Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerUniversets nøkkel: Star og 13

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Moonstone »

Jeg har drevet med Tarot kort en god stund nå, og fikk anbefalt en bok og kort som het "Universets nøkkel, Star of 13", som tok forståelsen litt videre fra Tarot.

Fant endelig korta og boka på Drammensmessa jeg var på nå sist!
Jeg har alt begynt med studiene, som virker lovende :D

Er det noen andre her på Para som også bruker disse?
Her er en link:

http://www.norhealing.com/index.php?opt ... Itemid=120
Sist redigert av Moonstone på 21 Okt 2009 10:20, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 78
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av zind »

Jeg endte opp på alternativmessa i Tromsø, av alle ting, og da kom jeg faktisk over dette her. Jeg ble med på et seminar på 1 og en halv time uten å forvente noe og ble kjempepositivt overrasket! Det var Silja Winther som holdt kurset, og jeg må si det er sjeldent jeg møter alternative mennesker jeg får så sansen for. Skikkelig god dame, empatisk og har brukt så mye av livet sitt til dette at kurset gjerne kunne vart 10 ganger så lenge for min del :)

Kult at du har begynt studiene, har faktisk tenkt tanken selv.
Erfaringer så langt?
Antall ord: 102
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:Jeg endte opp på alternativmessa i Tromsø, av alle ting, og da kom jeg faktisk over dette her. Jeg ble med på et seminar på 1 og en halv time uten å forvente noe og ble kjempepositivt overrasket! Det var Silja Winther som holdt kurset, og jeg må si det er sjeldent jeg møter alternative mennesker jeg får så sansen for. Skikkelig god dame, empatisk og har brukt så mye av livet sitt til dette at kurset gjerne kunne vart 10 ganger så lenge for min del :)

Kult at du har begynt studiene, har faktisk tenkt tanken selv.
Erfaringer så langt?
Mine erfaringer så langt er at det er meget omfattende, og krever mye tid og tolmodighet for å sette seg inn i..og jeg akter å sette meg skikkelig inn i det ;)

Det følger mye av prinsippene som Tarot, med arketypiske krefter, tanker, følelser og handlinger som mennesker styres av/havner i, men med litt anen symbolikk.
De er dekket med kunst som skal vekke en følelse som ligger i underbevisstheten, sies det.
Det er 52 kort, med 12 "urkrefter" og den 13`endne som er "Ikke kraft"
Disse 13 er igjen oppdelt i 4, som er:

"Ånd/Energi"
"Tanke"
"Følelse"
"Handling"

Man gjør legg som i Tarot, med så mange kort en selv vil. Jeg bruker kun ETT pr legg foreløpig, men skal gå over til 3 videre i studiene.
Skal fordype meg mer i kveld, må bare bli ferdig på dritt jobben først ;)
Antall ord: 254
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av zind »

Ja, jeg skjønte fort at det er et ganske komplekst system, i allefall hvis man skal lese seg frem til alt på egenhånd. Fikk trekke noen kort av Silja og de stemte faktisk veldig godt. Jeg liker hvordan hun har lagt til symboler og satt dette i system, slik at man lettere kan trekke frem den energien man trenger. Slik forstod jeg det på henne, at dette handler om å forstå, balansere og benytte seg av disse energiene bevisst.

Rakk aldri å kjøpe disse kortene på messa (appropo messer og energi Moonstone - blir rett og slett fysisk dårlig jeg! Selv om Tromsømessa var tusen ganger bedre enn den i Oslo. Var så gira og fikk så mye energi fordi jeg var heldig å møte noen veldig spesielle mennesker, men inne i disse hallene der det er stands orket jeg nesten ikke å være!)
Vet du, nå skal jeg ringe bokhandleren og høre om de har disse kortene. Og har de det så skal jeg jaggu meg ut å kjøpe meg en stokk :D
Antall ord: 176
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Moonstone »

zind skrev:Jeg liker hvordan hun har lagt til symboler og satt dette i system, slik at man lettere kan trekke frem den energien man trenger. Slik forstod jeg det på henne, at dette handler om å forstå, balansere og benytte seg av disse energiene bevisst.
Jepp, det er akkuratt det det går på, å kjenne igjen utfordringer og arketypiske situasjoner/følelser, og møte disse ved å ballansere de riktig i livet.
zind skrev:Rakk aldri å kjøpe disse kortene på messa (appropo messer og energi Moonstone - blir rett og slett fysisk dårlig jeg! Selv om Tromsømessa var tusen ganger bedre enn den i Oslo. Var så gira og fikk så mye energi fordi jeg var heldig å møte noen veldig spesielle mennesker, men inne i disse hallene der det er stands orket jeg nesten ikke å være!)
Vet du, nå skal jeg ringe bokhandleren og høre om de har disse kortene. Og har de det så skal jeg jaggu meg ut å kjøpe meg en stokk :D
Ja, jeg orker nesten ikke alt folkemyldret selv! Derfor går jeg kun på Messene som er i litt mindre skala.. Det blir for upersonlig og kjøpe/selge jag på de større.

Ja, ring å bestill.
Om du er inn i sånt så tror jeg ikke du kommer til å angre :)
Antall ord: 222
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Moonstone »

Starta med å legge litt omfattende legg med korta som fulgte med boka.
Det som slo meg først var hvor omfattende og forklarende det var, i forhold til tradisjonell Tarot kort og legg!
Systemet som er laget er mye lettere og oversiktlig synes jeg, og korta som kom opp traff veldig bra i forhold til spørsmålet jeg gav i forkant. De kartla utrolig bra, og viste mulige veier å gå for å få løst problemstillingene.

Et must for Tarot fans ;)
Antall ord: 81
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Nephandi »

Jeg har vert bortig disse kortene men ikke brukt dem mye, de virker veldig lovende så jeg vil lære mer om dem. De er jo ikke Tarot kort da så jeg vil vel heller si de er bra for spåkort fans, mens rene Tarot fans nok ikke vil bli like lykkelige. Men de er bra kort synes nå jeg i min begrensede erfaring med dem.
Antall ord: 67
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av zind »

Det blir noe helt annet enn tarot ja. De gir ikke presise spådommer på samme måte, men de gjør noe, i mine øyne, viktigere; de hjelper deg å kartlegge hvor du er NÅ og hva slags energier som kan brukes til din fordel for å skape en viss balanse igjen. Det er ikke korta man bør rote seg borti om man ikke tør å gå i sjøl ;)
Antall ord: 70
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Nephandi »

Tarot er fantastiske redskap, personelig tror jeg ikke jeg har funnet noen kort som fungerer bedere for meg enn dem. Men det kommer helt andpå hva slags personlighet man har, noen kort vil fungere bra for den ene og andre for den andre. Men ja disse kortene er helt andeledes enn Tarot det er de, men at de er noe bedere til å gjenoprette balanse, det er jeg nå ikke helt med på.
Antall ord: 72
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Moonstone »

Vanlig Tarot som karlegger systematisk arketypiske krefter og situasjoner i bilder kan vise til MEST SANSYNLIG UTFALL, som ikke er det samme som spådom uansett.
Tarot er et fantastisk verktøy ja, til å forutse mest sansynlige situasjoner og hendelser, og å kartlegge/forstå seg selv og krefter som driver/påvirker en.
En av Hermetismes og Antikkens kunster.
Antall ord: 58
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Re: Universets nøkkel: Star og 13

Innlegg av Nephandi »

Inget spådoms system kan gi noe annet enn sansynelig utfall, så jo jeg vil kalle det spådom, for hvis ikke det er spådom så er ingenting spådom. Det er ikke noe som kan si deg 100 prosent sikkert svar om fremtiden, mennesker har fri vilje så vi kan selv bestemme hvordan vi vil reagere og hvordan vi vil forme vår egen fremtid.
Antall ord: 67
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links