Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerHjelp med å forstå et spesifikk tarotkort

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Hjelp med å forstå et spesifikk tarotkort

Innlegg av Kræsj »

Hei
Jeg vet ikke om dette er rett underforum å spørre i, så dere må bare flytte tråden om det er feil. Uansett, jeg trakk kortet "The Emperor" forleden, og jeg lurte litt på om noen her kunne forklare litt hva dette kortet står for..jeg har ei bok, som matcher min kortstokk. Jeg bruker Aleister Crowley's Thoth Tarot om det spiller noen rolle..Uansett, jeg la dekket i den sammenheng at jeg ville vite litt om framtiden min, og det var en siste ting som stod på beskrivelsen av kortet som gjorde meg litt num. Så jeg håper på å få en klarhet i hva dette betyr, fordi jeg er litt redd:p

Dette er hva som står:
"When a person is drawn toward this card it indicates high movement forward; career changes; issues to resolve with fater; authority figures; time to demonstrate leadership ability, deal with issues of fatherhood
Nå vet jeg ikke om de mener at noe av dette kan/kommer til å skje, eller at alt kan/kommer til å skje. Bare sånn at det er sagt, så har jeg mine problemer med faren min, noe som også blir nevnt ovenfor(issues to resolve with fater). Men det som skremmer meg litt er hele den siste setningen..jeg har ingen planer om å bli far(om det er dette det betyr), så jeg håper at noen av dere kan gi meg litt klarhet i mine bekymringer

Den eneste grunnen til at jeg er litt paranoid, er fordi alle leggene jeg har hatt opp til i dag ang. nåtid har stemt så og si 100%. Dette er første gangen jeg har prøvd på å å legge et for framtida..og kanskje den siste :p

Uansett, takk på forhånd
Antall ord: 295

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hjelp med å forstå et spesifikk tarotkort

Innlegg av Asbjørn »

Denne siden har en fin oversikt over tarotkortene , og antyder også tydning :
http://netspirit.dk/new/?page=291

Undersiden :
http://netspirit.dk/od/tarot/Tarot/uddy ... mperor.htm
forteller :
( utdrag, - følg linken for resten av teksten )
Tolkning: Først og fremmest symboliserer kejseren lederskab og evnen til at gå forrest, og evnen og viljen til bære et ansvar. Drages du af dette kort, er det på tide at se på, om du udøver magt og lederskab på måder, der er styrkende for dig selv og andre. Det er på tide at indarbejde mere struktur og orden ind i dit liv. Kortet indikerer, at det er tid for at beskæftige sig med den materielle verden. Det er tid til at være ambitiøs og begynde at handle med det samme. Drømme skal omsættes til virkelighed. Ting der har at gøre med verdslig fremgang, status eller andre bedrifter.

Kejseren symboliserer en ideel situation for at starte et projekt, det være sig forretningsmæssigt eller på den hjemlige front. Lad dine energier kanaliseres mod at få dine kreative ideer til at fungere solidt og praktisk. Kortet kan også indikerer et møde med en faderlig, autoritativ person, der øver sin indflydelse på dig. Denne kan både vise sig at være en magtfuld ven eller en stædig tyran skikkelse. Andre ord der vil kunne beskrive kejseren er: materiel succes, dynamisk, udadrettet, stabilitet, selvkontrol, den arketypiske fader, maskulin kraft og kreativitet.

Forudsigelse: Skabende energi, autoritet, handling, ambition, udvikling, førerskab, en vigtig person med gavnlig indflydelse.

Tal: Kejseren har nummer fire, hvilket symboliserer soliditet, formalitet og konkret organisation.

Astrologi: Kortet er knyttet til det astrologiske tegn Vædderen, som står for fremdrift og styrke.

Affirmation: Jeg nyder at iværksætte og påbegynde projekter. Jeg materialiserer drømme og ideer. Jeg handler.

Det universelle princip: Kejseren repræsenterer kraftens og lederskabets universelle symbol - den visionære, den der handler, pioneren og bygmesteren.
A
Antall ord: 333

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Hjelp med å forstå et spesifikk tarotkort

Innlegg av Asbjørn »

Ps ; Har flyttet tråden til rett plass ;)
A
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kræsj
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 109
Startet: 17 Mai 2008 21:11
15

Re: Hjelp med å forstå et spesifikk tarotkort

Innlegg av Kræsj »

ah, takk for det! Ble litt lettet nå kjenner jeg. Jeg tror også at jeg kanskje må begynne å se på det som blir lagt som en slags mulighet, istendenfor å tenke at dette kommer til å skje. Jeg fant forresten ut at det var en litt større beskrivelse av kortet i boka enn hva jeg leste istad..men takk uansett, alltid bra å ha flere kilder å hendvise seg til :)

ps: det gikk litt fort istad, så ikke dette underforumet :p
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links