Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderRøvika, rett utenfor Fauske?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.


Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Atmosphere »

Hei igjen :)

Idag hørte jeg et heftig rykte!

Røvika eldrehjem ble fraflytta i fjor pga nedskjæringer i kommunen og pga av at bygget var så gammelt og dårlig.
Akkurat nå pågår det et svært veiarbeidsprosjekt som går rett bakom huset, og i den forbindelse leide kommunen ut bygget for at veiarbeiderne kunne bo i den nyeste fløyen.

men idag hørte jeg at alle veiarbeiderne, for det meste voksne menn, går jeg ut fra, har flytta ut fra hele bygget pga en hektisk aktivitet i bygget på nattestid, så ille at man ikke kunne sove!

noen som vet mer om dette??
Antall ord: 111
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Svartepus »

Så vidt jeg vet bor arbeiderne i egen brakkeby på andre siden av fjellet, så det høres lite sannsynlig ut at de har blitt flyttet inn i gamle Røvika aldershjem...
Jeg mener å huske at noen som jobbet der før snakket om merkelige hendelser der, men husker ikke om det var i nyfløyen eller den gamle delen.
Antall ord: 60
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Atmosphere »

de jobber jo på begge sider av tunnellen, så er vel ikke så dumt å slippe å kjøre den mila hvis de jobber til seint på kvelden. kan jo være flere forskjellige firma.

men jeg har ikke alle detaljene nei, venter på mer info ;)
Antall ord: 44
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Svartepus »

Ifølge denne avisartikkelen fra ifjor ser det ut som at arbeiderne bor i brakkerigg, og ikke på gamlehjemmet. Men kanskje de har forandret på bosituasjonen for arbeiderne. Inte vet jag.

http://www.an.no/indresalten/article3965593.ece

Men at det spøker i Røvika er det mange som påstår.
Antall ord: 53
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Atmosphere »

Jeg tror det er helt nytt, sånn de siste ukene, at de flytta inn på gamlehjemmet!
antakelig tilreisende arbeidere.

jeg har jobba der en liten periode, kan ikke huske noe konkret, anna enn at det er et kjempegammelt bygg, med en lang historie som tuberkulosehjem og fattighus før det ble syke/gamlehjem.

Det jeg husker fra da jeg jobba der var at jeg hadde utrolig lite energi, måtte sette meg ned og dra pusten hvert femte minutt for jeg ble så sliten, i allefall i deler av huset. Faktisk i den nyeste delen. Vet ikke om det kan være pga energier i bygget, eller om jeg var i ekstremt dårlig form den perioden :P
Antall ord: 118
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Andreas
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 16 Des 2009 00:41
14
Kjønn (valgfri): Gubbjævel ;P
Lokalisering: Fauske

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Andreas »

Jeg syns å huske at både min mor og bestemor har jobbet der engang i historien.
å der var det ting som skjedde, f.eks Heisene som startet automatisk, lyder, dører som gikk og rengjøringstraller som flyttet på seg uten at noen var i nerheten... :)
er selv fra Fauske og hadde en oldemor som bodde der i noen år...

her også en kompis som jobber der ute så kan jo sjekke om det er noe i det at det er noe i det du sier Atmosphere ;p
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Svartepus »

Har nå fått bekreftet fra ei sykepleiervenninne at arbeiderne bodde der ei stund, men har flyttet pga mystiske opplevelser. Du hadde nok rett, Atmosphere! :)

Noen eldre damer på sykehjemmet mente at gjenferdene der selvfølgelig ikke likte at huset ble brukt til noe annet enn gamlehjem. Det var deres teori. :mozilla_smile: Da blir det isåfall spennende å se hva som skjer når bygget etterhvert blir brukt til ungdomshjem... ;)
Antall ord: 71
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Atmosphere »

Spennende :)

Min teori er at de kommer til å få oppleve ting ... !!
Antall ord: 11
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bodø Paranormal
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 6
Startet: 27 Nov 2008 15:12
15

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Bodø Paranormal »

Jeg kan bekrefte at det er mye aktivitet på røvika. Min bestemor jobbet der i 20+ år og hun så ofte skygger som smatt avgårde rundt hjørner og forbi dører. Har lyst og prøve og sjekke det litt mere ut en gang. Så vist noen klarer og ordne tilgang der er det bare og si ifra. Jeg er med.

Har hørt om at folk har sett det stå personer i rom som var avstengt (gjennom vinduer) og at man ofte må lete etter ting men det er bare "rykter" og ikke noe jeg har fra kilden så det tar jeg ikke stilling til ekthetsgraden av.

Men at det er energier på sykehjem blir jeg ikke overrasket over. Har jobbet på sykehjem i 10+ år og har hatt mye opplevelser av forskjellig art. Vet at det er flere som har opplevd det på andre sykehjem. Så når man vet at røvika er ett gammelt hus med som både har vært fattighus og tuberkolosehus så kan man bare tenke seg til hvor mange som har vært innom der.

Av hotspots i salten er det kun rønvik sykehus jeg kan tenke meg har bedre grunnlag for aktivitet enn nettopp røvika.
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Gjest »

Lyder og skygger i bygg som er saa daarlig stand at folk maa flyttes ut, er ikke saa merkelig.
men hvis arbeidere skulle bo i et bygg som var saa daarlig at det maatte renoveres, höres litt merkelig ut i mine örer.
Skal ikke paastaa at det ikke finnes aktivitet i bygget. men sannheten er at baade historier og uforklarlige lyder kan sette fantasien igang hos de fleste. Det er faktisk slik at i en lav-belyst gang , saa vil en skygge oppfattes i god tid för man oppfatter kilden til skyggen. Hvis en gammel dame gaar til romdöra si og like etter forsvinner inn paa rommet, vil du kanskje bare oppfatte skyggen og ikke personen, hvis du sitter/staar, paa et uoversiktlig omraade. :)
(en skygge er mye större og lengre i en lavbelyst gang. I full belysning omkranser den vanligvis individet eller gjenstanden)
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Røvika, rett utenfor Fauske?

Innlegg av Svartepus »

Jeg bumper opp en gammel tråd for å informere om at det omtalte gamlehjemmet nå er kjøpt opp av private aktører og skal tas i bruk som asylmottak for unge i alderen 15-18 år. Det blir spennende å se om de også merker noe eller om ting går helt smertefritt med de nye beboerne.
Antall ord: 57
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links