Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderBildene i dette foraet

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Gramzon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 17 Feb 2008 14:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hellvette på jord

Bildene i dette foraet

Innlegg av Gramzon »

Hei

Jeg har gådd opp og ned i mente gjennom bildene i dette forumet og har sett mye rart.
jeg må si at jeg egentlig blir litt sjokkert over hva alle tror er spøkelser, jeg jobber som fotograf og har hatt mange "spøkelser" inne i studioet og ellers når jeg har tatt bilder.

jeg skriver ikke dette for å rakke ned på noen, og jeg nevner ingen navn.

en fellesnevner for de fleste bildene jeg har sett er at mange bruker blitz, når blitz blir brukt blir alle støvkorn lyst opp og kan derfor se ut som en orb
(personlig støtter jeg ikke orb teorien)
disse støvkornene kan ha forskjellig farge alt fra hvilket støv dette er og fargetemperaturen på blitzen.

reflekterede gjenstander er også noe jeg har sett mye av, dette kommer ofte av glitter og sand som legger seg på diverse plasser, også sand kan ha blanke overflater som reflekterer lyset.

mange kan også enkelt framstille et "spøkelsesbilde", på den måten at de bruker stativ og lang lukkertid, jeg skal senere legge ut noen bilder som kan demonstrere dette.
Jeg skal også legge ut noen bilder som virker litt rare, men som er upåvirket av blitz.

Tåke i noen bilder er ofte bare tåke, her trekker jeg inn det med blitz igjen, ofte kan man ikke se fuktige plasser som ofte finnes, tåke er et naturlig fenomen, og må vurderes gjennom hvordan "været" er på bildet.
slørete gjenstander kan være så enkelt som en ustødig hånd.

ansikter i et bilde kan være så enkelt som en tilfeldighet og fantasien som oppretter dette bildet til deg.

jeg har selv stor tro på spøkelser, men ønsker at man skal være litt mer kritisk til bildene man ser

/Gramzon

uvanlige ting på bilder;
Image
(legg merke til øyet i på høyresiden på himmelen)


Image
(lang lukkertid)


EDIT:
bilder lagt ut, flere kommer etterhvert
Sist redigert av Gramzon på 12 Okt 2009 16:16, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 333
Judging by pictures, hell looks a lot better than that other place.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Bildene i dette foraet

Innlegg av Moonstone »

Helt enig :salute:
Antall ord: 2
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Bildene i dette foraet

Innlegg av eile-joha »

Kjempebra du vil legge ut litt bilder. Jeg er helt enig i deg at stort sett er det støvkorn osv som er på bildene.

Legger inn et bilde jeg selv har tatt, som er typisk dette med støvkorn.

Image
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Bildene i dette foraet

Innlegg av Kimbara »

@trådstarter:

Siden du er fotograf regner jeg med du også har en utdannelse innen enten foto eller kunst, og da regner jeg med du også kjenner til begreper som optisk illusjon, negative figurer og hvordan vi mennesker nærmest automatisk forsøker å finne orden i kaos?

Jeg nevner dette fordi du viser et bilde med skyer og påstår det er uvanlig fordi en skyformasjon tilfeldigvis likner et øye.
Antall ord: 71
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gramzon
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 17
Startet: 17 Feb 2008 14:14
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hellvette på jord

Re: Bildene i dette foraet

Innlegg av Gramzon »

Kimbara skrev:@trådstarter:

Siden du er fotograf regner jeg med du også har en utdannelse innen enten foto eller kunst, og da regner jeg med du også kjenner til begreper som optisk illusjon, negative figurer og hvordan vi mennesker nærmest automatisk forsøker å finne orden i kaos?

Jeg nevner dette fordi du viser et bilde med skyer og påstår det er uvanlig fordi en skyformasjon tilfeldigvis likner et øye.
du har tydeligvis ikke lest innlegget mitt, men det er greit.
jeg legger ut bilder for å vise at alt ikke trenger å være unaturlig og trenges å blåses om at det er et spøkelse (eller ufo)
Antall ord: 110
Judging by pictures, hell looks a lot better than that other place.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Bildene i dette foraet

Innlegg av Kimbara »

Gramzon skrev: du har tydeligvis ikke lest innlegget mitt, men det er greit.
jeg legger ut bilder for å vise at alt ikke trenger å være unaturlig og trenges å blåses om at det er et spøkelse (eller ufo)
Enkel misforståelse, siden bildet du la ut ikke hadde noen åpenbar relevans med de fenomenene du forklarte. Men da er det avklart, og alle er glade.
Antall ord: 66
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Bildene i dette foraet

Innlegg av Bearchild »

Siden du er fotograf regner jeg med du også har en utdannelse innen enten foto eller kunst,..
Hvemsomhelst kan kalle seg for fotograf. Dette er ingen beskyttet tittel og sier ingenting om en persons utdannelse.. bare for å ha nevnt det. ;)
Antall ord: 40
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links