Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderArtig hjemmetest, ang orber osv.

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av Divine Spirit »

BA. skrev:Ved å måle de elektromagnetiske impulsene i hjernen ved forskjellige sinnstilstander
Da måler du ikke føleslser. Men som du selv beskriver. Elektromagnetiske impulser i hjernen...
OK, da skal jeg prøve å omformulere litt.
Vi finner ikke på ukjente faktorer selv om vi ikke finner alle de kjente faktorene.
Åndelige opplevelser er ikke ukjent. Tvertimot har de eksistert så lenge det funnets mennesker.
OK, la meg omformulere igjen.
Mangel på kjent forklaring betyr bare at kjent forklaring mangler, det kan ikke på noen som helst måte brukes som argument for en forklaring med ukjente fenomener.
Igjen, åndelige opplevelser er ikke ukjent
Hvorfor ikke?
Fordi jeg ikke er en talsmann for resten av verden
Både islam og kristendom er bygget på tanken om at det er noe mer etter døden. Tror du de ville følt at troen ble lagt i grus dersom de fikk beviset?
Ja, siden læren om religion, og "viten" om hva som er riktig ville bli lagt i grus
Men dette scenariet holder ikke. Jeg tror ikke det ville blitt noen store problemer på grunn av dette, snarere ville det lagt mange muligheter åpne for oss.
Men dette grunner seg i, som du skriver.... Tro... DIN tro!
Antall ord: 207
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

Divine Spirit skrev:
BA. skrev:Ved å måle de elektromagnetiske impulsene i hjernen ved forskjellige sinnstilstander
Da måler du ikke føleslser. Men som du selv beskriver. Elektromagnetiske impulser i hjernen...
Og de elektriske impulsene viser følelsene. Akkurat som at et speedometer måler farten din ved å måle hjulets rotasjon.
OK, da skal jeg prøve å omformulere litt.
Vi finner ikke på ukjente faktorer selv om vi ikke finner alle de kjente faktorene.
Åndelige opplevelser er ikke ukjent. Tvertimot har de eksistert så lenge det funnets mennesker.
Og opplevelsene er heller ikke temaet, men "åndene". De er ukjente, vi har egentlig ikke noe grunnlag for å si at de eksisterer, så å bruke dem som en del av forklaringen er å bringe inn en ukjent faktor.

Jeg tror du egentlig forstår dette, men bare fortsetter for å "vinne" en diskusjon.
Fordi jeg ikke er en talsmann for resten av verden
Men du påtar deg talsmannsansvaret for å si at verden ikke er klar?
Både islam og kristendom er bygget på tanken om at det er noe mer etter døden. Tror du de ville følt at troen ble lagt i grus dersom de fikk beviset?
Ja, siden læren om religion, og "viten" om hva som er riktig ville bli lagt i grus
Hvorfor mener du denne meningen skulle bli lagt i grus, hvis de endelig fikk beviset for at de har rett?
Men dette scenariet holder ikke. Jeg tror ikke det ville blitt noen store problemer på grunn av dette, snarere ville det lagt mange muligheter åpne for oss.
Men dette grunner seg i, som du skriver.... Tro... DIN tro!
Tro og tro er to forskjellige ting.
Det er snakk om en religiøs tro, som er godt innarbeidet i en persons bevissthet, væremåte og livssyn, og man har en dagligdags tro, som handler om hva en har grunn til til å tro. F.eks. som at en tror det ligger en avis i postkassen om morgenen fordi en har betalt for at det skal gjøre det, og avisbudet normalt er pålitelig.

Man snakker ikke om 'noens' tro når det gjelder den dagligdagse troen, men kun når det gjelder ens personlige religiøse tro.

Derfor heter det heller ikke "min tro" når det gjelder dette hypotetiske scenariet.

Imidlertid var hele dette usannsynlige scenariet ditt kun spekulasjoner for å bortforklare at de fortsatt ikke har nok bevis for disse påstandene sine.
Antall ord: 409
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av Divine Spirit »

Imidlertid var hele dette usannsynlige scenariet ditt kun spekulasjoner for å bortforklare at de fortsatt ikke har nok bevis for disse påstandene sine.
Scenariet var en tankespinn, ja. Og kanskje svært usannsynlig.
Men det er ikke en bortforklaring fra min side, men slikt det er lagt frem.
Alltså ikke selve scenariet mit, men at verden ikke er klar for denne informasjonen enda.

Tankespinnet mitt var bare egne tanker om hvorfor de mener at verden ikke er klar for det.

Religion er ikke bare en tro på et liv etter døden. Men også en haug med leveregler, og en indre hiarki for hvem som er "sjefen" og hvor folkets plass er i samfunnets rangstige.
Det er dennne indre hiarki og levereglene som vil bli falt i grus etter en slik kunngjøring. Som gjør at selve religionen vil bli meningsløs, og da også hele systemet som er tred ned over hodene til befolkningen i de religiøst styrte lendene. Kirken vil mest sannsynlig miste sin hensikt og posisjon, det samme med andre religioners "toppmenn"... Der ligger faren ved dette.

Ikke sikkert de gir fra seg sin posisjon i samfunnet uten videre.
Antall ord: 194
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av camillah »

jrg vil si meg enig med anks :)
var ikke dette en sånn artig liten hjemmetest??
hvorfor kan man ikke la det være med det??? og hvis de tvilende da syns dette er teit, javel.. ikke gidd å les det da!!! det er noen ganger håpløst å skrive inn noe her uten at man føler seg som den idioten etter at noen visse personer her inne skal rive fra hverandre nesten hver enete bokstav. jeg er heller ikke noe flink til å debattere mot andre uten å bli usakelig, og jeg syns det er unødvendig og finkjemme internett for ''bevis'' etter man forteller om en hendelse, åndelig eller ikke.. kan ikke noen av dere heller ha fortsåelse at andre oppfatter ting annerledes enn dere og at evt vi velger å tro på at det har skjedd noe spesielt og åndelig??
hva slag forum blir dette når folk forsvinner fra denne siden og ikke gidder å være medlemmer lenger pga noen folk som skal vri og vende på alt uansett hva?
ikke særlig inspirerende hvertfall, og man mister da kanskje noen viktige faktorer og inspill andre sitter med!
Antall ord: 190
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

Divine Spirit skrev:
Imidlertid var hele dette usannsynlige scenariet ditt kun spekulasjoner for å bortforklare at de fortsatt ikke har nok bevis for disse påstandene sine.
Scenariet var en tankespinn, ja. Og kanskje svært usannsynlig.
Men det er ikke en bortforklaring fra min side, men slikt det er lagt frem.
Det var en brotforklaring all den tid den fjernet diskusjonen bort fra poenget med at de manglet beviser.
Religion er ikke bare en tro på et liv etter døden. Men også en haug med leveregler, og en indre hiarki for hvem som er "sjefen" og hvor folkets plass er i samfunnets rangstige.
Det er dennne indre hiarki og levereglene som vil bli falt i grus etter en slik kunngjøring. Som gjør at selve religionen vil bli meningsløs, og da også hele systemet som er tred ned over hodene til befolkningen i de religiøst styrte lendene. Kirken vil mest sannsynlig miste sin hensikt og posisjon, det samme med andre religioners "toppmenn"... Der ligger faren ved dette.
Levereglene trenger heller ikke endres, og hierarkiet vil kanskje måtte endres, men det vil da være et problem for noen få "topper" innen de organiserte religionene.
Det er skrekkelig mange "kanskjer" her, alt vil være avhengig av så veldig mange faktorer at ihvertfall ikke jeg og neppe du heller har den fulle oversikt over hva som spiller inn på slikt.
Antall ord: 234
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

camillah skrev:var ikke dette en sånn artig liten hjemmetest??
hvorfor kan man ikke la det være med det??? og hvis de tvilende da syns dette er teit, javel.. ikke gidd å les det da!!!
Eksperimentet var kult det, og det var ikke teit, men det viser ikke noe argument for slike andre energier som det har blitt diskutert så mye.
Etter førsteinnlegget syntes det som at fjernkontrollen skulle være et argument for at orber er åndelige. En forhastet konklusjon jeg ville advare mot.
det er noen ganger håpløst å skrive inn noe her uten at man føler seg som den idioten etter at noen visse personer her inne skal rive fra hverandre nesten hver enete bokstav. jeg er heller ikke noe flink til å debattere mot andre uten å bli usakelig, og jeg syns det er unødvendig og finkjemme internett for ''bevis'' etter man forteller om en hendelse, åndelig eller ikke.. kan ikke noen av dere heller ha fortsåelse at andre oppfatter ting annerledes enn dere og at evt vi velger å tro på at det har skjedd noe spesielt og åndelig??
Du og dere må gjerne tro hva dere vil, men kan ikke jeg og vi få fortelle hvorfor vi ikke tror det samme? Vil du/dere heller tro noe som er veldig usannsynlig, når det kan vises at det er mer sannsynlige grunner til å tro annet?
hva slag forum blir dette når folk forsvinner fra denne siden og ikke gidder å være medlemmer lenger pga noen folk som skal vri og vende på alt uansett hva?
ikke særlig inspirerende hvertfall, og man mister da kanskje noen viktige faktorer og inspill andre sitter med!
Si fra i en PM til de du mener vrir og vender på alt. Vær bare obs på at du kan bli bedt om å vise til konkrete eksempler.
Antall ord: 312
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Si fra i en PM til de du mener vrir og vender på alt. Vær bare obs på at du kan bli bedt om å vise til konkrete eksempler.
Beviset..




Jeg lar dette bli mitt siste inlegg på dette "forumet"...

Makan til kverulanse har jeg ikke sett maken til. Lurer på hvorfor man blir medlem i et forum, som heter "paranormal" uten å ha den minste forståelse for hva åndelighet er!?

Merkelige greier...

Kos dere folkens!

Adios!
Antall ord: 77
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av camillah »

Sitat:
det er noen ganger håpløst å skrive inn noe her uten at man føler seg som den idioten etter at noen visse personer her inne skal rive fra hverandre nesten hver enete bokstav. jeg er heller ikke noe flink til å debattere mot andre uten å bli usakelig, og jeg syns det er unødvendig og finkjemme internett for ''bevis'' etter man forteller om en hendelse, åndelig eller ikke.. kan ikke noen av dere heller ha fortsåelse at andre oppfatter ting annerledes enn dere og at evt vi velger å tro på at det har skjedd noe spesielt og åndelig??

BA:Du og dere må gjerne tro hva dere vil, men kan ikke jeg og vi få fortelle hvorfor vi ikke tror det samme? Vil du/dere heller tro noe som er veldig usannsynlig, når det kan vises at det er mer sannsynlige grunner til å tro annet?

jo så klart kan dere det, er jo hyggelig med tilbakemeld. men syns du det er usannsynlig fordi du ikke opplevde det evt??
akkurat der så sier du allerede at det er veldig usannsynlig. hvordan kan du si det når du ikke var der selv? jeg tror ikke på noe jeg ikke har sett eller opplevd selv. men jeg er åpen for at ting kan skje som man ikke kan forklare. og ja, jeg har opplevd ting som ikke går ann å forklare. men jeg ser heller ingen grunn til å nevne det i noen som helst sammenheng eller prøve å forklare hva jeg opplevde,fordi da vet jeg at det blir plukket fra hverandre og diskutert for og mot. og når jeg da ikke har beviser for det, så kommer det alltids en eller annen og bortforklarer det enda mer.. hva er vitsen? sikkert mange her inne som kommer hit for hjelp, som er frustrerte, redde osv, og møter da noen som ikke tror på de fordi det kan ikke bevises. og de må forklare seg hele tiden mot dere og til slutt så ender det med at man ikke gidder mer. jeg syns det er synd..
skeptikere er jeg glad vi har, fordi det er mye blant det åndelige som ikke er sant, folk som lurer andre osv, men alikevel, så syns jeg noen av dere kan ha et litt mer åpent sinn om dette og det folk opplever. folk skriver inn her for å bli tatt seriøst, ikke for å føle at de blir ledd av og er dumme..
og nå kommer du sikkert til å si noe om det jeg skrev om for og i mot.
jeg er ikke særlig flink til å forklare meg, men håper du skjønner poenget mitt.. :)
Antall ord: 447
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

camillah skrev:jo så klart kan dere det, er jo hyggelig med tilbakemeld. men syns du det er usannsynlig fordi du ikke opplevde det evt??
akkurat der så sier du allerede at det er veldig usannsynlig. hvordan kan du si det når du ikke var der selv?
Var hvor da?
jeg tror ikke på noe jeg ikke har sett eller opplevd selv. men jeg er åpen for at ting kan skje som man ikke kan forklare. og ja, jeg har opplevd ting som ikke går ann å forklare. men jeg ser heller ingen grunn til å nevne det i noen som helst sammenheng eller prøve å forklare hva jeg opplevde,fordi da vet jeg at det blir plukket fra hverandre og diskutert for og mot. og når jeg da ikke har beviser for det, så kommer det alltids en eller annen og bortforklarer det enda mer..
Jeg tror på mange historier her uten at jeg har opplevet dem selv, rett og slett fordi det er så mange ting vi vet om både menneskesinnet og om ting som kan påvirke menneskesinnet. Det er ikke bortforklaring å finne naturlige årsaker til slike opplevelser, tvertimot er det både saklig og relevant for temaet.
hva er vitsen? sikkert mange her inne som kommer hit for hjelp, som er frustrerte, redde osv, og møter da noen som ikke tror på de fordi det kan ikke bevises. og de må forklare seg hele tiden mot dere og til slutt så ender det med at man ikke gidder mer. jeg syns det er synd..
De som er frustrerte og redde osv bør hvis det du sier stemmer heller vurdere det vi skriver på nytt, for vi har de trøstende ordene med at det neppe er noe spøkelser å frustreres over. Det er sannsynligvis helt andre ting man kan få gjort noe med som er årsken til frustrasjonene deres.
skeptikere er jeg glad vi har, fordi det er mye blant det åndelige som ikke er sant, folk som lurer andre osv, men alikevel, så syns jeg noen av dere kan ha et litt mer åpent sinn om dette og det folk opplever. folk skriver inn her for å bli tatt seriøst, ikke for å føle at de blir ledd av og er dumme..
Hvem er det som har åpent sinn?
Den som er åpen for alle forklaringer eller den som skal ha paranormale forklaringer?
og nå kommer du sikkert til å si noe om det jeg skrev om for og i mot.
jeg er ikke særlig flink til å forklare meg, men håper du skjønner poenget mitt.. :)
Uten at noen skriver her, så blir det vel heller ingen diskusjoner?

Jeg skjønner hva du mener, og jeg synes det er fint du sier det, men jeg synes ikke du beskriver ting helt riktig. Jeg er ikke enig i at nnoe bortforklares, jeg er ikke enig i at vi disser noen pga opplevelsene, men jeg disser gjerne de som skal prøve å hovere, være nedlatende, lyve om andre eller på andre måter oppfører seg uredelig.
Antall ord: 516
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av camillah »

og sånn som dette her kan vi helt sikkert fortsette i all evighet...
det er ikke vits.. det er unødvendig bruk av tid, man må si det samme igjen og igjen og igjen og man kommer helt bort fra hva temaet egentlig dreier seg om.. nemmlig orber og en hjemmetest...
Antall ord: 52
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

camillah skrev:og sånn som dette her kan vi helt sikkert fortsette i all evighet...
det er ikke vits.. det er unødvendig bruk av tid, man må si det samme igjen og igjen og igjen og man kommer helt bort fra hva temaet egentlig dreier seg om.. nemmlig orber og en hjemmetest...
Hvis du ikke vil diskutere diskusjonen, hvorfor begynte du med det da?

Hvis du vil diskutere orber, kan du skrive om orbene.
Antall ord: 76
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av camillah »

fordi det var en tidligere her som prøvde å få fram et poeng, men ble fullstendig overkjørt.
Antall ord: 18
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

HappeTittenTooYouNow skrev:
Si fra i en PM til de du mener vrir og vender på alt. Vær bare obs på at du kan bli bedt om å vise til konkrete eksempler.
Beviset..




Jeg lar dette bli mitt siste inlegg på dette "forumet"...

Makan til kverulanse har jeg ikke sett maken til. Lurer på hvorfor man blir medlem i et forum, som heter "paranormal" uten å ha den minste forståelse for hva åndelighet er!?

Merkelige greier...

Kos dere folkens!

Adios!
Og forsvant vedkommende? Var dette virkelig vedkommendes siste innlegg?

Men du forsto ikke hva PM var heller kanskje? Jeg synes ikke trådene bør forurenses med slikt søppel, derfor skrev jeg PM, som står for Personlig Melding.
Nederst i innleegget på "knapp" nr 3 fra venstre står det "PM". Den er beregnet på å sende personlige meldinger.
Antall ord: 139
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av camillah »

og alikevel skjønner ikke du hvorfor folk har et problem med noen av dine innlegg?

''Men du forsto ikke hva PM var heller kanskje? Jeg synes ikke trådene bør forurenses med slikt søppel, derfor skrev jeg PM, som står for Personlig Melding.''
Antall ord: 47
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Artig hjemmetest, ang orber osv.

Innlegg av BA. »

camillah skrev:og alikevel skjønner ikke du hvorfor folk har et problem med noen av dine innlegg?

''Men du forsto ikke hva PM var heller kanskje? Jeg synes ikke trådene bør forurenses med slikt søppel, derfor skrev jeg PM, som står for Personlig Melding.''
Jeg skjønner veldig godt at enkelte har problem med enkelte av mine innlegg, for vedkommende som fikk dette svaret har vist at vedkammende selv ikke er ukjent med å skrive ufine innlegg.

Som sagt, synes jeg slike forurensninger ikke har noe i trådene å gjøre, jeg liker ikke slike personfokuseringer i det hele tatt. Når vedkommende ikke bryr seg om det, så tar jeg selv også til motmæle.

Synes du selv at du har blitt møtt med slike svar uten at du selv har startet med ufine bemerkninger?

Hvis du heller vil diskutere orber, så kan du skrive noe om orbene, så skal vi se om jeg har noe svar på det.
Antall ord: 165
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links