Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

UFO, Kornsirkler & fenomenHadde Gøsta Carlsson rett ?

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod engler

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

En av de mere kjente historiene fra Scandinavia i ufo logien er den ganske utrolige historien om Svensken Gøsta Carlsson.
Han hadde ett møte der han i skogen spaserte rett på en landet ufo.
Gøsta var sønn til en skomaker, og var selv en brukbar bokser og jobbet på jernbanen. Noen intulekuell type var han vel ikke.
Denne historien har vert luftet på forumet før, men jeg vil gjerne se den i nytt lys og høre hva folk mener.

Noen år etter denne opplevelsen i mai 1946, bli Gøsta rik på allergimedisiner. Dette på en tid der man nettopp hadde begynt å få begrep om hva allergier i det hele tatt var. Medisinene er gjort på ett slags ekstrakt fa pollene. Han har og flere andre produkter som ble godt lagt merke til.
Gøsta selv sier han ikke har peiling på slikt, men fikk kunnskapene fra folkene på ufoen.

Unødig å si att han ble ledd av for historien sin av mange. Spesiellt når det ikke var små grå folk med store øyne som kom ut av ufoen, men mennesker han beskrev som :
" Vakre Scandinavisk utseende mennesker". Da var vel toppen nådd for en del som så dette som en slags etterkrigs mentalitet der man idealiserte hvite mennesker.

Skal du lese denne historien må du lese Svensk.
Disse flotte (genmodifiserte ?) menneskene kan virke som oppspinn, men jeg vil presentere en helt anne opplevelse fra midt på 1950 tallet i England og se om dere ser likheter.
Har vi biologisk slekt på en annen planet, slik som b.la Von Danicken alltid har sagt ?

Les først litt om denne utrolige Svensken
http://www.galactic.to/rune/gosta2.html

Denne damen beskriver også " vakre mennesker" i en ufo hun såg i 1954. Intervjuet er gjort i 1977. Håret deres var "golden" sa hun. Alltså en slags blond. Bekledningen minner og om det Gøsta beskriver, men hun bruker andre ord. Gøsta sier det minnet om flygerdrakt, det de hadde på seg. Damen her sier Engelsk " like a ski top sute". en ski dress. Likhetene er påtagelige.

http://www.youtube.com/watch?v=faFv8COckQY

Har hun sett de samme menneskene Gøsta såg ?
Antall ord: 375

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tyrell
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 911
Startet: 27 Jun 2008 16:57
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 78 ganger
Blitt takket: 186 ganger

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Tyrell »

Slike kontroversielle sider ved ufo fenomenet er spennende stoff,om det kun er mennesker som ønsker oppmerksomhet eller om det er genuine opplevelser er vanskelig å si.
Personlig tror jeg slike møter og videre kontakt med fremmede vesener er fullt mulig, da jeg selv har sett en flyvende tallerken på kloss hold.

Hva gjelder Staffordshire ufo kontakthistorien så virker personen veldig ærlig og oppriktig og jeg har vanskelig for å tro at hun dikter opp dette.
Dette er en litt annen versjon fra egen youtube kanal: http://www.youtube.com/watch?v=DW2RMWyRnr4
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

Ja, takk for den Tyrell.

Disse folkene fra pleiadene er visst alle enige om er våre venner og beskyttere da.
Dette her som jeg poster nå er ganske...dypt. Dette egner seg ikke og høre på i full fart på vei til noe annet.
Denne dama har skrevet ned kommunikasjon fra pleiadene, som forøvrig Billy Meier påsto han gjorde telepatisk. Normalt kjøper jeg ikke sånne som har skrevet en bok om noe utrolig. Men dette her...hva skal jeg si. Om dette er påfunn så bør dame få nobelprisen i overtruffen fantasi.
Det er noe ved det som klinger rett liksom. Hun snakker om kriger i rommet som ble utkjempet over jorden før mennesket fantes. Hvordan vi er designet og man har tukklet med DNAèt vårt alltid. Hvordan det spirituelle finnes, allt har en plan osv. osv. til en sitter der med bakoversveis av all informasjonen.

Lykke til med å beholde vettet etter å ha tatt inn allt dette...


http://www.youtube.com/watch?v=uONHfn0JxNc
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
steffen300
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2009 18:01
14
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Nordland

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av steffen300 »

Metodisten skrev: Dette egner seg ikke og høre på i full fart på vei til noe annet.
hovedsaklig siden det varer i 2 timer.
etter å ha kjempet mot kjedsomheten i 3 snutter, så synes jeg et ordtak passer her:
hvis noe virker for utrolig til å være sant, så er det som regel det.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

steffen300 skrev:
Metodisten skrev: Dette egner seg ikke og høre på i full fart på vei til noe annet.
hovedsaklig siden det varer i 2 timer.
etter å ha kjempet mot kjedsomheten i 3 snutter, så synes jeg et ordtak passer her:
hvis noe virker for utrolig til å være sant, så er det som regel det.
Hehe, jeg sa det var dypt.
Jeg mistenker jo att kjedsomheten din kommer av att du ikke helt forstår vidden og dybden i det. Som jeg mistenkte litt på førehånd.

Att det er for godt til å være sant å sånt er joi ett generelt ordtak som passer på det meste. Men bare på det meste.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
steffen300
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 21 Mai 2009 18:01
14
Kjønn (valgfri): gutt
Lokalisering: Nordland

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av steffen300 »

ingenting er for dypt for meg.
men et stillbilde + en monton stemme over lang tid, virker ikke positivt på konsentrasjonen.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av ludoburgero »

Hva med å få en nevropsykolog og andre kvalifiserte til å studere mimikken og kroppsspråket, samt øyebevegelsene til denne dama som forteller sin historie?

For min del virker hun troverdig.
Antall ord: 29
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

Mitt håp var jo om vi kunne lete etter fellesnevnere i ufologien kansje.
Kansje flere finner flere fellesting en de jeg pekte på her,? bare for å leke litt hobbyvitenskaplige.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

ludoburgero skrev:Hva med å få en nevropsykolog og andre kvalifiserte til å studere mimikken og kroppsspråket, samt øyebevegelsene til denne dama som forteller sin historie?

For min del virker hun troverdig.
Ingen flere ?
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Starchild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 202
Startet: 15 Jul 2006 21:55
17
Kjønn (valgfri): Kanin
Lokalisering: Orkdal
Blitt takket: 3 ganger

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Starchild »

Ja, jeg har vært innom denne tråden og lest om dette tidligere, men om det hele er sant eller ikke er jo ikke så lett å vite.
Etter å ha gjort litt research, som det heter på fagspråket, så høres det jo uansett veldig vakkert ut...

At det er en eller annen spirituelt avansert menneskerase der ute, som ikke bruker hat eller frykt, men elsker alt og alle, uansett hvor onde de måtte være.
De er vegetarianere, men spiser kjøtt av og til - til festmåltider.
De er visst i bunn og grunn som oss, bare mye sunnere, og kan pga det bli minst 150 år gammel(om jeg husker rett).
Det er de som har vært med på å "skape" oss, som du nevnte tidligere Metodisten, gjennom å overvåke oss og tukle litt her og der, for å skape selve menneskeheten.
De skal visst ha overvåket oss siden tidenes morgen, og har vært år av oss som en helhet - menneskehet - skrevet ned.
Farkostene deres kan ta hvilken som helst form, siden de reiser med lyset eller et eller annet... :roll: (Husker ikke helt.)

Og det er visst sånn at det er en stor kamp mellom det gode og det onde der ute - de grå/reptilene(som visstnok skal samarbeide med mange i staten) som vil kontrollere oss(og andre for den saks skyld) med makt, frykt og manipulasjon...
Og de gode, bl.a. Pleiadene, som bare bruker lys og kjærlighet mot de.

De sier også at det ikke er lenge til før livet for oss kommer til et veiskille.
At det kommer til å bli en eller annen invasjon av de onde og at de, Pleiadene, vil komme for å redde oss.
Men dessverre så kan ikke alle reddes, for de kan bare plukke opp de som er utviklet nok spirituelt.
Det hjelper ikke å bare se på skipet og tippe om det er onde eller gode vesener inne i det, på samme måte som du ikke kan se på de om de er gode eller onde, siden de onde kan manifestere utseende til Pleiadene og skipene deres, og dermed lure mennesker om bord.
Men de som er utviklet nok på den spirituelle siden, kan kjenne forskjell mellom de - om det er kjærlighet eller ondskap de kjenner.
Er det ondskap, skal man holde seg langt unna.
Men er det kjærlighet det utstråler, så er det Pleiadene som bare vil hjelpe.

Men når alt dette er sagt(og dette ble visst litt lengre enn jeg hadde trodd), så har jo det hele et fint budskap.
De sier at tanke = manifestasjon.
Og at dårlige ting får for mye oppmerksomhet mens gode ting blir oversett, som er en av grunnene til at vi har det så dårlig her på planeten vår.
Vi er for negative, rett og slett.

Et annet fint budskap er at vi skal elske hverandre, og aldri lat hat eller frykt ta overhånd.
De vil at vi skal innse at hele menneskeheten er en familie, og at vi må begynne å jobbe sammen som ett folk istedet for ett land, en landsdel, en by...

Så joda...
Veldig fint budskap, og det hele høres jo veldig vakkert ut, spesielt at de har tenkt å komme og redde oss om den der invasjonen en dag skjer.
Og selv om det er mye av det som høres litt for godt ut til å være sant, er det også mye som føles rett, som liksom bare faller på plass.
Jeg klarer liksom ikke å bestemme meg om jeg tror på det hele eller ikke.

Men noen videoer jeg vil anbefale på det sterkeste er denne(og de 9 andre, selvsagt):
http://www.youtube.com/watch?v=2ugzBKPClsU
Som jeg sa tidligere - om det hele er en bløff eller ikke vet jeg jo selvsagt ikke.
Men hovedpoenget er at det er et fint budskap.
Antall ord: 656

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Deep Space »

Takk for linkene Metodisten. Gøsta må ha vært veldig heldig som fikk se dem. ;)
Tror sammenhengen mellom utenomjordisk kontakt og atomvåpen er stor.
Antall ord: 26
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Kimbara »

Og når jeg endelig trodde Eduard Albert Meier-myten var død og begravet dukker den altså opp. Igjen.

"Billy" Meier var en løgner og en bedrager, og jeg stoler ikke et sekund på mennesker som har adoptert hans løgnaktige vrangforestillinger.

* Når flere av Meiers bilder ble avslørt å være forfalsket reagerte han med å beskylde myndighetene for å ha plantet de berørte bildene hos ham (et bombesikkert tegn på at vi har med enten en idiot eller en skrulling å gjøre).

* Metallbitene Meier hevdet var fra Pleiadene, og som etter sigende ble testet av forskeren Marcel Vogel, "forsvant" like greit før noen andre forskere kunne teste dem.

* Meier hevder å ha blitt ført tilbake i tiden for å prate med "den egentlige Jesus" om evolusjon. Ikke bare er reiser bakover i tid umulig, men de hadde ikke engang hørt om ordet 'evolusjon' på den tiden.

* Mye av Meiers vrangforestillinger bygger på de religiøse skriftene i "The Book of Enoch", noe som tyder på at fyren var mer enn vanlig opptatt av alternativ gammeltestamentlig kristendom, eller eventuelt en obskøn versjon av Jødedommen.
Dette blander han lekent sammen med mytene om Atlantis, som vel må sies å være vås av ypperste klasse.

Også videre.

Antropologisk sett er jo dette spennende, for denne rasen fra Pleiadene er også kjent som "ariske romvesener", og er utbredt i Europa og deler av Latinamerika, men sjelden eller aldri i andre deler av verden.
Dette viser meget godt at ufologi ter seg nøyaktig som en religion, og er godt i gang med å bygges opp mytisk såvel som å splittes i forskjellige retninger.
Antall ord: 276
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev: * Når flere av Meiers bilder ble avslørt å være forfalsket reagerte han med å beskylde myndighetene for å ha plantet de berørte bildene hos ham (et bombesikkert tegn på at vi har med enten en idiot eller en skrulling å gjøre).

* Metallbitene Meier hevdet var fra Pleiadene, og som etter sigende ble testet av forskeren Marcel Vogel, "forsvant" like greit før noen andre forskere kunne teste dem.


Antropologisk sett er jo dette spennende, for denne rasen fra Pleiadene er også kjent som "ariske romvesener", og er utbredt i Europa og deler av Latinamerika, men sjelden eller aldri i andre deler av verden.
Dette viser meget godt at ufologi ter seg nøyaktig som en religion, og er godt i gang med å bygges opp mytisk såvel som å splittes i forskjellige retninger.
Ja, den godeste Meyer var vel i overkant fargerik kansje.
Att arisk utseende aliens ikke viser seg mye i Afrika kan jo ha mange årsaker.
Jeg reiser heller ikke til Afrika.
Hva vet vi om deres evt. agenda eller hvorfor de dukker opp på visse steder. Når du nevner Europa og sør Amerika så vet jeg ikke hvilket tallmateriale du bruker. En av de største UFO observasjonene i nyere tid ble gjort av mange skolebarn samtidigt, nettopp i Afrika.
Men om de var så ariske vet jeg ikke.
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Kimbara »

Metodisten skrev: Att arisk utseende aliens ikke viser seg mye i Afrika kan jo ha mange årsaker.
Jeg reiser heller ikke til Afrika.
Hva vet vi om deres evt. agenda eller hvorfor de dukker opp på visse steder. Når du nevner Europa og sør Amerika så vet jeg ikke hvilket tallmateriale du bruker. En av de største UFO observasjonene i nyere tid ble gjort av mange skolebarn samtidigt, nettopp i Afrika.
Men om de var så ariske vet jeg ikke.
Poenget mitt er at dette viser ulike grener av neoreligionen 'ufologi'. Mytologien farges av den kulturelle geografien i likhet med andre religioner, og dette er i seg selv et godt argument for at det som påstås er sludder.
Antall ord: 123
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hadde Gøsta Carlsson rett ?

Innlegg av Metodisten »

Kimbara skrev:
Metodisten skrev: Att arisk utseende aliens ikke viser seg mye i Afrika kan jo ha mange årsaker.
Jeg reiser heller ikke til Afrika.
Hva vet vi om deres evt. agenda eller hvorfor de dukker opp på visse steder. Når du nevner Europa og sør Amerika så vet jeg ikke hvilket tallmateriale du bruker. En av de største UFO observasjonene i nyere tid ble gjort av mange skolebarn samtidigt, nettopp i Afrika.
Men om de var så ariske vet jeg ikke.
Poenget mitt er at dette viser ulike grener av neoreligionen 'ufologi'. Mytologien farges av den kulturelle geografien i likhet med andre religioner, og dette er i seg selv et godt argument for at det som påstås er sludder.
Ok Kimbera,
men det er ikke annet enn en hypotese du kommer med heller.
Det er ikke en endelig sannhet liksom, det er noe du tror.
Kansje har du rett ?
Antall ord: 155

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !