Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderBildene i dette foraet

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Gramzon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 17 Feb 2008 14:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hellvette på jord

Bildene i dette foraet

Innlegg av Gramzon »

Hei

Jeg har gådd opp og ned i mente gjennom bildene i dette forumet og har sett mye rart.
jeg må si at jeg egentlig blir litt sjokkert over hva alle tror er spøkelser, jeg jobber som fotograf og har hatt mange "spøkelser" inne i studioet og ellers når jeg har tatt bilder.

jeg skriver ikke dette for å rakke ned på noen, og jeg nevner ingen navn.

en fellesnevner for de fleste bildene jeg har sett er at mange bruker blitz, når blitz blir brukt blir alle støvkorn lyst opp og kan derfor se ut som en orb
(personlig støtter jeg ikke orb teorien)
disse støvkornene kan ha forskjellig farge alt fra hvilket støv dette er og fargetemperaturen på blitzen.

reflekterede gjenstander er også noe jeg har sett mye av, dette kommer ofte av glitter og sand som legger seg på diverse plasser, også sand kan ha blanke overflater som reflekterer lyset.

mange kan også enkelt framstille et "spøkelsesbilde", på den måten at de bruker stativ og lang lukkertid, jeg skal senere legge ut noen bilder som kan demonstrere dette.
Jeg skal også legge ut noen bilder som virker litt rare, men som er upåvirket av blitz.