalt det samme gang på gang, få det matet inn med teskje, og enda ikke forstå...

En som er dum brenner seg på kokeplata på ovnen, ikke bare en gang men gang etter gang....
( men seff, om man er ekstremt glemsk, kan det likevel skje.... )

A
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
steelp92

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av steelp92 »

Asbjørn skrev: Det du snakker om her er en del av den tankerekken jeg har, ja.
Å gå fra en dimensjon til den neste, eller vandre mellom parallelle dimensjoner, er akkurat hva jeg har i tankene.
Vi ser dimensjonene under, men vi ser ikke inn i de parallelle dimensjonene...
Jeg tror at dersom det går å passere igjennom dimensjonene, - så må det sannsynligvis kunne skje begge veier, selv om det finnes membraner som kun slipper igjennom EN vei.

Som et eksempel på parallelle dimensjoner i åndelig sammenheng:

Tenk 2-dimensjonalt - dvs som flate papirark :
Dersom vi befinner oss på ett slikt 2 dimensjonalt ark, og så skal over til neste ark, har vi mellomrommet mellom arkene som "halvveis".
Dette er den "halvveis" jeg ser for meg at sjeler ( ånder) som ikke har kommet videre befinner seg i. ( luftrommet mellom de to arkene. )
Ånden VAR først på det ene arket, og siden den nå har "gått over til andre siden" ( gått over til andre arket) - men ikke kommet seg helt over, - er den derfor mellom arkene.
Det er her et medium ( eller andre) kan hjelpe - da disse oppfatter mer enn det arket de er på selv.
Når ånden har kommet over til det andre arket ( med eller uten hjelp) - vil det nå kunne være i en 3 dimensjonal situasjon, dvs det vil kunne se ned på den 2dimensjonale verden under ( arket - eller vår verden.) Rett og slett fordi det ved å "gå opp til lyset" - har steget en (eller helst flere) dimensjoner oppover, og nå kan se de dimensjonene under, akkurat som vi kan se todimensjonale og endimensjonale saker her i vår 3d verden. . .


( håper noen skjønner hva jeg mener nå da ;) )

A
Du tror på ånder og den andre siden? eller er det bare eksempler? For så vidt stemmer det du tenkter på med fysikkens teorier om elementærpartiklene, eller i dette tilfelle strengteorien. Disse "åndene" som står fast mellom dimensjonene, kan være en slags energi som ikke kommer seg igjennom den så kalte "p-brane", den teoretiske membranen mellom vår dimensjon og en annen. Teorine rund "The Higgs field" som er en del av CERN prosjektet LHC eller "Large Hadron Collider", partikkelakselratoren som pga av en planlagt test skapte panikk hos enkelte som trodden verden ville gå under når partikkelene møttes ved nær-lysets hastighet (så skal det nevnest at testen aldri var ment til å kollidere med, bare teste akselratoren, dette fikk jeg meg en liten latter av), sier at det kan tenkest at gravitron (usikker på om denne bare har svært liten masse, eller om den har ingen masse i det hele) er en så liten partikkel at den kan reisen mellom dimensjoner.

Det finnes selvsagt et forskningsområde når den gjelder sjeler o.l. "Noetic Science" som det heter er meget interresant. Det kan tenkest (dette er noe jeg har tenkt på) at mennesket ikke bare blir til for så og senere dør, men at det er en energi, rett og slett en liten gnist som gjør at livet oppstår. Når et menneskets legeme dør, kan det tenkes at denne energien passerer til noe annet, eller en annen plass, for eksempel en annen dimensjon.
Antall ord: 548

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av problem »

Hvis det skulle stemme at det finnes 10 eller 11 dimensjoner eller hva det er, og at det innebærer at det finnes et univers for hver minste mulige hendelse som kan skje, så synes jeg uansett at dette med ånder og sjeler og *** og alt det der virker veldig spekulativt. Vitenskapen kan ikke fortelle oss hvordan det ser ut i andre dimensjoner, men det kan ikke Asbjørn heller, så alt dette blir like mye gjetning som paranormalitet tradisjonelt alltid har dratt med seg. Men stilig video, nå skjønner jeg mye mer av strengteorien.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Andre dimensjoner, her er noen tanker :

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg mener at begrep som opp-ned, høyre-venstre, igår-imårra, foran-bak, osv bare er noen begrep som vi bruker her på jorden. Jeg mener, begrepert "Imårra" funker bare her, det funker ikke engang på planeten Mars, ikke med det samme settet å se på "imårra" ihvertfall. Og det som skjedde igår er noe helt annet på jupiter en det er i Oslo. For å ikke snakke om hva begrepet evnt ville bety på et annet solsystem i en annen galax!? Det spennende er at ingen vet hva som skjer imårra. Men mange vet hva som skjedde igår. Man kan tro at man vet hva som skjer imårra. Men ingen vet det. Man kan tro at imårra er det lørdag, man skal sove lenge osv...
Men ingen kan vite det med sikkerhet.

-Hvor skal du nå?
-Jeg tror jeg skal gå opp å legge meg!
-Tror? Skal du ikke legge deg?
-Joda, planen min er å legge meg nå, men jeg vet ikke sikkert.
-Hvordan kan du være usikker på det? Er du ikke på vei opp trappa?
-Jo jeg er det, men mange ting kan skje i løpet av de sekunder jeg er på vei opp trappa. Blandt annet trodde jeg for noen sekunder siden at jeg akkurat nå sku stå å pusse tennene mine, men jeg står i trappa å snakker med deg...
-Tulling!
-Ja jeg er vel det kanskje? Men man kan ikke vite noe på forhånd.
-Joda, du er i seng om 1 minutt!
Så ringer telefonen og du går ned trappa igjen

En enkel forklaring på at ting ikke blir som man tror i en gitt tidsramme...

I åndeverdenen så eksisterer ikke de 4 dimensjonene som du snakker om, det vil si de trenger ikke ta hensyn til dem. Hverken tid eller rom er et "tema" der. Ikke opp eller ned heller. Så jeg mener at selv om man kan være KLAR over andre dimensjoner, så er det ikke sikkert at man "lever" etter dem... Fysikkens lover er også noe som de ikke bryr seg noe særlig om. Mulig de er klar over dem, men røykeloven blir bedre fulgt her av oss, en fysikkens lover der av dem. Nå mener jeg ikke at det er her og der, det er nok dimensjoner jeg snakker om! :) Og de er her overalt hele tiden! :)

Jeg mener å ha lest om noen "vibrerende ringer" som vel er litt det samme som strengene (på en måte) og at de teoretisk sett kan ha mange tusen dimensjoner. Så det er muligheter vi ikke kan forestille oss "der ute" (alltså her rundt oss)
Antall ord: 446
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links